Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Ovo nije tačno. Itekako je odraz kulture, navika i vrednosti stanovništva.
Ми смо јужњаци, због нашег менталитета мора да се уведе строго кажњавање али и да примера ради градска чистоћа добије адекватне машине за одржавање чистоће и да се лепо наплати преко инфостана све то. У Немачкој се чишћење зграде, дворишта и одношење смећа плаћа 80-100€ месечно по стану (све зависи који град) што значи да би код нас то морало да кошта у Београду 1500-2000рсд минимум. Наравно код нас ро нико неће да плаћа, од државе се узима и отима на сваком кораку. Међутим узмимо било који луксузнију резиденцијални део у Београду (Земунске капије, Београд на води.. ) и погледајмо како изгледа тај део: чисто, сређено - јер се наплаћује и одржава од стране приватног предузећа.
 
Naš neće da radi, jer ga nema; nismo ga rodili (generacije su nam duplo manje nego pre 70 godina), a i ako ga ima, ne želi u ogromnoj većini time da se bavi. Pričao sam sa Romom iz Zelenila, 80.000 je plata i nema ljudi - kad bude 120.000, možda neki Rom manje ode za Austriju, a doći će i pokoji Senegalac, kao što se došlo u GSP.

I sad dolazimo na konkretan slučaj: pošto je reč o aerodromu a mi iskompleksirani, platili bismo tu čistačice triput bolje nego po školama i bolnicama, i bilo bi čistije. Ali mi više ne plaćamo, a prilično sam siguran da oni koji plaćaju nemaju odobrenje iz korporativne centrale da najosnovniji posao plaćaju više nego što se to u toj zemlji čini. Ako budu kukali centrali i to dobro obrazložili, možda će i dobiti odobrenje da se (malo) otvore. Ali kada inflacija i realni rast učine svoje, biće lakše.
 
Poslednja izmena:
Naš neće da radi, jer ga nema; nismo ga rodili (generacije su nam duplo manje nego pre 70 godina), a i ako ga ima, ne želi u ogromnoj većini time da se bavi. Pričao sam sa Romom iz Zelenila, 80.000 je plata i nema ljudi - kad bude 120.000, možda neki Rom manje ode za Austriju, a doći će i pokoji Senegalac, kao što se došlo u GSP.

I sad dolazimo na konkretan slučaj: pošto je reč o aerodromu a mi iskompleksirani, platili bismo tu čistačice triput bolje nego po školama i bolnicama, i bilo bi čistije. Ali mi više ne plaćamo, a prilično sam siguran da oni koji plaćaju nemaju odobrenje iz korporativne centrale da najosnovniji posao plaćaju više nego što se to u toj zemlji čini. Ako budu kukali centrali i to dobro obrazložili, možda će i dobiti odobrenje da se (malo) otvore. Ali kada inflacija i realni rast učine svoje, biće lakše.

Никад у животу нисам видео оглас за посао у градској чистоћи или зеленилу, нити некакву медијску кампању “запослите се код нас, плата је та и та…” ако је баш толико догорело да нема радника.
 
Mi imamo divlje deponije, ne zato što nema dovoljno njih da ih čiste, već zato što ih ljudi prave.

Svake godine neke akcije oko uklanjanja deponija i gle čuda opet za godinu dana isto stanje.

Da li treba neko da uklanja deponije na dnevnoj bazi? U pitanju je ipak nešto drugo.
 
Iako su generalizacije zasnovane na određenim svojstvima koje se učestalije ponavljaju (ono što bi se, u slučaju naroda, nazvalo "mentalitetskim odlikama"), meni su jednostavno strašno odbojne. Ne smrde Francuzi, već smrde NEKI Francuzi (što je odraz ličnog odnosa prema higijeni, a ne definicija čitavog naroda uklesana u kamen akvedukta u Nimu), baš kao što vonj šire pripadnici bilo kog naroda (sećam se da sam se, svojevremeno, u zlatnom i kulturom nakićenom Pragu čudom čudio koliko ima "mirišljavih" stanovnika, te da mi je Dopravnji podnjik hlavnjiho mnjesta Prahi bazdio više nego ovdašnji GSP). No, i pored nepodnošljive lakoće uopštavanja, generalizacije su strašno nepravedne prema ljudima koji se u njih ne uklapaju, zato ih se poprilično klonim.

A sad još malo generalizacija. :D Apropo našeg južnjaštva, mislim da ni tu nisu sasvim čista posla: nismo mi raspojasani kao Grci ili južni Italijani, već smo nešto izmegju - što je izvor našeg "unutarnjeg konflikta" - neki refleks Severa izvlači prave linije, dok eho (današnjeg, ne antičkog) Juga kaže "život je kratak, pravila su tu da bi se kršila“. I, kao što stalno tvrdim – sve je u životu stvar perspektive: kad se vratiš iz Tesalije, Epira, Kampanije ili sa Sicilije, Srbija uopše ne deluje toliko haotično i prljavo, ali kada se vratiš iz Jutlanda, pitaš se kako nismo svi na umoru od lepre.

