Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693473#p693473:2c1czcbn je napisao(la):
peper.mint » Sub Dec 28, 2019 5:36 pm[/url]":2c1czcbn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693292#p693292:2c1czcbn je napisao(la):
lukakaludjerovic » Pet Dec 27, 2019 10:40 pm[/url]":2c1czcbn]https://tangosix.rs/2015/04/08/prve-fotografije-novi-izgled-c-hodnika-aerodroma-nikola-tesla/

ovo je iz 2015 plan za to prosirenje, nije mi logicno da se idejno nesto promenilo od tada
Taj plan je star četiri godine i nije Vansijev plan koncesije već navodni "plan" kojim je tadašnji direktor Vlaisavljević mazao oči ljudima. Koliko je taj plan nerealan pokazuje sledeća slika. Obećali su da će do davne 2017 napraviti sve ovo ali su bili nesposobni da urade najskuplje i najvažnije stvari sa te slike kao što je rekonstrukcija postojeće piste, izgradnja vatrogasne baze ili dogradnja hodnika C:

Pogledajte prilog 1

Kad je objavljen tender za koncesiju, druge ponude za koncesiju nisu bile u obavezi da se drže tog plana od 4 nova gejta u produžetku C hodnika koje si naveo. Prvi primer je ponuda konzorcijuma sa aerodromom Cirih gde produžetak C hodnika uopšte nije bio planiran:

https://www.youtube.com/watch?v=5pqx5VLH3C8

Druge ponude takođe nisu imale tih 4 gejtova kao po planu koji si naveo, na primer ova gde su dodatni C gejtovi na obe strane:

Pogledajte prilog 2

Ovo je snimak Vansijeve prezentacije od ove godine, ni ovde taj produžetak C gejtova ne izgleda kao plan iz 2015, nema prostora za prodavnice, barove itd a ni ne vidi se tačno gde je kraj odnosno koliko će novih C gejtova dodati.



Sve u svemu Luka taj plan iz 2015 više ne vredi, tako do nema svrhe verovati da će biti 4 gejta na osnovu toga. Sve je to mašta dok Vansi ne potvrdi broj.

Izvor za sve slike su Aerodom Nikola Tesla, exyuaviation.com i tangosix.rs, mogu da navedem tačno koja je odakle ako je potrebno.
file.php

file.php

file.php
izvinjavam se unapred ako sam pogresio :)
 
Luka nadam se da si pisao po interesovanju
a ne po pred-izbornom zadatku
jer ovde su prisutni bas strucni ljudi od kojih i ja cesto po nesto novo naucim i saznam
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693479#p693479:28hsjltv je napisao(la):
boca-ica » Sub Dec 28, 2019 5:50 pm[/url]":28hsjltv]Luka nadam se da si pisao po interesovanju
a ne po pred-izbornom zadatku
jer ovde su prisutni bas strucni ljudi od kojih i ja cesto po nesto novo naucim i saznam
:sesir:
pisao sam sve po interesovanju, zanima me tema i zelim i ja znam novo, nemam nikakvih veza sa politikom
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693374#p693374:3ql6wzli je napisao(la):
miki_ns » Sub Dec 28, 2019 9:10 am[/url]":3ql6wzli]
Inače jedino suvislo mesto gde bi se moglo naknadno napraviti nove izlaze je otprilike kao na ovoj slici dole - delimičnim ili potpunim izmeštanjem ove tehničke baze (koliko vidim vatrogasci, garaže autobusa itd. ) mogla bi se napraviti dodatna "otočna zgrada" - koja bi imala stajanku za početak samo ovu postojeću, a posle možda i sa druge strane - duplirajući kapacitet - kao u Cirihu i Minhenu. Do zgrade bi se stizalo podzemnim tunelom sa nekim vidom transporta (u Cirihu i Minhenu je automatizovani voz, tunel u Frankfurtu ima samo pokretnu traku, ali i to radi posao - nije prevelika udaljenost).

Ne znam koliko je dobra ideja praviti satelitski terminal, osim u slucaju gde je bilo koja druga opcija gora zbog drugih bitnih razloga. Pre svega jer ne zelim da znam koliki procenat sume za radove na aerodromu koju je Vinci vrlo tacno odredio bi otisao na vezu izmedju njih i adaptaciju trenutnog terminala i pristupa njemu da podrzi sav taj rast, a tek ako bi ne daj Boze iz nekog razloga zeleli da ih povezuje voz. U isto vreme doduse, takav tip resenja gde bi taj terminal bio samostalan i imao svoju vezu sa autoputom bi omogucio da taj terminal ima gejtove sa obe strane (na severozapadnoj i jugoistocnoj, pa cak mozda i na stajanci JAT Tehnike na jugozapadnoj strani tog placa).

