Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Evo malo i mojih slika i ja se danas zadesih na aerodromu,pogled preko parkinga na novi središnji deo(nisam odmah uočio šta radi onaj sa dizalicom)

Novi "C"-pogled preko parkinga

Stari toranj-pogled preko parkinga

E ovde sam primetio šta petlja onaj sa dizalicom

Prilaz ispred zgrade i izlaz sa donjeg nivoa čekaju asfaltiranje

Ovo drveće i zelenilo na C još uvek opstaje

Pogled izbliza

Evo šta radi onaj sa dizalicom

Novi toranj-pogled preko parkinga

Obnovljivi izvor energije

Terminal 1 i novo A1 i autobusko stajalište

I za kraj dizaličar
 
Izvor.aerodrom Nikola Tesla
FB_IMG_1669824615010.jpg
 
Шта ја знам. Ово већ сада делује да ће да буде функционално. Ја сам ето једно лето се напатио, али верујем да ће следећих
 
Vesić je na svom tviteru objavio par slika i poruka u vezi sa današnjom posetom Aerodromu. Uglavnom samoreklamiranje (ni reči o lažnom obećanju od pre par godina da će preuzeti i proširiti Muzej) i slikanje uz Sašu (koji je glavni razlog što se radi budženje) i Anu (koja je obećala vidikovac na T2 pa slagala). Par bisera iz Vesićevih tvitova:

Нова зграда, у којој се налази нови терминал, комплетно ће бити зваршена до краја године. До почетка летње сезоне нови терминал ће бити отворен, што значи да ћемо пред летње гужве имати потпуно нов терминал ‘Ц’. Добра вест је да ћемо ове године имати више од шест милиона путника на аеродрому, што значи да смо већ ове године остварили бољи резултат него 2019. године, која је била рекордна.

Ovo je naravno totalna laž. Prvo, nije Terminal C već hodnik-hol C koji je već otvoren. Drugo, i taj novi deo (processor) koji otvore će imati odlaznu pasošku i skenere na gornjem nivou. Hrana-piće i šoping će biti u delu koji je sada Terminal 2. To gde su sada na T2 skeneri, odlazna pasoška, duty free i Teslin trg sve treba da se renovira u ogromnu Food/Beverage i shopping zonu. Tek kad to bude gotovo biće kraj, plus ostalo na nižim nivoima.

Ove brojke su mu takođe laž. Ovde godine nema šanse da bude 6 miliona putnika, biće nešto preko 5. Takođe je laž da smo ove godine ostvarili bolji rezultat nego 2019, jer je 2019 bilo 6 miliona 162 hiljade punika što nikako neće biti ove godine. Bukvalno laže kad zine.

Od slika koje je okačio jedino vredno je slika proširenja gde vidi napredak radova. Samo deo u dubini slike gde će biti odlazna pasoška će imati visoke plafone a već ovaj sledeći deo gde će biti skeneri će imati niže plafone:

x1.jpg
 
slikanje uz Sašu (koji je glavni razlog što se radi budženje)
Објасни ово? Претпостављам да је Влаисављевић? Да ли је он могао ишта да предложи? Он је само ревидирао то што су Французи израчунали да им је боље.
 
Imam vrlo nestručno pitanje: šta je ova "pukotina" na fasadi? Nije bukvalno pukotina, nego izgleda kao da je fasada "pukla" - ne znam kako pametnije da se izrazim, jer ne vidim lepo šta je, ali primećujem pojavu već neko vreme na slikama. Izgleda kao da su paneli razmaknuti. Zaokružio sam na šta mislim ispod:
1.jpg2.jpg
 
Meni deluje da postavljaju lajsne izmedju stakala, jer se vide mali "srebrni" nosači za njih izmedju svakog stakla.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Објасни ово? Претпостављам да је Влаисављевић? Да ли је он могао ишта да предложи? Он је само ревидирао то што су Французи израчунали да им је боље.
Da, na njega mislim. Kad je on postavljen za V.D aerodroma objavio je kratkoročni plan na kom se vidi umetnuta pista i dogradnja fingerskog hodnika C:

plan_razvoja_beg_2015-2017.jpg


Nije bilo šanse da to Aerodrom uradi svojim parama pa su uradili samo sitnije stvari tipa Službeni Prolaz D, kada je Vučić lično došao na otvaranje. Zato je u vreme kad je Aerodrom bio pod Sašinom dirigentskom palicom došlo do odustajanja od planova za proširenje Aerodroma koju su postojali decenijama, evo na primer ovde u crvenom:

red1a.jpg


Umesto toga upakovano je sve ovo što Saša tj Aerodrom nije mogao da uradi u paket koncesije. Sve ove ključne stvari nisu izmislili Francuzi već je to bilo na listi zahteva za sve koji su se prijavili na konkursu za koncesiju: umetnuta pista, temeljno renoviranje postojeće piste, proširenje postojećeg terminala, proširenje parking prostora, nova administrativna zgrada za aerodrom, renoviranje i proširenje postojećih fingerskih hodnika, proširenje broja stajanki za avione i par drugih stvari. Dokaz da je to bilo zahtevano i od drugih je ovde:


