Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Nema potrebe za proširenjem niti novom pistom bar dok broj putnika ne dosegne 7-8m (čitaj: ne skoro).

Treba poraditi na postojećoj infrastrukturi, srediti okolinu, dovesti železnicu, srediti taxi prevoz, poboljšati konekciju sa gradom, rekonstruisati parking, unaprediti komercijalne sadržaje i uvesti zabavne sadržaje.

Prostora ima koliko hoćeš.
 
Na sajtu urbanističkog Zavoda, ako se uključe svi planovi, dobije se ovakav izgled za aerodrom. Plavo je obeležen "saobraćaj", što znači piste i aerodromski objekti a ono išpartano duž ivice je zaštićena zona aerodroma.



Onako odokativno, rekao bih da je ova površina predviđena za aerodrom veličine Novog Beograda i Zemuna zajedno. Ako dobro vidim, preko gornje ivice aerodromske parcele prelazi autoput, pa će možda i njega da dislociraju.

Ja mislim da nama neće trebati ovoliki aerodrom u narednih 100 godina. Ovakav Surčin je sasvim dovoljan, naravno sa modernizacijom i dogradnjom terminala po potrebi, uz mogućnost da se deo putnika prebaci na Batajnicu. Ulagati milijardu evra u novi Surčin je investicija koja se neće isplatiti za isti toliki broj godina.
 
Pre par dana bili neki geometri u tranzitu i nešto merili i upisivali, a kažu da je to priprema za rekonstrukciju zgrade od gejta A6 do A10 ali da imaju tri verzije projekta, ali prošle godine su imali i projekat za produženje "C" strane, od C-7 do C-10 ali za plan da rade novu pistu ili nešto oko stare piste nisam čuo...
 
Inace ovo sto se otvara na aerodromu ce biti kafic iz lanca "Kafeterija" tako da bi konacno trebalo da na BEG moze da se popije dobra kafa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=375561#p375561:2q0ph23e je napisao(la):
clandestino » 11 Mar 2016 03:41 pm[/url]":2q0ph23e]
Onako odokativno, rekao bih da je ova površina predviđena za aerodrom veličine Novog Beograda i Zemuna zajedno. Ako dobro vidim, preko gornje ivice aerodromske parcele prelazi autoput, pa će možda i njega da dislociraju.

Ne, plavi ćošak preko autoputa je samo prostor na kojem se nalazi već postojeća saobraćajna petlja za pristup aerodromu, dakle taj deo je u funkciji kopnenog saobraćaja a ne samog aerodroma.
I odlično je što je ogromna površina rezervisana za širenje aerodroma, kroz 50 i više godina to će se itekako isplatiti jer će proširenje biti ekonomičnije od potpunog izmeštanja aerodroma. Ali džabe kada je u južnom delu zaštitne zone površina zahvaćena divljom gradnjom već veličine pola naselja Surčin. U budućnosti će to biti prvorazredni politički problem, jer opština treba da živi od aerodroma, a divljom gradnjom ga guši. Vremenom će da krene sve glasnije zapomaganje da jadan narod divlje naseljen ispod aerodroma nema elementarne uslove za život, što će potpuno obesmisliti svaki politički proces u opštini Surčin, jer će svi morati mnogo da obećavaju, a nemoćni da bilo šta učine.
 
Iako je jedan (veći) deo tranzitnog dela sređen i renoviran, ostalo je 5 izlaza (od izlaza A6 do A10) koji se već godinama ne renoviraju i predstavljaju pravo ruglo aerodroma.

Šta god da se bude radilo sa aerodromom, ovo mora pod hitno da se reši. Evo nekoliko slika za doživljaj (deo oko izlaza A9 i A10)

i446t5.jpg


3503sra.jpg


x44z9h.jpg
 
To je sad na redu i vrlo brzo bi trebali poceti radovi
 
Koriscenje lokalnih aerodroma u predizbornoj kampanji je dobro uvežbana praksa... A Mihajlović je vrsni poznavalac avijacije i biznisa koja je svojevremeno govorila o letovima do Meksika via JFK :laugh:
Nešto značajnije - Qeshm Air iz Irana će leteti čartere jednom nedeljno od juna do septembra. Angažuje ih najveći iranski turoperater IranMarkaz Travel koji planira da im Beograd postane baza za ovaj deo Evrope. Ove godine se očekuje 3000, a sledeće i do 10000 putnika između dve zemlje :D
 
Mart 2016. gotovo na nivou marta prošle godine.

