Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Da krenemo od izlaza,ovde smo još uvek daleko od završetka



Još uvek se rade saobraćajnice i na odlascima i na dolascima

Ova staza za invalide je asfaltirana

Novi deo parkinga je gotov,postavljaju se rampe na izlazu

Mostić koji sa parkinga vodi na odlaske je skoro gotov

Zahvaljujući lepoj reči dozvoljeno mi je da napravim sledeće fotografije,uređuje se ova zemljana kosina

Sam ulaz na odlaske

Nadstrešnica na ulazu

Sa druge strane

Saobraćajnice

Pogled ka mostiću

Pogled na stazu za invalide sa mosta

Nedovršene saobraćajnice na izlazu sa dolazaka

Stepenice od dolazaka ka parkingu

I lift na istom mestu

Rampe na izlazu sa parkinga za kraj
 
mogu reci da mi se smesi brk, kada vidim ovaj lidl, pardon terminal. Kad se samo setim nadrazaja pljuvacnih zlezdi ovde, kako nasi nemaju pojma da projektuju, kako su glupi, samo stranci znaju, pa.. evo ih, imali su svu slobodu :D Moze se reci da je u poslednjih 7-8 godina BB renesansa, svi kompleksi koji su bili, polako se ostvaruju i otkrivaju svoje pravo lice, na mnogim temama :D

U svakom slucaju drago mi je da se terminal prosirio, bolji ce biti nego sto je bio svakako, ali daleko je to od neceg "reprezantativnog", sto jedan aerodromski terminal u glavnom gradu treba da bude.

p.s inace i ja sam donekle nacuo ovu pricu sto Delija kaze, da ije u celu pricu umesan nas covek.
 
Могу рећи да ми се смеши брк кад помислим како је аеродром у последњој години државног газдовања (2017) остварио нето добит од свега тридесет милиона долара, а затим уронио у године пандемијског губиташења, на бригу приватног инвеститора. У међувремену му је без динара мог пореза утростручен капацитет и драматично унапређена оперативна инфраструктура.

Ко мисли да су аеродроми (нарочито они периферни, на глобалном нивоу, и нарочито они у државним рукама) врло профитабилан бизнис чија “репрезентативност” треба да се огледа у раскоши, сад има прилику да види како изгледа рационално и одмерено пословање.
 
Bio sam na aerodromu pre nedelju dana I ukratko moji utisci:
- privremeno stajaliste za gradski prevoz je mala nadstresnica kao da je u nekom selu a ne na aerodromu, kiša je lila tu noć, a ljudi se gurali ispod da ne pokisnu, mnogi nisu imali mesta. Zar je nisu mogli napraviti veću, čak iako je privremena?
- na dolaznom (malom, valjda privremenom) delu terminala bi trebalo biti neko obaveštenje koji sve prevoz može putnik da uzme do centra. Npr na jedan stub staviti ekran sa info o busevima I polascima ako je moguće na srp I eng jezika. Meni se ne da natezati sa bg taksistima, imam vrlo loše o njima, u tom slučaju npr nisam znao da pored gradskog busa koji vozi i do sat vremena do centra I prava je tortura, postoji I expres privatni bus sa Slavije. To mi je rekla ženska security dok sam se vozio u gradskom busu.
-na odlaznom terminalu imao sam osećaj da je pod pun sitne gradjevinske prašine kojega tipično ima na svim gradilistima. Pored su bili ogradjeni delovi gde se vrse radovi, pa pretpostavljam da radnici na cipelama raznose prašinu. Pretpostavljam da trebaju češće prati podove, a ne da se prašina raznosi po celom terminalu, verovatno prljamo I avione...
-aerodrom sa novim delovima deluje ok, valjda kad se sve završi ostavljaće još bolji utisak. Međutim, iako daleko bolje nego pre, aerodrom ne liči impresivno baš po ničemu. Novi kontrolni toranj se estetski ne ističe baš po ničemu, totalni nedostatak kreativnosti. Isto se može reći za novi terminal.
Generalno kad bih aerodrom uporedio sa nekim u EU, podseća na Stockholm Arlandu, gde su 2, 3 terminala dogradjivani jedan do drugog, ništa posebno. Ali Arlanda ima impresivni futuristički kontrolni toranj I prelep hotel odmah uz terminal. Tako da mislim da aerodromu Nikola Tesla fali veći, modern hotel, lepši toranj (to je sad gotovo priča), a terminali, takvi kakvi su..
I evo slika oba aerodroma u istom razmeru, vidi se koliko je veća Arlanda, mozda I 5 puta veća. Beograd ima koliko, mozda 1.4 milion, Stockholm oko 2 miliona. Beogradski aerodrom je mnogo manji nego što bi trebao biti.
Screenshot_20230309_134816_Maps.jpg
Screenshot_20230309_134659_Maps.jpg
 