Taj video je valjda bila ponuda Consortium - Zürich Airport, Eiffage, Meridiam with ADM

Dakle svi ti ključni elementi koji su zahtevani u koncesiji se vide. Ovo budženje koje se sada radi je naravno jeftinije od ovog rešenja u crvenom jer ne treba kupiti ogromno zemljište sa druge strane itd ali kao što sam više puta komentarisao, Aerodrom time gubi mnoge dugoročne prednosti ovog rešenja u crvenom ali je zato država dobila stotine miliona evra za koncesionu naknadu plus proširenu infrastrukturu. Teoretski i dalje postoji šansa da se za per decenija Aerodrom proširi u toj crvenoj zoni ali mislim da je to praktično ugašeno kad su objavljeni planovi za novi mega aerodrom iza Dobanovaca.
 
…mislim da je to praktično ugašeno kad su objavljeni planovi za novi mega aerodrom iza Dobanovaca.
Где постоје ти планови? Је л’ то у Просторном плану, или је то део нечијег предизборног говора?
 
Nalazi se u predlogu Prostornog plana Srbije.
Мало сам прочешљао предлог Просторног плана, и тамо каже ово:
AF9D3F8E-4676-4CF7-AD04-7E5292276555.jpeg


Међутим, то само значи да ће код Добановаца, до 2035. године (тј. у периоду који план покрива) бити заузет простор за потенцијалну изградњу новог београдског аеродрома. То још увек не представља одлуку да се тај аеродром заиста и гради, већ само одлуку да тај простор неће бити намењен за неку другу капиталну сврху (нпр. за нуклеарну електрану, неки нови град, или слично).
 
Čudi me da zadržavaju šaltere za čekiranje i na T1..
Ако сам јуче добро видео по новој табли (налик аутобуском стајалишту) која је већ постављена и коју сам видео кроз заштитну ограду, али нисам успео да сликам, то је за нискобуџетне компаније, нпр. Визер.

То је добар начин да одрже у животу простор старог терминала, и продавнице у њему, што је аеродрому један од кључних извора прихода.
 
Nemam, ovo su slike koje su se ovde već vrtele:Pogledajte prilog 150028

Dobro me podseti, ova pokazuje odlazni nivo. Od prepoznatljivog ćoška nove zgrade dole desno pa na gore, ide odlazna pasoška pa KD skeneri, to se već instalira i treba da bude otvoreno do letnje sezone ako je verovati Vesiću. Posle ide ovaj ogroman sivo-ružičasti deo koji je renovacija gornjeg nivoa T2. Kad će taj deo biti gotov?
 
Међутим, то само значи да ће код Добановаца, до 2035. године (тј. у периоду који план покрива) бити заузет простор за потенцијалну изградњу новог београдског аеродрома. То још увек не представља одлуку да се тај аеродром заиста и гради, већ само одлуку да тај простор неће бити намењен за неку другу капиталну сврху (нпр. за нуклеарну електрану, неки нови град, или слично).
Tako je, samo su bezecovali teritoriju. Bilo je baš dosta diskusije u to vreme, premotaj unazad ako hoćeš. Aerodrom se posle ovog što sada radi Vinci neće ozbiljno širiti decenijama a ko zna šta će biti posle.
 
Mislim da su rekli da će do početka letnje sezone novoizgrađeni deo biti u funkciji... ali onda verovatno tek kreću sa preuređenjem T2, tako da pre proleća 2024. ne verujem da će sve biti gotovo.

Inače, što se tiče zadržavanja šaltera za čekiranje na T1 za niskotarifne kompanije-kapiram to, ali mi je čudno što vidim da su za komunikaciju prizemlja i prvog sprata predviđene samo 1 stepenice, i to na samom kraju ovog dograđenog dela, što se vidi na mapi... i onda će ovi što se čekiraju na T1 da prolaze ceo aerodrom da bi došli do drugog kraja i tih stepenica i da idu gore na pasošku i skener.
 
Vrh