Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Isplativo jer ako do nekog mesta putuješ punih šest sati a često i više od čega je tri i po na granici, onda je ovo kao da je između BG i TŠ vodena površina u celosti, mada i trajekt bi ovu relaciju brže prešao. Dodaj tome da većim delom puta nemaš ni magistralni put već putuješ regionalnim i seoskim putevima i uglavnom kroz naseljena mesta.
Razdaljina je svakako veća nego od recimo Atine do nekih ostrva gde postoji PSO linija
 
1000024269.jpg
 
Zna li neko kako napreduju radovi na stanici/stajalištu voza na Aerodromu preko puta Karga? Ni jutuberi koji obilaze gradilišta nemaju ništa. Možda nema snimaka jer ovde ne mogu da koriste dron? Ovo je satelitski snimak iz oktobra, valjda je bilo napretka od tada:

Pogledajte prilog 222184

Evo sa Sentinel snimka od 1. decembra, sa trasiranjem su prešli autoput tj. stigli do ove tačke koju je slikao ilija, a na prvih 4 i po km su krenuli i sa nasipom za prugu (ovaj svetliji deo na vrhu).

Koliko sam video izbliza za to stajališta nema većih promena kad se uporede snimci oktobar-decembar, sada nasipaju teren za izgradnju perona i staničnih objekata.

1000247488.jpg
 
Uvođenje linije za Temišvar ne bi bila loša ideja

можда воза Београд - Темишвар, Кикинда - Темишвар и Зрењанин - Темишвар (уз услов да се реконструишу ова два пружна правца). али авио линије, никако. што се тиче Румуније, простора има за Клуж и Јаши и то је то
 
Bio sam letos u Temišvaru i utisak mi je da je to poprilično mrtav grad.

Trenutno je tek peti grad u Rumuniji po broju stanovnika, izgubivši petinu stanovništva u poslednjih deset godina.
 
можда воза Београд - Темишвар, Кикинда - Темишвар и Зрењанин - Темишвар (уз услов да се реконструишу ова два пружна правца). али авио линије, никако. што се тиче Румуније, простора има за Клуж и Јаши и то је то
Kad neko ode na odvovarajući sajt da kupi kartu iz Njujorka za Temišvar, ili iz Osla za Temišvar, hoće li mu izaći opcija 'preko Beograda pa kombijem'? Kakve onda Er Srbija ima veze sa tim nekim imaginarnim vozovima? Da li će obustaviti liniju za Budimpeštu kad proradi voz? Neće.

Pitanje je samo koliko ima putnika, da li se to isplati, a te priče 'preblizu je' i sl, to su obični Šćurićizmi. Helsinki i Talin su mnogo bliže, brod vozi dva sata, pa eto i aviona, više puta na dan.
 
Kad neko ode na odvovarajući sajt da kupi kartu iz Njujorka za Temišvar, ili iz Osla za Temišvar, hoće li mu izaći opcija 'preko Beograda pa kombijem'? Kakve onda Er Srbija ima veze sa tim nekim imaginarnim vozovima? Da li će obustaviti liniju za Budimpeštu kad proradi voz? Neće.

Pitanje je samo koliko ima putnika, da li se to isplati, a te priče 'preblizu je' i sl, to su obični Šćurićizmi. Helsinki i Talin su mnogo bliže, brod vozi dva sata, pa eto i aviona, više puta na dan.
Генерално Ер Србија добро уклапа своје таласе Исток-Запад и Запад-Исток па би се исплатило летети увече касно после поноћи из Београда за Клуж а онда од 6 ујутру назад за Београд како би се фидале линије ка Западној Европи/САД.
 
Kad neko ode na odvovarajući sajt da kupi kartu iz Njujorka za Temišvar, ili iz Osla za Temišvar, hoće li mu izaći opcija 'preko Beograda pa kombijem'?

има преко Минхена

Pitanje je samo koliko ima putnika, da li se to isplati, a te priče 'preblizu je' i sl, to su obični Šćurićizmi. Helsinki i Talin su mnogo bliže, brod vozi dva sata, pa eto i aviona, više puta na dan.

не можеш да поредиш два главна града које дели море са главним градом и селом које дели Банат. нарочито што су та два града далеко међусобно преплетенији и повезанији него Београд и Нови Сад
 
Нема то толико везе; тешко да ико путује авионом из Хелсинкија у Талин, кад брод вози из центра у центар и кошта 15 евра. али Финер има мрежу у Хелсинкију и не жели да губи путнике. Као што сам покушао Шћурицу објаснити - али дрво јаворово, џаба - зашто би било ван памети да Ер Србија не покрива најближи велики град, Будимпешту, "јер је близу колима". Сад, ако Ер Србија може да довуче потребан број путника по довољној цени у свој хаб из Темишвара и околине (нипошто није реч о селима, Србија нема један лепши град нити од Орадее), онда летови имају смисла, у супротном - немају. Али то мора бити предмет анализе, а не категоричких ставова.

