Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Малопре је Председник наговестио долазак кувајтског хендлера на аеродром и увођење електронске граничне контроле код нас...живи били па видели!
Trebalo bi onda da imamo i posebnog hendlera koji će da hendluje te silne hendlere..
 
Само се питам где ће их ставити у постојећем простору и у доласку и у одласку ?!
Na dolascima su vec krenuli da ih postavljaju, ako se ne varam. Nalaze se desno od kucica za pasosku.
А што се доласка тиче било би добро да са А стране пусте један пролаз до пасошке како би се смањио пут од удаљених А гејтова до пасошке.
To se nece dogoditi jer te ovako teraju da prodjes kroz duty free, mozda vidis nesto sto ti se dopadne i kupis. Ako bi postojala pasoska na A strani ne bi morao da prolazis kroz duty free.
 
Koje su obaveze koncesionara kada se pređe projektovani kapacitet od 15M putnika godišnje? Da li se tada aeordrom širi ili se prosto trpi gužva
 
Koje su obaveze koncesionara kada se pređe projektovani kapacitet od 15M putnika godišnje? Da li se tada aeordrom širi ili se prosto trpi gužva
Oni su planirali 15 miliona do kraja koncesije, a bice mnogo ranije. Prosta racunica kaze da je za 15 miliona putnika 2043. godine potreban prosecan rast od 3,25% godisnje. Izvesno je da ce rast biti veci.

Ako uzmemo rast od 5% godisnje u proseku, do 15 miliona se stize 2036. godine - 7 godine pre kraja koncesije.
Ako uzmemo rast od 7.5% godisnje u proseku, do 15 miliona se stize vec 2032. godine - 11 godina pre kraja koncesije.
Ako uzmemo rast od 10% godisnje u proseku, do 15 miliona se stize vec 2030. godine - 13 godina pre kraja koncesije.

Vec sada je problem sa kapacitetom aerodroma, tek ce biti problem na leto. Da ne pricamo kako ce to izgledati za 2-3 godine kada Beograd predje 10 miliona putnika. Izvesno je da ce za bilo kakav dalji rast biti neophodno siriti aerodrom, ali da li je to obaveza koncesionara - to ne znamo jer ugovor nije objavljen nikada.
 
Nisi razumeo pisca, rekao je dolasci, ne odlasci tako da nema duty free-a i prolaz ne nova pasoška :D
Prevideh rec dolasci. :)

Mislim da zbog pozicije hodnika iznad A gejtova nije moguce tako nesto napraviti, mada bi bilo korisno. Prosli put Wizz pristao na A10, pakao je pesaciti do C3.
 
Prevideh rec dolasci. :)

Mislim da zbog pozicije hodnika iznad A gejtova nije moguce tako nesto napraviti, mada bi bilo korisno. Prosli put Wizz pristao na A10, pakao je pesaciti do C3.
Ali kad smo već kod odlazaka, na odlascima radi i pasoška u prvom terminalu samo za stjuardese i pilote i izlazi direkt u A hodnik (ne sećam se tačne pozicije). Baš je bilo zanimljivo proviriti uživo iz A hodnika. Čini mi se da imaju dve policijske kućice i dve sigurnosne trake za pregled prtljaga.
 
Nedavno sam putovao iz Londona za Ljubljanu, pa pri povratku iz Beograda za London.
Čisto da uporedim: Ljubljanski aerodrom, mali, čist, sređen, prelep pogled na Alpe, sam aerodrom i okolne zgrade lepo sređene, skockano baš kako treba. Mada mi aerodrom deluje arhitektonski malo nemaštovit, dosadan i ružnjikav, nivo čistoće i sređenosti je impresivan. Tipična Slovenija, baš kao i sve drugo u toj zemlji. Možda je sve malo i minijaturno, ali zato je lepo i sređeno.

Beogradski aerodrom:
Dograđeni terminali deluju kao neka nemaštovita fabrička hala, ne postoji centralni hol sa visokim stripovima koji bi zadivio putnike kad bi ušli u samu zgradu, umesto toga skučen ulaz, niski plafoni i nemaštovitost. Kad se izađe na 1 sprat na checkiranje, bata i batica stoje i pregleda pregledavaju kartu( kl'imnu ako je ok), digitalizacija, šta je to?
Ono što mi je baš ostavilo bedan utisak su toaleti na spratu. Da lia je iko od zaduženih na aerodromu za čistoću čuo da postoje plastične mirišljave soli? Smrad je nesnosna, oseća se iz daljine.
 
Ali kad smo već kod odlazaka, na odlascima radi i pasoška u prvom terminalu samo za stjuardese i pilote i izlazi direkt u A hodnik (ne sećam se tačne pozicije). Baš je bilo zanimljivo proviriti uživo iz A hodnika. Čini mi se da imaju dve policijske kućice i dve sigurnosne trake za pregled prtljaga.
Ona izlazi tamo gde se spajaju dva terminala, izmedju gejtova A5 i A6.
 
