Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Pa to je samo jedan deo buduće šoping/relaks/ugostiteljske zone... ceo sprat dosadašnjeg t2 će imati tu svrhu.
 
Pošta na aerodromu radi tek od 8h 🙄🤦‍♂️

A jutarnji talas napuni aerodrom ljudima već od 6.

Inače u ponedeljak ujutru je bilo guzve ali se brzo prolazilo i na pasoškoj i na bezbedonosnoj proveri. Novina je da ne moze više voda da se prenosi, jer citiram, sada u potpunosti poštuju propisane procedure.

Letovi su kasnili ali ne mnogo, moj za Berlin 20ak minuta. Pošto sam prespavao ceo let nisam obraćao paznju previše ali mi se čini da je bio oko 80% popunjen A319.
 
Hoće li ovaj novi parking imati samo ovaj jedan trenutni izlaz ili više njih? Sinoć oko 12 smo izlazili sa parkinga 20ak minuta, ono je pakao.
 
Taj A1 postoji samo da bi se moglo reći da ima šatl


Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Screenshot-2023-07-05-235938.png
 
Аеродром

На основу примера (в. слике) с аеродрома на Малти, мањег од београдског, добро би било да овај други има:

- лако приступан и прегледан, веома широк и довољно дубок, простор за пријаву на лет:

- лако уочљиво и приступно место за информације

- уредне вецее

(врата кабине с унутрашње стране)




- више чворишта с различитим утичницама и прикључцима за пуњење телефона. Уз добар и бесплатан интернет, то је најважнији услов за информисање, комуникацију и забаву путника док чекају на свој лет





- клавир, можда? На овом је све време неко од путника свирао, и понеко певао:

- ово не мора, али су овде мислили и на то - беспрекорно чисте, бесконтактне чесме с пијаћом водом и аутоматски уређај за пуњење флаша њоме:


Свуда има немара, кварова, несавршености ... плафон изнад излаза бр. 18:
 
Poslednja izmena:
Kažu da kod koncesionara navodno postoji želja da se produži koncesija aerodroma i posle 2043 kad ističe ugovor. Ne znam da li je istina, ali ovo jeste:

CEO Aerodroma Beograd Fransoa Berizo je i član upravnog odbora Saveta stranih investitora. Opširno je pričao o poboljšanju uslova za strane investicije u Srbiji

https://biznis.telegraf.rs/info-biz...o-clan-uo-fic-i-ceo-belgrade-airport-intervju

Pored toga francuska kompanija Alstom zainteresovana je za nastavak saradnjе sa Srbijom i ulaganja u oblast žеlеznicе, prе svеga, na projеktu gradskih žеlеznica i budućе vеzе od cеntra grada do bеogradskog aеrodroma Nikola Tеsla:

https://www.ekapija.com/news/428495...rancuski-alstom-zainteresovan-za-zeleznicu-do

Meni se nekako priviđa da je ovo deo veće igre. Možda gazda Vesić kaže sebi u bradu: hoćete produžetak koncesije, hoćete da gradite prugu, ulažete u još projekata? E pa ne može tek tako, moram malo da zavrnem šrafove! Prvo da popravite uslugu na aerodromu, a tek onda da pričamo o drugim projektima.

Da li je ovo prepucavanje sa Aerodromom samo strategija da se tvdi pazar za buduće ugovore?
 
Ja sam po pitanju Aerodroma pesimista. Kritikovao sam projekat od početka.

Ranije je bilo haosa (poplave, prekid struje itd) pa nije bilo nikakvog javnog prepucavanja između Aerodroma i vlade. Razlog ne može biti uvođenje novog Ground Handlera jer je to odavno moguće, a taj novi hendler ne može da reši trenutni problem zato što treba nekoliko meseci da počne sa radom. Vreme će pokazati šta je iza ove navodne svađe.
 
Da li je neko probao da naruci taksi od Tesla parkinga prema gradu, na taksimetar? Yandex , Car Go ili regularan?
 
Vreme će pokazati šta je iza ove navodne svađe.

Priča je malo jednostavnija, Vansi je bio javno udario po institucijama zbog divljih taksista što je kod ovih ostavilo gorak ukus u ustima i očigledno je da su ih samo čekali na volej.