Veliki broj buducih radova na aerodromu i njihova cena zavise od jednog pitanja: hoce li sagraditi jos jedan sprat na trenutnoj zgradi i time pokusati da odvoje dolazne i odlazne putnike. Ako se odluce za takav potez, bilo koja nadogradnja bi morala da prati taj koncept i samim tim bi kostala vise. I zbog potencialnih losih odluka pri projektovanju vec postojece zgrade, takav poduhvat bi mogao da potrosi veliki deo budzeta koji su odredili. Ali ako se odluce da ne menjaju trenutni terminal u tom smislu, izmestanje tehnicke baze i izgradnja odvojenog terminala tu bi mogla da bude najbolje resenje koje bi potencialno podiglo kapacitet aerodroma na 15-20 miliona.
 
Mož da bidne interesantno al na koje tehnicke baze mislis da su moguce za izmeštanje ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691825#p691825:2234bn8m je napisao(la):
zastitar » Pon Dec 23, 2019 5:59 pm[/url]":2234bn8m]Da li iko ima informaciju kuda ce ici najavljeni novi obilazni put oko aerodroma u duzini od 3500 metara? U onoj kratkoj najavi radova izmedju ostalog i taj novi put se spominje.

To i jeste valjda najverovatniji pravac novog obilaznog puta. Ja mislim da je on u sklopu nove petlje koja treba na autoputu da se gradi blize Dobanovcima.Ali u tom slucaju treba da se rusi Lukoilova pumpa na autoputu onda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693584#p693584:1q9rhnvp je napisao(la):
boca-ica » Sub Dec 28, 2019 8:45 pm[/url]":1q9rhnvp]Mož da bidne interesantno al na koje tehnicke baze mislis da su moguce za izmeštanje ?
Po mogucnosti ove ispod nacrtanog. Nemam iskreno pojma sta se tu nalazi osim vatrogasaca i dal je moguce to izmestiti ali sam imao ovakvu ideju za drugi terminal (velicina i oblik su naravno diskutabilni, realno bi mogli ti kraci da budu daleko kraci). Plavo je terminal, sivo su stajanke/gejtovi a zuto je pristup terminalu/parking/itd. Rasporeda poput Terminal 5 u Stockholm-Arlandi gde se sav check in/pasoska kontrola/kotrola prtljaga/vecina duty free obavlja u tom plavom kockastijem delu do zutog parkinga, nakon cega se ide do ta dva "kraka" gde su gejtovi. U oba kraka je naravno moguce odvojiti dolazece i odlazece putnike, najverovatnije po principu dugog staklenog hodnika koji stoji u vazduhu izmedju samog "kraka" i aviona, kao sto je slucaj na T5. Sudeci po velicini aviona na trenutnom terminalu, tu bi bilo mozda dovoljno prostora da se postave gejtovi tokom cele duzine tog latinicnog "U" (ili cirilicnog "P" :D ) osim dela koji je do parkinga i potencialno dela koji je pored Jat Tehnike ako je problem. Pritom, pazio sam da sirina ovog kraka blizeg pisti dozvoli da postoje izlazi i na toj strani pored taxiwaya, kao sto je vec slucaj kod C izlaza u postojecoj zgradi.
6fm7a0C.jpg

Swedavia sama kaze da skoro 70% od celokupnog 27 milionskog prometa na Arlandi se odvija na T5 tako da bi nekakav ovakav projekat podigao kapacitet na 15-20 miliona sto ce biti dovoljno za BEG jos barem 20 godina realno. Treban napomenuti da na ovom "F" kraku postoje dva sprata gejtova i da su ih tu smetili ukupno 26
dW4hnrb.jpg
 
Ako dograde ta 4 gejta na C terminalu i renoviraju na A terminalu gejtove od 6 do 10 to bi bilo 20 gejtova. Za koliko bi putnika bilo dovoljno tih 20 gejtova?
 
