Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

@Пантограф , да ли си озбиљан? Да се манемо међународно потврђених методологија, и да одлуку о конфигурацији аеродрома донесемо на основу коментара са интернет портала? Ево табеле која у САД служи као оријентација за број писта у односу на број операција:

Pogledajte prilog 170905

Ако се десило да као 13. у реду за полетање (уз једно слетање) чека пола сата, то сигурно није због капацитета саме писте. Једна писта може да прогута преко 50 комбинованих полетања и слетања у сату.
So?

During the daily peak, around fifteen aircraft arrive in Belgrade within an hour, carrying some 2.000 passengers”. (saopštenje Aerodroma)

To su samo sletanja, da dodamo i poletanja, i da će ponekad (ili često?) saobraćaj da se poremeti pa će se sabiti dosta više letova nego što je predviđeno u kratak interval (to bi moglo da bude ovo, iz komentara čoveka koji se solidno razume, 13 u redu za poletanje), pa to što će već iduće godine stići još 4 ATR-a (već samo to onih 15 što sleću u roku od sat diže na 19!). I eto nas oko granice za koju godinu.

Uopšte mi ravnanje prema tim graničnim brojkama nije jasno - ako možeš da napraviš da funkcioniše komotno - napraviš; sistem je tako otporniji u svakom smislu, i sigurno se više isplati. Niko se ne grči, ako može da se ispruži; kad već vadiš američki izvor, to je narod što živi u kućama od 550 kvadrata, a mogao bi kao mi, u stanu od 55. Ebeš Gatwick, oni bi imali 4 piste da mogu.

Da smo napravili sistem PSS koji bi u početku radio sa 30% kapaciteta, to bi bilo sasvim opravdano (na železnici je opravdano 30-70%, ovde je daleko manja vrednost infrastrukture, tako da mogu biti samo niže referentne vrednosti). A već smo na 40% big time.

I povrh svega, mi smo novu pistu zapravo napravili... i opremili. Samo je trebalo još da platimo za zemljište.


EDIT: i svakako je indikativno što u kratkom vremenskom odsečku Vučić pominje da treba da se gradi još jedna pista - ne bi on ni znao da je pokaže, a tačno ju je pokazao na onoj konferenciji za novinare, da je nije skoro pominjao - plus koncesionar sugeriše da postoji gužva. Možda se ugovor o koncesiji promeni pre nego što smo se nadali. I ta, treća surčinska, ili prva dobanovačka pista (ako se odustane od raseljavanja, a u principu se u Beogradu uvek odustane), vodile bi se kao direktna strana investicija, zar ne? Pa niste verovali ni da će Sajam u Surčingrad, ali eto, lobi betona&čelika u Srbiji pobeđuje još od pokojnog Žeželja. And Siniša Mali likes this!
 
Poslednja izmena:
So?

During the daily peak, around fifteen aircraft arrive in Belgrade within an hour, carrying some 2.000 passengers”. (saopštenje Aerodroma)

Da dodamo i poletanja, i da će ponekad (ili svaki dan?) saobraćaj da se poremeti pa će se sabiti dosta više letova nego što je predviđeno u kratak interval (to bi moglo da bude ovo, iz komentara čoveka koji se solidno razume, 13 u redu za poletanje), pa to što će već iduće godine stići još 4 ATR-a (već samo to onih 15 što sleću u roku od sat diže na 19!). I eto nas oko granice za koju godinu.

Uopšte mi ravnanje prema tim graničnim brojkama nije jasno - ako možeš da napraviš da funkcioniše komotno - napraviš; sistem je tako otporniji u svakom smislu, i sigurno se više isplati. Niko se ne grči, ako može da se ispruži; kad već vadiš američki izvor, to je narod što živi u kućama od 550 kvadrata, a mogao bi kao mi, u stanu od 55.

I povrh svega, mi smo novu pistu zapravo napravili... samo je trebalo još da platimo za zemljište.
Мислим да ти то промиче - ми смо далеко, јако далеко од граничних вредности. Петнаест слетања у сату је и даље једва изнад четвртине (~30%) капацитета. Нама је у вршном сату писта оптерећена са 30%, где је остатак дана, где је остатак године.

