Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Na sajtu su im linije gradskog prevoza koje voze do aerodroma označene kao GSP linije, što nije tačno. Ako se ne varam sve te linije drže privatnici sada.
 
Ta generalizacija nas nece nigde dovesti. Mislim naravno na tvrdnju kako sve kinesko ne valja. A da recimo jadni francuzi su odlicni ali eto naši ljudi im ne daju da pokazu svoj puni potencijal. Hajde upravo zbog postovanja prema zrtvama da ne prejudiciramo sa pretpostavkama da je recimo kineska firma kriva.

A sto se francuza tiče mogu da kazem da su se propisno obrukali sa ovom koncesijom. Čak i neke stvari koje su bile jasno definisane ugovorom su isfušerisali.

Ja samo govorim o firmama iz Narodne republike Kine pristunim u Srbiji, gde imamo popriličan broj primera diskutabilnog poslovanja.

Opet ponavljam - i ovo treba zapamtiti: postoji firma u Srbiji, koja se zove Aerodrom Beograd a.d. sa 36 zaposlenih, koja za cilj ima kontrolu koncesije. Ova firma je po podacima iz APR-a potrošila 173.701.000 dinara za plate tokom 2023. godine.

Aerodrom Beograd - 173 miliona dinara dato na plate za kontrolu koncesije.png
 
novina su i IATA kodovi umesto gradova 🤔

Untitled.png

Vidim da na novom sajtu aerodroma za Air Montenegro letove piše ime kompanije Interjet. To sam već video na flightradar24. Ako recimo izaberete Podgoricu pa onda na Route map i onda izaberete bilo koju destinaciju, izađe spisak na kome ne piše Air Montenegro već Interjet i Flexiflight. Ne znam zašto, mora da negde na internetu stoju neka baza sa pogrešnim podacima odakle i aerodrom Nikola Tesla i flightradar24 crpe podatke:

BEGTGD.JPG
 
Ako je u pitanju Air Serbia oni bi trebalo da lete na IST, ne na ISL (Ataturk) koji više nije u upotrebi za internacionalne letove.
 
Dosta je jadan sajt, a tek aplikacija. Ne znam zašto su se uopšte trudili da izbace aplikaciju koja ne donosi ništa korisniku.

Ovako se to radi:

Screenshot 2024-11-25 at 07.41.18.png


Za svaki leta piše: koji su ček in šalteri i kad se otvaraju i zatvaraju, koliko se čeka na skeneru, šta može da se kupi i pojede blizu gejta, kad kreće ukrcavanje i na kom gejtu i kad odleće avion.

Takođe može da se prijavi za novosti o specifičnom letu koji se prati.

Radi se o aerodromu u Kopenhagenu.
 
Sad vidim da to sj*** i druge aerodrome koji odatle uzimaju podatke za Air Montenegro. Ovo je stranica FCO aerodroma u Rimu, pretraga za Podgoricu, Air Montenego, TGD ne daje nikakve rezultate, a evo kako bedno izgleda kad se unese broj leta:


FCOmontenegro.JPG
 
Ako se vodimo time da taj sajt održava neko ko se slabo razume u organizaciju gradskog prevoza u Beogradu. Njemu je sinonim za liniju javnog prevoza, GSP Linija (kao i ogromnom broju ljudi koje poznajem). I ako u praksi to nije tačno.
 
Više gledam iz ugla da će neko sada da ode na sajt GSP da vidi red vožnje za te linije, ali gle čuda, tih linija na sajtu gsp nema :)
 
Mislim da ti je loš ugao, jer opet prosečni korisnik ne traži tako red vožnje, nego u Google upiše npr 72 red vožnje i uðe na prvi link koji izaðe (u 90% slučajeva to bude onaj krš sajt busevi com). Što se stranaca tiče oni gledaju najčešće prvo kroz Google Mape ili neku od aplikacija tipa moovit ili citymapper. Eventualno traže zvanični sajt gradskog prevoza (kod nas bi to bio sajt sekretarijata bgprevoz.rs) Poenta je da ne razmišljaju o prevozniku.
 
У суштини је ово заиста Београдски проблем. У другим градовима у Србији имам само позитивна искуства са Такси превозом а таксисти у Београду су (част изузецима) погана и криминална ст***!!! За аеродром бих издавао посебне лиценце са провереним возилима и возачима који би морали да носе униформе и да буду опремљени камерама унутра као у Емиратима нпр. Не разумем шта је толико тешко решити проблем са дивљацима? Само на излазу из аеродрома ставиш велике билборде или телевизоре на којима се врте упозорења како изгледају регуларни таксији (које бих офарбао у жуто са неким видљивим налепницама које издаје МУП и онда дивљак не може тако лако са белим возилом да глуми таксисту) и таксисти као униформисана лица и да је коришћење нелегалних превозника кажњиво законом и готово. И ваучери би се издавали са QR-кодом који таксиста скенира у свом возилу и нема приче. У сваки такси се угради ЏПС-пријемник који аутоматски централи показује где се налази такси и нема више црних вожњи. Таксиста лепо изда рачун после сваке вожње и зна се. Не треба измишљати топлу воду него копирати најбоље системе. Такси возила не смеју бити старија од 5 година и контролишу се на сваких 6 месеци. А полиција лепо на такси станицама врши алкотестове за возаче. У нашој земљи нажалост морају да се примењују драконске казне ако желимо да уредимо нешто...

Rešenje je mnogo jednostavnije: kriminalizuj 'divlje' taksiste – minimum 6 meseci zatvora, 20.000 evra kazne i oduzimanje imovine za neplatiše. Sprovođenje? Undercover policijska akcija na aerodromu. Ako država to ne može da organizuje, ne treba ni da postoji.
 
Rešenje je mnogo jednostavnije: kriminalizuj 'divlje' taksiste – minimum 6 meseci zatvora, 20.000 evra kazne i oduzimanje imovine za neplatiše. Sprovođenje? Undercover policijska akcija na aerodromu. Ako država to ne može da organizuje, ne treba ni da postoji.
Потписујем сваку реч!
 
Cela diskusija se vodi pod pretpostavkom da neko zaista želi da reši ovaj problem. Jasno je ko dan da se divljaci tolerišu i da im se ostavljaju "rupe" u kojima isti operišu. Kome posle 12 godina nije jasno da se ova vlast ne bavi uređivanjem društva već eksplatisanjem svakog društvenog problema u ličnu korist, stvarno ne znam šta da mu kažem.

Identična je stvar i sa urbanističkim haosom. Možemo do sutra da raspravljamo kako to da neko zida 7 spratova sa dozvolom za 5 ali činjenica je da se time crpe koruptivni resursi kojima se namiruje stranačka bratija.
 

Ovo sada prvi put vidim, u šoku sam: "probijen otvor u armirno-betonskoj međuspratnoj konstrukciji u podu prvog sprata."

Jel zna neko koliko je ovo opasno?! Da nam se ponovo tragedija iz Novog Sada.
 
Vrh