Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

јер ето, Тесла има 45 милиона путника и нема где да се шири, па 'ајде да адаптирамо и Батајницу за цивилне летове
 
Novo pokretno stepeniste :)
f87aaa4fe6c8c6e5d6795660f984e70c.jpg


Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока
 
Prvo, Tesla već postaje zagušen i preopterećen.
Drugo, više puta je naglašavano po medijima i konferencijama da je Tesla preskup za većinu LC i cargo kompanija, te da bi bilo dobro kada bi postojala jeftinija alternativa. A Batajnica je navođena kao idealna za to.
Treće, Batajnica je, kao objekat građen u sasvim drugo vreme za savim drugu vojsku, u ovom sadašnjem stanju preglomazni teret Ministarstvu odbrane. Pretvaranjem nje u kombinovani aerodrom (al da MO ostane vlasnik), Tesla bi se rasteretio, a MO bi ostvarilo značajne prihode. Uz to, sama Batajnica bi se napokon kompletno dovela u red i obnovila. A ceo region bi dobio jeftin alternativni aerodrom koji bi doveo još više cargo i LC letova umesto da se klackamo autobusom do Niša 3 sata da bi onda putovali još 2 sata u kontra smeru ka Evropi.
Ta praksa pretvaranja velikih bivših vojnih aerodroma u mešovite je dosta sprovođena u Češkoj. I isplatila im se za sve pare. Vojska se ratosiljala preglomaznih megalomanskih aerodroma iz doba Sovjeta s kojima nije znala šta će. Odnosno skresala je troškove na onima koje je zadržala. A zauzvrat je inkasirala pare koje je kasnije iskoristila za modernizaciju RV. Svi na dobitku.

Ali vidim da si ti na ovoj temi, iz samo sebi poznatog razloga, baš odlučio da zacementiraš stavove da: 1) Tesli ne treba druga pista i 2) da nema šta Batajnica da se otvara i menja kad je Tesla ovakav savršen... tako da neću ulaziti dublje u tu raspravu. Samo navodim šta je sve rečeno i šta su fakti. A svako nek ih tumači kako mu je volja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=567090#p567090:zkxb2w40 je napisao(la):
zastitar » Wed Sep 12, 2018 10:18 pm[/url]":zkxb2w40]Mozemo mi da njacemo i placemo ali odluka je pala. Druga pista se gradi i to ubrzo. Komisija za eksproprijaciju zemljista je osnovana i krece za mesec dana da organizuje otkup zemljista za tu namenu. Novac za isplatu nelegalnih kuca je obezbedjen iako su bespravno sagradjene. Ne odstupa se od plana iz `88. godine.
Ko finansira izgradnju te druge piste ?
 
Ugovor i aneksi sa kocesionarom još nisu ispregovarani, dogovoreni i objavljeni. Ono što se moglo čuti iz nekih najava do sada ticalo se izgradnje "umetnute" piste (valjda između sadašnje piste i rulne staze), kao obaveze koncesionara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=567204#p567204:rrntr8fg je napisao(la):
GOJE » 13 Sep 2018 11:42 am[/url]":rrntr8fg]... Ono što se moglo čuti iz nekih najava do sada ticalo se izgradnje "umetnute" piste (valjda između sadašnje piste i rulne staze), kao obaveze koncesionara.


Da li je tako nešto bilo upanirano izvornim projektom aerodroma, da se "zauzme prostor" kako bi jednog dana mogla da se izgradi druga pista između ove sadašnje i rulne staze?
 
@Bender Rodriguez. Tesli jedna pista ne ogranicava rast broja putnika ni za sledecih dvadeset, trideset godina.
Mumbai 45 milona putnika
Gatwick 44 milona putnika
Yiamen 22 milona
Lindberg San Diego19 milona
i jos desetine njih imaju samo jednu pistu.
Da bi BEG nastavio rast, potrebno je prosirenje terminala i modernizacija prihvata i otpreme. Druga pista mu ne treba. Ovakve situacije kao ona od juce se desavaju jednom u deset godina.
Sto se tice Batajnice, ona nikada nece biti spremna za prijem civilnih aviona. Prvo BEG je daleko od svog maksimuma i nema nikakvu potrebu za drugim aerodromom u svojoj blizini. Drugo potreban je ogroman novac za to. Trece, ni koncesionar nije sisao vesla da da toliki novac da bi imao konkurenciju na 10km od njega.
 