И не, не би трошак паралелне независне писте био само за земљиште. Кад за њу дође време, за такву писту ће бити потребан потпуно нов, независни систем рулних стаза, њиховог осветљења, дневног обиласка, чишћења снега, метеоролошких мерења… а тај трошак треба да финансира обим саобраћаја (кога неће бити још 10 година), или да се дотира из буџета.
 
Jes, dotacija, aerodrom je kao gubio novac kad je radio sa 15% kapaciteta, pre 15 godina? Pa, nije.

Biće ovo mnogo skuplje u konačnici. Mnogo, mnogo skuplje.
 
Једна писта може да прогута преко 50 комбинованих полетања и слетања у сату.
Daj molim te navedi jedan jedini aerodrom koji ima toliko poletanja po jednoj stazi.
Da ti ne tražim samo sletanja. U kombinaciji nema ni teorijske šanse.
Već sa dve piste, makar bile i ovako blizu kao naše ima bar teorijske šanse.
 
Možda i ima, nebitno. To su granične brojke, prema njima se svakako ne projektuje.

U stvarnosti će najpre biti da neki aerodrom ima npr. 46 operacija po pisti, a to bi značilo da smo mi sad negde, sa 15 sletanja i sigurno kadgod sa još 8 poletanja, na 50% realnog. I samo još sa 4 ATR-a dogodine, na 60% (a sa još 6-8 aviona...). A tek smo okadili umetnutu.

Žestoko smo mašili temu.
 
Poslednja izmena:
So?

During the daily peak, around fifteen aircraft arrive in Belgrade within an hour, carrying some 2.000 passengers”. (saopštenje Aerodroma)

To su samo sletanja, da dodamo i poletanja, i da će ponekad (ili često?) saobraćaj da se poremeti pa će se sabiti dosta više letova nego što je predviđeno u kratak interval (to bi moglo da bude ovo, iz komentara čoveka koji se solidno razume, 13 u redu za poletanje), pa to što će već iduće godine stići još 4 ATR-a (već samo to onih 15 što sleću u roku od sat diže na 19!). I eto nas oko granice za koju godinu.

Uopšte mi ravnanje prema tim graničnim brojkama nije jasno - ako možeš da napraviš da funkcioniše komotno - napraviš; sistem je tako otporniji u svakom smislu, i sigurno se više isplati. Niko se ne grči, ako može da se ispruži; kad već vadiš američki izvor, to je narod što živi u kućama od 550 kvadrata, a mogao bi kao mi, u stanu od 55. Ebeš Gatwick, oni bi imali 4 piste da mogu.

Da smo napravili sistem PSS koji bi u početku radio sa 30% kapaciteta, to bi bilo sasvim opravdano (na železnici je opravdano 30-70%, ovde je daleko manja vrednost infrastrukture, tako da mogu biti samo niže referentne vrednosti). A već smo na 40% big time.

I povrh svega, mi smo novu pistu zapravo napravili... i opremili. Samo je trebalo još da platimo za zemljište.


EDIT: i svakako je indikativno što u kratkom vremenskom odsečku Vučić pominje da treba da se gradi još jedna pista - ne bi on ni znao da je pokaže, a tačno ju je pokazao na onoj konferenciji za novinare, da je nije skoro pominjao - plus koncesionar sugeriše da postoji gužva. Možda se ugovor o koncesiji promeni pre nego što smo se nadali. I ta, treća surčinska, ili prva dobanovačka pista (ako se odustane od raseljavanja, a u principu se u Beogradu uvek odustane), vodile bi se kao direktna strana investicija, zar ne? Pa niste verovali ni da će Sajam u Surčingrad, ali eto, lobi betona&čelika u Srbiji pobeđuje još od pokojnog Žeželja. And Siniša Mali likes this!
Lord 577 je na kzš, pokazujući trasu pruge ka Naci stadionu, za aerodrom rekao otprilike: "ostavili smo prostor za novu pistu, s druge strane pruge"

Je l' ikada ranije pominjano širenje aerodroma na tu stranu i ima li tu prostora za novu pistu i sve što treba?
 
