Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Забрањено! Па ваљда се од гледања не хабају експонати??
 
Najbolje je parkirati na ulazu u muzej vazduhoplovstva dok osoba koju cekate ne izadje iz zgrade aerodroma, pa je onda pokupiti tamo na drop off zoni… Za to vreme mozete obici malo postavku na otvorenom ako vas ne istera portir. Naime, dok se rade stepenice na ulasku u muzej, zabranjeno je obilaziti postavku u dvoristu muzeja :) Dosta bizarna situacija
Ne znam da li si pokušavao, ali čuvar na ulazu za parking Muzeja (trenutno - gradilište) ne dozvoljava parkiranje na tom mestu.
 
Jutros katastrofa od reda za bezbedpnosnu kontrolu. Ovoliki red nisam video ni u avgustu kada sam putovap.

Posebna sramota je što na stepenicama pre bezbedpnosne kontrole ne stoji neko sa aerodroma i formira red pa tako neki dorektno sa stepenica staju u red i prave levak a neki stoje u dosta duzem redu koji ide oko restorana. Sve u svemu jako jako loša organizacija.

Prepadnut ovim postom poštovanog kolege, s viškom adrenalina nakon sinoćne odbojkaške utakmice, zbog čega je izostala mala sova pred put, nacrtah se jutros u 4 na aerodromu - nigde žive duše! :p

Sve do mog leta u 6:30, ni traga od neke gužve, prilazi kontroli uredno uzmijeni trakama, svi zevaju... verovatno postoje kritični dani.

Elem, isprobao sam novi self-check-in, koji upravo uhodavaju, uz asistenciju i pojašnjenja ljubazne dese. Postoje konzole kao i do sada, na kojima se prvo učekiraš sa šifrom leta, pa onda s tim b-pasom pravo napred do šaltera za prtljag. Tamo te čeka interaktivno ekranče, učitaš kur-kod i staviš prtljag na vagu, novi klik i štampač izbaci traku, koju sam zalepiš na kofer, odvojiš od toga odsečak za sebe i ćao. Sve traje 2 minuta, znači dopalo mi se. :)

Cene rakije u fejkfrišopu prešle crvenu liniju!! Srećom, ima ih par za oko 20 jura. Ajd' živeli!
 
Аеродром "Никола Тесла"

Опет неколико слика с аеродрома; гужва је у овом делу где путнике аутомобилима довозе и одвозе, но, упркос томе, све тече и под таквим условима. Кад припрети зачепљење, редари и комунална полиција пожуре оне који стоје.
Запрепастило ме је у доласку када је један таксиста (Пинк, тамно сиви мерцедес) скратио себи пут тако што је ладно, свесно и намерно, прешао преко пластичних, фиксираних стубића. Пресекао је колону иза мене, вероватно све то да не би изгубио путника, тако да му нисам видео регистрацију ...































Овакве стубиће је прегазио наречени таксиста, само у доласку, отприлике преко пута улаза у јавну гаражу:
 
Poslednja izmena:
Ne znam da li si pokušavao, ali čuvar na ulazu za parking Muzeja (trenutno - gradilište) ne dozvoljava parkiranje na tom mestu.

Jesam, prosle nedelje sam bio parkiran tamo oko 45 minuta. Nije me gnjavio za parking ali me jeste isterao iz kruga muzeja kada sam krenuo u obilazak :D

Забрањено! Па ваљда се од гледања не хабају експонати??

Ne znam koji je racio te odluke, ali zaista je tako, cak postoji i A4 papir sa obavestenjem nalepljen na portirnicu kod rampe. Kao da vas obezbedjenje istera iz onog dela gde su tenkovi na kalemegdanu jer se na vojnom muzeju menja stolarija.
 
Prepadnut ovim postom poštovanog kolege, s viškom adrenalina nakon sinoćne odbojkaške utakmice, zbog čega je izostala mala sova pred put, nacrtah se jutros u 4 na aerodromu - nigde žive duše! :p

Sve do mog leta u 6:30, ni traga od neke gužve, prilazi kontroli uredno uzmijeni trakama, svi zevaju... verovatno postoje kritični dani.

