Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Pitaš me za detalje ugovora Er Srbije kao da sam ih lično potpisivao. Niti radim za njih niti imam veze osim što sam ponekad putnik kao i svi drugi. A znaš i sam kako je kad imaš samo jednog raspoloživog dobavljača pa on još zateže sa cenom i rokovima. E pa sa avionima i delovima je kažu sada još gore, često nema biranja.
 
Vec 2 godine intenzivno pratim ovaj forum i sve vise se cudim nekim ljudima, pre svega koliko su ostrasceni... Dugo sam razmisljao da li nesto da napisem i cesto sam odustajao.... cenim ljude koji imaju normalan pristup, daju ideje, predloge, ali na zalost su u manjini. Za neke teme za koje se razumem vidim da ima mnogo lupetanja, a ti ljudi su ubedjeni da su popili pamet sveta, neko im dobronamerno skrene paznju ali dzaba..
Prvo i osnovno, mi smo uglavnom putnici, a ovde teoretisemo sa mnogo ili malo cinjenica i u fazonu kad bi bilo, sta bi bilo... Npr. Da li vi zaista mislite da saopstenja, ne AS, vec bilo koje ozniljne kompanije, imaju veze sa zivotom?! Kako radim u jednoj mogu reci da je to samo jedan paketic... Npr. Otkazivanje letova za SA mozda nema veze sa avionom? Mozda je do popunjenosti aviona, traznjom... Npr. Ja se bavim trzistem i istrazivanjem istog u jednoj drugoj industriji i mogu da garantujem da cak i najbolje istrazivanje omane, a obzirom na stanje u avio industriji, siguran sam da je najbolji pristup trenutno pokusaj/pogreska, jer svaka analiza nije pouzdana ni 50%. Moj utisak je da je trenutni menadzment iznad proseka sto je jako dobro za kompaniju koja dolazi iz zemlje kao sto je nasa, i drugo siguran sam da nama nece biti bolje dok ne pocnemo da gledamo u svoje dvoriste i u ono u sta se razumemo.... Npr. Znajuci nas,, pa mi smo tatam-mate za Brazil u fudbalu imamo bar 3 milke selektora i jos toliko pomocnika... I svi sve znaju, a zaboravili su da je to sport i uzivanje, tako i u svim ostalim temama...
 
Niti je sport niti uživanje ako se ljudi gužvaju na aerodromu zato što je neko loše organizovao prostor ili ima manjak ljudstva. Nije takođe sport a još manje uživanje ako se planirani let odloži.
 
Pisao sam već Aerodromu, kažu da nisu nadležni za trake ispred dolazne pasoške, nego MUP.
Nisu mi jasni ti odgovori kod nas da neko za nešto nije nadležan. Ne mogu da zamislim takav odgovor u nekim drugim zemljama gde sam živeo.

Pokušavam da zamislim nekog službenika na aerodromu kako vidi problem međutim pošto je MUP nadležan, on ga ignoriše.

Da li je moguće da stvari tako funkcionišu?

Da li je moguće da ne može neko sa aerodroma da popriča sa nekim iz MUPa (rade u istoj zgradi) i da reše problem?

Ili ako bi aerodrom jednostavno dodao trake da kontroliše haos, šta bi MUP uradio? Uklonio trake da vrati problem jer aerodrom nije bio nadležan?
 
Da pretpostavim da ne živiš u Srbiji? Pa ovde ne mogu dva odeljenja iste opštine da iskomuniciraju, a kamoli privatna firma i MUP. Bukvalno na svakom ćošku možeš da vidiš koliko sve zabole ona stvar, srede ulicu, pa onda raskidaju da provlače instalacije, a onda menjaju cevi. A sve isti krovni investitor. Ili u zgradi, pre će svako svoju izolaciju da uradi, nego da se svi dogovore. Pri tom ih ne zanima na šta će to da liči. Svako kreči ispred svojih vrata ako i toliko, zabole ih dalje od toga. I milion drugih primera.

