Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

A zasto pripadnici mupa prilikom sletanja interesuju gdje sam bio i zasto im pokazujem licnu kartu a ne pasos .Koliko ja znam u drzavljanin rep Srbije u dravu moze uci bez dokumenata utvrdjvanjem idetiteta putem otisak prsta ,kao i sa licnom kartom ,pasavanom ako je izgubio dokumenta itd sto mudruju tamo gdje nije potrebno.INACE sto nsu sredili prizemlje na zadnjoj otci izgleda kao da je gornji deo pao smarsa uskor slike
 
Fina ptica na BEG-u pre neki dan... 777-200

eko-seik-3.jpg
 
11. 01. 2013.| 15:49
"Planum" i "Minel inženjering Eving" rekonstruišu platformu za avione na Aerodromu "Nikola Tesla"
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
aerodrom_nikola_tesla_090712.jpg

(Aerodrom "Nikola Tesla")

Posao rekonstrukcije i dogradnje betonske platforme C za parkiranje aviona na Aerodroma "Nikola Tesla" vredan 294 miliona dinara dobile su dve domaće firme.

Kako je saopštio beogradski aerodrom, na tenderu je izabrano da građevinske radove uradi domaće preduzeće "Planum", a ugradnju elektro-opreme i instalacija "Minel inženjering Eving".

Ukupna vrednost ugovorenog posla iznosi 294 miliona dinara, što će Aerodrom "Nikola Tesla", kako je istakao, finansirati iz sopstvenih prihoda, bez zaduživanja.

Radovi će biti započeti krajem februara, a završeni tokom letnje sezone i biće organizovani tako da ne utiču na dinamiku i bezbednost odvijanja aviosaobraćaja, naveoo je Aerodrom "Nikola Tesla".

Rekonstrukcijom i dogradnjom platforme C Aerodrom "Nikola Tesla" dobiće četiri nove parking pozicije za avione. Izgradnjom ovih takozvanih. Otvorenih pozicija naročito se unapređuju prihvat i otprema letova regionalnog aviosaobraćaja.

Površina novoizgrađene betonske ploče će, kako se ističe, biti 26.000 kvadratnih metara, što odgovara veličini četiri fudbalska terena.

Na ovaj način će se ukupan kapacitet za smeštaj vazduhoplova na beogradskom aerodromu povećati 17%, čime će se ispratiti trend stalnog povećanja obima saobraćaja poslednjih godina.

Površina za parkiranje vazduhoplova biće opremljena svetlosnom i drugom signalizacijom za korišćenje u uslovima smanjene vidljivosti.

Radovi na rekonstrukciji i dogradnji platforme C samo su deo ukupnih infrastrukturnih ulaganja Aerodroma "Nikola Tesla" od oko 40 mil EUR u naredne tri godine.

Izvor: eKapija
 
Nema vece, to je iz Novosti, jedina koju sam nasao... bice na Airliners.net verovatno za koji dan.
 
ех, 772 на београдском аеродрому.... ваљда ће доћи дан када ћемо их често виђати....
 
Нису успели да пребаце 3,5 милиона путника - 3,36 милиона у 2012. години, 8% више него у претходној, уз скоро исти број летова као у 2011. Ни ове године ''Никола Тесла'' највероватније неће доћи на листу 100 најоптерећенијих европских аеродрома, али је добро да број путника ипак како-тако расте.
 
Модернизација аеродрома сопственим снагама

На аеродрому "Никола Тесла" у Београду обављени радови на модернизацији аеродромских постројења. Реконструисан је простор терминала 1, проширује се платформа за пријем авиона, набављено је шест нових авио-мостова, а планирана је реконструкција рулне стазе. Из управе аеродрома поручују да се модернизацији финансира од сопствених средстава.

Без велике медијске помпе и церемоније отварања, аеродром "Никола Тесла" добио је реконструисани простор терминала 1, који сада по комфору и изгледу не заостаје за светским ваздушним лукама. Тренутно се на аеродрому "Никола Тесла" проширује бетонска платформа за пријем авиона. Завршена је набавка шест нових авио-мостова, а у плану је и реконструкција рулне стазе. Инвестиције без кредита из сопствених прихода, финансира београдски аеродром.

Аеродром "Никола Тесла" у последње две године добио је нове садржаје , као што су ВИП салон, салон за децу, велики фри шоп, два ресторана. Путници сада могу више времена да проведу у такозваној трансфер зони.

Путници кажу да је треминал прелеп и фунционалан и да се у њему осећају пријатно.