Elem, isprobao sam novi self-check-in, koji upravo uhodavaju, uz asistenciju i pojašnjenja ljubazne dese. Postoje konzole kao i do sada, na kojima se prvo učekiraš sa šifrom leta, pa onda s tim b-pasom pravo napred do šaltera za prtljag. Tamo te čeka interaktivno ekranče, učitaš kur-kod i staviš prtljag na vagu, novi klik i štampač izbaci traku, koju sam zalepiš na kofer, odvojiš od toga odsečak za sebe i ćao. Sve traje 2 minuta, znači dopalo mi se. :)

Cene rakije u fejkfrišopu prešle crvenu liniju!! Srećom, ima ih par za oko 20 jura. Ajd' živeli!

Zanimljivo. Ja sam putovao istim letom u avgustu, isto ponedeljak i takodje nije bilo gužve uopšte. Prošao sam pasošku i pre nego što su se pekare otvorile u 6h. Zato sam ovaj ponedeljak došao dosta kasnije i knap stigao na let, sreća pa je A320 iz Moskve kasnio 20-30 minuta. Mislim da mi je ovo tek drugi put da letima sa A320 za Berlin, gotovo uvek šalju A319, a tokom korone su čak slali i ATR. Popunjenost je bila prilično dobra, rekao bih 80-90%.
 

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović izjavio je danas da će zgrada aerodroma u Beogradu biti gotova za godinu i po dana.​

"Aerodrom će se duplirati, zgrada će imati 100.000 kvadrata", rekao je Momirović za RTS. On je ocenio da će za dve godine na aerodromu "Nikola Tesla" biti 15 miliona putnika godišnje, što je, prema njegovim rečima, "trostuko više" nego sada.

https://novimagazin.rs/vesti/281763-momirovic-zgrada-aerodroma-bice-gotova-za-godinu-i-po-dana
 
Sve to stoji ali je bolesno i to da je koncesija dodeljena 2018 a da će nova zgrada i renoviranje stare T2 biti gotovo tek sredinom 2024. Manje vremena je proteklo od početka do prvog leta za novi veliki aerodrom u Istanbulu.
 
Sve to stoji ali je bolesno i to da je koncesija dodeljena 2018 a da će nova zgrada i renoviranje stare T2 biti gotovo tek sredinom 2024. Manje vremena je proteklo od početka do prvog leta za novi veliki aerodrom u Istanbulu.

Jesi čuo možda da je bio neki virus u zadnje dve godine?
Stvarno nekim ljudima se ne može ugoditi, i kad bude 15 miliona na BEG (recimo 2030), opet neće biti dovoljno.
 
Sve to stoji ali je bolesno i to da je koncesija dodeljena 2018 a da će nova zgrada i renoviranje stare T2 biti gotovo tek sredinom 2024. Manje vremena je proteklo od početka do prvog leta za novi veliki aerodrom u Istanbulu.
Budi malo realan. Koncesija jeste dodeljena 2018. godine, ali radovi nisu poceli tada, vec pocetkom 2020. godine. A onda je usledilo sta je usledilo i to je usporilo radove. Gradnja ovog centralnog dela je pocela pre manje od godinu dana. Na vrh svega sto se sve radi dok je aerodrom u upotrebi sto dodatno usporava radove.

Generalno mislim da idu prilicno dobrom brzinom za srpske uslove. C finger, sprat za dolaske na starom delu, stari centralni deo, novi parking, solarnu elektranu i prosirenje C, E i B platforme su zavrsili za dve godine. Ako je tacna najava blesavog ministra, a njemu verujem isto koliko verujem da ce za dve godine BEG imati 15 miliona putnika, to bi znacilo da su ostatak radova zavrsili za godinu ipo.