Tako da, njihov odgovor me apsolutno nije začudio. Čak je u neku ruku i bio očekivan, Vinci zabole da se cima čak i oko onoga za šta jesu nadležni. Poslao sam mejl MUPu, videćemo da li će odgovoriti.
 
ima vise od kilometar ali ipak nije ok
Ima 450m od mesta gde se on nalazio do piste.
IMG_1074.jpeg
 
Niti je sport niti uživanje ako se ljudi gužvaju na aerodromu zato što je neko loše organizovao prostor ili ima manjak ljudstva. Nije takođe sport a još manje uživanje ako se planirani let odloži.
Sve se slazem, ali pogledaj celu avio industriju, svugde ista prica. Nista mi tu nismo izmislili👍 ja sam iz MUC trebao da letim ali taj dan je otkazano na 100 letova jer su strajkovali operateri za prtljag i jos neki, nisam ih sve pohvatao, trazio sam alternativu😂🙈
 
Da li će Vesić sada da kritikuje Aerodrom što nemaju kontramere protiv dronova?
 
Da li će Vesić sada da kritikuje Aerodrom što nemaju kontramere protiv dronova?
Аеродром би требало да има опрему за откривање претње дроновима (да би на основу процене претње могли да предузму мере спрам свог саобраћаја). Међутим, активне контрамере којим би се спречили дронови, као што су ометање радио-сигнала, хватање у мреже и слично, је правно проблематична област (не само код нас, већ глобално) и требало би да буде одговорност органа безбедности. У сваком случају, Весић би о томе требало не да има став, него план.
 
Аеродром би требало да има опрему за откривање претње дроновима (да би на основу процене претње могли да предузму мере спрам свог саобраћаја). Међутим, активне контрамере којим би се спречили дронови, као што су ометање радио-сигнала, хватање у мреже и слично, је правно проблематична област (не само код нас, већ глобално) и требало би да буде одговорност органа безбедности. У сваком случају, Весић би о томе требало не да има став, него план.
Mislim da ovo realno spada u nadleznost policije jer je izvan kruga aerodroma a i pustite Vesica malo da dise :)
 
Poslednja izmena:
Koliko se secam Aerodtom je postavio sistem.

Random Google:

Beogradski aerodrom "Nikola Tesla" postavio je devet sigurnosnih skenera i kontra-dron sistem Rohde & Schwarz kako bi održao bezbednost vazdušnog saobraćaja.

Komercijalno dostupno dronovi predstavljaju izuzetan rizik za avione, a uočavanje dronova je već više puta izazvalo odlaganje letova.

Kako bi prevenirao ovakve situacije, aerodrom "Nikola Tesla" je postavio i aktivirao sistem protiv dronova koji može da detektuje dronove i pre nego što polete, da klasifikuje tip uređaja i izda obaveštenje kada se daljinski upravljač za dron uključi.

Senzorni sistem može i da uhvati signal koji se šalje ka letelici, te da uhvati pilota dok je uređaj još uvek na zemlji i time omogući da on bude uhvaćen.

Signal koji se šalje dronu može biti ometen pomoću ovih novih uređaja, tako da dron bude podešen da pređe u tzv "failsafe mode".

Zakoni Republike Srbije nalažu da je dronovima zabranjeno da lete u krugu poluprečnika 5 kilometara od aerodroma. Izuzetak ovom pravilu je situacija kada Direktorat civilnog vazduhoplovstva izda odobrenje.
 
Trebalo bi da se dronovi makar i Mavic mini vide na radaru?
 
Trebalo bi da se dronovi makar i Mavic mini vide na radaru?
U suštini ne, odnosno može se eventualno videti na primarnom radaru, koga ne gledaju u kontroli.
Edit
...a ovako nešto imaju
 
Trebalo bi da se dronovi makar i Mavic mini vide na radaru?
Примарни радар не може да види циљ чија је рефлектујућа површина (дакле, метална) мања од 5 m2 (не сећам се прецизно, али је тај ред величина), а секундарни радар заправо и не види циљ, него транспондер. У оба случаја, Mavic и слични су за радар невидљиви.
 
Mislim da ovo realno spada u nadleznost policije jer je izvan kruga aerodroma a i pustite Vesica malo da dise :)
Заправо, министру саобраћаја управо спада у портфељ да прати сигурносне ризике у домену саобраћаја, и тражи мере надлежних органа. Неће ваљда министар полиције да анализира ризике у ваздухопловству.

Као што министар полиције не мора да гледа телевизију да би сазнао да је почео рат у Сирији, па да појача обезбеђење границе, него је то посао министра спољних послова (не да гледа телевизију, него да зна за рат и пре него што почне), и да алармира надлежна министарства.

Кад би Весић знао шта му је посао, не би се лично прегањао са дивљим таксистима, него би то решио са две депеше, ал’ нека дише, није ни то лако…
 
Vrh