А практично, један АТР дневно, то је 30.000 путника годишње. Темишвар их је пре ковида имао до милион и по, а аеродроме имају и Арад и Орадеа. Чак би се ту нашао и покоји O&D путник, јер никаквог озбиљног јавног превоза нема (има их, кажу, и за Ниш). Стога мислим да простор постоји (ако има довољно авиона и посада).
 
Poslednja izmena:
Нема то толико везе; тешко да ико путује авионом из Хелсинкија у Талин, кад брод вози из центра у центар и кошта 15 евра. али Финер има мрежу у Хелсинкију и не жели да губи путнике. Као што сам покушао Шћурицу објаснити - али дрво јаворово, џаба - зашто би било ван памети да Ер Србија не покрива најближи велики град, Будимпешту, "јер је близу колима". Сад, ако Ер Србија може да довуче потребан број путника по довољној цени у свој хаб из Темишвара и околине (нипошто није реч о селима, Србија нема један лепши град нити од Орадее), онда летови имају смисла, у супротном - немају. Али то мора бити предмет анализе, а не категоричких ставова.

А практично, један АТР дневно, то је 30.000 путника годишње. Темишвар их је пре ковида имао до милион и по, а аеродроме имају и Арад и Орадеа. Чак би се ту нашао и покоји O&D путник, јер никаквог озбиљног јавног превоза нема (има их, кажу, и за Ниш). Стога мислим да простор постоји (ако има довољно авиона и посада).
Let kao veza za beogradski aerodrom, ali direktni putnici treba da budi pokriveni vozom.
Beograd-Pančevo-Vršac-Temišvar ili
Beograd-Novi Sad-Zrenjanin-Kikinda-Temišvar
Uz modernizovanu prugu 2, pa onda 4 pari polaska dnevno (u početku simetričan red vožnje u 6-7 ujutro i 18 časova, kasnije 5 ujutro, 9-10 ujutro, 14-15, 19-20)
 
А практично, један АТР дневно, то је 30.000 путника годишње. Темишвар их је пре ковида имао до милион и по, а аеродроме имају и Арад и Орадеа. Чак би се ту нашао и покоји O&D путник, јер никаквог озбиљног јавног превоза нема (има их, кажу, и за Ниш). Стога мислим да простор постоји (ако има довољно авиона и посада).

чим ни не размишљају о Темишвару, очигледно је да нема довољне потражње
 
По процени броја путника на Тесли се Бостос најбоље котира...
 
Ovo sada prvi put vidim, u šoku sam: "probijen otvor u armirno-betonskoj međuspratnoj konstrukciji u podu prvog sprata."

Jel zna neko koliko je ovo opasno?! Da nam se ponovo tragedija iz Novog Sada.
Opasno je u smislu manje nosivosti tog polja koje su probili, ali ne mora da bude kritično. Mislim da je ovo mnogo opasnije:
Obratite pažnju na levi stub...

 
Нема то толико везе; тешко да ико путује авионом из Хелсинкија у Талин, кад брод вози из центра у центар и кошта 15 евра. али Финер има мрежу у Хелсинкију и не жели да губи путнике. Као што сам покушао Шћурицу објаснити - али дрво јаворово, џаба - зашто би било ван памети да Ер Србија не покрива најближи велики град, Будимпешту, "јер је близу колима". Сад, ако Ер Србија може да довуче потребан број путника по довољној цени у свој хаб из Темишвара и околине (нипошто није реч о селима, Србија нема један лепши град нити од Орадее), онда летови имају смисла, у супротном - немају. Али то мора бити предмет анализе, а не категоричких ставова.

А практично, један АТР дневно, то је 30.000 путника годишње. Темишвар их је пре ковида имао до милион и по, а аеродроме имају и Арад и Орадеа. Чак би се ту нашао и покоји O&D путник, јер никаквог озбиљног јавног превоза нема (има их, кажу, и за Ниш). Стога мислим да простор постоји (ако има довољно авиона и посада).

Ja sam baš tako putovao u Talin pre 10 godina. Avionom iz Budimpešte preko Helsinkija. Sam let iz Helsinkija je trajao 18 minuta.

Sećam se da sam gledao i taj trajekt ali sam se odlučio za avion jer je bilo daleko jednostavnije nego cimati se od aerodroma do trajekta.

Veza između Helsinkija i Talina ne može da se poredi sa vezom između Beograda i Temišvara.

Talin je centar za IT i internet poslovanje i puno finskih firmi imaju tamo kancelarije i radnu snagu.

Takođe, Helsinki je glavna veza Talina sa ostatkom sveta jer imaju mali broj direktnih letova sa talinskog aerodroma.

Da ne spominjemo to koliko Finaca svakodnevno ide u Talin radi šopinga.

Beograd i Temišvar su jednostavno jako malo povezani, a sam Temišvar je grad u padu. Rumuni čak nemaju ni autoput od Temišvara do Bukurešta. Voz ide 11 sati između dva grada.
 
Poslednja izmena:
Samo da primetim ne znam da li je ovo od pre dva dana bio izuzetak kada sam dolazio, ali stanje i higijena toaleta cini mi se da je drasticno popravljena.

U stvari na svakih par meseci kako putujem deluje mi da se stanje popravlja po tom pitanju.
 
Vrh