Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Ne zaboravljam, sigurno ogroman broj ljudi leti kad imaju toliki promet, ali mislim da Budimpešta nema mnogo potencijala za rast, za razliku od Beograda. Da su daleko trenutno od nas, daleko su. Da su nedodirljivi, baš i nisu.
 
Нису способни да организују ни ред тј. змијицу на одласцима. У почетку је и постојао неки ред који су путници сами направили, после су новопридошли почели да га прескачу. Двојица из обезбеђења дословно блеје. У неким тренуцима је било и на ивици инцидента. Кад се укрсти српски народ и француско управљање, добије се овај хаос.

20230314_054027.jpg
 
E, pa, tih 4 miliona turista se u stvari množi sa 2, to je 8 miliona putovanja. Ali dobro, nisu svi avionom.

Talin je prelep grad, Helsinki mu na 2 sata vožnje brodom, a Berlin na glasu, nema tu iznenađenja.

Mislim da Talin ima toliki broj isključivo zbog trajekta iz Finske i Finaca koji dolaze svaki drugi vikend da jeftino jedu, piju i idu u šoping.
 
Нису способни да организују ни ред тј. змијицу на одласцима. У почетку је и постојао неки ред који су путници сами направили, после су новопридошли почели да га прескачу. Двојица из обезбеђења дословно блеје. У неким тренуцима је било и на ивици инцидента. Кад се укрсти српски народ и француско управљање, добије се овај хаос.

Pogledajte prilog 156148
O ne guzva, stvorio se red na aerodromu koji se ceo rekonstruise, vidi ovo, policija je korupmirana, deca nam se lece preko sms poruka, mi Srbi smo govna...
 
O ne guzva, stvorio se red na aerodromu koji se ceo rekonstruise, vidi ovo, policija je korupmirana, deca nam se lece preko sms poruka, mi Srbi smo govna...
Каква полиција и СМС поруке? И нема ово никакве везе са реконструкцијом. Постоји сасвим довољно места да се направи нормалан ред у облику змије (више од половине површине хола је било слободно), само неко треба да ради свој посао уместо што се крије по канцеларијама.

Нисам нигде написао да смо говна, али да не знамо за ред види се на сваком кораку - на улици, у превозу, продавници, код лекара итд. Можда већина поштује ред, али довољна је мањина да направи хаос. А ред не постоји само да би постојао већ да би нам као заједници олакшао живот.
 
Могу рећи да ми се смеши брк кад помислим како је аеродром у последњој години државног газдовања (2017) остварио нето добит од свега тридесет милиона долара, а затим уронио у године пандемијског губиташења, на бригу приватног инвеститора. У међувремену му је без динара мог пореза утростручен капацитет и драматично унапређена оперативна инфраструктура.

Ко мисли да су аеродроми (нарочито они периферни, на глобалном нивоу, и нарочито они у државним рукама) врло профитабилан бизнис чија “репрезентативност” треба да се огледа у раскоши, сад има прилику да види како изгледа рационално и одмерено пословање.
reprezentativnost ne mora da se ogleda u raskosi, daleko od toga. Reprezentativnost = auteticnost = unikatnost. objekat Lidl-a ≠ unikatnost. Zagreb i Split nisu raskosni, daleko od toga, ali jesu unikatni svakako.

opet kazem, to je moje misljenje o vizuelnom izgledu, ali drago mi je da je terminal prosiren, ono je bilo tesko odrzivo dalje.
 
reprezentativnost ne mora da se ogleda u raskosi, daleko od toga. Reprezentativnost = auteticnost = unikatnost. objekat Lidl-a ≠ unikatnost. Zagreb i Split nisu raskosni, daleko od toga, ali jesu unikatni svakako.
Мислим и даље да си превише строг кад га поредиш са Лидлом, а да поређење са Загребом и Сплитом није адекватно.

У Београду се дозиђује постојећи објекат, са свим ограничењима која из тога произлазе, а која на друге две локације нису постојала - ограничење висине (много строже него у Загребу) због близине писте, ограничење положаја, функције и изгледа постојећих структура (”тространо узидан”) и ограничење континуиране оперативности. У тим ограничењима добили смо објекат који визуелно и естетски освежава и повезује читаву архитектонску целину аеродрома, а не игнорише је зарад акцентовања себе самог.

