Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Duleja wrote: ,, . . . Na primer, samo šine da se izvuku do NT i da krene BGvoz pa da mu skoči rejting, makar na mojoj skali. . . ,,

Ako pogledaš mapu šine i nisu tako daleko, sadašnja trasa BG voza je malo iza Soko salaša
tj svega par kilometara od piste preko auto-puta i Soko Salaša
Oduvek sam smatrao da se radi o pomanjkanju dobre volje a ne o tehnčkim uslovima . . .
 
@ boca-ica

Znam, o tome se i radi. O opštem traljavljenju i ošljarenju kada su pomaci u pitanju. Nedostatak novaca je uvek sjajan izgovor, dok je aerodrom, kao i sve drugo uostalom, moneta za tal političkim vrhuškama. Sve je uvezano u te lance.

@ Пантограф

Nemam ništa protiv da neko NT voli više og Orlija, ponavljam da ni ja nisam a priori zaluđen za veliko i šljašteće.
Moje poređenje sela vs. metropole bilo je namenjeno klasičnim kompleksašima, a takvih je puno.
U tu grupu tebe sigurno ne ubrajam. :kk:
 
@Duleja
Ма опуштено, нисам то ни помислио.

Када је о прузи од Земуна реч, по мени она треба да пређе аутопут северно од писте, онда да продужи паралелно приступном путу за Аеродром. Путничка станица би била негде код Музеја ваздухопловства; ту би се одвајао један колосек ка карго терминалу, а други би заокретао ка ж. ст. Сурчин. Тако смо избегли копање испод писте, подземну станицу и сличне захвате, који се, када се погледа мапа, на први поглед чине неизбежним.
 
Ja nisam strucnjak, ali pretpostavljam da ih ima na ovom forumu koji bi mogli da kazu na kom odstojanju od piste, odnosno putanje aviona mogu da se nadju elektricni vodovi. Na svim aerodromima na kojima sam bio, a do kojih postoji sinska veza s gradom, putnici ne moraju da napustaju aerodormsku zgradu da dodju do stanice, jer su stanice ili u sklopu aerodromske zgrade ili su tunelima i/ili pasarelama spojene s aerodromskom zgradom. Zamislite samo putnike koji porodicno (znaci s puno prtljaga) pokusavaju da predju sve prepreke na putu do stanice.
 
Могла би се направити пасарела са покретном траком од Терминала 1 до ж. ст. код Музеја. Ако се добро сећам, на римском Фјумићину је слично.
 
Aerodromski drumski ulaz započinje sa podvožnjakom ispod auto puta
Pruga može u istom nivou
Medjunarodni dolasci i javni parking br 2 su u ,,podrumskom,, nivou

Jedan ukopan hol sa pokretnom trakom (,,ravne pokretne stepenice,,)
kao na mnogim velikim aerodromima obezbedio bi lak i brz pristup muzeju tj. stanici BGvoza

Delimično (površinsko) ukopavanje stanice nije ni skupo niti nemoguce , a nema ni podzemnih voda na toj dubini ANTa
kolski ulaz u podrum muzeja je uvek suv

Sam hol -veza pristanišna zgrada -muzej , iskoristiti kao mini šoping centar koj zapravo samo isplacuje svoju izgradnju

Pozitivni efekti su mnogostruki ne samo po kvalitetu nego i finansiski plus nova radna mesta a i dr... :grand:

Jedina zapreka su bukve na pogrešnim mestima :laugh: :lool: :laugh:
 
Još je mali promet putnika da bi se pravio značajan zahvat povodom podzemnog voznog/metro prilaza.

Hotel pored aerodroma baš fali.
Ostalo je super, pogotovo maksimalno vreme od ulaska u zgradu, prolazak kroz aerodrom do ulaska u avion.
Na briselskom aerodromu za ovo nije dovoljno ni 40 minuta. Pogotovo mi je u tom smislu smoran Cirih, pa autobus za interni saobraćaj po pisti, užas.

Novi kiosk fazon prodavničice po hodnicima ispred kapija mi se ne dopadaju, ali ajde da ne zameram puno.
 
