Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

CarGo: Voždovac - Aerodrom: 2500-3000 dinara (uvek bude 3k) 😅

Znači trošak CarGo-a je oko 5-6k, cena P11 za 10 dana sa 20% online popusta je 4k. Ostaje mi lagano 1-2k da naspem 5-10 litara benzina i vozim se cca. 100km.

plus satisfakcija da nisam taksistima ostavio ni dinara, zbog koje bih sigurno platio parking i vise
 
Srbija i Kina biće povezani još jednom avio-linijom: China Southern najavljuje letove za Beograd
U planu China Southern Airlines navodno su dva nedeljna leta na ovoj liniji. Air Serbia takođe namerava da pokrene saobraćaj za između Guangdžu

 
Kreće dominacija velikih igrača dok Air Serbia leti besmislenu rutu do Tjenđina i drži tamo avion 24h. Biće izuzetno teško da se oni uglave na kinesko tržište, a već debelo kasne.
 
Kreće dominacija velikih igrača dok Air Serbia leti besmislenu rutu do Tjenđina i drži tamo avion 24h. Biće izuzetno teško da se oni uglave na kinesko tržište, a već debelo kasne.
Јооој до јуче нисмо имали авиокомпанију него пропали ЈАТ а сада када креће огромна експанзија ти нађеш да критикујеш Тијанђин...
 
Јооој до јуче нисмо имали авиокомпанију него пропали ЈАТ а сада када креће огромна експанзија ти нађеш да критикујеш Тијанђин...
Ne kritikujem već konstatujem činjenicu da Kinezi ne sede skrštenih ruku. Air Serbia predugo najavljuje veliki ulazak u Kinu, a u međuvremenu im dve jake kineske aviokompanije otimaju putnike. Ne lete sa razlogom do Tjenđina, umesto do Pekinga, biće ovde svačega i konkurencija nije nimalo naivna za AS.
 
Ne kritikujem već konstatujem činjenicu da Kinezi ne sede skrštenih ruku. Air Serbia predugo najavljuje veliki ulazak u Kinu, a u međuvremenu im dve jake kineske aviokompanije otimaju putnike. Ne lete sa razlogom do Tjenđina, umesto do Pekinga, biće ovde svačega i konkurencija nije nimalo naivna za AS.
А како се одобрава слот ? Међудржавним споразумом, биће то 50:50 на крају 😉
 
Ne mogu oni nikako da spreče China Southern da leti za Beograd. I da lete već 10 godina za Guangdžou, to neće sprečiti kompaniju sa 600 aviona da im konkuriše. Ostavite se tih Šćuricizama - 'nisu na vreme krenuli...' Veći jede manjeg, to je kapitalizam: dođe slon sa 50 godina zakašnjenja među zečeve, i zgnječi ih.

Iz Tjanđina ne vidim da će dobiti konkurenciju, tako da je to verovatno dobra niša.

Na jugu, ako ovima treba konkurisati u Guangdžouu, možda treba razmisliti da se umesto toga pokrene Šendžen.
 
Poslednja izmena:
Nisam siguran dal vo neko vec ovde spomenuo - Tirana nam ode za skoro Milion putnika vise od Beograda - neverovatna cifra

Wikipiedia.PNG
 
Nisam siguran dal vo neko vec ovde spomenuo - Tirana nam ode za skoro Milion putnika vise od Beograda - neverovatna cifra

Pogledajte prilog 202471
Видећемо до краја године како стојимо, а онда је питање колико раста ТИА може да генерише са нискотарифним компанијама у наредним годинама 😉 Искуства других аеродрома у Европи показују да такав раст обично застане за 3-5 година а када крену нискотарифни превозници да режу линије из неких разлога онда то раде без милости. Комшије су одлично кренуле по овом питању а то су све П2П путници (дијаспора, туристи,...) и аеродром већ сада пуца по шавовима због ограниченог капацитета како терминала тако маневарских површина. Ја сам увек за константан раст и развој са ширењем капацитета степ бај степ. А Тирана ме подсећа на аеродроме на грчким острвима иако је одузела доста путника и Подгорици и Приштини верујем да је ово последица и визне либерализације за Шиптаре као и снажење Албаније као туристичке дестинације у Европи која је неоткривена а јефтина за Британце, Немце, Италијане...отвара се питање шта би било да на Теслу стигне Рајан Ер 🤔
 
