Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Прле и не заборави Ер Србију која ће идуће године можда базирати један АТР-72 или чак у летњим месецима А319 на Константину. Ер Србија ипак мора да генерише још већи раст у наредним годинама. Слично ради и Аустријан и све ми се чини да Марек и екипа копирају Аустриан.
Nece JU nista bazirati na INI dok za to ne bude placena. U to budi siguran.
 
Zna li neko da li se međunarodni ugovori Srbije odnosno srpske strane o avio saobraćaju objavljuju u Službenom Glasniku ili na nekom drugom mestu? Potražio sam neke bilateralne ugovore ali ne mogu da nađem javno dostupne dokumente.
 
U principu, svi međunarodni ugovori koji su podložni ratifikaciji se objavljuju u formi zakona, koji (mimo teksta sporazuma) ima samo jedan član, a to je da NSRS donosi zakon o ratifikaciji toga i toga.
Po hijerarhiji propisa, međunarodni sporazumi su između ustava i domaćih zakona.
Caka je da nisu svi podložni ratifikaciji, a koji jesu ili nisu, to je već pitanje za pravnike.
 
Zna li neko da li se međunarodni ugovori Srbije odnosno srpske strane o avio saobraćaju objavljuju u Službenom Glasniku ili na nekom drugom mestu? Potražio sam neke bilateralne ugovore ali ne mogu da nađem javno dostupne dokumente.
Код међународних споразума (не “уговора”) увек имаш два документа - сам текст споразума који обично објављује институција задужена да се о њему стара (најчешће и основана тим споразумом, нпр. ИКАО или ЕУРОКОНТРОЛ), а затим имаш домаћи правни акт, најчешће закон о ратификацији тог споразума.

Службени гласник у правилу не објављује међународне споразуме зато што они не могу да произведу директну правну последицу ни на једно домаће лице (физичко или правно). Међународни споразуми обавезују само државу Србију, а не тебе, мене или нпр. аеродром Београд. Онда држава Србија обавезе из тог споразума преточи у домаће законодавство и оне тако постају обавезујуће за тебе, мене или нпр. аеродромско предузеће.

Не треба заборавити да држава може и да ратификује неки споразум, а да ипак одступа од неких његових одредби. Управо је са Чикашком конвенцијом о међународном цивилном саобраћају то чест случај, и ИКАО има читав каталог појединачних одредаба од којих појединачне државе одступају. Због тога је увек важно читати међународни споразум само кроз призму домаћег закона.
 
Srbija je pravni naslednik bivših zemalja pa je i pitanje od kada su ti ugovori.

Pogledaj ovde (Medjunarnodni ugovori/XIV.../2. Vazdušni saobraćaj):
Hvala svima na odgovorima. Ovde sam našao sporazum između Turske i Srbije, najnoviji je iz 2016. Interesuju me sporazumi koji nisu OpenSky tipa. Konkretno me zanima kapacitet i frekvencija, nadao sam se da je to konkretno određeno sporazumom ali ima samo ovo:

Надлежни органи за ваздушни саобраћај држава страна уговорница, пре увођења саобраћаја, заједнички утврђују укупан капацитет који ће се обезбеђивати и фреквенције летова које ће одређени авио-превозиоци сваке стране уговорнице обављати у уговореном саобраћају. Наведени органи могу повремено да размотре и измене претходно утврђени укупан капацитет и фреквенције у обављању саобраћаја.

Nigde ne piše konkretno gde se mogu naći utvrđeni kapaciteti i frekvencije. Ne piše ni ko je одређени авио-превозилац tj avio kompanija ni sa jedne ni sa druge strane. Gde mogu naći te detalje?
 
Hvala svima na odgovorima. Ovde sam našao sporazum između Turske i Srbije, najnoviji je iz 2016. Interesuju me sporazumi koji nisu OpenSky tipa. Konkretno me zanima kapacitet i frekvencija, nadao sam se da je to konkretno određeno sporazumom ali ima samo ovo:

Надлежни органи за ваздушни саобраћај држава страна уговорница, пре увођења саобраћаја, заједнички утврђују укупан капацитет који ће се обезбеђивати и фреквенције летова које ће одређени авио-превозиоци сваке стране уговорнице обављати у уговореном саобраћају. Наведени органи могу повремено да размотре и измене претходно утврђени укупан капацитет и фреквенције у обављању саобраћаја.