Прва фаза реконструкције терминала Аеродрома Никола Тесла вредна 650 милиона динара је готова. На међунароном тендеру овај посао добила је домаћа фирма "Денеза", која је пристала да реконструкцију врши док аеродром ради . У време реконструкције аеродом је летос оборио и рекорд по броју услужених и отпремљених путника.

"Значи доста у смислу подизања компетемција, знања и референци фирме с обзиром да су овакви пројеки реткост на нашим просторима и завршити један овакав пројекат у Србији значи много. С друге стране смо доказали да домаћа грађевинска оператива може да се носи са оваквом врстом пројекта.", каже Владимир Мићић из компаније "Денеза".

Уведена је савремена електронска опрема за детекцију оружја и експлозива. Реконструисани су тоалети, а нови додати на самим излазним терминалима и створена база новог простора.

На аеродрому ће ускоро у потпуно новом обновљеном терминалу бити отворене продавнице најпознатијих светских брендова, али и српска кућа, где ће се продавати домаћи производи, народна радиност и сувенири. Ово је тек почетак свеобухватне реконстуркције аеродома у шта ће у наредне три године бити уложено 40 милиона евра из сопствених прихода.

Завршена је набавка за 6 нових авио-мостова, а на тендеру је победила кинеска компанија која ће испоручити савремене мостове који се прилагођавају типу авиона који је на пријему.

У плану је да се започне реконструкција старог терминала 1 и да се аеродром до 2016. године оспособи да буде највећи и по квалитету услуге најбољи Аеродром у региону.

Izvor: RTS

Pratite link za video prilog :)
 
Aerodrom Nikola Tesla drugi u Evropi
Izvor: Tanjug

Zahvaljujući glasovima putnika, beogradski Aerodrom "Nikola Tesla" proglašen je za drugi u Evropi i sedmi u svetu po kvalitetu usluga i investicijama, pokazalo je istraživanje međunarodnog sajta za bukiranje karata "I-Drims".
Anketirano je 14 miliona putnika, a klijenti su naglasili da su im u ocenjivanju glavni kriterijum bili komfor i modernost.
Beogradski aerodrom je pretekao stokholmski i amsterdamski, a da bi se uopšte našao na listi bilo je potrebno mnogo novih investicija i povećanje obima putnika svake godine za 20 odsto.
Aerodrom "Nikola Tesla" je u poslednje dve godine dobio nove sadržaje, kao što su VIP salon, salon za decu, veliki fri šop, dva restorana, pa putnici sada mogu više vremena da provedu u takozvanoj transfer zoni.
Takođe, završena je prva faza rekonstrukcije terminala, uvedena je savremena elektronska oprema za detekciju oružja i eksploziva, rekonstruisani su toaleti, a novi dodati na samim izlaznim terminalima i stvorena baza novog prostora.
Ranije je najavljeno da će se nastaviti sa ulaganjem u modernicaciju i infrastrukturu i uvođenje novih usluga i sadržaja.
Planirano je otvaranje prodavnice najpoznatijih svetskih brendova, ali i srpska kuća, gđe će se prodavati domaci proizvodi, narodna radinost i suveniri.
Najavljeno je, takođe, da će za sveobuhvatnu rekonstrukciju beogradskog aerodoma u naredne tri godine biti uloženo 40 miliona evra iz sopstvenih prihoda.

Pogledajte kompletnu listu:
1. Suvarnabhumi Airport, Bankok – Tajland
2. Changi Airport, Singapur – Singapur
3. Chek Lap Kok Airport, Hong Kong – Kina
4. Narita International Airport, Tokio – Japan
5. Incheon International Airport, Seul – Južna Koreja
6. Cologne Bonn Airport, Keln – Nemačka
7. Belgrade Nikola Tesla Airport, Beograd – Srbija
8. Stockholm Arlanda Airport, Štokholm – Švedska
9. Orlando International Airport, Orlando – Amerika
10. Amsterdam Airport Schiphol, Amsterdam - Holandija


Откад путујем тврдим да је београдски аеродром најфункционалнији у Европи (остали су, углавном, више шопинг центри него аеродроми). Странци су сада потврдили моја запажања (до Келна/Бона нисам летео), али је и булумента на форуму Б92 добила још једну прилику да у коментарима искаже свој аутошовинизам.
 
Ja bih zamolio da mi se objasni ko ima isto mišljenje, po čemu je naš aerodrom bolji od nekog od sledećih (na njima sam bio):
Beč
Frankfurt
Štutgart
Helsinki
Štokholm

Jedini gori aerodom od našeg sam video u Hurgadi, ali nije za poređenje.
 
