Pozdrav svima!
Posle skoro 10 godina, imao sam priliku da letim ponovo sa beogradskog aerodroma i nekoliko stvari su mi zapale za oko.
Prvo, ono što je za svaku pohvalu, toaleti su renovirani, pristojno izgledaju, čak mogu da kažem da su čistiji i bolje održavani nego na aeroromu u Beču sa koga sam došao.
Novi Duty Free Shop takođe lepo deluje, kao što je već neko ranije napisao, izgleda kao na velikim svetskim aerodromima (jeste, plafon na slikama deluje žalosno, ali se toliko ne primećuje osim ako baš ne gledate gore). Sa druge strane, mislim da su i cene svetske (čak i više nego na nekim najprometnijim aerodromima). Npr. jedna mala flašica vode košta 3€ (na aerodromu u Beču npr. košta 1.9€) i još ako platite karticom u evrima, kao ja, to zbog konverzije valuta izađe oko 4.3€, bombonjera sa simbolima Srbije mislim da je oko 20€, itd.
Sa druge strane, očigledan je nedostatak komercijalnog sadržaja na aerodromu pre pasoške kontrole. Ne znam da li je tako stalno ili samo zbog covida, otvorena je samo jedna mala prodavnica na početku veze između oba terminala, nešto što više podseća na neku trafiku. Nekoliko ljudi koji su ušli su isto to prokomentarisali. Nekako mi nedostaje više restorana, prodavnica, pa čak i neki McDonald’s za ljude koji jednostavno žure i nešto bi da prezalogaje na brzaka. Ja putujem često sa bečkog aerodroma, nekada samo na jedan dan i znači mi to što ima i Špar na aerodromu i što mogu da obavim neku manju kupovinu kada se uveče vratim u Beč i ne moram da gubim vreme u gradu gde se već prodavnice polako zatvaraju.
Takođe, ne znam da li je to samo moj utisak, ali čini mi se da je prilično mračno u tranzitnoj zoni i uopšte u zgradi. Osim toga, terminal 2 deluje pohabano i za razliku od Duty Free Shop-a, gde plafon toliko nije primetan, u ostalim delovima baš dolazi do izražaja. Ne znam da li samo nije očišćen ili nešto drugo, ali stvarno daje ružnu sliku. Nadam se da će ceo terminal potpuno renovirati iznutra i potpuno reorganizovati, a ne samo male prepravke kada budu odvajali odlazne i dolazne putnike i centralizovali security kontrolu. Ne deluje uopšte reprezentativno za glavni grad jedne evropske zemlje. Inače, pista i okolne staze su skroz ispucale, estetski ne izgleda lepo, kao i okolne zgrade, hangari ili šta već, deluju kao napušteni i nezavršeni, mada koliko vidim, planira se rekonstrukcija glavne piste kada završe umetnutu pistu.
U svakom slučaju, čini mi se da ipak ide nabolje i očekujem dosta od rekonstrukcije i proširenja, dobija se svakako dosta novog prostora, kao i bolja organizacija, što je najbitnije. Mada, malo mi je žao što rešenje rekonstrukcije nije arhitektonski zanimljivije, recimo poput već ovde puno puta pomenutog Zagreba, ali svakako ide nabolje.
Ostavljam i nekoliko slika, nisu nešto, ali da se ne bace