Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

igore, hvala na pojasnjenju. znaci ima neke nade mada znajuci kako se kod nas realizuju planovi nece ta pruga ni za 50 godina biti gotova.

mozda sam nekom dosadan sa priocm o pruzi na temi o aerdromu ali meni je kao gradjaninu bg-a i kao nekome ko mnogo cesce vozi i odvozi nekog sa surcina nego sto tamo sam slece i polece ta zeleznicka(metro) veza aerodroma i grada mnogo znacajnija nego izgradnja umetnute piste ili prosirenje frisop zone
 
Meni ovo planirano proširenje terminala ne izgleda baš zanemarljivo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697616#p697616:1qfvfvz8 je napisao(la):
Vox91 » Sub Jan 11, 2020 8:05 pm[/url]":1qfvfvz8]Meni ovo planirano proširenje terminala ne izgleda baš zanemarljivo.
Naravno da nije zanemarljivo jer treba kapacitet sa sadašnjih 7, možda 7 i po miliona godišnje podići na barem 15 miliona, dakle treba skoro duplo prostora za čekiranje, za pasošku kontrolu, bezbedonosnu proveru - verovatno centralnu, pa onda za dolazeće putnike pasoška kontrola, preuzimanje prtljaga, a naravno i veća ponuda za transferne putnike. Treba dosta prostora za sve.

Ovaj šoping i outlet odmah uz aerodrom mi deluje besmisleno, iako razumem komercijalni interes. Glavna prednost je za spotere, moći će da slikaju avione na par sekundi pre sletanja dok šopinguju kao u nesrećno projektovanom outletu u Vankuveru:


izvor slike: yvr.ca
 
Kad smo vec kod planova prosirenja, pocetkom prosle godine sam prezentovao rad na Arhitektonskom fakultetu tehnickog universiteta u Becu vezano za aerodrom Beograd, nisam stizao do sad da postavim, pa evo sada koga zanima moze da pogleda i komentarise.

Zamisljeno je da ceo aerodom moze da se siri po fazama, sa tim sto prva faza je obuhvatala jedan glavni HUB terminal i jedan satelitski terminal u nastavku C platforme. I ta prva faza moze da se deli na podfaze, recimo samo HUB terminal 3 i posebno satelitski terminal.

Pogledajte prilog 20

Prestavicu detalje samo glavnog HUB terminala 3, bez osnova satelita da ne bi bilo bas puno. Dodati su na srpskom dodatna objasnjenja, bilo mi je lakse nego da prepravljam ceo rad.

Koncept
Pogledajte prilog 19

Situacija
Pogledajte prilog 18

Nivo -2 - veza sa lokalnom i gradskom zeleznicom
Pogledajte prilog 17

Nivo -1 - Dolasci
Pogledajte prilog 16

Nivo 0 - Odlasci
Pogledajte prilog 15

Nivo 1 - Dolasci/Transfer/Odlasci
Pogledajte prilog 14

Nivo 2 - Odlasci/Free shop/ Trzni centar
Pogledajte prilog 13

Dijagram kretanje putnika u odlasku/dolasku i tranzitu, kao i dijagram prodora prirodnog svetla
Cilj je bio da se uvede sto vise prirodnog svetla u objekat, time cini boravak prijatnijim. Postignuto je da prirodno svetlo sve do nivoa -1 na nivou dolaska moze da dopre.
Pogledajte prilog 12

Presek 1-1
Pogledajte prilog 11

Presek 2-2
Pogledajte prilog 10

Fasade glavnog terminala
Pogledajte prilog 9

detalj konstrukcije
Pogledajte prilog 8

Vizuelizacija dan-noc
Pogledajte prilog 7

Glavni ulaz - nivo 0
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 6

Nivo 2 - odlasci
Pogledajte prilog 3

Spolja
Pogledajte prilog 1

Pogledajte prilog 2


Tekstuealno objasnjenje
Putnici u odlasku
Pristup putnika u odlasku se ostvaruje preko pristupne saobracajnice na nivou prizemlja - kota 0.00. U okviru prizemlja nalazi se do 80 Chek-In saltera, cekaonica, kao i prateci sadrzaji kao sto su kafei, novinarnice, predstavnista turistickih agencija, informacije i slicno.
U okviru prizemnja se nalazi i kancelarije za zaposlene, policija, ambulanta, koji imaju zaseban ulaz i poslebno stepeniste.

Dalji tok putnika u odlasku se deli na putnike koji putuju sa tog terminala ili sa nekog Satelitskog terminala.