Daj molim te navedi jedan jedini aerodrom koji ima toliko poletanja po jednoj stazi.
Da ti ne tražim samo sletanja. U kombinaciji nema ni teorijske šanse.
Već sa dve piste, makar bile i ovako blizu kao naše ima bar teorijske šanse.
Ништа лакше. Ево декларације Гетвика (ка њиховом органу који се бави надзором доделе аеродромских слотова). Безмало цео дан планирају преко педесет операција у сату:

IMG_0489.jpeg


На оптерећеним аеродромима са добром конфигурацијом рулних стаза, просечно задржавање авиона на писти (пре полетања, или после слетања) је мање од 50 секунди.
 
Lord 577 je na kzš, pokazujući trasu pruge ka Naci stadionu, za aerodrom rekao otprilike: "ostavili smo prostor za novu pistu, s druge strane pruge"

Je l' ikada ranije pominjano širenje aerodroma na tu stranu i ima li tu prostora za novu pistu i sve što treba?
Pominjano je 50 godina (mislio je na novu prugu za Gretin stadion), i bilo u svim planovima. Da li ima prostora? Moralo bi malko da se raseljava.
 
Stanje na aerodromu danas u 13h:

Na celom aerodromu ne radi klima. Pre nedelju dana je ponegde radila; sada nigde, ni pre pasoške kontrole, ni posle.

WC na Tesla trgu nije očišćen danas uopšte. Sve smrdi pošto klima ne radi ni tamo. Radi samo jedan pisoar. Stanje u kabini - mokraća na sve strane, polomljeno... Slikao sam ali ne uspevam da zakačim uz ovaj tekst. Da povratiš.

Nema nijednog novog lokala. Na raspolaganju su 3 lokala ("Hleb i kifle" i 2 lažna grčka "Coffee & nešto"). Tamo nema mesta (ni klimatizacije).

Ispred zgrade aerodroma, u delu predviđenom za cveće je nikao korov od jednog metra.

Eto....

Sent from my SM-S906B using Tapatalk
 
Не сви се жале на пишаћку. Како се на француском каже? Pisse?
 
Ovo je već sramotno. Pregazili smo skoro celu letnju sezonu, oni izuzev tih delova saobraćajnice nisu uradili ništa. Klimu i pišaćku/sraćku na stranu, ovo za lokale se pretvara u ekstremnu farsu.
 
Što se tiče druge nezavisne piste, treba krenuti barem u njeno ozbiljnije planiranje. Ne treba čekati scenario Getvika ili još gore Istanbula Sabihe (SAW) gde su konstantna opterećenja u saobraćaju, ono je ludilo kako tamo uopšte funkcionišu poletanja i sletanja. Zato Beograd treba blagovremeno da se posveti ovoj temi, ali ne znam da li će se to desiti za vreme koncesije. Kada bi barem zakupili to zemljište ili ga nekako obezbedili, lakše bi se disalo. Pojedini objekti su tik do planirane zone druge piste kao i što je slučaj sa zonom postojeće piste. Kada preleti avion preko Ledina stvarno izgleda kao Bangladeš...
 
Zemljiste za drugu pistu i sve sto ide uz nju je odavno preparcelisano. Otkupljeno nije, ali jeste preparcelisano. Izmedju 55 i 60 objekata mora biti poruseno zbog izgradnje piste.
 
Чујем нпр. у Атини планирају да затворе једну од две паралелне писте, јер још нису стигли Гетвик.

Ебо нас Гетвик.
 
Stanje na aerodromu danas u 13h:

Na celom aerodromu ne radi klima. Pre nedelju dana je ponegde radila; sada nigde, ni pre pasoške kontrole, ni posle.

WC na Tesla trgu nije očišćen danas uopšte. Sve smrdi pošto klima ne radi ni tamo. Radi samo jedan pisoar. Stanje u kabini - mokraća na sve strane, polomljeno... Slikao sam ali ne uspevam da zakačim uz ovaj tekst. Da povratiš.

Nema nijednog novog lokala. Na raspolaganju su 3 lokala ("Hleb i kifle" i 2 lažna grčka "Coffee & nešto"). Tamo nema mesta (ni klimatizacije).

