Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=356084#p356084:36mqis78 je napisao(la):
drum1 » 25 Окт 2015 02:42 pm[/url]":36mqis78]
Све у свему, раст је такав какав јесте. Наравно добро је док постоји раст и чудно је да постоји с обзиром да је овде народ у беспарици. Аеродром треба унапређивати и дивно је што позитивно послује и сам улаже у себе. То је за пример свима.

Међутим, да ли вам сада делује да је сва та прича о томе како ће да стигне на ИКС-милиона за пар година и како је неопходно баш одмах градити и терминале и писте и свашта била преурањена или пренапумпана. Можда је то политичка пропаганда била, али ја се плашим да је одраз нетемељне анализе и комуникације са свим чиниоцима раста. Било је за очекивати да Ер Србија стане са растом јер 1. нема раст флоте, 2. мора да се консолидује после пробне године. А остали чиниоци су махом у стагнацији.

Вероватно је та захуктана прича производ политичке пропаганде и оног ужасног што нас прогонони у свим сферама друштва - никаквог озбиљног планирања.

Шта мислите?

Присећам се свог поста... делује ми да сам можда био у праву нажалост
 
Ural za Domodedovo tokom cele godine! :D
Nek' je sa srecom i mozda dogodine jos koja ruska kompanija baci oko na Beograd(ehm-ehm S7). Valja razbiti SU-JU duopol :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365643#p365643:3ia25iyj je napisao(la):
Delija » 05 Јан 2016, 19:22[/url]":3ia25iyj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365640#p365640:3ia25iyj je napisao(la):
JohnnyLee » 05 Jan 2016 06:57 pm[/url]":3ia25iyj]

честитке Делији. као што рекох, 5,05 милиона, јер има више основа за раст
Хвала вам на честиткама али ипак, бити песимиста у Србији је играње на сигурно. :D Оно што је сада прилично извесно је да ће бар прва два месеца 2016е бити у солидном зимском минусу око -5.

пошто сам ја оптимиста, мислим да ће у најбољем случају бити на 0 :) тек од марта се може очекивати плус
 
Kad ovi vec pomenuse Nis u tekstu, zna li neko kako im ide sa Wiz-om?
 
I Nis rekordan :)
Do decembra malo ispod 32000 putnika. Ako se secam ocekivali su 35000 do kraja godine, sto ce verovatno preci za koju hiljadu. Uzevsi u obzir da je ovaj rezultat za sest meseci Wizzovih operacija, oko 50000 je sasvim realno za 2016-u :D
 
50.000? они су прешли 30.000 за мање од пола године, тако да ја процењујем да ће у 2016. бити између 75 и 90 хиљада
 
Bez novih frekvencina ili destinacija, tesko da moze da ostvari isti broj putnika u februaru i martu kao u najjacim letnjim mesecima. Load factor je visok sto bez vise sedista nema toliko mesta za rast u julu i avgustu. Naravno, ima jos vremena da nas INI iznenadi novom najavom :)
 
Sve zavisi koliko se WizzAir dalje angažuje. Za poređenje, WizzAir sa aerodroma Tuzla održava 8 linija, što je na kraju dovelo i Montenegro Airlines da organizuje liniju za Beč. Kao što se vidi i tamo su u pitanju gastarbajterske linije, što garantuje dobru popunjenost. Plus ima nekih čartera preko leta. Sve u svemu aerodrom je završio period jan - nov 2015 sa 241.647 putnika. Ostaje još decembar da se vidi. Verovatno će sve skupa biti između 255 i 260 hiljada (osim ako period oko Nove godine ne napravi znatniji skok).
Ovo je offtopic za ovu temu, kao i Niš, ali eto samo poređenja radi - da se vidi da i manji aerodromi imaju potencijal ako se neki low-cost veže za njih. Niš je dosta dobro posavljen, na pola puta između BG i SK, samo je pitanje koliko će Wizz da širi posao s obzirom na to da izuzetno jača operacije sa SKP.
 
У уторак је слетео Виз са око 120 путника у Бањалуку. Баш сам се изненадио, док сам чекао лет за БГ. Је л' била магла у Тузли или нешто друго? Има ли неко информацију?
 
Barkley":1t2gmrqg je napisao(la):
У уторак је слетео Виз са око 120 путника у Бањалуку. Баш сам се изненадио, док сам чекао лет за БГ. Је л' била магла у Тузли или нешто друго? Има ли неко информацију?
Kakvo je uopste poslovanje aerodroma u BL?
Dal je taj aerodrom odrziv?
 
Jan - nov 2015 ukupno 21.029 putnika, pad oko 17% u odnosu na prethodnu godinu. Verovatno je održiv, ali ne u ovakvom modelu, ako bi privukli easyJet ili Ryan verovatno bi brzo privukli putnike. Zasnivati poslovanje aerodroma na "nacionalnom momentu" i samo feeder liniji za bg je neodrživo. BL je velika sama po sebi, cela Krajina ima verovatno i dosta iseljenih koji bi low cost rado videli. Zbog blizine ZG koji nema mnogo low cost saobraćaja, verovatno bi veliki broj putnika mogao doći i od tamo. Bez toga ne verujem da će i ove avio-operacije potrajati na duže staze.