Ukoliko korisnik putuje sa HUB terminala dalje kretanje se obalja preko stepensista u okviru atrijuma ka prvom spratu na nivou +5.00m. U okviru tog sprata nalaze se pasoska i sugurnosna kontrola, ali i komercijalno usluznu sadrzaji pre same pasoske kontrole dostupni svima.
Nakon prolaska sigurnosne provere, dalje se nastavlja pokretnim stepenicama ka drugom spratu na kotu +10.00m. Na tom spratu su pretezno locirani komrcijalno usluzni sadrazaji, sa gastronomijom, Free Shop-om, Prodavnicama, VIP Lounge-om, relax zonama, cekaonicama i svim neophodnim drugim sadrzajima za ugodan duzi boravak putnika.

Na drugom spratu se vrsi i cekiranje putnika na gejtovima, i njihovo ukrcavanje preko na avio mostove. S obzirom da je kota poda avio mostova na +5.00m, pristup se obezbedjuje preko pokretnih traka, tako da je kretanje u potpunosti omoguceno i za osobe sa invaliditetom.

Ukoliko putnik putuje preko nekog satelitskog terminala, od nivoa prizemlja gde je izvrsio Chek-In proceduru, nastavlja dalje prema pasoskoj kontroli namenjenu samo putnicima za satelistki terminal. Nakon obavljene procedure, nastavlja pokretnim stepenicama ka nivou -2, gde preko lokalne linije podzemne zeleznice ostvaruje vezu sa satelitskim terminalima.



Koncept kretanja putnika u dolasku i transfer putnika se deli na dva nacina u zavisnosti da li dolaze sa satelitskog terminala ili ne.

Ukoliko ne dolaze sa satelitkog terminala, putnici u odlasku izlaze iz aviomostova na prvom spratu- na koti +5.00 i pokretnim stepenicama i liftovima smestenim prvi vrhu objekta, se spustaju na nivo -1. Neposredno pored stepeniste komunikacije se nalazi pasoska kontrola. Nakon obavljene neophodne procedure ulaze u salu za preuzimanje prtljaga.
Dalje prolaze pored carisnke sluzbe i izlaze u prostor cekaonice, gde se nalaz i komecijalno usluznu sadrzaji. Iz pstora cekaonice, se ostvaruje direktan pristup ka saobracajnici i parkingu, dok se iz obezbedjene podzemne veze novog terminala i postojeceg terminala 2, ostvaruje veza za buducu gradsku zeleznicu.

Ukoliko putnik u dolasku, pristize sa nekog satelistkig terminala, pokretnim stepenicama sa platforme lokalne podzemne zeleznice pristupa direktno u predprostor ispred pasoske kontrole. Dalja procedura je ista kao i predhodna.

Kretanje putnika u tranzitu, koji su sleteli na HUB terminal, i vrse presedanja na drugi let takodje sa HUB terminala.

Putnici na HUB terminalu se iskrcavaju iz aviomostova na nivou prvog sprata +5.00m. U okviru istog nivoa, obezbedjena je transfer zona, tj poseban deo gde putnici u tranzitu prolaze i usmeravaju se na sigurnosnu kontrolu. Nakon prolaska sigurnosne kontrole, spajaju se sa putnica u odlasku i upucuju se na drugi sprat.

Kretanje putnika u tranzitu, koji su sleteli na HUB terminal, i vrse presedanja na drugi terminal.

Nakon iskrcavanja na nivou prvog sprata, eskalatorima i loftovima se spustaju do nivoa -1 gde daje nastavljaju ka platformi lokalne podzemne zeleznice, preko koje pristupaju ostalim terminalima.

p.s Igore ubaci ovo u spoiler kada proradi :)
 
Milance bravo svaka čast da te koncesionar angazuje +1
Sto se tice novih hangara muzeja dva austo ugarska hangara iz Boke su rastavljena u kumoru i dopremljena u bg i cekaju pare za montažu vec par godina
 
BRAVO!

Šteta što su donosioci odluka potpuno nezainteresovani za bilo šta osim lične koristi pa ćemo dobiti samo linearno proširenje C konkursa sa 4-5 gejtova...
 
Pohvale za lepo napravljen i objašnjen rad. Rad, naravno, spominje plan da je 2. sprat za odluke, 1. za dolaske, što je tipično za sve aerodrome i jedan od glavnih problema beogradskog aerodroma je što dolazni i odlazni saobraćaj nije odvojen. Šta koncesionar planira po tom pitanju? Da li će se praviti novi sprat?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697790#p697790:1qtigsts je napisao(la):
wk_ » 12 Jan 2020 01:34 pm[/url]":1qtigsts]Pohvale za lepo napravljen i objašnjen rad. Rad, naravno, spominje plan da je 2. sprat za odluke, 1. za dolaske, što je tipično za sve aerodrome i jedan od glavnih problema beogradskog aerodroma je što dolazni i odlazni saobraćaj nije odvojen. Šta koncesionar planira po tom pitanju? Da li će se praviti novi sprat?
Mislim da je to bio jedan od uslova, samo što će to dovesti do centralizacije skenera umesto skenera na svaka 2 ili 3 gejta
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697711#p697711:18tp9xot je napisao(la):
tragac » Ned Jan 12, 2020 9:50 am[/url]":18tp9xot]BRAVO!