Nigde ne piše konkretno gde se mogu naći utvrđeni kapaciteti i frekvencije. Ne piše ni ko je одређени авио-превозилац tj avio kompanija ni sa jedne ni sa druge strane. Gde mogu naći te detalje?
Овде је заиста у питању “уговор” између две стране, лепо си ти био рекао.

С обзиром на то да се овакви уговори усвајају на највишем политичком нивоу (у случају уговора са Турском, у питању је Закон који је усвојила Народна скупштина), онда они природно не садрже такве детаље, да би могли да се прилагођавају у ходу без покретања читавог политичког апарата. Уговор обично дефинише на ком нивоу се договарају такви детаљи. Нпр. са Турском закон каже:
Члан. 7, тачка 4. Надлежни органи за ваздушни саобраћај држава страна уговорница, пре увођења саобраћаја, заједнички утврђују укупан капацитет који ће се обезбеђивати и фреквенције летова које ће одређени авио-превозиоци сваке стране уговорнице обављати у уговореном саобраћају. Наведени органи могу повремено да размотре и измене претходно утврђени укупан капацитет и фреквенције у обављању саобраћаја.

Значи детаље утврђује са српске стране ДЦВ. Мислим да можеш да им их тражиш позивајући се на информације од јавног значаја.
 
Hvala gosha.bg i Meyraf. Nisam mogao da nađem Tursku, Kanadu i još par zemalja na toj listi. Vidim po Meyrafu da detalje koji me zanimaju ima DCV.
 
ANALiticar.png

Случајно јутрос уђем на сајт АНАЛитичара да се мало смејем кад оно ово. Ово је скандал! АНАЛитичар је сада превршио сваку меру...замислите да неки наш портал о ваздухопловству напише овакав текст...ТОТАЛНИ БОЈКОТ ОВОГ СКОТА!
 
Pogledajte prilog 203939
Случајно јутрос уђем на сајт АНАЛитичара да се мало смејем кад оно ово. Ово је скандал! АНАЛитичар је сада превршио сваку меру...замислите да неки наш портал о ваздухопловству напише овакав текст...ТОТАЛНИ БОЈКОТ ОВОГ СКОТА!
A ipak si uložio energiju da se uradi skrinšot i preneseš tu informaciju ovde? Postiže se kontraefekat i samo mu se daje još više na publicitetu. Ovde pomaže samo apsolutno ignorisanje, ovako ispada da se taj lik pominje non stop na svakih par stranica ove teme.
 
Jeste, pominje se ali mislim da je to dobro.
Čisto iz razloga da neko koga interesuje avijacija ne padne na fasadu tog egomanijaka. Čuj, ima veze svuda i ugovore sa svim aerodromima po bivšoj nam državi. Analitičar kome moraju da objašnjavaju osnovne dispečerske stvari, a on je isplanirao liniju sa Cesnom 208. Samo mi nije jasno kako to planiraš a ne razumeš osnovne elemente proračuna.

Čovek mrtav hladan izjavi da je Beograd loše povezan i da je ništa u odnosu na Zagreb. Kad se pokaže da to i nije baš tako onda priča o nekakvom celokupnom broju Hrvatske.
A u odnosu na letnju sezonu se jasno vidi da je svaki grad potpuno mrtav kad nema turista, tako da to nema nikakve veze sa "bogatstvom" građana već sa prirodnim bogatstvom koje privlači turiste. Odnos putnika u januaru i u julu je opušteno 10:1.
Ogromna stvar je neki Tway koji i ne može da dobaci do destinacije, a letenje za multimilionske gradove u Kini sopstvenom aviokompanijom smatramo kikirikijem.
Da ne pričamo o konstatacijama da određeni avioni ne mogu da budu isplativi ni sa 100% popunjenošću. Objašnjenje o razlozima je u stilu da to svako zna.

Sve u svemu radujem se napretku aerodroma, ako ništa da se pokaže ko je ko.
Pored toga, nadam se da će biti uvedena pismena navigaciona oprema u Nišu, pa da i taj aerodrom malo živne i da postane i alternacija Beogradu, Prištini i Sofiji. Pruga koja im prolazi ispred vrata isto može da bude ogromna prednost. Samo treba malo pameti i agilnosti u rukovođenju.
 
Vrh