Видећемо до краја године како стојимо, а онда је питање колико раста ТИА може да генерише са нискотарифним компанијама у наредним годинама 😉 Искуства других аеродрома у Европи показују да такав раст обично застане за 3-5 година а када крену нискотарифни превозници да режу линије из неких разлога онда то раде без милости. Комшије су одлично кренуле по овом питању а то су све П2П путници (дијаспора, туристи,...) и аеродром већ сада пуца по шавовима због ограниченог капацитета како терминала тако маневарских површина. Ја сам увек за константан раст и развој са ширењем капацитета степ бај степ. А Тирана ме подсећа на аеродроме на грчким острвима иако је одузела доста путника и Подгорици и Приштини верујем да је ово последица и визне либерализације за Шиптаре као и снажење Албаније као туристичке дестинације у Европи која је неоткривена а јефтина за Британце, Немце, Италијане...отвара се питање шта би било да на Теслу стигне Рајан Ер 🤔
veće je pitanje zašto na teslu ne dolazi rajan
 
Nisam siguran dal vo neko vec ovde spomenuo - Tirana nam ode za skoro Milion putnika vise od Beograda - neverovatna cifra

Pogledajte prilog 202471
Јачање авио-саобраћаја у Тирани може да буде само добра вест за Београд, никако лоша.

Најпре, јача се стручни потенцијал у региону (боље да имаш сто диспечера и авио-инжењера, него сто пастира), чиме се могу привући нови послови више додате вредности за читав регион.

Затим, туризам у Албанији помаже разбијању предрасуда о читавом региону као црној рупи за избегавање.

С друге стране, Тирана није ни на који начин конкурентна Београду, јер захвата другачији део тржишта.

Напокон, када се 2025. отвори аеродром у Валони, он ће преузети доста туристичког саобраћаја, тако да чак и за регионални рангирање Београд има боље изгледе.
 
Напокон, када се 2025. отвори аеродром у Валони, он ће преузети доста туристичког саобраћаја, тако да чак и за регионални рангирање Београд има боље изгледе.
Tirana ima potencijal jer Albanija postaje turistička destinacija i sve su veća ulaganja u njihovo primorje koje će samo rasti sledećih godina. Naročito kada se uzme cena aranžmana koja je itekako poskupela za sve Evropske primorske zemlje, a naročito u okruženju (Hrvatska, Grčka, CG...).

Otvaranje aerodroma u Valoni je samo, sa moje tačke gledišta, još jedna poražavajuća stavka za nas - jer nakon svih ovih godina nismo uspeli da stavimo drugi aerodrom na noge. Niški aerodrom beleži pad putnika, a ta neaktivnost gura naš jug zemlje prema Sofiji, Skoplju i na kraju Prištini.
Kako sam posetio roditelje, koji su sada u Niškoj Banji - primetio sam da se dole dosta reklamiraju prevozi putnika do Sofijskog aerodroma - a u budućnosti (ako se malo ne opametimo) će nam Sofija pretoteti dobar deo putnika iz istočne/južne Srbije.
Meni je neverovatno da smo uspeli da ugušimo drugi aerodrom u državi (koji je itekako potreban i pokazao da ima potencijala), zarad nekoliko hiljada više putnika iz bg-a, a veći broj smo ugurali ka ostalim regionalni aerodromima (a ne potcenjujte broj putnika sa juga i jugositoka Srbije - veliki je broj gastarbajtera i ljudi koji privremeno/povremeno rade u inostranstvu iz tih krajeva).