Drugi deo priče je to što je trebalo malo ispinovati one kikseve Er Srbije par dana za redom. Vesić u tome jako dobro pliva i mislim da je promenjena percepcija u javnosti.
 
Možda je sve počelo sa taksistima, ne znam. Za ovo spinovanje kikseva Er Srbije, možda i nisu isključivo kiksevi Er Srbije. Tu ima par stvari:

  • Jedan faktor su stvari van njihove kontrole: opšte stanje na tržištu polovnih aviona, nabavke sedišta i delova. Takođe globalni manjak ATC.
  • Drugi faktor: Er Srbija je najavila još prošle godine ogromnu ekspanziju, Vinci je znao za to ali izgleda nije zaposlio ljude na vreme.
  • Treći je da je Er Srbija odavno videla da se Vinci nije spremio za leto. Evo recimo ovo je Marek rekao dan-dva posle prvog leta za Čikago koji je bio 17 maja:

Jedini veći problem koji direktor Er Srbije vidi u moru dobrih vesti su aerodromi, njihova (ne)spremnost da se bolje organizuju ove (vršne) sezone i štrajkovi evropskih kontrola letenja koji su sve učestaliji.

https://tangosix.rs/2023/24/05/eksk...-buducnosti-zeli-da-leti-za-juznu-koreju-i-j/
 
Sleteo sam u četvrtak oko ponoći. U to vreme je izgleda sletelo više aviona. Na pasoškoj kontroli pandemonijum.

Red, mada ne možemo tako da ga nazovemo, je počinjao pre onih toaleta. Nije mi jasno zašto aerodrom ne može da produži one trake, pa neka idu u nekoj zmijskoj formi samo da ljudi imaju neku organizaciju jer je očito da naši ljudi ne mogu sami da se organizuju kao što to mogu severnjaci.

Pošto je deo sa trakama predstavljao 10% ukupnog "reda", ljudi su prolazili preko reda, što je nekima zasmetalo pa je bilo svađa.

U svakom slučaju loš utisak.

Na parkingu je bilo slično. Red za naplatu kod automata je isto bio jako dugačak, mislim da je vozač proveo 20 minuta čekajući da plati. Nakon toga nam je trebalo još oko 15 minuta da napustimo parking zbog gužve i haosa.

Ranije mi je trebalo 5-10 minuta da napustim aerodrom putujući bez kofera, a sada izgleda treba sat do sat i po. Sa koferima više.
 
Sleteo sam u četvrtak oko ponoći. U to vreme je izgleda sletelo više aviona. Na pasoškoj kontroli pandemonijum.

Red, mada ne možemo tako da ga nazovemo, je počinjao pre onih toaleta. Nije mi jasno zašto aerodrom ne može da produži one trake, pa neka idu u nekoj zmijskoj formi samo da ljudi imaju neku organizaciju jer je očito da naši ljudi ne mogu sami da se organizuju kao što to mogu severnjaci.

Pošto je deo sa trakama predstavljao 10% ukupnog "reda", ljudi su prolazili preko reda, što je nekima zasmetalo pa je bilo svađa.

U svakom slučaju loš utisak.

Na parkingu je bilo slično. Red za naplatu kod automata je isto bio jako dugačak, mislim da je vozač proveo 20 minuta čekajući da plati. Nakon toga nam je trebalo još oko 15 minuta da napustimo parking zbog gužve i haosa.

Ranije mi je trebalo 5-10 minuta da napustim aerodrom putujući bez kofera, a sada izgleda treba sat do sat i po. Sa koferima više.
Makar postoji toalet izmedju piste i pasoske kontrole, sto na nekim aerodromima nije slucaj.
 
Sleteo sam u četvrtak oko ponoći. U to vreme je izgleda sletelo više aviona. Na pasoškoj kontroli pandemonijum.

Red, mada ne možemo tako da ga nazovemo, je počinjao pre onih toaleta. Nije mi jasno zašto aerodrom ne može da produži one trake, pa neka idu u nekoj zmijskoj formi samo da ljudi imaju neku organizaciju jer je očito da naši ljudi ne mogu sami da se organizuju kao što to mogu severnjaci.

Pošto je deo sa trakama predstavljao 10% ukupnog "reda", ljudi su prolazili preko reda, što je nekima zasmetalo pa je bilo svađa.