Ако узмемо у обзир раст броја путника у целом региону а знамо за неке пројекте који ће акумулирати додатан раст броја путника на Тесли и развој Ер Србије онда је јасно да ће концесијонар морати да прошири капацитете. Постоје три фазе проширења колико ја знам а које још нису извршене: Прва, продужетак А ходника за још 6 гејтова, друга додатни бус гејтови и већа стајанка за исте и продужетак Ц ходника за још 6 гејтова о трећа фаза је нешто шта сам чуо од запослених на аеродрому а то је да се код такозваног Д пролаза "заломи и продужи зграда" са додатним капацитетима и новим стајанкама. Тиме би аеродромске зграде имале облик ћириличног слова "П" ако ме разумете. То би изискивало рушење/померање неких постојећих саобраћајница и објеката али је стварно добро решење. Капацитет би са те три фазе био сигурно око 20 милиона путника годишње. Генерално и сада Тесла има солидан број авиомостова у односу на капацитет а са овим проширењима би то било довољно до краја концесије.
 
Ако узмемо у обзир раст броја путника у целом региону а знамо за неке пројекте који ће акумулирати додатан раст броја путника на Тесли и развој Ер Србије онда је јасно да ће концесијонар морати да прошири капацитете. Постоје три фазе проширења колико ја знам а које још нису извршене: Прва, продужетак А ходника за још 6 гејтова, друга додатни бус гејтови и већа стајанка за исте и продужетак Ц ходника за још 6 гејтова о трећа фаза је нешто шта сам чуо од запослених на аеродрому а то је да се код такозваног Д пролаза "заломи и продужи зграда" са додатним капацитетима и новим стајанкама. Тиме би аеродромске зграде имале облик ћириличног слова "П" ако ме разумете. То би изискивало рушење/померање неких постојећих саобраћајница и објеката али је стварно добро решење. Капацитет би са те три фазе био сигурно око 20 милиона путника годишње. Генерално и сада Тесла има солидан број авиомостова у односу на капацитет а са овим проширењима би то било довољно до краја концесије.
Trenutno je kapacitet 15 mil, to ćemo dostići u jednom trenutku ali ne skoro. Makom toga treba da se razmatra gradnja novog Terminala
 
Ja mislim da, imajuci u vidu najavljene ekspanzije, nije nerealan veliki rast i ove godine. Znaci barem 20ak posto, sto mu izadje na 9.5-10 miliona putnika. Ako ih us...e jos samo jedna takva godina, vec se priblizavaju granicama kapaciteta. Plus, sto rece neko, to je verovatno kapacitet racunat u idealnoj situaciji, kada je protok putnika konstantan, a nema talasa, kao u realnom zivotu.
Da li ste sigurni da te dodatne ekspanzije vec nisu uracunate u ovih 15 miliona, posto mi je u glavi recenica da ce aerodom taj kapacitet dostici na kraju koncesije? I da li je dovoljno povecati samo broj gejtova?
Mislim da ce vec 2027 (Expo) bez nekih ozbiljnijih radova na prosirenju kapaciteta biti ozbiljna blamaza...a nije ostalo bas previse vremena, pogotovo uzimajuci u obzir da treba da se ispregovaraju izmene koncesionog ugovora.
 
Jesu krenuli oni u rekonstrukciju stare piste kada je puštena umetnuta. Ako jesu jel zna neko kako teku radovi?
 
Jesu krenuli oni u rekonstrukciju stare piste kada je puštena umetnuta. Ako jesu jel zna neko kako teku radovi?
tom-and-jerry-slap.gif
 
Ако узмемо у обзир раст броја путника у целом региону а знамо за неке пројекте који ће акумулирати додатан раст броја путника на Тесли и развој Ер Србије онда је јасно да ће концесијонар морати да прошири капацитете. Постоје три фазе проширења колико ја знам а које још нису извршене: Прва, продужетак А ходника за још 6 гејтова, друга додатни бус гејтови и већа стајанка за исте и продужетак Ц ходника за још 6 гејтова о трећа фаза је нешто шта сам чуо од запослених на аеродрому а то је да се код такозваног Д пролаза "заломи и продужи зграда" са додатним капацитетима и новим стајанкама. Тиме би аеродромске зграде имале облик ћириличног слова "П" ако ме разумете. То би изискивало рушење/померање неких постојећих саобраћајница и објеката али је стварно добро решење. Капацитет би са те три фазе био сигурно око 20 милиона путника годишње. Генерално и сада Тесла има солидан број авиомостова у односу на капацитет а са овим проширењима би то било довољно до краја концесије.
Ne znam odakle ti za 6 gejtova na A strani. Nema tu mesta za to jer odmah iza A10 ide APRON za generalnu aviaciju i cargo centar. Osim ako ne planiraju da sele cargo centar negde drugde.
Na C strani je predvidjeno jos 3 gejta, a ne 6. Za ovo vec postoji izgradjena platforma, tacno duzine za 3 aviomosta. Iza toga ima mesta za jos 3 unutar trenutnih granica aerodroma.