Kad vec pominjes Istanbul, nadam se da si svestan pod kakvim okolnostima oni rade. Njima je ginulo 3-4 radnika nedeljno na gradilistu i o tome nije smelo da se prica. Takodje, njihova koncesija je vredna 26 milijardi evra sto je 35 puta vise nego nasa. Naravno veci je aerodrom, ali ipak ne 35 puta.
 
Meni se može ugoditi. Da su napravili novi terminal a ne dograđivali postojeći, o tome pričam godinama. Zato sve traje predugo. IST jeste ekstremni primer ali su i drugi greenfield terminali kao što je ZAG napravljeni u kraćem roku. O tome pričam.
Odlicno je kada citiras samo deo poruke na koji zelis da odgovoris.
Ne znam zasto racunas godinu kada je uzeta koncesija kao pocetak gradnje?
Da li si svestan da je avio industrija jedna od najvise pogodjenih koronom i da se jos nije oporavila?
Ako tako računaš, ZAG se gradio od 2007. pošto su tada počeli planovi o izgradnji i finansiranju novog terminala (inače odlična strategija da izgradiš preskup terminal da bi na njega leteo Rajaner i na kraju imaš manje putnika od Prištine)
 
Gde bre da uglaviš novi terminal?
Na kom placu, na kojoj njivi?

Nerealno Kursula.... nerealno...!
 
Tamo gde je planirano, ucrtano i isparcelisano već tridesetak godina?

Zasto? Kojom ekonomskom logikom bi se vodio da pravis potpuno novi terminal, pistu, infrastrukturu, puteve i sve to povezes sa starim terminalom i pistom a da nisi JFK...

то је постала већ нормална ствар

A sta je ovde problem... i sami kazete poslovi koje Srbi nece da rade... pa znaci neko mora da radi...
 
Zasto? Kojom ekonomskom logikom bi se vodio da pravis potpuno novi terminal, pistu, infrastrukturu, puteve i sve to povezes sa starim terminalom i pistom a da nisi JFK...
Ja samo kažem gde jer je Perkan pitao, očigledno neznajući da je prostor za to odavno planiran.
Nisam rekao da treba ili ne, za tu diskusiju nisam ni izdaleka kompetentan.
 
Odlicno je kada citiras samo deo poruke na koji zelis da odgovoris.
Ne znam zasto racunas godinu kada je uzeta koncesija kao pocetak gradnje?
Da li si svestan da je avio industrija jedna od najvise pogodjenih koronom i da se jos nije oporavila?
Ako tako računaš, ZAG se gradio od 2007. pošto su tada počeli planovi o izgradnji i finansiranju novog terminala (inače odlična strategija da izgradiš preskup terminal da bi na njega leteo Rajaner i na kraju imaš manje putnika od Prištine)
Ne izbegavam virus ali je on uticao samo mesecima a ne godinama na tempo radova, čak su Vinci i Grci to dobro pregurali. Kad su dobili koncesiju Vinci je rekao da će većina biti gotova za 5 godina, tako da je od početka bilo otprilike poznato da će da traje. A sa njima je Delić potpisao ugovor o razumevanju godinama pre toga pa nije bas bio šok kad su dobili koncesiju. O strategiji ZAG nema veze da diskutujem, a to su decenijama ranije bili detaljni planovi, pa bili su i za Beograd, pogledaj projekte sa odvojenom pistom i zasebnim terminalom od kraja prošlog veka i sa početka ovog.Uostalom ne znam čemu ovo, odavno je poznato da je odvojeni terminal mnogo skuplja stvar, ne bi državi ostalo ni blizu ovoliko para od Vincija, ali ne bi bilo kompromisa i terminal bi bio gotov za manje vremena. To je poznata stvar i sad je kasno da se bilo šta menja.
 