U svakom slučaju loš utisak.

Na parkingu je bilo slično. Red za naplatu kod automata je isto bio jako dugačak, mislim da je vozač proveo 20 minuta čekajući da plati. Nakon toga nam je trebalo još oko 15 minuta da napustimo parking zbog gužve i haosa.

Ranije mi je trebalo 5-10 minuta da napustim aerodrom putujući bez kofera, a sada izgleda treba sat do sat i po. Sa koferima više.

Ja sam se malo iznenadio da, pre par nedelja, kada sam imao neki let u 0:30, da su celu noć zakazni letovi sa aerodroma.
Raspored na ekranu je bio pun letova sve do 5:30.
 
Sleteo sam u četvrtak oko ponoći. U to vreme je izgleda sletelo više aviona. Na pasoškoj kontroli pandemonijum.

Red, mada ne možemo tako da ga nazovemo, je počinjao pre onih toaleta. Nije mi jasno zašto aerodrom ne može da produži one trake, pa neka idu u nekoj zmijskoj formi samo da ljudi imaju neku organizaciju jer je očito da naši ljudi ne mogu sami da se organizuju kao što to mogu severnjaci.

Pošto je deo sa trakama predstavljao 10% ukupnog "reda", ljudi su prolazili preko reda, što je nekima zasmetalo pa je bilo svađa.

U svakom slučaju loš utisak.

Na parkingu je bilo slično. Red za naplatu kod automata je isto bio jako dugačak, mislim da je vozač proveo 20 minuta čekajući da plati. Nakon toga nam je trebalo još oko 15 minuta da napustimo parking zbog gužve i haosa.

Ranije mi je trebalo 5-10 minuta da napustim aerodrom putujući bez kofera, a sada izgleda treba sat do sat i po. Sa koferima više.
Pisao sam već Aerodromu, kažu da nisu nadležni za trake ispred dolazne pasoške, nego MUP.
 
Možda je sve počelo sa taksistima, ne znam. Za ovo spinovanje kikseva Er Srbije, možda i nisu isključivo kiksevi Er Srbije. Tu ima par stvari:

  • Jedan faktor su stvari van njihove kontrole: opšte stanje na tržištu polovnih aviona, nabavke sedišta i delova. Takođe globalni manjak ATC.

Prvi faktor je isključivo krivica Air Serbia.

Ako znaš koji problemi postoje u industriji, ako znaš kakve si probleme imao (pola flote im je u zimskom periodu bila van saobraćaja?!?!?!?!), onda ne možeš da se pravdaš da je zakazala treća strana. Zakazao si ti kao firma, jer očigledno nisi primenio saznanja koja imaš o tržištu.

I pored svih tih problema, oni su najavljivali nove frekvencije, iako je bilo očigledno da nemaju sa čime da obave te letove.

Pa jedan od flagrantnih primera njihove nesposobnosti je noćni let za Sarajevo. Ej, gledaj ti ovu ludost:

- 29. maja 2023 najave da se uvode noćni letovi za Sarajevo https://bankar.rs/2023/05/29/air-serbia-pocinje-nocne-letove-za-sarajevo/
- 12. juna 2023 su trebali da uvdedu te letove, a samo nekoliko dana pre početka (tj. nedelju dana nakon objave da započinju letove?!??!!?!) ih ukidaju https://www.klix.ba/biznis/air-serbia-otkazala-nocne-letove-iz-beograda-za-sarajevo/230620016

Pa ko je tu kriv? Niko drugi do Air Serbia koja nije u stanju da kontroliše i ispregovara svoje uslove sa dobavljačima. Te iste dobavljače je sama Air Serbia angažovala.

Svakako su validni problemi sa Aerodromom Beograd, isl. Ali za puno toga je KRIVA ISKLJUČIVO AIR SERBIA.
 
Nije isključivo njihova nesposobnost ako druga strana ne ispoštuje ugovorne rokove i obaveze. Mogla je Er Srbija da bude konzervativnija kad je procena rizika u pitanju, recimo na primeru rumunskog ATR wet lease. Ali pošto sam se nekad profesionalno bavio procenom i upravljanjem rizika, mogu ti iz prve ruke potvrditi da preterano ugrađivanje rizika može da pojede profit i najboljih poslova ili projekata.