Da Batajnica nikad neće biti spremna za prijem civilnih aviona, ne bi se o tome govorilo više desetina puta. I ne bi po svetu bilo stotine primera takvih konverzija, čak i onda kad se radilo o mnogo oskudnije opremljenim vojnim aerodromima nego što je on. Što se tiče potrebe, itekako je ima, jer i cargo i LC kompanije su više puta izjavile da bi uvele još letova iz Beograda da Tesla nije preskup. Te da bi Batajnica bila idealna alternativa.

Za jednu pistu na Tesli imam podeljena mišljenja. Što se mene tiče može da ostane i ova jedna. Ali definitivno treba da se i Batajnica otvori za civilni saobraćaj.
Što se tiče koncesionara i konkurencije na 10 km od njega... pa tako je to u liberalnom tržištu. Šta da mu radim. Eto Evropa nam već decenijama melje kako nismo liberalizovali tržište. Sad neka ubiraju plodove svog rada. Ko je konkurentan i sposoban, on će opstati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=567204#p567204:3bmtxhim je napisao(la):
GOJE » Thu Sep 13, 2018 11:42 am[/url]":3bmtxhim]Ugovor i aneksi sa kocesionarom još nisu ispregovarani, dogovoreni i objavljeni. Ono što se moglo čuti iz nekih najava do sada ticalo se izgradnje "umetnute" piste (valjda između sadašnje piste i rulne staze), kao obaveze koncesionara.
Hvala Goje.
Ima i mesta mada ga ima i sa druge strane prema radio faru.
 
...Ima i mesta mada ga ima i sa druge strane prema radio faru....

Ima mesta ?

Svaka avio pista-staza sa sobom nosi i ,,privezak,, a to je rulna pista - staza
sobzirom da se uvek polece i slece UZ vetar a ne niz vetar rulna staza mora da se pruža - dopire do oba kraja poletne .... itd..
Aha.... to znači da prostor za novu pistu treba da podnosi dve piste-staze istovremeno :idea:


ima li mesta ?

Pravljenje prema Radio faru
bi značilo da se sa i za platformu maršuta kretanja aviona presecaju -ukrštaju i da zavise jedna od druge (4 kom)...
a to nije zdravo ni funkcionalno :lool:

Ima mesta ?

E.... još jedna sitnica , Kako se tačno zna- propisano za fudbalski teren koliko treba trave iza auta, kornera, gola i sl.
neceš verovati ali je propisan i minimum za potrebu i tog travnatog prostora - zelena ostrva da postoje izmedju rulne i poletne staze

Ima li mesta ?

Pa pokušaj da to uglaviš na mapi prema Radio faru ....pa javi :wink:

Otkup bespravnih objekata o trošku i sa ledja gradjana radi unapredjenja i koristi stranoj firmi
koja je ga vec dobila u bescenje i uz dr. date stimulacije
samo pokazuje debelu štetu od takve celokupne rabote

kako ono beše .... plus ovo pa plus ono, ..... i odo u minus :lol:

:sesir:

A sa ove druge strane uz ogradu od Terminala preko hangara do Surčina je uz fanfare upravo završena drumska saobracajnica
pa baš i ne shvatam , ako sa dr. strane po planu iz 1980-tih god stvarno planira pista :shok:
čemu bacanje para na tu drumsku saobracajnicu, koja sprečava spajanje dr. piste i postojece platforme sa gejtovima

Ako uz dr. pistu se pravi i dr. platforma sa gejtovima
onda mora i dr. terminal
a to čini zapravo gotovo sve infrastrukturne glavne elemete pravljenja celog novog aerodroma :mrgreen:


Ako neko to ipak shvata da ima smisla i ekonomske nama korisne opravdanosti
molio bih , da bar iz humanih razloga da pojašnjenje :sesir:
 