Ispred zgrade aerodroma, u delu predviđenom za cveće je nikao korov od jednog metra.

Eto....

Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Bio sam u isto vreme juče na aerodromu i ne slažem se sa tobom u vezi klimatizacije. Sedeo sam u oba ta "grčka" lokala, na A1 i C9 i bilo je fino ohlađeno. U novom delu je čak hladnije nego u delu kod Teslinog trga. Toaelete nisam proveravao.
 
Ne znam gde si osetio tu klimatizaciju... Na aerodromu je bilo jedno 28 stepeni. Ja sam sedeo u grčkom lokalu i jeo, tako da vrlo dobro znam da li je bilo klimatizovano ili ne. Btw, mafin košta 400 din :)

Sent from my SM-S906B using Tapatalk
 
Higijena i usluga na BG aerodromu je bruka i sramota! WC su izvor zaraze, gde god sednes u kaficima umazano i isflekano a osoblje koje cisti i ako se nadje ide okolo, gundja i psuje. U poslednja 3 meseca sam 11 puta leteo preko BG aerodroma i ne vidim pomak napred po tom pitanju. Poslednji put pre 5 dana sam svedocio nervnom rastrojstvu radnice u kaficu na tzv. Trgu Nikole Tesle koja je momku iz Spanije ni krivom ni duznom istresla sve svoje muke samo zato sto je pitao da li moze da dobije jos pelata na picu. Toliku kolicinu odvratnih reci, galame, nevaspitanja i neljubaznosti nisam slusao ni u najgorim svadjama na ulicama. Momak u cudu ponavlja Tranquillo, tranquillo. Kad sam joj na sprskom skrenuo paznju da ne moze tako da se ponasa, rekla mi je da gledam svoj posao i sta zamisljam ko sam ja. Njen kolega stoji pored nje u fazonu no me interesa. Pri tom sve se to dogadja pred vecom grupom Spanaca koji su tu sedeli i cekali svoj let. Krenuli su da se smeju i sprdaju sa uslugom. Neverovatna situacija i transfer blama. Beograd to ne zasluzuje, zelim da verujem da ima vise normalnih ljudi osim mog kruga ljudi koje vidjam kad dodjem u Beograd.
 
Higijena i usluga na BG aerodromu je bruka i sramota! WC su izvor zaraze, gde god sednes u kaficima umazano i isflekano a osoblje koje cisti i ako se nadje ide okolo, gundja i psuje. U poslednja 3 meseca sam 11 puta leteo preko BG aerodroma i ne vidim pomak napred po tom pitanju. Poslednji put pre 5 dana sam svedocio nervnom rastrojstvu radnice u kaficu na tzv. Trgu Nikole Tesle koja je momku iz Spanije ni krivom ni duznom istresla sve svoje muke samo zato sto je pitao da li moze da dobije jos pelata na picu. Toliku kolicinu odvratnih reci, galame, nevaspitanja i neljubaznosti nisam slusao ni u najgorim svadjama na ulicama. Momak u cudu ponavlja Tranquillo, tranquillo. Kad sam joj na sprskom skrenuo paznju da ne moze tako da se ponasa, rekla mi je da gledam svoj posao i sta zamisljam ko sam ja. Njen kolega stoji pored nje u fazonu no me interesa. Pri tom sve se to dogadja pred vecom grupom Spanaca koji su tu sedeli i cekali svoj let. Krenuli su da se smeju i sprdaju sa uslugom. Neverovatna situacija i transfer blama. Beograd to ne zasluzuje, zelim da verujem da ima vise normalnih ljudi osim mog kruga ljudi koje vidjam kad dodjem u Beograd.
Верујем да је ментално оболела наказа од жене пре изузетак него правило, иако уопштено срдачност и љубазност услужног особља у Србији свих врста мислим да није на нивоу западноевропских земаља. Не кажем ни да је претерано далеко од тога, али свакако се осети разлика.
 
Kakva je sitiacijama sa prtljagom na aerodromu? Jel se bar to malo dovelo u red?
 
Vrh