Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Aerodromska taksa (putnički servis) na Aerodromu "Nikola Tesla" iznosi 16,5 evra na T2 i 13,2 evra na T1.
Sigurnosna aerodromska taksa je 3,3, evra.
Putnik koji putuje sa T2 plaća ukupno aerodromu 19,8 evra, a putnik sa T1 (čarter letovi tokom leta i Wizz Air), plaća 16,5 evra. Ovi iznosi su uključeni u cene aviokarte.
Državna (srpska) odlazna taksa je 0,98 evra.
Sve ostale takse pripadaju aviokompaniji.
 
Npr.ako letim sada za podgoricu...karta je 99 evra,jel tu nisu ura;uate takse koje moram platiti na bg i pg aerodromu?
 
Portugalski TAP na svom sajtu objavljuje letove iz Beograda.
http://www.flytap.com/Serbia/en/Homepage
tap-1.jpg
 
TAP ima kodšer sa Austrian Airlinesom za let Beograd-Beč na koji se posle nastavlja Beč-Lisabon, zato nudi Beograd.
 
milanche":3ng5iwh5 je napisao(la):
Portugalski TAP na svom sajtu objavljuje letove iz Beograda.

ознака лета им је ТП8752 БЕГ-ВИЕ и ТП8753 ВИЕ-БЕГ. само не знам што то не стоји на сајту Аеродрома
 
@belgrey, JohnnyLee, hvala na informcijama. Nisam znao za to, pa sam se iznenadio da TAP nudi letove za Beg.
 
Npr.ako letim sada za podgoricu...karta je 99 evra,jel tu nisu ura;uate takse koje moram platiti na bg i pg aerodromu?

Aerodromske takse su uračunate u ukupnu cenu karte.

Sada uzeo povratnu kartu za Tivat, dakle cjena je 99E plus oko 10 eura neka dodatna taksa.
 
marat":quwmov6t je napisao(la):
Npr.ako letim sada za podgoricu...karta je 99 evra,jel tu nisu ura;uate takse koje moram platiti na bg i pg aerodromu?

Aerodromske takse su uračunate u ukupnu cenu karte.

Sada uzeo povratnu kartu za Tivat, dakle cjena je 99E plus oko 10 eura neka dodatna taksa.

tih 10 evra je nadoknada za izdavanje karte, tzv service fee. to naplaćuju aviokompanije i agencije i to je trošak izdavanja karte, nije taksa i ne ulazi u cenu karte, pošto ga naplaćuje ko koliko hoće. obično je od 10 do 30 evra u zavisnosti od cene karte i od destinacije.
 
To sa nadoknadama (ako ih naplacuje aviokompanija) je bezobrazluk. OK ako uzmes kartu preko agencije pa oni naplate neku svoju proviziju (ali oni ti to uglavnom uracunaju u cenu karte). No stvarno je bezobrazno sta sve aviokompanije ko bajagi ne ubrajaju i cenu karte - nadoknadu za gorivo, npr. Pa sta ulazi u cenu karte ako ne gorivo? I onda kao na preko-okeanskom letu, karta je 390$ (i tako izlazi kada biras po pravcima, npr. ovaj let 195$ za jedan pravac, neki drugi 250$...) ali je zato "fuel surcharge" 375$! To je vrsta prevare koju treba sankcionisati zakonom. Ne moze aviokompanija sama sebi naplacivati "takse".

Takodje je bezobrazluk kada je cena karte koja se reklamira moguca jedino ako placas samo jednom vrstom kartice koju poseduje mali broj ljudi, a kada je sredstvo placanja nesto uobicajeno, npr. VISA kartica, dodaju ti i po 20 evra na kartu - ovo su ranije radile samo low-cost kompanije a sada radi i npr. Austrian, i to to ne vidis do kraja pa shvatis da ti karta nije 300 nego 320 evra. I svima je jasno da to nije realan trosak transakcije kreditnom karticom (to je nekih 2% cene ili manje a ne 5-10%). Da ne govorimo o tome da ako 95% ljudi placa preko interneta avio-karte Vizom ili Masterkardom (a placa), onda to treba da bude odma uracunato u cenu karte a ne da ti se pojavi na 5. stranici kada kliknes "pay".

Jat je po tom pitanju izuzetno korektan, prva cena koju ti prikazu je cena koju platis na kraju, nema zavlacenja.
 
Sasvim se slazem s hazardom. U nekim zemljama je zabranjeno i kaznjivo reklamirati cene avio karata na nivou "gole" tarife, tj. obavezno je reklamirati konacnu cenu koju putnik placa. Sem toga, neke zemlje zabranjuju naplatu "dodatka za gorivo" kao taksu iz vise razloga. Prvo, cena goriva je integralni deo cene prevoza, pa se ne moze prikazivati odvojen od svih ostalih troskova koji ulaze u cenu karte, a drugo, takse ne podlezu placanju poreza, jer ih kompanije naplacuju za druga lica (aerodrome, drzavne organe, i sl.), tako da bi naplata dodatka za gorivo u vidu takse, koja je direktni prihod kompanije, bila izbegavanje placanja poreza na prihod. Znaci da bi zakonima zemlje trebalo to regulisati. Nazalost, kod nas je taj deo zakonodavstva tek u povoju i avio kompanije to koriste da bi povecale svoju zaradu.
 
није то само код нас. све компаније имају мање више исту праксу. да не гушим тему, имате овде баш о тој такси. ианче, у Србији је забрањено рекламирање цене без такси. зато су једном Ер Франс и КЛМ били на тапету што су на билбордима стављали цене без такси
 
Jel istina da zagrebacki i sofijski aerodrom ne rade i da je BG jedini aktivan u ovim snegovima?
 