Morali bi da otkupe zemljište za takvo proširenjerenje ,
sto bi cenu podiglo znacajno više.
Te bi rok isplatljivosti dosta se produžio
sto nije u interesu partnera

Ofrlje sam na tvojoj slicici oznacio taj otkup zemljišta
crno za terminal sa pratecim potrebstinama
i ostavio tvoje žuto za pristupnicu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693670#p693670:nz17f7le je napisao(la):
Roy » Ned Dec 29, 2019 9:28 am[/url]":nz17f7le]Ako dograde ta 4 gejta na C terminalu i renoviraju na A terminalu gejtove od 6 do 10 to bi bilo 20 gejtova. Za koliko bi putnika bilo dovoljno tih 20 gejtova?
mislim da bi kapacitet bio do 10 miliona, uz nove bus gejtove kako bi se B platforma koristila verovatno bi bio oko 12 miliona. dovoljno za narednih 10 godina
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693683#p693683:difrfcrs je napisao(la):
dr strangelove » 29 Dec 2019 09:41[/url]":difrfcrs]BeobuildFantasy

Jašta... :lool:
+ 1
 
ево још два моја историјска предлога, из 2014. године

варијанта 1, гради се у делу Б платформе, директно прекопута постојећег терминала. овај терминал би се користио само за ускотрупце, првенствено намењен нискотарифним компанијама

прва фаза:

Pogledajte prilog 2

друга фаза:

Pogledajte prilog 3

варијанта 2, градило би се на месту хангара генералне авијације и технике. овај терминал би био већи, и користио би се за све типове ваздухоплова. ова варијанта је, грађевински гледано, најзахтевнија јер захтева комплетно пресељење два хангара и других објеката који се налазе у том делу

прва фаза:

Pogledajte prilog 1

друга фаза:

 
Jedino moguce je
ukljuciti PODZEMNI PROLAZ
oznacio sam ti pristupnu saobracajnicu od postojeceg puta

moguci novu pristanisnu zgradu sa jasno odvojenim putnickim i servisnim delom

crvene tacke su na naj uzem delu platforme
i oznacavaju poziciju PODZEMNOG pesackog prolaza do
hola sa zidanim gejtovima

to ti je naj brze, naj jeftinije i ostaje na postojecem zemljistu u vlasnistvu aerodroma
evo slicice

bas bih voleo da nadjes ti ili neko dr., ikakvu falinku ovom predlogu :D

:sesir:
 
10. januara izlazi novi DUP za aerodrom Nikola Tesla. Otkup zemljista od privatnih vlasnika poceo ovih dana. Mislim da je izlisno postavljati teorije sta bi bilo kad bi bilo. Sa novim DUP-om sve ce biti kristalno jasno sta i gde Vansi zeli da uradi.
 
Mašta radi svašta. Već pre par godina je bilo odlučeno šta će biti napravljeno pa se ne treba nadati da će Vansi dobiti neke nove ideje čitajući ovaj forum.

Iz perspektive putnika sve što će biti potpuno novo napravljeno je produžetak C hodnika (žuto na slici) i nešto kao dodatak sadašnjeg terminala (crveno na slici). Taj crveni deo je ono što neki zovu šoping mol. Biće tu šopinga ali neće biti isključivo šoping jer terminalu treba i drugih funkcija da bi mogao da opsluži 12-15 miliona.

Od nove konstrukcije to je sve. Biće renoviranja postojećih prostora, recimo delovi A gejtova, deo Terminala 1 koji je Vlaisavljević besmisleno renovirao po svojoj volji i verovatno dodatni sprat iznad postojećih C gejtova, ali to su uglavnom renovacije postojećih prostora. Sve što je bitno za putnike od nove gradnje u sledeće 24 godine biće isključivo ovo u žutom i crvenom: :(

 
..... pa se ne treba nadati da će Vansi dobiti neke nove ideje čitajući ovaj forum. ..
:shock:
A i C platforma ima izgradjeno tj ima zidane gejtove sa fingerima kao namensku arhitektonsku celinu u punom smislu

Dozidjivanjem ta krpacina NIJE jeftina i NE resava u potpunosti problem, niti iskorisscenost vazdusne luke Beograd :grand:

