Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Pogledajte prilog 186530
Ево како би то изгледало. Никакав проблем није направити девијације оног магистралног пута или га провући кроз тунел испод. То је јефтиније него да се гради нови терминал на контра страни. Ево где су црвене линије ту би могло да се прошири капацитет и догради још једна терминална зграда. а где је ово тамно сиво ту је предвиђен простор за другу писту. Продужетак Ц-ходника и А-ходника за пар гејтова уопште није проблем. Дугорочно се сигурно планира померање Д пролаза и нафтног складишта. Ако се то не уради на овај начин онда други терминал мора да се гради иза хангара МУПа али онда се поставља питање изградње прилаза, топле везе са старим делом, нова сортирница за пртљаг итд. Ово уцртано решење личи на Берлин Бранденбург, па би негде између старог контролног торња и оног карго складишта могла да се настави зграда терминала Т1 и на крају да се фактички направе 3 целине (садашњи Т2, онда Т1 и Т3 ) и тиме обезбеде капацитети до 2050. године.
Nije da očekujem da u ovoj državi stvari imaju smisla, ali tako kao što si nacrtao (crveno na mojoj slici) mi liči da je u sudaranju sa masterplanom. Plavim sam docrtao pravac širenja koji mi ima smisla i donekle je kompatibilan sa masterplanom, gde bi se onda praktično spojile dve terminalne zgrade, verovatno bez izgradnje druge piste u ovoj fazi. Čak mi je prilično logično i sa druge strane da se spoje, pa da se dobije zatvoren krug
Screenshot_20240118_132622_Gallery.jpg
 
Poslednja izmena:
реално, сада је већ време да започну пројектовање новог терминала, да би са 11,5 милиона путника почели изградњу, а да објекат буде спреман када дођу до критичних 14 милиона

Isto mislim da je samo pitanje trenutka kada ce Ryanair doci u Beograd. Ma koliko oni pricali da nece jer su takse skupe, kad tad ce ihi trziste naterati. Ne moraju bazu da otvore, ali evo na primer u Tirani su odjednom pokrenuli 97pw. Ako se bar polovina toga u nekom trenutku ostvari, eto skoro milion novih putnika.

када дођу, то неће бити стидљиво са једним авионом, већ ће одмах ударити 4 авиона, ако не и 5
 
када дођу, то неће бити стидљиво са једним авионом, већ ће одмах ударити 4 авиона, ако не и 5
Ne verujem bas toliko, ne verujem ni da ce bazu otvarati, ali ce pokrenuti podosta letova odjednom jer jedino tako mogu da se probiju na trzistu, nesto slicno kao sto su uradili u Tirani.
 
са толико авиона у флоти? удариће одмах базу, пази шта ти кажем. нису они нека непозната компанија, већ лете из Србије. удариће, и удариће јако
 
Da li su popusti koje wizz dobija uslovljeni bazom ili samo brojem putnika?

I ja isto mislim da ce bazirati avione
 
са толико авиона у флоти? удариће одмах базу, пази шта ти кажем. нису они нека непозната компанија, већ лете из Србије. удариће, и удариће јако
Sumnjam, ni u Tirani nisu pokrenuli bazu, a imaju 100 letova nedeljno. Oni nemaju baze u Evropi van EU (osim UK).
 
Ako imaju tri baze u Maroku mogu da imaju i u Beogradu, to nema veze.
 
Да би Рајан дошао, морају на Београда да се направе шупе и пешачке туре како би они могли да укрцавају путнике са својим мердевинама. Потребно је понижавати људе, а у Београду нису добри услови за то...
 
Да би Рајан дошао, морају на Београда да се направе шупе и пешачке туре како би они могли да укрцавају путнике са својим мердевинама. Потребно је понижавати људе, а у Београду нису добри услови за то...
Летео сам Рајан ером за Рим једном приликом и авион је био паркиран и у одласку и у доласку на Фијумићино на авиомосту директно а карта је била јефтина. Исто би било и у Београду, као што Виз ер паркира на гејту често.
 
Летео сам Рајан ером за Рим једном приликом и авион је био паркиран и у одласку и у доласку на Фијумићино на авиомосту директно а карта је била јефтина. Исто би било и у Београду, као што Виз ер паркира на гејту често.
To je ogroman izuzetak. FR gotovo nigde ne ide na aviomostove, cesto parkira na poziciji sa aviomostom, ali ipak koriste svoje ugradjene stepenice, osim ako ne moraju da koriste aviomostove. Na FCO uvek koriste aviomostove, ali ne znam za jos neki primer da to rade.

U Beogradu bi verovatno koristili pozicije sa aviomostovima, ali bez koriscenja aviomosta. Trenutno ako avion stoji na A6-A10 mora da koristi aviomost jer ovi stari ne mogu da se povuku kako bi bilo mesta za prednje stepenice, ali kada budu zamenjeni staklenim onda ce moci. Tada verovatno ni Wizz vise nece koristiti aviomostove. Sumnjam da bi ih stavljali na B/E poziciju jer bi to zahtevalo koriscenje tri autobusa za prevoz putnika do aviona.
 
To je ogroman izuzetak. FR gotovo nigde ne ide na aviomostove, cesto parkira na poziciji sa aviomostom, ali ipak koriste svoje ugradjene stepenice, osim ako ne moraju da koriste aviomostove. Na FCO uvek koriste aviomostove, ali ne znam za jos neki primer da to rade.