Kad je funkcionalnost u pitanju, realno našem aerodromu nedostaju hotel i kvalitetan javni prevoz do grada. Inače brzina i efikasnost su na nivou.
 
mekbejn":2htswklz je napisao(la):
Ja bih zamolio da mi se objasni ko ima isto mišljenje, po čemu je naš aerodrom bolji od nekog od sledećih (na njima sam bio):
Beč
Frankfurt
Štutgart
Helsinki
Štokholm

Jedini gori aerodom od našeg sam video u Hurgadi, ali nije za poređenje.


Видиш, ја сам видео много горих аеродрома. На првом месту је, свакако, Роаси - Шарл де Гол, највећи париски и 2. по саобраћају европски аеродром (најгори је и по многим светским анкетама): од идиотског и пословично француски нељубазног особља, преко неких невероватних архитектонских решења (нпр. транзитну зону од улазне на једном терминалу дели уметнички обликована верзија бодљикаве жице(!), па до везе са градом која је на папиру одлична, а у стварности је трагедија (регионални метро који стаје по небезбедним северним предграђима - присуствовао сам сцени када три "афрофранцуза" улазе у вагон и крећу да отимају женама ташне; градски бус од опере који кошта 9 евра - наш 72 иде за 72 динара и вози краће; има и "Ер Франсов" бус, али уме да буде ред на станици као за млеко 1993, као уосталом и за малобројне париске таксије...). Други најгори аеродром ми је у Бриселу, где се после хаоса на противдиверзионој контроли пењеш неколико спратова покретним степеницама само да би попио кафу у "Старбаксу" и купио што више белгијских чоколада, а онда настављаш - покретним тепихом...

Бечки Швехат је један од бољих, то дефинитивно, али и његова зграда је у поприличној мери шопинг мол, барем колико и аеродром. Десетоминутна шетња од гејта крај продавница фирмиране робе до простора за издавање пртљага уме да изнервира. До града иде фантастичан воз, али он кошта колико и београдски такси. Франкфурт је аеродромчина, много боља од Роасија, али ми је и он компликован. Минхен је далеко изнад просека, али и ту у транзиту најчешће мораш да користиш аутобус и - лифт... Некада су Американци правили сјајне терминале, где се буквално са врата улази у авион, али то више није у моди, званично због тероризма, а ја мислим због недостатка продајног простора.

Оно што је кључна предност "Тесле", а што засењени некаквим блештавилом фри-шопова често не видимо, јесте изузетно брз проток путника од чекирања до авиона. Тај аеродром, а то ми је и више странаца потврдило, за разлику од већине, не ствара готово нимало стреса код путника (осим код оних који се плаше летења). По мени је тајна у томе што је Терминал 2 пројектован на три нивоа, а уз то је и коцкастог облика, што приближава гејтове пасошкој контроли. Покојни архитекта Бане Михајловић очигледно је урадио сјајан посао, чим је његов Терминал после више од 30 година у врху једне овакве анкете. Слава му!
 
Sama veličina aerodroma NT donekle smanjuje vreme od čekiranja do ulaska. Sa tim se generalno slažem.
Što se tiče Beča, on mi je za klasu bolji (ako ne i dve ako izuzmemo to vreme do uzimanja prtljaga).
Sa tog aerodroma do grada ide i S7, za svega 4 evra na svakih 30 min.

Sve u svemu, ne želim da bez razloga svoje kudim, samo mi je nekakvo drugo mesto u evropi vrlo sumnjivo po bilo kakvoj anketi. Priznajem da ne letim previše često (nekoliko puta godišnje) ali moje iskustvo je jednostavno takvo da ga ne bih stavio u vrh liste.
 
Аеродром НТ уопште није тако мали; његов максимални капацитет је око 40 одсто од тренутног саобраћаја на Швехату, који је један од солидно великих аеродрома у Европи. Капацитет Терминала 2 је око 5.000.000 путника; ако направиш четири таква - ето ти Беча. Тако се, међутим, не прави - да би путници трошили паре у продавницама. У Бечу чак имају и део са ресторанима као у ТЦ Ушће (с тим што је поглед на писту, уместо на "Дејтонку" и трамвај). А путници су то изгледа схватили...
 
у причу о лошим аеродромима ћу додати и Хитроу где сам имао прилике више пута да летим. највећи и најгори европски аеродром. највећа (уједно и једина) предност Хитроа је одлична веза за градом (метро линија Пикадили иде на 3 до 5 минута, две железничке линије до Падингтона, Експрес и Конект). све остало :notok: од врмена које ти треба од/до гејта до ненорманих гужви на безбедносним и пасошким проверама (поготово пасошким, где имају неких 15так шалтера, а углавном ради половина). о шансама да се изгуби пртљаг нећу ни да причам, с обзиром да Хитроу има највећу стопу губљења пртљага.
наравно, фасцинантна је фреквенција полетања и слетања, али то је већ ствар њихове контроле лета, не аеродрома.
 