За мене је то не само успело решење, већ и аутентично, јер истовремено храбро задржава оштре ивице и равне површине које су из савремене аеродромске архитектуре готово потпуно протеране.
 
Meni nije jasno zašto se toliko potencira izgled aerodromske zgrade kao neki prvi utisak kada se ulazi u bilo koju državu. Bio sam na toliko aerodroma i većinu njih nisam ni video iz prave perspektive da bih ih zapamtio po spoljašnjem izgledu.

Mnogo veći utisak mi ostavlja kako je aerodrom povezan sa gradskim prevozom ili železnicom i koliko brzo mogu da stignem do smeštaja, kao i to kako se taksisti odnose prema meni kao putniku. I to mi mnogo više govori o samom zemlji u koju sam došao nego kako izgleda aerodromska zgrada koju u većini slučajeva ni ne vidim u potpunosti.
 
Нисмо Трећи свет, не зезај.
Naravno da nismo 3. ali biti u Šengenu znači desetine destinaciju u režimu de facto domaćeg saobraćaja.
A to nije da nije bitno.
Takođe, u Budimpešti je glavni Wizz hab, a kod nas je odnos prema loukosterima malo specifičan, da se ne izrazim teže. Poznata je činjenica da oni vrlo malo oduzimaju od kolača velikih igrača, nego stvaraju novu potražnju, čime povećavaju broj putnika.
 
Naravno da ta činjenica da je neki grad monumentalan i kraljevski prilično olakšava promociju, ali to definitivno nije jedina stvar koja može privući turiste. Evo baš sam guglao najposećenije Evropske gradove - prvo što mi pada u oči je da je Berlin (koji meni nije baš monumentalan) sa 6.3 miliona prilično ispred Budimpešte sa (meni iznenađujućih, samo) 4 miliona, koliko i ima i Talin npr. Drugo, da ta 4 miliona turista su samo 1/4 od 16 miliona godišnjeg prometa Budimpeštanskog aerodroma.
Za Berlin je bitan sadržaj koji nudi i to šta je glavni grad.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Za Berlin je bitan sadržaj koji nudi i to šta je glavni grad.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
I Vašington je glavni grad, pa nije baš neka turistička meka. Da, sadržaji su bitni, to je bila moja poenta - da ne mora grad da bude carski i monumentalan da bi bio zanimljiv turistima.
 
I Vašington je glavni grad, pa nije baš neka turistička meka. Da, sadržaji su bitni, to je bila moja poenta - da ne mora grad da bude carski i monumentalan da bi bio zanimljiv turistima.

Najviše turista u Berlin dolazi iz Amerike. Velika Britanija je na drugom mestu. Sad sam proverio statistiku za 2022.

Evo link: https://about.visitberlin.de/sites/...-02/Guests Overnights Berlin Jan-Dec 2022.pdf

Vole ljudi da dođu da vide "Checkpoint Charlie", ostatke zida, sve ono što su videli u filmovima.

Bitna je ta notornost, kao i međunarodna reputacija.

Berlin takođe ima ogroman kongresni turizam.

Kod nas nažalost i dalje dolaze uglavnom avanturisti, ljudi koji su nekog odavde upoznali ili ljudi iz okruženja. Daleko smo mi od toga da nam glavni gosti budu iz Amerike i UK.

Verovatno će biti komentara "Daleko im lepa kuća", ali to su činjenice.
 
Откуд Ербалтик из Цириха за Београд?
 
Логично, Свис исти тип има у флоти, а Ер Балитку је било мало фрка...
 
Mislim da aerodrom u Berlinu možda ne treba da nam bude za primer, s obzirom na višegodišnji (decenijski?) fijasko koji su imali sa njegovom izgradnjom

Ako je neko slučajno zainteresovan za skraćenu priču, video od pre par godina, pre nego što je konačno otvoren:

 
Poslednja izmena:
Al na kraju je ispao vrhunski aerodrom :)

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Vrh