Ono sto zaista jeste neophodno su dodatni bus gejtovi kako bi svi ATR-ovi Air Serbie, svi avioni Wizz-a, easyJet, Eurowings, Luxair i Norwegian isli na remote pozicije. Trenutno BEG ima 7 bus gejtova, potrebno je barem 10-12, ako ne i vise. Zajedno sa tim je neophodno i izgraditi dodatne remote pozicije - trenutno ih ima 13, a potrebno ih je barem 15-17. Pitanje je jedino gde ih treba izgraditi, mozda bi u produzetku C platforme mogle da se nadju.

D prolaz se nalazi kod A10 gejta, nema tu mesta trenutno ni za kakav prelom zgrade.
 
Trenutno je kapacitet 15 mil, to ćemo dostići u jednom trenutku ali ne skoro. Makom toga treba da se razmatra gradnja novog Terminala
Ako je kapacitet aerodroma 15 miliona ne znaci da u realnim uslovima moze da primi toliko putnika jer bi to zahtevalo konstantan protok putnika, a to nije realno. U idealnom slucaju aerodrom ima broj putnika koji je jednak 2/3 kapaciteta.
 
Da li ste sigurni da te dodatne ekspanzije vec nisu uracunate u ovih 15 miliona, posto mi je u glavi recenica da ce aerodom taj kapacitet dostici na kraju koncesije? I da li je dovoljno povecati samo broj gejtova?
Tako je, rekli su 15 miliona na kraju koncesije. To ukljucuje i dodatna 3 C gejta.

Zasigurno da nije dovoljno povecati samo broj gejtova, paralelno mora da ide i prosirenje terminala, sortirnice i svih ostalih delova.
 
Jesu krenuli oni u rekonstrukciju stare piste kada je puštena umetnuta. Ako jesu jel zna neko kako teku radovi?
Јесу, до краја године је пуштају у функцију као главну писту. Мислим да је реално да се за 5-7 година размотри првобитни план изградње друге полетно-слетне стазе на контра страни и у концесионом уговору има клаузула које омогућавају редефиницију плана улагања у складу са потребама. Видимо на примеру Тиране да буквално за две године може да се промени ситуација из корена. Ако рачунамо са тим што је Марек најавио а то је бројка од 40 авиона у флоти Ер Србије у средњем року онда можемо очекивати двоцифрени раст броја путника у Београду у наредним годинама. Са растом од 10% годишње је то за пет година кнап 13 милиона путника а за 10 година преко 20 милиона путника на годишњем нивоу. То је апсолутно оствариво ако погледамо развој неких аеродрома источне Европе.
 
Isto mislim da je samo pitanje trenutka kada ce Ryanair doci u Beograd. Ma koliko oni pricali da nece jer su takse skupe, kad tad ce ihi trziste naterati. Ne moraju bazu da otvore, ali evo na primer u Tirani su odjednom pokrenuli 97pw. Ako se bar polovina toga u nekom trenutku ostvari, eto skoro milion novih putnika.
 
10.jpg

Ево како би то изгледало. Никакав проблем није направити девијације оног магистралног пута или га провући кроз тунел испод. То је јефтиније него да се гради нови терминал на контра страни. Ево где су црвене линије ту би могло да се прошири капацитет и догради још једна терминална зграда. а где је ово тамно сиво ту је предвиђен простор за другу писту. Продужетак Ц-ходника и А-ходника за пар гејтова уопште није проблем. Дугорочно се сигурно планира померање Д пролаза и нафтног складишта. Ако се то не уради на овај начин онда други терминал мора да се гради иза хангара МУПа али онда се поставља питање изградње прилаза, топле везе са старим делом, нова сортирница за пртљаг итд. Ово уцртано решење личи на Берлин Бранденбург, па би негде између старог контролног торња и оног карго складишта могла да се настави зграда терминала Т1 и на крају да се фактички направе 3 целине (садашњи Т2, онда Т1 и Т3 ) и тиме обезбеде капацитети до 2050. године.
 
Pogledajte prilog 186530
Ево како би то изгледало. Никакав проблем није направити девијације оног магистралног пута или га провући кроз тунел испод. То је јефтиније него да се гради нови терминал на контра страни. Ево где су црвене линије ту би могло да се прошири капацитет и догради још једна терминална зграда. а где је ово тамно сиво ту је предвиђен простор за другу писту. Продужетак Ц-ходника и А-ходника за пар гејтова уопште није проблем. Дугорочно се сигурно планира померање Д пролаза и нафтног складишта. Ако се то не уради на овај начин онда други терминал мора да се гради иза хангара МУПа али онда се поставља питање изградње прилаза, топле везе са старим делом, нова сортирница за пртљаг итд. Ово уцртано решење личи на Берлин Бранденбург, па би негде између старог контролног торња и оног карго складишта могла да се настави зграда терминала Т1 и на крају да се фактички направе 3 целине (садашњи Т2, онда Т1 и Т3 ) и тиме обезбеде капацитети до 2050. године.
Koliko ja znam ova slika predstavlja konacno resenje projekta kojim tvrde da je kapacitet 15 miliona. Crveni deo na A strani mi ne deluje kao realan u skorije vreme jer zahteva dosta radova na izmestanju postojecih objekata, dok crveni deo na C strani nema nikakvih prepreka.
 
Vrh