Da je recimo Er Srbija već sada preuzela treći A330 (što bi se reklo: bolje da dođe ranije za svaki slučaj) sada bi taj avion sedeo na zemlji jer još nemaju dodatne dozvole za Kinu a ne mogu da pokrenu liniju za recimo Majami preko noći. To bi bilo čisto gubljenje para da bi se pokrio iracionalni rizik.

Tako da je krivica Er Srbije ipak ograničena. S druge strane problem sa kašnjenjima uzrokovanih kontrolom leta po celom svetu nije ni malo krivica Er Srbije. Pogledaj na primer katastrofalnu situaciju u Severnoj Americi.
 
Stalno je kolaps na tom parkingu. Jednostavno je loše projektovano.
Jeste kolaps, naročito sa plaćanjem parkinga. Nedovoljno automata za plaćanje.

Mada istine radi, otvoren je samo jedan (P2) od tri parkinga projektovanih na tom prostoru. Aerodrom tek treba da otvori P1 (koji će valjda biti prioritetni parking) i P3 (koji će se valjda unapred zakazivati preko interneta) i još treba da izbace red za taksi sa P2 parkinga i prebace ga ispred zgrade na nivou dolazaka. Tek onda da ocenjujemo.
 
Nije isključivo njihova nesposobnost ako druga strana ne ispoštuje ugovorne rokove i obaveze. Mogla je Er Srbija da bude konzervativnija kad je procena rizika u pitanju, recimo na primeru rumunskog ATR wet lease. Ali pošto sam se nekad profesionalno bavio procenom i upravljanjem rizika, mogu ti iz prve ruke potvrditi da preterano ugrađivanje rizika može da pojede profit i najboljih poslova ili projekata.

Da je recimo Er Srbija već sada preuzela treći A330 (što bi se reklo: bolje da dođe ranije za svaki slučaj) sada bi taj avion sedeo na zemlji jer još nemaju dodatne dozvole za Kinu a ne mogu da pokrenu liniju za recimo Majami preko noći. To bi bilo čisto gubljenje para da bi se pokrio iracionalni rizik.

Tako da je krivica Er Srbije ipak ograničena. S druge strane problem sa kašnjenjima uzrokovanih kontrolom leta po celom svetu nije ni malo krivica Er Srbije. Pogledaj na primer katastrofalnu situaciju u Severnoj Americi.

Uzmimo primer leta za Sarajevo. Onaj noćni let gde Air Serbia NIJE BILA U STANJU DA NEDELJU DANA UNAPRED ISPLANIRA, već je let koji je najavila otkazala posle samo nekoliko dana. Da ne kopiram dokaze iz linkova, mogu se videti gore. Uzgred, Air Serbia je svim putnicima kojima je taj isti let otkazan u obavezi da isplati odštetu od 250 evra.

- Da li sam ja kao putnik birao sa kime će Air Serbia da radi? (Npr. od koga će da iznajmi avion, ko će da farba avion, ko će da servisira avion?)
- Da li je neko Air Serbia naterao da radi sa tim dobavljačima?
- Da li je Air Serbia uradila analizu (procenu rizika) kompanija sa kojima sarađuje? Da li su te kompanije solidne i sposobne da odrade zadati posao u dogovorenom vremenskom periodu. Ne znam kako je to kod tebe, ali se u mojoj firmi svaki dobavljač procenjuje temeljno + za svaki pojedinačni posao da li su u stanju da isporuče dogovoreno, u dogovorenim vremenskim uslovima.
- Kada smo kod izbora dobavljača, da li je normalno da kompanija zasniva svoju strategiju rasta (kratkoročnu) radom sa tek osnovanim firmama? Danas sam video da imaju u wet-leasu avion aviokompanije Leav Airlines, koja je dobila AOC pre godinu dana?!
- Da li je Air Serbia potpisala neki SLA sa svojim dobavljačima koji precizira sve navedeno? Da li su predviđeni penali za nepostupanje po tom ugovoru?

Za sve ovo gore je kriva Air Serbia jer iz samo njima poznatih razloga odlučila za jedan neozbiljan pristup... po principu APP.

Postoje faktori na koje je svakako uticao Aerodrom Beograd, ali ne treba zanemariti i ogromnu krivicu Air Serbia.
 
Vrh