Evo komentara koji sam ostavio na B92:

Nalepili ste taj broj od 14. miliona... Nije da naš aerodrom ne napreduje, slažem se da mu treba reklama, ali smanjite malo fantazije.

"Every year we present the results of our study on the best airports in the world and the 2012 rankings are in. The list of best airports is based on THOUSANDS of eDreams customer reviews from those who passed through the terminals of these airports during 2012. Customers were asked to rate various aspects of each airport including their services, shopping, restaurants, bars and waiting lounges."

http://www.edreams.com/best-airports/

Dakle, ovo "istraživanje" odradio je on-line portal, kakvih je na stotine u tom poslu. Mnogo je interesantnije to, ko i zašto budži ovakve vesti? Zašto ih mediji kao takve prenose? I kako se ljudi brzo nalože...

Meni je recimo, BG aerodrom baš cute & sexy :) Da, kroz njega se brzo protrči, klonjare se glancaju i espresso je dobar 3. Ponekad mi se desi da u frci ne stignem da ponesem flajku dobre domaće šljive, pa krenem da kunem i psujem u onoj radnji gore, dok istrčavam 20+ evara za neku 'brendiranu'.
Elem, krajnje subjektivno, u bilo kojoj varijanti doživljaja. Ali za mnogo ljudi i još više ćudi aerodrom je nešto više od kapije, koja škripi ili ne škripi. Mnogo faktora je u igri.

Gledajući samo nekoliko bitnih, BG osim jednostavnosti i protočnosti, ne nudi ništa posebno, a kamoli na nekom višem nivou. Drago mi je što se u njega ulaže i što raste, ali ne mogu da ne vidim u kakvom se privrednom i društvenom ambijentu to dešava. Ne može aerodrom da odudara od opšteg stanja. U privredno dinamičnom društvu aerodromi prate opšti napredak.

Zato su nam i reakcije tipa 'selo moje lepše od Pariza' ili ona komšijska 'ma ća je pusti Rio kontra Splitu gradu' :) Ali i krajnje suprotne, u stilu ma daaaaaj!

Zato što sam ljubitelj prirode, lepote i jednostavnosti, svoj glas dajem za Eastgate Airport HDS

G_16%2520%2528Eastgate%2520airport%2529.jpg


https://lh4.googleusercontent.com/-4yuUCEVnKIU/UTTE-g-je*******I/AAAAAAAADrc/sVdKMzdqkqI/s400/G_18%2528Eastgate%2520pax%2520check%2520inn%2529.jpg

G_20%2528Eastgate%2520Pax%2520Boarding%2520Security%2529.jpg


G_22%2528Eastgate%2520Pax%2520Boarding%2520Security%2529.jpg
 
Па, видиш, ја Париз сматрам најлепшим градом (парадоксално, са релативно досадном архитектуром!), али ми је аеродром у нашем "селу" (иначе, једном од најстаријих европских градова) свакако лепши од оба њихова. Писао сам о Роасију, али је "Орли југ" тек рупа за медаљу ("Орли запад" је бољи). А видим и да се "Париз Бове" у истом истраживању високо котира међу "топ 10" најгорих аеродрома...
 
Kao što rekoh, svako ima svoje za i protiv. Ne gotivim preglomazne aerodrome nalik šoping mallovima. Ali neki su izbalansirani i imaju prijatnu atmosferu - Beč. Praški mi deluje kao kutija za cipele, dosadan i depresivan. Milano je haos. Minhenski prenabudžen i hladan, 80 km izvan grada. Onaj na Majorci je sjajan i vrlo seksi, kao i sve ostalo tamo. Dortmund je bombona i pojam za funkcionalnost, sličan našem, ali logično i nabudženiji. Solun i Split su smeh, ali meni vrlo opušteni - na moru su. Čikago, dobro organizovani lavirint, super profi i ljubazni svi. Varšava, u sred grada, minijaturan ali utegnut, sve štima. Diseldorf, stalna frka i zabuna, treba se navići, a onda je jednostavno. Nju Jork La Guardia dilkarnica, protočni bojler, ali još više kulturni šok, pa opet se čovek snađe. Frankfort mi je odbojan skroz...

Na primer, samo šine da se izvuku do NT i da krene BGvoz pa da mu skoči rejting, makar na mojoj skali.
 
Vrh