не. Загреб није радио у суботу од 03:30 до 15. јуче Подгорица није радила. данас је све нормално, само су забележена мала кашњења. исто је и у Софији
 
Nove investicije na Aerodromu Nikola Tesla
T. S. | 14. decembar 2012. 07:20 | Komentara: 1
Dogodine će se ulagati u avio-mostove, parking za avione... U bescarinskoj zoni novi restorani, radnje i prostori za pušače

eko-aerodrom.jpg

Biće zamenjeno šest avio-mostova za ukrcavanje putnika

U NAREDNOJ godini na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla" biće zamenjeno šest avio-mostova za ukrcavanje putnika. Na tenderu za nabavku avio-mostova, na kojem su učestvovali najpoznatiji proizvođači iz Evrope, SAD i Azije, pobedila je kineska kompanija "Šenžen CIMC Tian Erport Suport". Vrednost posla je 2,19 miliona evra, a ugovor će biti potpisan narednog utorka. Nabavka avio-mostova, prema tvrdnji generalnog direktora Aerodroma "Nikola Tesla" Velimira Radosavljevića, samo je jedan u nizu projekata koje beogradska vazdušna luka planira u naredne tri godine. Aerodrom će, naime, u infrastrukturu iz sopstvenih izvora, u tom periodu, uložiti oko 40 miliona evra.

Sledeće godine biće postavljeni i najmoderniji ekrani, koji će pilotima služiti za vizuelno navođenje i uparkiravanje aviona uz terminalnu zgradu. Plan je da se obnove i prošire aerodromske zgrade i sve površine za kretanje i parkiranje aviona. Već 1. marta počinje sanacija najduže rulne staze, koja je paralelna sa pistom, a potom i izgradnja dodatne betonske platforme za parkiranje aviona veličine četiri fudbalska igrališta. Prva faza radova u Terminalu 2 je pri kraju, a tenderski postupak za drugu fazu je u toku. Planira se i izgradnja još jednog sprata, kao i rekonstrukcija i modernizacija Terminala 1.

- Naše poslovanje posvećeno je ostvarenju potreba i zahteva putnika - kaže za "Novosti" Radosavljević.

Tako će bescarinska zona uskoro biti obogaćena novim kafićima, restoranima i radnjama. Planirano je i otvaranje "Srpske kuće", u kojoj će se prodavati domaći proizvodi - narodna radinost, suveniri, prehrambeni delikatesi i alkoholna pića. Aerodrom će imati i dve prostorije u kojima će biti dozvoljeno pušenje. Biće otvorena i posebna služba za predaju prtljaga na čuvanje. Jer, mnogi putnici zainteresovani su da, ukoliko im raspored letova to dozvoljava, na nekoliko sati obiđu centar i znamenitosti Beograda. Putnicima će biti omogućen neograničen besplatan pristup internetu, a uskoro će biti postavljeni i kiosci za samostalno štampanje karte za ukrcavanje putnika u avion.

AVIOKOMPANIJE
ZA letove sa beogradskog aerodroma vlada veliko interesovanje avio-kompanija. Povećanje obima saobraćaja posebno će biti izraženo prema zemljama sa kojima Srbija beleži porast privredne saradnje i trgovinske razmene, a to su Rusija, Italija i Turska.

Izvor: Novosti
 
Dostupni su podaci za novembar, svega 220.938 putnika, 3% više nego 2011. To je ukupno 3.139.050 putnika do sada. Sudeći po trentu od septembra do sada, biće tesno da se dogura do 3,4 miliona.
Čudne se stvari događaju, promet robe bio je u velikom padu u novembru.
 
Air One prestaje da leti iz Milana za Beograd u januaru. :(
 
и није нека штета. ценама нису парирали ЈАТ-у, још доплаћујеш пртљаг. а и времена им нису била баш најбоља (уторак, четвртак, субота), док ЈАТ има супер термина (пон, сре, пет, нед и то поласци у 1610 и повратак у 2025, идеално за викенд посете)
 
lento":3vqz4ivt je napisao(la):
Air One prestaje da leti iz Milana za Beograd u januaru. :(
Pripremaju se ljudi za uvođenje viza, pa na vreme da se "odjave".
 
А и Темишвар је близу за сваког ко хоће да лети у Милано по ниској цени.
 
Zgodno je bilo to je to bio code share let sa Alitalijom, pa su mogli da ga koriste tranzitni putnici.
 
Imamo li nekog zaposlenog na aerodromu ko bi nam objasnio zašto osoblje toliko voli da zna da li imamo povratnu kartu i da li živimo tamo kuda putujemo? I to još pitaju i na čekiranju i na kapiji? Šta njih briga gde ja živim i kakvu kartu imam? Da nije to strategija države da me spreči da aziliram ili šta? :lol:
 
вероватно су добили наређење одозго да питају због азиланата. питаћу белгреја
 
To nema nikakve veze s azilantima. Svi prevozioci clanovi IATA-e dostavljaju u jedan centar uslove ulaska i tranzita kroz njihove zemlje. Kod izdavanja karte, nuzno je proveriti te uslove, jer veliki broj zemlja insistira da svi koji ulaze imaju ili povratnu kartu ili kartu za nastavak putovanja iz te zemlje, kao i dovoljno novca za predvidjeni boravak u zemlji. Ukoliko neko dodje do zemlje ne postujuci te propise, imigracione vlasti imaju pravo da ga deportuju nazad u zemlju iz koje je dosao, o trosku prevozioca koji je takvog putnika dovezao. Takodje prevozioci mogu da budu novcano kaznjeni, a u slucaju da je broj takvih putnika veliki, prevoziocu moze da bude i zabranjeno obavljanje saobracaja.
 
Vrh