Šteta što su donosioci odluka potpuno nezainteresovani za bilo šta osim lične koristi pa ćemo dobiti samo linearno proširenje C konkursa sa 4-5 gejtova...

Neće biti samo proširenje od C7 do C10, već će i sa druge strane produžetka terminala biti još 6 gejtova. Znači ukupno 10
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697876#p697876:1lj2ylob je napisao(la):
tragac » Sun Jan 12, 2020 6:51 pm[/url]":1lj2ylob]
Mislim da je to bio jedan od uslova, samo što će to dovesti do centralizacije skenera umesto skenera na svaka 2 ili 3 gejta

Što je to loše?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697904#p697904:1hestb96 je napisao(la):
ilija » Ned Jan 12, 2020 7:11 pm[/url]":1hestb96]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697711#p697711:1hestb96 je napisao(la):
tragac » Ned Jan 12, 2020 9:50 am[/url]":1hestb96]BRAVO!

Šteta što su donosioci odluka potpuno nezainteresovani za bilo šta osim lične koristi pa ćemo dobiti samo linearno proširenje C konkursa sa 4-5 gejtova...

Neće biti samo proširenje od C7 do C10, već će i sa druge strane produžetka terminala biti još 6 gejtova. Znači ukupno 10
Misliš li na dogradnju u nastavku A6-A10 koji čekaju rekonstrukciju?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697906#p697906:2l5pt4rp je napisao(la):
Igor » Ned Jan 12, 2020 7:17 pm[/url]":2l5pt4rp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697904#p697904:2l5pt4rp je napisao(la):
ilija » Ned Jan 12, 2020 7:11 pm[/url]":2l5pt4rp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697711#p697711:2l5pt4rp je napisao(la):
tragac » Ned Jan 12, 2020 9:50 am[/url]":2l5pt4rp]BRAVO!

Šteta što su donosioci odluka potpuno nezainteresovani za bilo šta osim lične koristi pa ćemo dobiti samo linearno proširenje C konkursa sa 4-5 gejtova...

Neće biti samo proširenje od C7 do C10, već će i sa druge strane produžetka terminala biti još 6 gejtova. Znači ukupno 10
Misliš li na dogradnju u nastavku A6-A10 koji čekaju rekonstrukciju?

Ne, mislim na ovo.
Loše sam obeležio, hteo sam da pokažem na šta se misli

 
file.php

C-11 / 16 nije moguce ni u teoriji , ocigledno to je umislio neko ko nikada nije bio u nekoj blizini mlaznog motora
nisu u pitanju samo izlazne vec i usisne sile a usmerene zidovima
a po crtezu mi se cini i da je kruzni tok preblizu tim silama
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697926#p697926:2qp92lyw je napisao(la):
boca-ica » Ned Jan 12, 2020 9:02 pm[/url]":2qp92lyw]
file.php

C-11 / 16 nije moguce ni u teoriji , ocigledno to je umislio neko ko nikada nije bio u nekoj blizini mlaznog motora
nisu u pitanju samo izlazne vec i usisne sile a usmerene zidovima
a po crtezu mi se cini i da je kruzni tok preblizu tim silama
:sesir:

Rekoh, loše je nacrtano. Biće više ulevo, i verovatno će postojati neki jet blast deflectori..
 
Hvala puno svima :)
Elem, da se osvrnem na PDR za aerodrom.

- Pravljenje "fingera" od C7-C16 je najjeftinije resenje, koje je funkcionalno i sa tehnicke strane ok. Uz to, koliko vidim planiraju da povecavaju samu aerodromsku zgradu, tamo gde je parking sada, sto je neophodno, uz dodavanje sprata i odvajanje putnika u odlasku i dolasku.
- Pretpostavljam da ce se dodavati i nove sortirnice prtljaga, kao i da ce se prosiriti carinska zona, cekaonice za dolazak i ceo daj deo, ispod novog dela objekta.
- Najmanje mi se svidja zeleznicka veza kako je resena. ne svidja mi se sto ne ide izmedju ovih terminala radi manjeg pesackog kretanja i lakse dostupnosti. Ne svodja mi se sto nema krak ka dobanovcima i dalje batajnici, tako da svi vozovi koji idu na sever (Novi sad i Suboticu) ne svracaju kao usputnu stanicu i aerodom. To bi mnogo vise povecalo dostupnost aerodroma i iz drugih gradova