Uzgred, da se vrnemo na Gale: to je toliko velika i u suštini regionalno različita zemlja, da Francuzi sa severa ili istoka nemaju mnogo veze s Francuzima s juga. Ako bismo sve sveli na neki prosek, oni su takođe, kao i mi, prilična mućkalica - kao da si ukrstio Italijane i Nemce. Što bi moj počivši stric (koji je veći deo života proveo na pedesetak kilometara od Pariza) rekao: Francuzi su jako slični Srbima (misleći, prvenstveno, na neorganizovanost i izvesnu aljkavost administracije), samo s većim budžetom.
 
Iako su generalizacije zasnovane na određenim svojstvima koje se učestalije ponavljaju (ono što bi se, u slučaju naroda, nazvalo "mentalitetskim odlikama"), meni su jednostavno strašno odbojne. Ne smrde Francuzi, već smrde NEKI Francuzi (što je odraz ličnog odnosa prema higijeni, a ne definicija čitavog naroda uklesana u kamen akvedukta u Nimu), baš kao što vonj šire pripadnici bilo kog naroda (sećam se da sam se, svojevremeno, u zlatnom i kulturom nakićenom Pragu čudom čudio koliko ima "mirišljavih" stanovnika, te da mi je Dopravnji podnjik hlavnjiho mnjesta Prahi bazdio više nego ovdašnji GSP). No, i pored nepodnošljive lakoće uopštavanja, generalizacije su strašno nepravedne prema ljudima koji se u njih ne uklapaju, zato ih se poprilično klonim.

A sad još malo generalizacija. :D Apropo našeg južnjaštva, mislim da ni tu nisu sasvim čista posla: nismo mi raspojasani kao Grci ili južni Italijani, već smo nešto izmegju - što je izvor našeg "unutarnjeg konflikta" - neki refleks Severa izvlači prave linije, dok eho (današnjeg, ne antičkog) Juga kaže "život je kratak, pravila su tu da bi se kršila“. I, kao što stalno tvrdim – sve je u životu stvar perspektive: kad se vratiš iz Tesalije, Epira, Kampanije ili sa Sicilije, Srbija uopše ne deluje toliko haotično i prljavo, ali kada se vratiš iz Jutlanda, pitaš se kako nismo svi na umoru od lepre.

Uzgred, da se vrnemo na Gale: to je toliko velika i u suštini regionalno različita zemlja, da Francuzi sa severa ili istoka nemaju mnogo veze s Francuzima s juga. Ako bismo sve sveli na neki prosek, oni su takođe, kao i mi, prilična mućkalica - kao da si ukrstio Italijane i Nemce. Što bi moj počivši stric (koji je veći deo života proveo na pedesetak kilometara od Pariza) rekao: Francuzi su jako slični Srbima (misleći, prvenstveno, na neorganizovanost i izvesnu aljkavost administracije), samo s većim budžetom.
Управо тако, колика је менталитетска разлика између Суботице и Врања! Огромна!
 
Ili možda pak nije?!🤷‍♂️ 😂

 
Ili možda pak nije?!🤷‍♂️ 😂

Онда узмимо Сомбор и Пирот као пример :)
 
Никад у животу нисам видео оглас за посао у градској чистоћи или зеленилу, нити некакву медијску кампању “запослите се код нас, плата је та и та…” ако је баш толико догорело да нема радника.
Screenshot_20240731-180301_Samsung Internet.jpg
 
Имам рођака који ради ја Тесли у обезбеђењу и који има око 100.000 динара месечно нето (са додацима итд.) а има основно образовање и завршену средњу школу и први пут се сусрео са послом обезбеђења на аеродрому.
Као, прво - он има средњошколско образовање. Да би радио као службеник обезбеђења мора имати лиценцу. Ако се први пут сусрео са тим послом онда је то због тога што му је то прво запослење у тој струци. То што има „само” диплому средње школе (без 3. или 4. степена ССС не можеш аплицирати за лиценцу која кошта око 500 ЕУР) и 100.000 РСД плату није проблем јер обављати дневне дужности такав поготово на таквом радном месту свакако није лако.
У многим државним институцијама раде за 50.000-60.000 а имају много више одговорности и знања и образовања.
У многим државним институцијама раде људи са много мање знања (да не узимамо ниво образовања у обзир) и много мање одговорности, па имају више плате. Немојмо мешати неке ствари.
Да ли је то добар систем? Па по некој логици би учитељица требало да има 50% вишу плату од њега због образовања и свега.
Да, требало би да има. Али, то је проблем државе која се не труди да наставни кадар афирмише. Приватно обезбеђење (у које спадају и државне и приватне фирме за пружање услуга обезбеђења) је посве други сектор. Да ли би припадници војске требало да имају више плате? Да, требало би. Припадници приватног обезбеђења имају веома велику одговорност иако је закон према њима веома ригорозан.
Фан фект: она задовољна платом а он само кука...дакле често су нам очекивања нереална.
То је скроз океј да је неко задовољан са 100К, док неко други није. Да ли си помислио са ким и са чим се тај службеник обезбеђења среће, са каквим све сојем људи. Та професорка такође пролази кроз тешке муке јер их је државни апарат деценијама подривао и везао ми руке толико да само могу да се смешкају у трпе све и свашта. И да се образовни систем уреди и буде на неком много вишем нивоу, образовни радници не би смели да имају плате ниже од 1.000 ЕУР (ако гледамо садашњи ниво инфлације). Но, то ипак значи да би тај службеник обезбеђења на аеродрому као што је БЕГ такође не би смео да има ниску плату, јер је његова одговорност веома велика.
 