B platforma nema ništa - gola ploca
gledano iz raznih uglova ( akcionarskih , putnickih i dr, ) sa punim pravom decenijama ocekujemo jedan prost putnicki objekat za B platformu

ovde su ponudjene razne verzije tog ne dostajuceg prosirenja B platforme
od jeftinijih i brzih do skupih i dugotrajnih
ali
ni predhodni a ni sadasnji nadlezni NE cine nista vezano za golu B platformu :evil:
vec prave zakrpe na izgradjenim A i C stranama :(

ukratko cisto razbacivanje para, vremena i naseg strpljenja uz blagoslov samog vrha :rant:
Postavlja se pitanje zasto :.... i sta je razlog tome :kum:
 
Šta je razlog tome? Ja sam mislio da je odgovor očigledan. Evo zašto, kad je objavljena koncesija, cilj je bio da se maksimizuje isplata koju će koncesionar iskeširati na početku ugovora. I stvarno je dobijena velika svota, više nego što su mnogi očekivali. Vlaisavljević se nedavno hvalio da je napravio najbolji posao u poslednjih 30 godina u Srbiji:

https://tangosix.rs/2019/17/12/sasa...i-potez-drzave-srbije-u-poslednjih-30-godina/

Naravno da postoji i druga strana koju Saša ne pominje, a to je da je zbir para koje koncesionar isplaćuje i zbir para koju će koncesionar uložiti u gradnju na aerodormu otprilike konstantan. To znači da ako je koncesionar recimo planirao da napravi još dve piste i dva ogromna terminala, onda ne bi ostalo para za koncesionu isplatu u kešu, pa takvi grandiozni planovi sa malo keša ne bi pobedili u Beogradu. Sa druge strane ako je isplatio rekordni koncesioni iznos unapred u kešu (kao što jeste) onda će ostati samo minimalno para za neku sirotinjsku umetnutu pistu i neke male dodatke postojećeg terminala.

Taj "najuspešniji potez" kojim se hvali Vlaisavljević zapravo znači da je aerodrom Beograd u sledećih 25 godina osuđen na inferiornu infrastrukturu. Zapravo sledećih 5, 10 godina biće valjda dovoljno ovo što će uskoro napraviti Vansi, ali 10-15 godina posle toga svi će tražiti Vlaisavljevića da mu skinu skalp kao glavnom krivcu za gužve i generalno za uslove koncesije koja je uzela pare unapred a ostavila aerodromsku infrastrukturu na minimumu. Nije Vansi kriv za to što će napraviti samo ono zuto i crveno sa prethodne poruke, uslove koncesije je postavio Vlaisavljević i ekipa.

Ovako je inače trebalo da izgleda aerodrom do 2030 po planovima iz 2015, sa pravom drugom pistom (Д3) i totalno novim terminalom (Д4) plus svim ostalim stvarima sa slike. Takav aerodrom bi infrastrukturno mogao da se nosi sa Solunom, Sofijom pa i Bukureštom ili Budimpeštom. Ovako smo osuđeni da budemo glavni ali samo u ex yu okvirima:


Izvor slike: exyuaviation.com
 
po mom misljenju treba dograditi c finger, zameniti a gejtove, eventualno jos 3 a gejta, dodatne bus gejtove, razdvojiti dolazne i odlazne putnike, a B platforma da se koristi za low cost kompanije koje ionako ne vole aviomostove jer su im skupi
 
људи, остало је још 24 године концесије, о чему ви причате? знати ли ви какве промене могу да се десе у 2020? од банкрота и краха Ер Србије до велике експанзије као и 2019. неће сигурно Ванси да дозволи да Тесла остане најобичнија прћија која је прешла своје капацитете. не иде њима у прилог. то што ви желите нови терминал јуче, то је ваш проблем, али овим стварима треба дати времена, постепено радити. а то значи да се шири терминал докле има простора и логике. после, када нестане простора, онда се креће нови терминал, а и то тек када се дође до неких 80% капацитета изграђеног терминала (а то је по мојој процени тек за 10 година)
 
Најбоље је било да су, попут Весића, раскопали пола аеродрома, без да су завршили пројектну документацију и обезбедили континуиран ток радова, па да негде до 2024. не заврше први гејт. Шта су "четири булевара" за јдног теслу...

Заборавио народ како изгледа кад се иоле озбиљно ради, па рефлектује актуелне српске прилике на савремени бизнис.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693091#p693091:7odevr4m je napisao(la):
JohnnyLee » Pet Dec 27, 2019 11:33 am[/url]":7odevr4m]с обзиром да 2019 траје још 5 дана, стрпи се до Божића
Da citiram...
 
Vrh