Koncesionar gradi i drugu pistu. Nema polemike ko sta finansira i aneksi se ne dogovaraju oko toga sta ce da se gradi vec se koncesionar obezbedjuje u slucaju da posao ne ide kako treba. Drzava otkupljuje zemlju a koncesionar gradi. Za potrebe druge piste i novog terminala je predvidjeno 285 hektara zemlje od cega je vec dosta odkupljeno prd raspad Jugoslavije. Zato je i pomereno preuzimanje aerodroma dok se to pitanje ne resi. Ta zemlja treba da se pretvori u akcije kao i ova sto su je letos pretvorili. Na prolece krecu veliki gradjevinski radovi. Velik posao nije zavrsena a potpisan ugovor o koncesiji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=567249#p567249:f158eq9n je napisao(la):
boca-ica » Thu Sep 13, 2018 3:21 pm[/url]":f158eq9n]
...Ima i mesta mada ga ima i sa druge strane prema radio faru....

Ima mesta ?

Svaka avio pista-staza sa sobom nosi i ,,privezak,, a to je rulna pista - staza
sobzirom da se uvek polece i slece UZ vetar a ne niz vetar rulna staza mora da se pruža - dopire do oba kraja poletne .... itd..
Aha.... to znači da prostor za novu pistu treba da podnosi dve piste-staze istovremeno :idea:

Ima li mesta ?

Pa pokušaj da to uglaviš na mapi prema Radio faru ....pa javi :wink:
Opusteno Boco evo javljam... da moze :)
Ako bi se islo parelelna sa postojecom a prema naselju Radio far bilo bi oko 300-350 metara razmaka izmedju osa pisti.
Ako je to dovoljan razmak na Sarl de Gol aerodromu u Parizu bilo bi i na Tesli.
Sarl de Gol bese ima dva para paralelnih pisti i sve ferca.
Razmak izmerdju dva aviona koja lete po 900 km/h je 1000 stopa pa je toliko dovoljno i izmedju pista da nemaju problem od medjusobnog vrlozenja vazduha a koji na pisti idu trecinu tih brzina tj 300 km/h ili manje.

https://www.google.com/maps/place/%D0%9 ... 9245?hl=sr
 
Boco, ne mora pored piste da se gradi rulna staza. Da, vrlo je korisno da ona postoji, ali ako nema prostora za to, može se i bez nje-primer je splitski aerodrom.
 
Rado bih bio bezbrižan da na gornjoj (staroj) mapi nisu ucrtane postojece ulice sa objektima Vasilija Ostroškog i Sv. Save
a to znači da sa te strane (suprtuno planu iz 80-tih) koja je sada još izgradjenija i tu mora da se otkupljuju raznorazni objekti

Ako ih koncesionar otkljupljuje onda to ne može biti pretvoreno u ,,akcije,, vec nj. vlasništvo
ako ih mi otkupljujemo iz naše kasice umanjuje se za toliko i naš profit , koj je vec umanjen za stimulativna davanja koncesionaru

Da ne ispadne na kraju da dadosmo kravu za šaku kukuruza ?
Al ajd ... valjda neko prima platu da trlja glavu oko toga :lol:

Što se tiče Splitskog aerodroma to i nije pravi vec je sezonski aerodrom koj je aktuelan svega par meseci 3-4 mes. od 12
u ono doba moglo je da posluži za dodatne čarter linije a danas se vikaju low cousteri
a u ono doba jedva da je imao jedan redovan let van sezone
verovatno je i danas tako
:sesir:
 
Razmek izmedju osa rulne i poletne piste je obicno 180 metara, a moze i vise, pa... ima mesta i za jos jednu rulnu izmedju dve poletno-sletne piste da svaka poletna ima svoju :)

Mada bih radije video civilni saobracasj na Batajnickom aerodromu (zgodno za Bocu) umesto druge piste na ANT kao sto sam i napisao na temi Batajnickog aerodroma. :)
 
Ima splitski aerodrom dosta putnika godišnje, naravno da je zimi manje letova, ali u julu mesecu je imao više putnika od Beograda..Drugi primer je ciriški aerodrom-ima više pisti, a jedna nema rulnu stazu uz sebe. Tako bi moglo biti i u Beogradu ako nema prostora.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=567075#p567075:3kqw9vd0 je napisao(la):
boca-ica » 12 Sep 2018 22:40[/url]":3kqw9vd0]Neobično za BB.... niko da prokometariše stanje i postupak otklanjanja defekta gume
Pa hajde totalno laički da probam :lol:

Pucanje gume je definitivno uništilo i stajne trapove , svako pomeranje tako velike letelice prouzrokovalo bi i još vece štete
znači naši avio-meaničari su van hangara ( na licu mesta) obavili vrlo težak zahvat zamena trapova, guma verovatno i nekih delova hidraulične i elektro instalacije ..... Kako bi letelica mogla biti odgurana na neku od pozicija u hangaru

Avio meaničara ima raznih a svaki tip i vrsta letlice zahteva posebnu licencu kako bi neko smeo i da dodirne delove
Što znači da još uvek imamo izvrsne licencirane ljude a i da nam je AOG dobro opremljena sa svakojakim taze rezervnim delovima :kk:

ajd sad mozda se i javi neki stručnjak da me ispravi ili pojasni
:sesir:
file.php

Flota ER Srbije
Erbas A 330 kom 1 , Erbas A 320 kom 2 , Erbac A 319 kom 8 , BOING 737-300 kom 4 , ATR 72-500 kom 3 , ATR 72-200 kom 3
https://www.airserbia.com/sr/nasa-flota

E sad odakle nama u magacinu tri stajna trapa, gume za Egipatski Boeing 737-800 , i meaničar sa tom licencom
kad taj tip nemamo u floti ? :shock:

Teško da ce da bidne da imamo ...mozda nešto pasuje i od trabanta , al niko ne rece ništa o toj ne svakidašnjoj aperaciji :lol:

što nam govori da su i meaničari i rezervni delovi doneti od nekle drugo
a zbog hitnosti drumski put otpada
te najverovatnije je to uradjeno preko aerodroma Bataje nekim spec letom :roll:

Bataja je nebrojano puta izašla u susret civilnim potrebama te ne bi bilo čudo da je tako i ovog puta bilo
toliko o isključivosti samo vojne namene Bataje i samodovoljnosti aerodroma Nikole Tesle

:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=567218#p567218:7gd5u3ut je napisao(la):
Bender Rodriguez » 13 Sep 2018 12:17 pm[/url]":7gd5u3ut]Da Batajnica nikad neće biti spremna za prijem civilnih aviona, ne bi se o tome govorilo više desetina puta. I ne bi po svetu bilo stotine primera takvih konverzija, čak i onda kad se radilo o mnogo oskudnije opremljenim vojnim aerodromima nego što je on. Što se tiče potrebe, itekako je ima, jer i cargo i LC kompanije su više puta izjavile da bi uvele još letova iz Beograda da Tesla nije preskup. Te da bi Batajnica bila idealna alternativa.

Za jednu pistu na Tesli imam podeljena mišljenja. Što se mene tiče može da ostane i ova jedna. Ali definitivno treba da se i Batajnica otvori za civilni saobraćaj.
Što se tiče koncesionara i konkurencije na 10 km od njega... pa tako je to u liberalnom tržištu. Šta da mu radim. Eto Evropa nam već decenijama melje kako nismo liberalizovali tržište. Sad neka ubiraju plodove svog rada. Ko je konkurentan i sposoban, on će opstati.

Када је пре 30 година рађена писта у Сурчину, сав саобраћај је ишао преко Батајнице; путници су се чекирали, пролазили сигурносну и, ако треба, пасошку контролу у Сурчину, а онда су аутобусима пребацивани у Батајницу, право у авион (такорећи, гејт им био подалеко:).

У Батајници, наравно, има довољно места за охо-хо авиона, али таква логистичка операција не би могла да се припреми за једно преподне. Данашњи авиони немају, чак, ни степенице, као оновремени ДЦ9 или 727. Међутим, да постоје елементарни услови за пријем путничких авиона у Батајници (да има, рецимо, сталан карго, ВИП саобраћај и генералну авијацију - која је ужасно скупа у Сурчину), онда би могла да прими део авиона и одмах. А могло би и Краљево, да ради изграђени терминал. Али не ради.

У вези са горе реченим, баш ме занима где ће бити стационирани авиони авио-сервиса Владе Србије, укључујући и нови Ембраер - да ли на аеродрому који је дат на концесију странцима, или у сопственој војној бази? Ако ко има дилеме, Тито је полетао из Батајнице.