Najbolji primer koji sam video i koji mi je bio primer i za ovaj rad je aerodrom u Cirihu. Topla veza izmedju Terminala i Zeleznicke stanice, kroz koju prolaze i regionalni vozovi. U sklopu same zeleznicke stanice je i tzni centari sve to cini jednu celinu. Sve je povezano, sve je topla veza, sve je funkcionalno, jednostavno savrseno.
maxresdefault.jpg
 
Hvala ti Ilija nisam ispravno pročitao tvoj post, brzopleto sam se poveo i ponadao dodatnim kapacitetima koji nisu u ovom planu tj da je u pitanju neka insajderska informacija :)

Preklopio sam mapu i planirano proširenje kako bi stekli utisak o kolikom prostoru je reč.

terminakapacitetiant.jpg
 
Plus Igore, to je prilično veliko proširenje.. Što se tiče lokacije železničke stanice - ona jeste pozicionirana malo dalje od sadašnjih terminala, ali mislim da je moralo tako uzimajući u obzir gradnju potpuno nove piste i novog terminala u periodu nakon 2040.god.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697964#p697964:2stql23p je napisao(la):
Igor » Ned Jan 12, 2020 10:52 pm[/url]":2stql23p]Hvala ti Ilija nisam ispravno pročitao tvoj post, brzopleto san se poveo i ponadao dodatnim kapacitetima koji nisu u ovom planu tj da je u pitanju neka insajderska informacija :)

Preklopio sam mapu i planirano proširenje kako bi stekli utisak o koliko prostoru je reč.

terminakapacitetiant.jpg

Nema na čemu, za početak će biti samo uradjeno proširenje do prostora gde su do sada bili ATR-ovi (C7-C10), zajedno sa proširivanjem de-icing platforme. Ova dalja proširenja i povećanja kapaciteta dodatnim parking pozicijama neće biti još bar 5 godina (ako i tada budu)
 
Mislim da može da stane i više gejtova u odnosu na ucrtano. Takođe treba uračunati i prostor obuhvaćen parking pozicijama koje je Ilija pomenuo.

Tačnije situacija bi mogla biti sledeća 20 gejtova (6 postojećih + 4 nova u okviru postojeće platforme + 10 dodatno proširenje koje je Ilija obeležio)
file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697964#p697964:3vzgrfjv je napisao(la):
Igor » Ned Jan 12, 2020 10:52 pm[/url]":3vzgrfjv]Hvala ti Ilija nisam ispravno pročitao tvoj post, brzopleto san se poveo i ponadao dodatnim kapacitetima koji nisu u ovom planu tj da je u pitanju neka insajderska informacija :)

Preklopio sam mapu i planirano proširenje kako bi stekli utisak o koliko prostoru je reč.

terminakapacitetiant.jpg

Hvala Igore sad se lakše vidi. Zavisno od veličine gejtova slažem se da tu može da stane i više gejtova od C16, ali će verovatno bar 2,3 ili 4 biti veći gejtovi, za širokotrupne avione sa po dva fingera po gejtu. Tim avionima treba više razmaka zbog dužih krila. Sad je očigledno da se neće produžavati A gejtovi dalje od postojećeg A10, nadam se da će ih jednog dana renovirati.

Slažem se sa Ilijom da neće sve to odmah napraviti već iz dve ili više faza. Uostalom pogledajte gde je Vansi u poslednjih godinu dana napravio svoju centralu, tačno na mestu gde treba da bude taj polukružni teo terminala. Ne bi oni baš tu postavljali svoje kancelarije ako misle da tu grade u sledećih godinu-dve.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=697948#p697948:3in4ol1l je napisao(la):
milanche » Ned Jan 12, 2020 9:59 pm[/url]":3in4ol1l]Hvala puno svima :)
- Najmanje mi se svidja zeleznicka veza kako je resena. ne svidja mi se sto ne ide izmedju ovih terminala radi manjeg pesackog kretanja i lakse dostupnosti.
Milanče ako pogledaš plan gde je sadašnji terminal a gde planirana pruga, očigledno je da nije planirano tako dobro integrisano rešenje kao u Cirihu ili Amsterdamu, pa čak ni ono udaljeno rešenje kao na Fjumićinu u Rimu koje nije integrisano unutar terminala ali je makar povezano.

Očigledno je da je na Tesli ta integracija ostavljena za posle 2043, ako posle sadašnje koncesije tada budu pravili pravu dugu pistu i potpuno novi terminal koji će moći da se integriše sa železničkom vezom.
 
Vrh