Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Prošlo je više od 6 meseci od otvaranja novih C gejtova, otvoren je na odlaznom nivou C gejtova kafe Bistro ali od najavljenih radnji na tom delu još ništa. Postoje plavi znaci prodavnice - retail area, dosta prostora je i dalje pokrivenimo ovim renderima aerodroma gde po planovima treba da budu prodavnice ali radnji još nema.

Koncesionaru je u interesu da zarađuje od tih radnji. Ako vam se desi da ste na daljim, dvocifrenim C gejtovima i tek se onda setite da niste kupili flašicu pića (koje ne prodaje Bistro), časopis, grickalice, suvenir itd vama treba solidna šetnja do Teslinog Trga i nazad da to kupite, a i ono malo pokretnih traka ne rade pa je šetnja još duža. Makar da su oko C10-11 stavili pop-up Hudson News trafiku. Stvarno ih ne razumem, dokle više da im govorimo šta treba da rade kad je očigledno?

Prodavnice.JPG
 
Poslednja izmena:
Из прве руке:

Како Ц фингер још нема све дозволе (био неки велики зајеб са ППЗ пројектом) за сваки локал закупац мора да обезбеди пројектантско правно лице са А лиценцом. У преводу за пројекат адаптације сваког појединачног локала неопходна је пројектна документација као да се пројектује аеродром од нуле). То изискује по закону о планирању и изградњи чини ми се негде око 16 различитих пројеката, елабората и гомиле сагласностти, лиценци, дозвола.... У мом случају клијент је након ових сазнања одустао од датог локала у новом делу аеродрома.

Генерално, цела концесија је јако мутан посао. За рачун концесионара сатрали смо нишки аеродром. Квалитет радова је врло упитан и сви стандарди су испоштовани најминималније могуће. а бирократија је таква да ју је скоро немогуће испоштовати. Последњу информацију коју сам имао од пре неких 4 месеца је да још ни један локал није обезбедио сву тражену техничку документацију коју је вероватно и немогуће комплетирати све док исту не комплетира и сами пројектант проширења аердорома.

Такође, спомињу се нека домаћа позната имена која стоје иза концесије, што мислим да више никога ни не чуди.
 
Bio sam na Sejselima skoro i bilo je obavezno da se elektrnoska viza odstampa i preda sluzbeniku pri ulasku u zemlju. No nije ni bitno, pricali smo o tome da li salterski sluzbenik avio kompanije na aerodromu u Beogradu moze sa mog pasosa da ocita da li ja tu istu vizu za Sejsele imam. To je toliki apsurd da svaka prica dalje o tome je besmislena. Eventualno ako "izgledas bogato" mozda nije.
Biometrijski pasoši su read-only i viza se ne upisuje na njih, nego je ona negde u nekoj bazi u odredišnoj zemlji. U idealnim uslovima bi postojao centralizovan sistem na svetskom nivou, kojem bi svi mogli da pristupe i provere ovakve podatke, ali to je već naučna fantastika. Još veća naučna fantastika je da postoji decentralizovan sistem, tj. da su sistemi svih zemalja međusobno povezani (to bi značilo da ta šalterurša na aerodromu ima direktnu vezu sa serverima svih 200, ili koliko ih već ima, država). Kao što neko reče u komentarima aviokompanije imaju penale ako prime putnika bez adekvatnih dokumenta na let i normalno je da će pokušati da se zaštite. E, sad, da neka država izdaje dokumente koje niko sem njenih organa ne može da proveri, a očekuje od aviokompanija da znaju ko je ok, a ko nije, mi isto nema smisla. Logično bi mi bilo da taj dokument kad se odštampa ima neki qr kod, kojim se online može proveriti verodostojnost, kao sa vakcinama
 
Viza koja se lepi u pasos se ne moze bas tako lako falsifikovati, a da izgleda verodostojno. Ista prica kao sa novcanicama. Prilicno sam siguran da je osoblje koje radi na gejtu obuceno koji deo nalepnice da pogleda i utvrdi da li je falsifikat ili ne. Takodje, ne znam da li je to za sve vize, ali za sve koje sam do sada vadio je postojao broj po kome se na sajtu ministarstva za spoljne poslove moze proveriti da li je viza validna.
 