vidi se koliko je veća Arlanda, mozda I 5 puta veća. Beograd ima koliko, mozda 1.4 milion, Stockholm oko 2 miliona. Beogradski aerodrom je mnogo manji nego što bi trebao biti.
Ovako porediti stvari je besmisleno. Razmera broj stanovnika - velicina aerodroma je davno postala besmislena zbog razvoja hubova na aerodromima.
 
Naravno. Samo kad uporedimo Beograd i Budimpestu, sve bude jasno. Slican broj stanovnika, a Madjari imaju 16 000 000 putnika godisnje
Ni Madjarsku ni Svedsku nisu unistili zemlju, stavili pod sankcije, bombardovali i finansijski opljackali 22 godine... ne moze razvitak preko noci rodjaci, posle takvog unistavanja...
 
Porede se babe i žabe.. Beograd ni po čemu ne može u istu rečenicu sa Budimpeštom, gradom koji je svetska turistička atrakcija..

Ne može ni sa Bukureštom.. eventualno sa Sofijom i Solunom.
Meni je to bez veze priča da Beograd sa nekim može ili ne može da se poredi. Prvo, nije Budimpešta svetska turistička atrakcija samo zato što je lep carski grad, već i zato što je na pravi način godina gradila svoj imidž i ponudu. Da se na Beogradu radi na pravi način, umesto što je vrhunac dometa Bugarski turisti za Novu godinu, a Dubai sa Aliexpressa "najveća" turistička atrakcija, lako bi i mi mogli da podignemo broj turista za bar par miliona. A Beograd ima nešto što Budimpešta nema - potencijal za transferni saobraćaj, koji mislim da će tek početi da daje svoj doprinos razvojem novih destinacija i dugolinijskog saobraćaja. Moje laičko zapažanje je da najveći svetski aerodromi nisu oni koji su velike turističke atrakcije, nego oni koji su veliki hub-ovi.
 
Naravno da ta činjenica da je neki grad monumentalan i kraljevski prilično olakšava promociju, ali to definitivno nije jedina stvar koja može privući turiste. Evo baš sam guglao najposećenije Evropske gradove - prvo što mi pada u oči je da je Berlin (koji meni nije baš monumentalan) sa 6.3 miliona prilično ispred Budimpešte sa (meni iznenađujućih, samo) 4 miliona, koliko i ima i Talin npr. Drugo, da ta 4 miliona turista su samo 1/4 od 16 miliona godišnjeg prometa Budimpeštanskog aerodroma.
 
E, pa, tih 4 miliona turista se u stvari množi sa 2, to je 8 miliona putovanja. Ali dobro, nisu svi avionom.

Talin je prelep grad, Helsinki mu na 2 sata vožnje brodom, a Berlin na glasu, nema tu iznenađenja.
 
O&D putnici se množe sa 2? Ok, to nisam znao...pretpostavljam da su onda transferi x4, što još više ide u prilog potencijala budućeg rasta brojki na Tesli.
Za Talin sam čuo da je prelep, ali nikad ne bih rekao da je posećen kao Budimpešta. Berlin je druga planeta, ali Berlin mi je primer kako jedan haotičan grad sa dobrim vajbom može da postane ozbiljna destinacija. Pritom Beograd meni ima mnogo više potencijala, ali da ne idemo predaleko od teme sad.
 
Brate, ja kad sletim na budimpeštanski aerodrom-ja sam 1 putnik, obiđem grad i za tri dana polećem za Bg-ja sam drugi putnik.. ako Budimpešta ima 4 miliona turista i neka je od toga 3 miliona npr. došlo avionom-to je 6 miliona putnika budimpeštanskog aerodroma..
 
Ok, ali 6 od 16 miliona mi nije dovoljno da kažem nećemo ih nikad stići, ne treba sa njima da se merimo, oni su ogromna turistička destinacija. Pogotovo imajući u vidu transferni potencijal Beograda
 
Zaboravljaš da iz Budimpešte leti pola Slovačke, a i dobar deo ljudi iz Hrvatske i Srbije..
 
Vrh