Pa ako su potpisali koncesiju 2018. godine i rekli da ce vecina radova biti gotova za 5 godina, to znaci do kraja 2023. godine. A kada uzmemo u obzir da nijedna lopata nije bila zabodena u zemlju do pocetka 2020. godine, stvarno ne razumem oko cega se zalite. Da li ste videli kojom brzinom je rastao C finger, kada poredimo sa radovima koje izvode srpske firme?

Kad smo kod novog terminala, da te pitam. Sta ce nam to? Dosta je skuplje jer bi bio odvojen od sadasnje zgrade, trebalo bi izgraditi nove rulnice i svasta nesto jos. Zatim deo za prtljag na tom terminalu, pa konekcija za putnike izmedju terminala itd... Tvrde da je kapacitet ovako prosirenog terminala 15 miliona putnika. Imamo 24 aviomosta, a bice 27 na kraju i jos 9 bus gejtova. Mnogo veci aerodromi nemaju 24 (27) aviomostova, evo npr. SAW ih ima 20.
 
Pa ako su potpisali koncesiju 2018. godine i rekli da ce vecina radova biti gotova za 5 godina, to znaci do kraja 2023. godine. A kada uzmemo u obzir da nijedna lopata nije bila zabodena u zemlju do pocetka 2020. godine, stvarno ne razumem oko cega se zalite. Da li ste videli kojom brzinom je rastao C finger, kada poredimo sa radovima koje izvode srpske firme?

Kad smo kod novog terminala, da te pitam. Sta ce nam to? Dosta je skuplje jer bi bio odvojen od sadasnje zgrade, trebalo bi izgraditi nove rulnice i svasta nesto jos. Zatim deo za prtljag na tom terminalu, pa konekcija za putnike izmedju terminala itd... Tvrde da je kapacitet ovako prosirenog terminala 15 miliona putnika. Imamo 24 aviomosta, a bice 27 na kraju i jos 9 bus gejtova. Mnogo veci aerodromi nemaju 24 (27) aviomostova, evo npr. SAW ih ima 20.
Koncesija dodeljena početkom 2018, upravljanje Teslom počelo krajem te godine, napravljena građevinska baza i početi radovi na pripremi terena za C hodnik 2019. Ne mislim da su spori, naprotiv, ali ipak bi totalno nova odvojena zgrada bila brza i bolja. Suština je po meni da bi odvojeni terminal i udaljena pista kako su decenijama planirane bile bolje, a taj terminal bi sigurno bio već gotov. Osim veće cene najveća mana tog rešenja bi bio prevoz između dva terminala. Spojeni terminali jesu prednost, čak i u odnosu na aerodromski metro kakav ima Cirih ili Atlanta. Ovo rešenje kakvo se radi jeste daleko bolje od dosadašnjih terminala ali je po mom mišljenju, a očigledno i mišljenju onih koji su decenijama planirali odvojeni terminal, to odvojeno rešenje ipak bolje na duže staze. Vreme će pokazati ko je bio u pravu.
 
Pa ako su potpisali koncesiju 2018. godine i rekli da ce vecina radova biti gotova za 5 godina, to znaci do kraja 2023. godine. A kada uzmemo u obzir da nijedna lopata nije bila zabodena u zemlju do pocetka 2020. godine, stvarno ne razumem oko cega se zalite. Da li ste videli kojom brzinom je rastao C finger, kada poredimo sa radovima koje izvode srpske firme?

Kad smo kod novog terminala, da te pitam. Sta ce nam to? Dosta je skuplje jer bi bio odvojen od sadasnje zgrade, trebalo bi izgraditi nove rulnice i svasta nesto jos. Zatim deo za prtljag na tom terminalu, pa konekcija za putnike izmedju terminala itd... Tvrde da je kapacitet ovako prosirenog terminala 15 miliona putnika. Imamo 24 aviomosta, a bice 27 na kraju i jos 9 bus gejtova. Mnogo veci aerodromi nemaju 24 (27) aviomostova, evo npr. SAW ih ima 20.

Na koja dodatna 3 avio-mosta misliš?
 
Vrh