Viza koja se lepi u pasos se ne moze bas tako lako falsifikovati, a da izgleda verodostojno. Ista prica kao sa novcanicama. Prilicno sam siguran da je osoblje koje radi na gejtu obuceno koji deo nalepnice da pogleda i utvrdi da li je falsifikat ili ne. Takodje, ne znam da li je to za sve vize, ali za sve koje sam do sada vadio je postojao broj po kome se na sajtu ministarstva za spoljne poslove moze proveriti da li je viza validna.
U konkretnom slučaju, ako sam dobro shvatio, se radi o vizama koje nemaju fizičku formu, nego samo elektronsku
 
U konkretnom slučaju, ako sam dobro shvatio, se radi o vizama koje nemaju fizičku formu, nego samo elektronsku
Da, moja greska. Svakako, procedura je manje-vise ista. E-Visa je vezana za broj pasosa i to u bazi imaju policajci na ulazu u tu drzavu. Taj podatak nema niko u Srbiji, vec traze da se pokaze viza, bilo u papirnom ili pdf obliku. Koliko vidim, sve te elektronske vize imaju QR kod ili bar-kod, pa se pomocu toga moze proveriti da li je validna.
 
Viza koja se lepi u pasos se ne moze bas tako lako falsifikovati, a da izgleda verodostojno. Ista prica kao sa novcanicama. Prilicno sam siguran da je osoblje koje radi na gejtu obuceno koji deo nalepnice da pogleda i utvrdi da li je falsifikat ili ne. Takodje, ne znam da li je to za sve vize, ali za sve koje sam do sada vadio je postojao broj po kome se na sajtu ministarstva za spoljne poslove moze proveriti da li je viza validna.
Izgleda ljudi i dalje pokušavaju da falsifikuju. Pre nekih nedelju dana sam sleteo u Cirih (ne iz Beograda) i direktno na izlasku iz aviona odnosno avio mostu su nam svima pregledali vize i pasoše. Čini mi se da su naročito zagledali i grebali onaj deo u pasošu gde je MRZ zona, znači ima pokušaja da se to falsifikuje.
 
Poslednja izmena:
Da, moja greska. Svakako, procedura je manje-vise ista. E-Visa je vezana za broj pasosa i to u bazi imaju policajci na ulazu u tu drzavu. Taj podatak nema niko u Srbiji, vec traze da se pokaze viza, bilo u papirnom ili pdf obliku. Koliko vidim, sve te elektronske vize imaju QR kod ili bar-kod, pa se pomocu toga moze proveriti da li je validna.
Da, moraju imati qr kod da bi neko daljinski to mogao proveriti. Sad, možda profesionalna deformacija govori iz mene, pošto mi je zaštita podataka specijalnost, ali taj qr ili bar kod obično vode na neki sajt, gde se ispisuju podaci, a ko garantuje da je adresa tog sajta ispravna, da to nije fejk domen (kao sa vakcinama što su radili)...opet, koji bi bio motiv nekome to da radi, pošto će ga na granici sigurno provaliti? Najviše što bi uradio je da ošteti aviokompaniju
 
Da, moja greska. Svakako, procedura je manje-vise ista. E-Visa je vezana za broj pasosa i to u bazi imaju policajci na ulazu u tu drzavu. Taj podatak nema niko u Srbiji, vec traze da se pokaze viza, bilo u papirnom ili pdf obliku. Koliko vidim, sve te elektronske vize imaju QR kod ili bar-kod, pa se pomocu toga moze proveriti da li je validna.
Ne, ne moraju imati bar kod, posedujem elektronsku vizu bez bar koda.
 