Sent from Nexus via Tapatalk
 
БЛ има проблем идиота који су на управљачким позицијама (мислим да је директор једном лупио да њима не требају нискотарифне компаније, или неку сличну глупост). када се њих реше, онда могу кренути да раде ка привлачењу нискотарифних компанија, на начин сличан Тузли (са субвенцијама) или Нишу (без субвенција, али са врло ниском ценом аеродромских услуга)
 
Imam utisak da je problem politicke prirode, tj u odnosu Republike Srpske i BH. Realno, ne postoje ekonomski razlozi da BL slabije posluje od Tuzle.
 
Da se ne lažemo, i TZ je imala ozbiljnih problema sa prethodnim pokušajima uspostavljanja saobraćaja, pri čemu su indikativne priče da je to na ovaj ili onaj način blokiralo Sarajevo. E sad kada se Wizz definitivno zainteresovao, a uprava aerodroma odlučila da to istera, stvar je ipak profunkcionisala. Istovremeno je kolapsirao i BH Airlines, tako da verovatno neke velike opstrukcije iz SA više nije ni moglo biti. I tako u samo godinu dana, TZ je od skoro ništa došla na ~250.000 ili 1/3 saobraćaja SA aerodroma. Pri tome je i pored kolapsa BH Airlines-a i SA zabeležilo rast. Tako da ako bi se BL angažovala da zainteresuje low-cost, sigurno bi profunkcionisala. Pri tome ne verujem da bi bilo neke drastične opstrukcije iz SA jer ionako pretpostavljam da zbog broja linija većina ljudi koji bi leteli iz BL idu na Zagreb (blizina+autoput) ili Beograd (autoput ili avion). E sad naravno uvek je moguće da osim ekonomskih razloga uvek ima "da komšiji crkne krava, pa makar crkla i moja" principa.
 
ЕрСрбија је почела са седам летова за БЛ недељно, па су смањили на пет, у овој зимској сезони су само три лета (уторак, среда и петак). Отуд и пад броја путника. Мада, у почетку је било око двадесетак путника по лету, сада је попуњеност и до 90% (зависи од лета, наравно, није увек тако). Сваки пут када сам летео из БЛ за БГ приметио сам да више од пола путника (током летње сезоне и 70-80%) иде у трансфер.

Мени је тај аеродром много симпатичан још од првог сусрета са њим. Сваки пут очекујем да се мимоиђем са Мистер Ноом и његовим пајпером. :) Толико је заглављен у времену да мораш да га волиш. Када је у августу била навала путника (послали су боинг, мислим), чек-ин се епски распао.

БЛ има потенцијал, све ово што је Мики написао. До сада су људи из тог региона били упућени на ЗГ, овако лагано БГ преузима трансферне путнике, али је то мршаво да би опстало. Бог зна колике су субвенције из буџета, ако се не усмере ка одрживијем пословању, бојим се да чак ни политички значај неће моћи да спасе пропаст аеродрома. Што се тиче управљачких структура у РС и њихових способности и визија развоја, тамо су трипут луђи и неспособнији ликови у односу на своје пандане у Србији. Па ви видите какве су перспективе.

едит: изменио пар речи да би било јасније.
 
BL, kao i ostatak BiH koci njihov mentalitet i politika. Da su pametni jos ranije bi zatvorilo ono cudo od svoje nacionalne aviokompanije, manili se Er Srbije u BL i doveli NT kompaanije da sluze lokalno stanovnistvo. Ni ASL, ni lokalcima ne bi smetalo - ATR moze da se iskoristi za druge isplative destinacije(za razliku od ove koja je cisto politicka), a ljudi ce radije putovati direktno u Svajcarsku, Nemacku, gde god nego preko BG-a. SJJ takodje. Uopste nema letove ka zapadnoj Evropi, tipa Pariz, Amsterdam, London, za njih sigurno postoji O&D trziste za par nedeljnih letova + dalja presedanja ka ostatku Evrope i Americi. Samo treba malo otvoriti vrata i pustiti price nacionalnog ponosa ili prestiza sa svojim kompanijama. Ocigledno je delotvorno u Makedoniji :)
 
Gospodar o planovima za aerodrom "Nikola Tesla":

Za aerodrom 500 miliona evra

Aleksandar Vučić rekao je da očekuje da do kraja godine bude završena privatizacija aerodroma "Nikola Tesla", bez obzira koji model bude odabran. Premijer je rekao da se radi na izboru privatizacionog savetnika, jer šest kompanija koje su se javile, nisu bile zadovoljni provizijom i tražili su više novca.

"Sada ćemo direktno pregovarati i tražićemo najbolje", naglasio je Vučić.

On smata da su velike šanse da se dobije dobra cena za koncesiju beogradskog aerodroma, na šta je, kako kaže, uticalo i dobro poslovanje Er Srbije, čiji je to matični aerodrom.

Vučić je najavio da su ranije bile procene da bi moglo da se za koncesiju aerodroma dobije 100 miliona evra, a da bi sada bilo moguće da se dostigne cena i od 500 miliona evra.

Izvor: N1
 
Dobro da je koncesija da nije prodaja ma da nikad se nezna bu**** kako ce da se probudi
 
Krenuli Rusi na Krim na more :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vrh