Kad smo vec kod planova prosirenja, pocetkom prosle godine sam prezentovao rad na Arhitektonskom fakultetu tehnickog universiteta u Becu vezano za aerodrom Beograd, nisam stizao do sad da postavim, pa evo sada koga zanima moze da pogleda i komentarise.
Zamisljeno je da ceo aerodom moze da se siri po fazama, sa tim sto prva faza je obuhvatala jedan glavni HUB terminal i jedan satelitski terminal u nastavku C platforme. I ta prva faza moze da se deli na podfaze, recimo samo HUB terminal 3 i posebno satelitski terminal.
Pogledajte prilog 20
Prestavicu detalje samo glavnog HUB terminala 3, bez osnova satelita da ne bi bilo bas puno. Dodati su na srpskom dodatna objasnjenja, bilo mi je lakse nego da prepravljam ceo rad.
Koncept
Pogledajte prilog 19
Situacija
Pogledajte prilog 18
Nivo -2 - veza sa lokalnom i gradskom zeleznicom
Pogledajte prilog 17
Nivo -1 - Dolasci
Pogledajte prilog 16
Nivo 0 - Odlasci
Pogledajte prilog 15
Nivo 1 - Dolasci/Transfer/Odlasci
Pogledajte prilog 14
Nivo 2 - Odlasci/Free shop/ Trzni centar
Pogledajte prilog 13
Dijagram kretanje putnika u odlasku/dolasku i tranzitu, kao i dijagram prodora prirodnog svetla
Cilj je bio da se uvede sto vise prirodnog svetla u objekat, time cini boravak prijatnijim. Postignuto je da prirodno svetlo sve do nivoa -1 na nivou dolaska moze da dopre.
Pogledajte prilog 12
Presek 1-1
Pogledajte prilog 11
Presek 2-2
Pogledajte prilog 10
Fasade glavnog terminala
Pogledajte prilog 9
detalj konstrukcije
Pogledajte prilog 8
Vizuelizacija dan-noc
Pogledajte prilog 7
Glavni ulaz - nivo 0
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 6
Nivo 2 - odlasci
Pogledajte prilog 3
Spolja
Pogledajte prilog 1
Pogledajte prilog 2
Tekstuealno objasnjenje
Putnici u odlasku
Pristup putnika u odlasku se ostvaruje preko pristupne saobracajnice na nivou prizemlja - kota 0.00. U okviru prizemlja nalazi se do 80 Chek-In saltera, cekaonica, kao i prateci sadrzaji kao sto su kafei, novinarnice, predstavnista turistickih agencija, informacije i slicno.
U okviru prizemnja se nalazi i kancelarije za zaposlene, policija, ambulanta, koji imaju zaseban ulaz i poslebno stepeniste.
Dalji tok putnika u odlasku se deli na putnike koji putuju sa tog terminala ili sa nekog Satelitskog terminala.
Ukoliko korisnik putuje sa HUB terminala dalje kretanje se obalja preko stepensista u okviru atrijuma ka prvom spratu na nivou +5.00m. U okviru tog sprata nalaze se pasoska i sugurnosna kontrola, ali i komercijalno usluznu sadrzaji pre same pasoske kontrole dostupni svima.
Nakon prolaska sigurnosne provere, dalje se nastavlja pokretnim stepenicama ka drugom spratu na kotu +10.00m. Na tom spratu su pretezno locirani komrcijalno usluzni sadrazaji, sa gastronomijom, Free Shop-om, Prodavnicama, VIP Lounge-om, relax zonama, cekaonicama i svim neophodnim drugim sadrzajima za ugodan duzi boravak putnika.
Na drugom spratu se vrsi i cekiranje putnika na gejtovima, i njihovo ukrcavanje preko na avio mostove. S obzirom da je kota poda avio mostova na +5.00m, pristup se obezbedjuje preko pokretnih traka, tako da je kretanje u potpunosti omoguceno i za osobe sa invaliditetom.
Ukoliko putnik putuje preko nekog satelitskog terminala, od nivoa prizemlja gde je izvrsio Chek-In proceduru, nastavlja dalje prema pasoskoj kontroli namenjenu samo putnicima za satelistki terminal. Nakon obavljene procedure, nastavlja pokretnim stepenicama ka nivou -2, gde preko lokalne linije podzemne zeleznice ostvaruje vezu sa satelitskim terminalima.
Koncept kretanja putnika u dolasku i transfer putnika se deli na dva nacina u zavisnosti da li dolaze sa satelitskog terminala ili ne.
Ukoliko ne dolaze sa satelitkog terminala, putnici u odlasku izlaze iz aviomostova na prvom spratu- na koti +5.00 i pokretnim stepenicama i liftovima smestenim prvi vrhu objekta, se spustaju na nivo -1. Neposredno pored stepeniste komunikacije se nalazi pasoska kontrola. Nakon obavljene neophodne procedure ulaze u salu za preuzimanje prtljaga.
Dalje prolaze pored carisnke sluzbe i izlaze u prostor cekaonice, gde se nalaz i komecijalno usluznu sadrzaji. Iz pstora cekaonice, se ostvaruje direktan pristup ka saobracajnici i parkingu, dok se iz obezbedjene podzemne veze novog terminala i postojeceg terminala 2, ostvaruje veza za buducu gradsku zeleznicu.
Ukoliko putnik u dolasku, pristize sa nekog satelistkig terminala, pokretnim stepenicama sa platforme lokalne podzemne zeleznice pristupa direktno u predprostor ispred pasoske kontrole. Dalja procedura je ista kao i predhodna.
Kretanje putnika u tranzitu, koji su sleteli na HUB terminal, i vrse presedanja na drugi let takodje sa HUB terminala.
Putnici na HUB terminalu se iskrcavaju iz aviomostova na nivou prvog sprata +5.00m. U okviru istog nivoa, obezbedjena je transfer zona, tj poseban deo gde putnici u tranzitu prolaze i usmeravaju se na sigurnosnu kontrolu. Nakon prolaska sigurnosne kontrole, spajaju se sa putnica u odlasku i upucuju se na drugi sprat.
Kretanje putnika u tranzitu, koji su sleteli na HUB terminal, i vrse presedanja na drugi terminal.
Nakon iskrcavanja na nivou prvog sprata, eskalatorima i loftovima se spustaju do nivoa -1 gde daje nastavljaju ka platformi lokalne podzemne zeleznice, preko koje pristupaju ostalim terminalima.
p.s Igore ubaci ovo u spoiler kada proradi