Izgleda ljudi i dalje pokušavaju da falsifikuju. Pre nekih nedelju dana sam sleteo u Cirih (ne iz Beograda) i direktno na izlasku iz aviona odnosno avio mostu su nam svima pregledali vize i pasoše. Čini mi se da su naročito zagledali i grebali onaj deo u pasošu gde je MRZ zona, znači ima pokušaja da se to falsifikuje.
Imaju pravo to da rade, a obicno to rade ako imaju dojavu da se na tom letu nalazi neko sumnjiv. Proveravaju da li je pasos original u tom slucaju jer bi ta trazena osoba mogla da ima lazni pasos. Nista cudno i novo.
 
Malo slika sa aerodroma:

Pristupne saobraćajnice se još uvek rade dok su grubi radovi na zgradi gotovi.







Još uvek se radi i na novom parkingu koji će biti najbliži zgradi,čuj mene najskuplji.

A ovo bi trebalo da bude stajalište za buseve,ako ne grešim.

Nisam siguran da je bila slika novog izlaza na dolascima znači -Ekskluziva.

Ovo je budući kolski izlaz za VIP i TAXI ka autoputu.

I stepenište koje će voditi ka parkingu.
 
"umetnuta" pista dobro napreduje, rade se priključnice na rulnu stazu.

viber_image_2022-10-28_12-23-12-265.jpg
photo_2022-10-28_11-59-21.jpg
photo_2022-10-28_11-59-06.jpg


Dogradnja ide svojim tempom.

photo_2022-10-28_11-59-20.jpg
photo_2022-10-28_11-59-17.jpg
photo_2022-10-28_11-59-14.jpg


Inače kada dođete autobusom kod dograđene kule kod "gate" nema eskalatora već su obicne stepenice. Tačno ima lift, njega koriste zaista oni kojima je neophodan, kao na primer roditelji sa malom decom u dečijim kolicima. Svi drugi nose svoj ručni prtljag uz stepenice, što ženama ili nekim ljudima u godinama nije baš tako lako (ručni prtljag može biti težak i do 8kg). Neverovatno je koliko se težilo uštedi da nisu predviđeni eskalatori na tim pozicijama.


photo_2022-10-28_11-59-10.jpg
photo_2022-10-28_11-59-05 (2).jpg
photo_2022-10-28_11-59-05.jpg
 
Jutros su jedino AirCairo i Hainan imali problema da slete na BEG zbog magle. AirCairo je otisao za Skoplje, a Hainan za Rim. Oba aviona imaju CATIII opremu, ali izgleda da piloti nisu bili licencirani za takvo sletanje, nisu ni pokusali da slete vec odustali posle par krugova u holding patternu. Nije mi bas jasno zasto je Hainan otisao cak za Rim jer ima dosta blizih aerodroma koji mogu da prime A333, ali mi jedino pada na pamet da su izabrali Rim jer tamo inace lete.
 
Na redu letenja na sajtu aerodroma su se pojavili neki dodatni letovi: Turkish za Sabihu 4pw od 2. decembra, Turkish za Izmir 2pw od 16. februara, a takodje su uneti i dodatni letovi AnadoluJet-a za Ankaru pa ce sada biti 4pw od 2. decembra. Ni za jednu od ovih linija jos nema karata u prodaji, ali ce verovatno pustiti vrlo uskoro. Takodje, pise i da je Pegasus dobio peti nedeljni let od 7. januara.

Ako je ovo istina, na leto ce biti 61 redovan let izmedju Srbije i Turske i to:
Air Serbia: 21pw BEG-IST, 2pw INI-IST, 2pw KVO-IST
Turkish: 21pw IST-BEG, 4pw SAW-BEG, 4pw ESB-BEG, 2pw ADB-BEG
Pegasus: 5pw SAW-BEG
 
Juče je aerodrom bio zatvoren nekoliko sati zbog propusta izvodjača gradjevinskih radova.
 
Vrh