И још нешто. Концесионар Аеродрома Никола Тесла у Лиону преко концесије управља са два аеродрома:

1) https://en.wikipedia.org/wiki/Lyon%E2%8 ... ry_Airport (наравно, са две писте већ деценијама)
2) https://en.wikipedia.org/wiki/Lyon%E2%80%93Bron_Airport (за генералну авијацију)

Па, дакле, видећемо. Можда баш концесионар у неком тренутку затражи да, изменом и допуном концесионог уговора, активира и други (већи) београдски аеродром.
 
Stacioniranje druge aviacije je daleko širi problem od
У вези са горе реченим, баш ме занима где ће бити стационирани авиони авио-сервиса Владе Србије, укључујући и нови Ембраер - да ли на аеродрому који је дат на концесију странцима, или у сопственој војној бази ?
ta druge letelice aviacije ukljucuje i helihoptere i poljoprivrednu avijaciju
te verujem da je to sve lepo ugovorom unapred predvidjeno da se naplacuje samo korišcenje poletno sletni radnji na Teslinom delu
a parkiranje i hendling ostaje sve po starom

Platforma ispred hangara JATa nikada nije pripadala aerodromu ,,Beograd,,
niti im je pripadao ni mali hangar posebne namene sa heliodromom iza B platforme
promenom imena u aerodrom Nikole Tesle ne verujem da je promenjeno vlasništvo
JATov deo platforme je prešao u nadležnost ,,Er Srbije,, a i mali heliodrom nije menjao nadležnost

:sesir:
 
boca-ica":3ictyhho je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=567075#p567075 je napisao(la):
boca-ica » 12 Sep 2018 22:40[/url]":3ictyhho]
gume je definitivno uništilo

E sad odakle nama u magacinu tri stajna trapa, gume za Egipatski Boeing 737-800 , i meaničar sa tom licencom
kad taj tip nemamo u floti ? :shock:

Teško da ce da bidne da imamo ...mozda nešto pasuje i od trabanta , al niko ne rece ništa o toj ne svakidašnjoj aperaciji

što nam govori da su i meaničari i rezervni delovi doneti od nekle drugo
a zbog hitnosti drumski put otpada
te najverovatnije je to uradjeno preko aerodroma Bataje nekim spec letom
:

Zanimljivo zapažanje za nepostojanje mehaničar sa licencom i delova. Pretpostavljam da je primenjeno zaista rešenje sa trabanta zbog hitnosti... Ne verujem da je taj avion mogao da poleti još nekoliko narednih dana...
 
Jat tehnika ima licencirane mehanicare za 737-800. Avion je odvucen sa piste na svom stajnom trapu i jos uvek je ispred Tehnike. Avion je par dana pre leta za BEG imao problem sa kočionim sistemom u Sudanu.
 
Jat tehnika ima licencirane mehanicare za mnogo vise tipova aviona nego sto se nalaze u floti Er Srbije, zato sto radi odrzavanje aviona i za treca lica ( razne druge avio kompanije), ne samo za ES.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Drago mi je što je tako , i hvala na info :D
kako su onda krenuli sa otpuštanjem zaposlenih , baš sam se i pitao preteče li šta. Eto dobro je , pretklo je ... :kk:
a od ovog posla - opravke Egipatskog aviona, pašce i tehnici koj dinar više :D

Ako vec imate taze informacije interesuje me stanje ,, probnog stola,, koj se nalazi na aerodromu N. Tesla , preko puta hangara
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=567376#p567376:252tgbw9 je napisao(la):
boca-ica » Pet Sep 14, 2018 7:59 am[/url]":252tgbw9]Drago mi je što je tako , i hvala na info :D
kako su onda krenuli sa otpuštanjem zaposlenih , baš sam se i pitao preteče li šta. Eto dobro je , pretklo je ... :kk:
a od ovog posla - opravke Egipatskog aviona, pašce i tehnici koj dinar više :D

Ako vec imate taze informacije interesuje me stanje ,, probnog stola,, koj se nalazi na aerodromu N. Tesla , preko puta hangara
:sesir:

Radi.
 
Vrh