Ima li neko fotku velikog aviona koji je vec par dana na ANT-u mislim da je bilo govora da je u pitanju UAE letelica
 
Има само ово:

C-17 Ujedinjenih Arapskih Emirata u Beogradu
05.03.2013 10:09IZVOR VESTI: KURIR

Transporter je sleteo i na platformi Nikole Tesle zadržao se taman toliko da istovari helikopter.
BEOGRAD Transportni avion C-17 Ratnog vazduhoplovstva Ujedinjenih Arapskih Emirata sleteo je juče na Aerodrom Nikola Tesla. Globemaster III zadržao se malo više od dva sata da bi, kako saznajemo, istovario helikopter.Let UAE 1225 aviona C-17 registarske iznake 1225 iznenadio je Beograđane preletevši deo grada koji se nalazi na prilaznoj ravni piste 30 beogradskog aerodroma. Transporter je sle...

http://www.najvesti.com/vesti-iz-srbije ... gradu.html
 
Ево још један чланак:

C-17 Ujedinjenih Arapskih Emirata posetio Beograd

PETAR VOJINOVIĆ • 05/03/2013 • (2) KOMENTARA
BEOGRAD – Transportni avion C-17 Ratnog vazduhoplovstva Ujedinjenih Arapskih Emirata sleteo je juče oko 15 časova na Aerodrom Nikola Tesla. Globemaster III zadržao se malo više od dva sata da bi, kako saznajemo, istovario helikopter.


Let UAE 1225 aviona C-17 registarske iznake “1225″ iznenadio je juče beograđane preletevši deo grada koji se nalazi na prilaznoj ravni piste 30 beogradskog aerodroma. Transporter je sleteo nešto posle 15 časova i na platformi Nikole Tesle zadržao se taman toliko da istovari neuobičajeni komad tereta – helikopter.
Do objavljivanja ovog posta nismo uspeli da identifikujemo ovaj zanimljivi tovar. Ne znamo da li je u pitanju civilni ili vojni helikopter ali nam je iz dva nezavisna izvora potvrđeno da je juče iz Globemastera izašla takva letelica.
U poslednjih nekoliko nedelja svedoci smo intenzivnije saradnje Srbije i Emirata na raznim poljima od kojih se namenska industrija stavlja u prvi plan. Da li je sigurno predpostaviti da jučerašnja poseta gostiju iz Emirata ima veza sa ovom saradnjom, ostaje da se vidi.
Ratno vazduhoplovstvo Ujedinjenih Arapskih Emirata poseduje šest ovih aviona koje su naručili 2010. godine. Poslednji “12128″ isporučen je juna prošle godine.

http://tangosix.rs/2013/05/03/c-17-ujed ... o-beograd/
 
haha, kako je ovo UAE leglo na mesto USAF :) Mogli su bar typo da promene, ovako izgleda bas jadno.
 
Ево га и хеликоптерчићћћ који је Шеик Мухамед поклонио, Аугуста Вестланд 139 ВИП конструкција (Agusta Westland 139):



Privatno vazduhoplovstvo: Šeik Muhamed stigao u Srbiju sa tri letelice
PETAR VOJINOVIĆ • 07/03/2013 • NEMA KOMENTARA NA TEKST (0)
BEOGRAD – Šeik Muhamed bin Zajed al Nahjan sleteo je u Srbiju u velikom stilu. Operacija njegovog transporta počela je u tajnosti dva dana ranije da bi juče kulminirala sletanjem verovatno najskupljeg privatnog aviona u istoriji beogradskog aerodroma. Tango Six danas otkriva kojim je sve letelicama šeik došao u Srbiju.