Kako kojem. Pri kraju C hodnika wc lokacije su realno kao u boljim hotelima.

Na ukrštanju C i A, oko kafe haraclija, wc je los.

Aerodrom, osim nedostatka trevrlatora u dolazu je manje više sada ok. Check in, parking i fingeri sa boardingom su mnogo bolji nego pre Vincija, a osnovni dobitak je naravno samo jedan security check. To razdvajanje dolaznih i odlaznih putnika je ključno unapređenje.

Da je sve moglo bolje, moglo je. Ovo je za koncesiju očekivano. Imajte i vidu i da će za 10god sve biti gore, starije. Sada kreće period ceđenja limuna...

Glavni preostali problem je pasoška kontrola u dolazu. Indolencija i k*bolja...pre neki dan opet je radio samo jedan službenik, uz obavezno bacanje pasoša, valjda iz besa što je sam... Naravno i prevoz sa aerodroma je problem.
 
Са растом броја путника од 8% у августу (у јулу Ер Србија +7,2%) би Тесла први пут у историји у једном месецу прешао милионче!!!
 
Kako kojem. Pri kraju C hodnika wc lokacije su realno kao u boljim hotelima.

Na ukrštanju C i A, oko kafe haraclija, wc je los.

Aerodrom, osim nedostatka trevrlatora u dolazu je manje više sada ok. Check in, parking i fingeri sa boardingom su mnogo bolji nego pre Vincija, a osnovni dobitak je naravno samo jedan security check. To razdvajanje dolaznih i odlaznih putnika je ključno unapređenje.

Da je sve moglo bolje, moglo je. Ovo je za koncesiju očekivano. Imajte i vidu i da će za 10god sve biti gore, starije. Sada kreće period ceđenja limuna...

Glavni preostali problem je pasoška kontrola u dolazu. Indolencija i k*bolja...pre neki dan opet je radio samo jedan službenik, uz obavezno bacanje pasoša, valjda iz besa što je sam... Naravno i prevoz sa aerodroma je problem.

Dodao bih na ovo tvoje još 3 nedostataka koje aerodrom ima:

1. Automatizovane skenere za bording karte pre pasoške kontrole koji bi razdvajali putnike u brzi i standardni prolaz. Ovo trenutno rade 2-3 radnika ručno što je dosta primitivno i neefikasno, plus se ne vodi evidencija o tome ko je prošao a ko nije.
2. Dobar salon za putnike koji ne putuju sa AS ili koji imaju Priority Pass. Trenutni Biznis klub je bruka. Znam da će biti novi AS salon, ali ne znam da li će renovirati Biznis klub.
3. Pravi restoran nakon bezbednosne kontrole gde bi čovek mogao da ruča ili večera kvalitetno.
 
Dodao bih na ovo tvoje još 3 nedostataka koje aerodrom ima:

1. Automatizovane skenere za bording karte pre pasoške kontrole koji bi razdvajali putnike u brzi i standardni prolaz. Ovo trenutno rade 2-3 radnika ručno što je dosta primitivno i neefikasno, plus se ne vodi evidencija o tome ko je prošao a ko nije.
2. Dobar salon za putnike koji ne putuju sa AS ili koji imaju Priority Pass. Trenutni Biznis klub je bruka. Znam da će biti novi AS salon, ali ne znam da li će renovirati Biznis klub.
3. Pravi restoran nakon bezbednosne kontrole gde bi čovek mogao da ruča ili večera kvalitetno.
Saglasan.
1. Nemam pojma zašto to ne instaliraju, barem to nije neka mudrost.
2. Navodno Dufry priprema renoviranje.
3. Uskoro se otvaraju.
 
Apsolutno se slažen za biz klub. Da nije tužno, bilo bi i smešno.

Što se procesiranja boardinga tiče, to je sitno, doći će vrv na red.
 
Odlican snimak!

Svidjaju mi se vizuelna "zaobljavanja" starih stubova sa led panelima, jednostavno cine prostor lepsim, svezijim i modernijim.

Takodje mi se svidjaju ogledala sa motivima, to nisam primetio prethodnih puta. Mozda su ih postavili skoro?

Samo jos da skinu prastare panele sa plafona (ne uklapaju se sada u prostor) i da otvore deo sa hranom. Voleo bih da znam koji ce restorani biti otvoreni ako neko ima informacije?
 
Vrh