Inače ima progresa na Bg aerodromu, počinje polako da liči na ozbiljnije aerodrome, nadam se da će uskoro da privrše te neke radove koji i dalje kvare utisak (naročito da povećaju broj lokala prema krajnjim C izlazima)
 
Da li bi iko zakupio lokal na kraju concourse-a? Nebitno kog C ili A Komercijalni sadržaji idu tamo gde je visoka frekvencija ljudi.
 
Malo slika sa Aerodroma u Cirihu
Jedan od najbolje, ako ne i najbolje organizovani veći aerodrom u Evropi :) Ja lično volim AMS više, jer sam tamo "obitavao", ali mi je ZRH vrh :)
Da li bi iko zakupio lokal na kraju concourse-a? Nebitno kog C ili A Komercijalni sadržaji idu tamo gde je visoka frekvencija ljudi.
Verujem da bi - jer je sada baš daleko da se vraćate do "Tesla" trga ako vam zatreba nešto. Doduše uspeli su onim Bistrom da ublaže taj nedostatak.
Ali ja se i dalje iznova izčuđavam cenama hrane i osveženja na aerodromu :D
 
Da li neko zna treba li rezervacija za ove aerodromske parkinge na Tesli ili ne?

Treba da odem na neki sastanak na 1 dan (jutarnji let odlazak, vecernji let povratak) pa bih otisao autom do aerodroma i posle auto da pokupim kada sletim nazad pa ne znam da li da probam na bum ili ipak da rezervisem? Pricam o bas parkinzima na Nikoli Tesli, a ne na privatnike okolo aerodroma. Na beg.aero sajtu nisam nasao opciju za rezervaciju, na email mi ne odgovaraju, a na ovaj mobilni telefon koji stoji na sajtu mi se niko ne javlja.
 
Da li neko zna treba li rezervacija za ove aerodromske parkinge na Tesli ili ne?

Treba da odem na neki sastanak na 1 dan (jutarnji let odlazak, vecernji let povratak) pa bih otisao autom do aerodroma i posle auto da pokupim kada sletim nazad pa ne znam da li da probam na bum ili ipak da rezervisem? Pricam o bas parkinzima na Nikoli Tesli, a ne na privatnike okolo aerodroma. Na beg.aero sajtu nisam nasao opciju za rezervaciju, na email mi ne odgovaraju, a na ovaj mobilni telefon koji stoji na sajtu mi se niko ne javlja.
Онлине резервације на свим паркинзима су доступне у трајању дужем од 24 сата, осим на паркингу П3 где је резервација по сату.
 
Rezervacija je čak preporučena jer se dešavalo da parking bude pun, pogotovo ovi jeftiniji. Sada ide sezona, tako da je skoro pa obavezno rezervisati unapred mesto.

Rezervacija ide preko ovog sajta:

Dostupan je link na sajtu aerodroma. Kada se ubace datumi, izlista sve dostupne parkinge.
 
20240627_143543.jpg
20240627_145354.jpg
20240627_145412.jpg

Аеродром Малта данас. Хала за одласке већа него у Подгорици али релативно стара. Похваљујем скенере за бординг карте пре КД контроле, што на Тесли треба под хитно да се уведе!!!!🙄 Исто се пење покретним степеницама до КД прегледа. Велика гужва али брз проток путника. Немају нове апарате за КД контролу па је скидање и вађење свега и свачега неопходно. Дјути фри величине као онај у Београду али спуштен плафон, солидан избор производа, док луксузни брендови имају своје радње између гејтова попут Викторија сикрет или Хуго Бос код нас на аеродрому (између А4 и А6 чини ми се). Занимљиво у чекаоници човек свира клавир...можда идеја за Теслин трг и новог директора аеродрома... и право освежење поред гужве и граје. Сви гејтови су бус гејтови, процес укрцавања хаотичан. Београд 3 копља изнад! 😁
 
Као што се и дало очекивати Ванси направио ротацију и у Будимпешту послао

А нама ставио неког папана који је пре тога управљао Бртањским аеродромом:

Тај бретањски аердором има тек мало више путника од нишког

Изгледа да французи више ниси заинтересовани за АНТ, већ напротив довели мајстора за смањивање?
 
Vrh