Kako saznajemo, dolazak i boravak šeika Muhameda trebali su biti tajna zbog, kako je definisano, “njegove bezbednosti”. Svi klasični mediji i njihova online izdanja su juče tokom dana poštovali ovu molbu vlasti, da bi tokom večeri taj dogovor prve prekršile Naše Novine i zatim Novosti koje su objavile destinaciju i cilj njegove posete – skijanje na Kopaoniku.
Da li je po sredi bio dogovor ili embargo i da li su pomenuti mediji to prekršili nije naša tema ali je zanimljiva definicija poverljivog dolaska kada se on dogodi uz pomoć jedng vojnog transportnog aviona, VIP helikoptera i privatnog Boinga 747 u sred bela dana (12-15h) na međunarodnom aerodromu.
SULTAN inbound
Kako je Tango Six prvi javio, pripreme za dolazak počele su u ponedeljak popodne kada je na pistu Aerodroma Nikola Tesla sleteo C-17 Globemaster III “1225″ Ratnog vazduhoplovstva Ujedinjenih Arapskih Emirata. Prve informacije odnosile su se na helikopter koji je bio istovaren tom prilikom iz transportera uz razne špekulacije o tipu i njegovoj svrsi.
Pred kraj sledećeg dana saznajemo da je u pitanju Agusta Westland 139 u VIP konfiguraciji, “2013″ koji je u utorak leteo pod diplomatskim odobrenjem kao strani vojni vazduhoplov.
Kockice su se sklopile kada je juče na pistu 12 Aerodroma Nikola Tesla sleteo Boing 747-48E registracije A6-UAE pozivnog znaka “SULTAN 2″. Agusta je dakle namenjena za vertikalni transport unutar Srbije dok je šeik Muhamed, sasvim neupadljivo i anonimno, došao sa svojim 180 tona teškim privatnim avionom.

http://tangosix.rs/2013/07/03/privatno- ... -letelice/
 
Drugari jedno pitanje. Posto ne koristim avio prevoz, a pri tom i retko odlazim do NT aerodroma, zanima me cemu bi sluzio hotel tamo?
Sticem utisak nas aerodrom nije `presedacki`-veza dva leta i da bi to (izgradnja hotela) bila nerentabilna investicija.
Ovo je samo puko nagadjanje i zato vas i pitam.
 
@ laki72, pa nicemu. Vrlo logicno i trezveno ti je razmisljanje. Poenta hotela pored aeodroma je uglavnom za tranzit putnike, i obicno je usluga dnevnog odmora, ili jednog, maksimum dva nocenja. Takvi hoteli imaju smisla na velikim aeodromoma, sa velikim prometom, i velikim brojem putnika u tranzitu, sto NT nije, niti ce biti.
 
Ne moze ni da bude, kad nema uslove za to, na primer nema hotel. :p
 
Klima manje-vise, ali ni nacionalna avio kompanija nam ne obavlja saobracaj po principu talasa i s naglaskom na traznitnim putnicima. Kad je to postojalo, onda je kupljen Hotel Slavija, upravo da bi se smestali tranzitni putnici.
 
Коме је ово све требало, а по самом чланку и сами шпанци сносе велики део кривице !

Aerodrom "Nikola Tesla" lažirao vest da je drugi najbolji u Evropi

Zvaničnici su se po objavljivanju rezultata pohvalili da je u anketi učestvovalo 14 miliona ljudi, međutim, utvrđeno je da je mišljenje o evropskim aerodromima dalo svega 57 posetilaca agencije "I-dreams"

Aerodrom “Nikola Tesla” lažirao je podatke ankete španske agencije “I-dreams”, koja je objavila da je beogradski aerodrom proglašen za drugi najbolji u Evropi.

Naime, zvaničnici su se po objavljivanju rezultata pohvalili da je u anketi učestvovalo 14 miliona ljudi, međutim, utvrđeno je da je mišljenje o evropskim aerodromima dalo svega 57 posetilaca sajta ove agencije.

Iako je istraživanje predstavljeno kao rezultat renomirane kuće za istraživanje javnog mnjenja, ispostavilo da da je “I-dreams” najobičnija turistička agencija. U ovoj firmi kažu za “Informer” kako su putnici u njihovoj anonimnoj anketi ocenjivali samo barove, VIP salone i prodavnice, a ne investicije, kako su naveli nadležni.