Ja sam relativno zadovoljan, obzirom na okolnosti (čitaj: niko ništa ne radina privlačenju novih punika, izuzimajući JFK kojije više politički nego business marketing).
 
Pa mart nema veze sa JFK - kreće tek u junu. Do 27. marta je bio zimski red letenja tako da prati trend rasta od decembra. U aprilu će biti rast 2-4%, s obzirom na povecanje broja letova JU, plus Wizz sa Baden-Badenom. Od juna verujem da će rast biti dvocifren, tek :roll:
 
Mislio sam da generalno niko ništa ne radi na tome da privuče nove prevoznike/putnike (na godišnjem nivou) nego ovaj monopolista radi šta mu je volja.
 
па добро, минус од 18.000 већ може да се надомести у априлу, нѕјкасније у мају. него је карго подбацио
 
Nema šanse u aprilu da se nadomesti minus, pošto je Air Serbia ponovo počela da otkazuje desetine letova, plus otkazan je Brisel u prvoj polovini meseca, pa je bilo otkaza zbog štrajka u Grčkoj.
 
Ne moze da se stigne april 2015 od 380k putnika a kamoli da se nadoknadi minus, za kargo je razumljivo jer je mart prosle god bio jedan od jacih meseci u prvoj polovini godine
 
Off-topic, ali je korisna informacija.
Wizz Air danas do ponoci ima promociju "svaka druga karta upola cene". Pa pogledajte ako imate u planu neki put. Mi smo planirali Milano, pa smo se vec rešili da idemo autom (za 4 karte nakupi se ozbiljna suma kako god), ali danas sam uspeo da nabavim 4 povratne karte iz BUD za 145 EUR, tako da bi auto kao opcija ispao skuplji i to mnogo (putarine, gorivo, pauze i sl). Promocija važi za sve letove i sve destinacije, pa tako i iz BEG (samo WIzz ne leti za Italiju od nas, a to mi je ovaj put bilo od interesa). Valjda ce se naši uskoro prisetiti da malo poguraju i ovaj segment trzišta pošto broj putnika stagnira (ili pada, zavisno od meseca). Samo nemojte da opet krene prepucavanje Batajnica, Tesla i sl. ovo je samo informacija o cenama koje važe danas.
Sorry za off topic - nisam nasao bolje mesto za postovanje, ali bar ima veze sa avijacijom.
 
Kad već pomenu, ovaj turski glumac što nam je nedavno pohodio begluk, iz Novog Pazara je prevezen helikopterom upravo - u Batajnicu. Tako da smo, na mala vrata, za civilnu upotrebu otvorili i taj aerodrom :D
 
Start-up kompanija iz Rijeke AWEX Croatia od maja uvodi letove Beograd-Zadar. Letovi će se obavljati dva puta nedeljno Saab-om 340B, u saradnji sa Fly Fly Travelom iz Srbije. Pored Zadra, AWEX planira da Beograd poveže i sa Rijekom i Bračom u Hrvatskoj i Portorožom u Sloveniji.

Inače, Zadar već duže vreme pokušava da privuče Er Srbiju, pa kao smatra da im ovim ispituju teren, bez obzira što su u pitanju dva različita modela poslovanja :laugh:
 
обрни, окрени, Златиборци изградили терминал:

1.jpg


3434.png


3.jpg


3435.jpg


4.jpg


још слика

и могу да се кладим да ће по отварању врло брзо имати летове, јер су Златиборци далеко предудестљивији од Краљевчана, и знаће како да привуку компаније. оно што би свакако требало увести је ПСО линија Београ-Ужице и Београд-Краљево, где би Ер Србија (или неко у њено име) могла да лети са неким мањим пропелерцем (нпр. Етихад Регионал са Сабом)


и друга значајна вест, биће да Рајанер можда долази у Србију. сутра у Нишу имају конференцију за новинаре
 
Fino izgleda pozitivno iznenadjenje ko ovo finansira i jel mogao neki cirilicni natpis da zaluta slucajno
 
Vrh