U Beogradu bi verovatno koristili pozicije sa aviomostovima, ali bez koriscenja aviomosta. Trenutno ako avion stoji na A6-A10 mora da koristi aviomost jer ovi stari ne mogu da se povuku kako bi bilo mesta za prednje stepenice, ali kada budu zamenjeni staklenim onda ce moci. Tada verovatno ni Wizz vise nece koristiti aviomostove. Sumnjam da bi ih stavljali na B/E poziciju jer bi to zahtevalo koriscenje tri autobusa za prevoz putnika do aviona.
Да, не само да користе своје уграђене степенице, већ не морају да плаћају "пуш-бек" када су на бус гејту. Тиме смањују трошкове хендлинга.
 
Pogledajte prilog 186530
Ево како би то изгледало. Никакав проблем није направити девијације оног магистралног пута или га провући кроз тунел испод. То је јефтиније него да се гради нови терминал на контра страни. Ево где су црвене линије ту би могло да се прошири капацитет и догради још једна терминална зграда. а где је ово тамно сиво ту је предвиђен простор за другу писту. Продужетак Ц-ходника и А-ходника за пар гејтова уопште није проблем. Дугорочно се сигурно планира померање Д пролаза и нафтног складишта. Ако се то не уради на овај начин онда други терминал мора да се гради иза хангара МУПа али онда се поставља питање изградње прилаза, топле везе са старим делом, нова сортирница за пртљаг итд. Ово уцртано решење личи на Берлин Бранденбург, па би негде између старог контролног торња и оног карго складишта могла да се настави зграда терминала Т1 и на крају да се фактички направе 3 целине (садашњи Т2, онда Т1 и Т3 ) и тиме обезбеде капацитети до 2050. године.

Ne verujem, pruga će proći upravo tu gde je poslednji deo tvoje crvene linije pa od tvog plana nema ništa. Produžetak C sa 14 na 17 mostova je već bio na renderima tako da je to proširenje vrlo verovatno.

Pošto smo u šestoj godini koncesije stvarno je kranje vreme da prvo završe centralni deo o kome je danas pisao exyuaviation. I dalje stoji gomila neotvorenih lokala na C strani i u novoj zgradi koje je Er Srbija najavila kao neki lobby za biznis putnike pa ništa od toga. Nisu ni otvorili sve dodatne trake za preuzimanje prtljaga već samo jednu. Stari šalteri 200 i 300 su i dalje iza privremenih zidova. Pokretna traka na A hodniku za dolaske mislim da i dalje nije završena. Stvarno nema kraja.

Što se tiče Terminala. proširenje nove zgrade (procesora) je odavno bilo u planovima. Ne znam da li taj plan i dalje važi. Spoljašni deo sa leve strane (gledano sa parkinga) koji je sada pokriven nekim dekingom je upravo taj davno planirani deo za proširenje, u crnom krugu:

extend.png
 
Да, не само да користе своје уграђене степенице, већ не морају да плаћају "пуш-бек" када су на бус гејту. Тиме смањују трошкове хендлинга.
Tu gresis, vecina aerodroma imaju pozicionirane remote standove tako da avion ne moze bez pushback-a da krene. Opet, ne znam ni za jedan aerodrom da naplacuje uslugu pushback-a odvojeno.
 
Rajaner je svakako dovoljno jak i bogat da može da napadne BEG. Ipak su pre svega razumni i ne bacaju pare. Prvih deset tržišta iz Beograda je skoro nemoguće osvojiti. Ili su to mesta gde nemaju niti će dobiti dozvolu da lete kao što su recimo letovi za Crnu Goru, Tursku, Rusiju itd. Dugolinijske letove oni nemaju pa otpadaju Kina i Amerika kao i transferi koji presedaju na te destinacije. Na ostale destinacije oni ne lete (LHR, ZRH itd) ili imaju vrlo jako konkurenciju u širem području tih gradova sa bar dva jaka operatera (npr za London British, Wizz i Er Srbija, ili Swiss i Er Srbija) i slično.

Dakle može da uleti Rajaner ali im je sada mnogo lakše da se šire gde Wizz ne postoji ili je slabiji kao što su ZAG DBV i ZAD. Mesta kao što su Skoplje i Beograd će verovatno ostaviti za neku kasniju fazu.
 
Poslednja izmena:
Da li je neko do sada leteo iz BG-a a da je od gejta do samog aviona korišćen aerodromski bus? Viđao sam one Cobus buseve, ali uvek sam gejtovima sa avio mostovima pa ne znam za koje letove se sa samog gejta koriste aerodromski busevi
 
Posle proširenja C strane, sledeća faza je pravljenje Aprona nasuprot postojećeg C. Tako da će parkiranje aviona biti sa obe strane C fingera.
 
Posle proširenja C strane, sledeća faza je pravljenje Aprona nasuprot postojećeg C. Tako da će parkiranje aviona biti sa obe strane C fingera.

To je bio predlog na tenderu za koncesiju od neke druge firme:

Bid_BEGAerial_View_low.jpg


Takvi planovi nisu bili deo Vinci predloga, oni su planirali da tu bude avio park ili muzej na otvorenom, treba premeriti ali odokativno izgleda da moze:

BEG2021_01.jpg
BEG2021_02.jpg
 
Vrh