Ovo nije prvi put da se rukovodstvo aerodroma pohvalilo rezultatima ankete “I-dreams-a”, budući da su prošle nedelje objavili podatak kako je “Nikola Tesla” uvršten među deset najboljih svetskih aerodroma.

Tada je ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić požurio da čestita rukovodstvu, rečima kako je anketa pokazala da je “menadžment aerodroma, koji radi na modernizaciji poslovanja, ono na šta Srbija treba da bude ponosna”.

Ni Mrkonjić, ni direktor Aerodroma “Nikola Tesla” Velimir Radosavljević nisu želeli da komentarišu ove navode.

http://www.telegraf.rs/vesti/587840-aer ... i-u-evropi
 
Посматрах данас око 11 сати са Бежанијске косе узлетање повеликог четворомоторног висококрилца са "Николе Тесле". Мада би могао да буде и "Иљушин 76", мени је заличио на већ помињани Арабљанинов "Ц-17".
 
milanche":2rbu3yuy je napisao(la):
@ laki72, pa nicemu. Vrlo logicno i trezveno ti je razmisljanje. Poenta hotela pored aeodroma je uglavnom za tranzit putnike, i obicno je usluga dnevnog odmora, ili jednog, maksimum dva nocenja. Takvi hoteli imaju smisla na velikim aeodromoma, sa velikim prometom, i velikim brojem putnika u tranzitu, sto NT nije, niti ce biti.

Pozdrav, pa evo iz "druge" ruke mogu da kazem da bi takav hotel bio interesantan npr posadama generalne avijacije, koji sada za par sati boravka moraju da uzimaju dnevne boravke u gradskim hotelima, da gube vreme i placaju taxi. Takve situacije nisu retkost, siguran sam da nebi same po sebi opravdale iygradnju hotela ali bi bili sigurno kao kategorija gostiju dosta prisutni. Naravno situcije sa nocenjem bi bile jos bolje mada je tu odlazak u hotel u grad sigurno atraktivniji. Druga potencijalna korist bi bile konferencijske sale koje bi ti hoteli trebali da imaju, bas za potrebe kracih poslovnih sastanaka ponovo ustedilo bi se sada jos skuplje vreme i tranzit "poslovnih ljudi". A siguran sam da ipak ima dosta ljudi koji i kao putnici cesto provedu po nekoliko sati na aerodromu, a dio njih bi si sigurno mogao priustiti da to vreme provedu u hotelskoj sobi.
 
а поред посада генералне авијације, ваља напоменути и посаде са линијских летова које ноће у Београду (две Луфтханзине и једна Аустрианова посада) којима би можда било лакше да имају хотел код аеродрома него да иду до града. наравно, тај хотел би морао да буде са 5* јер је једноставно таква политика у авио саобраћају. наравно, хотел за почетак не треба да буде нешто много велик (50 до 100 лежајева)
 
Takodje nisu retki ni putnici koj su iz odredjenih razloga zadržani u trazitnom prostoru do narednog povratnog leta
nekad je to jedan a nekada i sedam dana , umesto da noće u tranzitu mogli bi u tom hotelu
inače kada je to nekoliko dana i čini jako ružnu sliku ,
kada čitave porodice ,,kampuju,, u trazitnom delu pristanišne zgrade sve sa decom a platežni su.

Činimi se da se u uspešne hotele ubrajaju i hoteli koj imaju svakodnevnu popunjenost vecu od 50 %
tako da je preduslov sa raznim a nabrojanim slučajevima hotelu sudjeno da bude uspešan
o tome bi mogla koju reč više da kaže i naša @Zina Vukin :)

Davno planirano mesto je u blizini gejta C-4 sa spoljne strane a pored velikog javnog parkinga
Nužnost,funkcionalnost i ekonomija debelo opravdavaju njegovu izgradnju
a za zašto se to decenijama NEčini , to je drugo pitanje . . .
 
Evo par slicica iz aviona prilikom sletanja bice jos samo da se sastavim sa netom
dsc08046.jpg

dsc08047.jpg

dsc08048.jpg

dsc08049.jpg
 
Vrh