Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Sutra nam dolazi Egyptair A330 :) neka egzotika, ide za Bangui via CAI.

Inače, inauguracioni let za ZAG je sa A319.

izvor: beg.aero
 
Bilo nekad

dsc03672.jpg
 
RTS:

Аеродром "Никола Тесла" пред проширењем

Највећа појединачна инвестиција у саобраћајну инфраструктуру следеће године биће на београдском Аеродрому "Никола Тесла". Вредна је 20 милиона евра, а радиће је домаћа предузећа. Резултати пословања за ову годину показују да је приход повећан за трећину, а Аеродром је постао и регионални центар за обуку менаџмента и специјалних аеродромских служби из окружења.

Аеродром "Никола Тесла" је, по броју путника на годишњем нивоу, одавно превазишао број путника на аеродромима у Загребу и Љубљани заједно. Највећи утицај на пораст броја путника има компанија "Ер Србија."

Одскоро, сви аеродроми у Србији послују као једно предузеће. У Нишу кажу да је то промена која већ доноси резултате и да је Аеродром Београд у функцији развоја малих аеродрома у земљи.

"После дугог поста од јула 2015. године са нашег аеродрома летеће једна нискобуџетна компанија 'Визер'. И то је у будућности интенција нишког аеродрома – никсобуџетне компаније и карго превоз", каже директро аеродрома Владица Ђурђановић.

Следеће године биће изабран приватизациони саветник Аеродрома "Никола Тесла", али неће бити продат у 2015. Планира се повећање прихода за 35 одсто и око 20 милиона евра грађевинских радова на проширењу аеродромске зграде.

"Наредну годину ја гледам као шансу за домаћу грађевинску индустрију. У сарадњи са Министарством привреде и Привредном комором организоваћемо једну презентацију и настојаћемо да наша привреда првенствено добије тај посао", каже директор Аеродрома "Никола Тесла" Саша Влаисављевић.

Поред проширења аеродромске зграде, Аеродром "Никола Тесла" у 2015. години планира и изградњу авио-мостова. Радови неће ометати саобраћај као што, подсећају надлежни, нису ни у протекле две године.
 
Следеће године биће изабран приватизациони саветник Аеродрома "Никола Тесла",

Издаја!
 
Inače, kakve su vam procene obima saobraćaja za 2015?

Nešto vidim da svi najavljuju neke bombastične cifre, ne znam odakle je više moguće crpeti toliko visok rast. Obzirom da ćemo ove godine imato oko 4.7M, uz rast od skoro 30% na godišnjem nivou, ja bih bio happy da iduće godine porastemo za 10%. Mada mislim da će biti i manje od toga, osim ako cene nafte ne budu uticale da karte budu ultra jeftine.

Ja mislim da će, bez većih nepredviđenih okolnosti poput vulkana i leda, biti oko 5M ukupno, +/- 100k.
 
5,3 милиона. За ову годину сам предвиђао 4,5-4,6 ... Суштина је у томе да кад се једном уђе на терен трансферних путника са њега се тешко одлази, раст постаје неминован а зависност од дамаћих путника све мања. Ер Србија ће повећати фреквенције на свим до сада успешним линијама и увешће нове. Број трансферних путника се тек захуктава.
 
5,25m. Ne zaboravite da skoro svakog meseca neka od stranih kompanija objavi prekid svojih linija.
2016. može ići i 6 do 6,5 miliona pod uslovom da JU počne ozbiljan long haul do kraja 2015. kao i da strane kompanije počnu da se vraćaju ili povećaju frekvencije.
Pod ozbiljnim long haulom podrazumevam minimum 13 bound letova nedeljno(10 u vansezoni) ka bar 4 destinacije (JFK, ORD, YYZ i PEK).
 
Dobro, ali imamo i recesione efekte sa strane, manje love koje će ostajati za one potrebe koje nisu primarne, možda malo splasne i interesovanje za letnje aranžmane.

Voleo bi, dakako, da bude što više putnika, ali ja bih bio srećan i sa rastom od 5%.
 
Sta mislite o ideji mada nisam siguran koliko to odgovara Air Srbiji da se na pojedinim letovima sa presedanjiam u bg uvedu duza presedanja gde bi se omogucilo da turisti izadju do bg-a. Tacnije mislio sam da im se uz kartu avionsku obezbedi autobuski prevoz do grada i nazad da malo prosetaju sednu negde popiju picence osmotre grad i pozele da se vrate i ostanu duze od par sati.

Govorim iz iskustva gde sam u Rimu presedao sa pauzom od 7 sati i odlicno iskoristio vreme prosetavsi u nekoj najosnovnijoj turistickoj poseti.
 
Mozda onaj panoramski bus direktno od aerodroma da ih provoza par sati po gradu pa nazad na aerodrom?
 
Nekada je to postojalo za putnike koj su više časova čekali nastavak (vezu) nastavak putovanja
čak i za putnike koima je trebala viza , izdavane su ,,turističke propusnice,,
a JATov autobusi su tako itako išli na 20-30 min.
Prtljag je tako i onako ostajao u sortirnici
 
Bilo sta samo da vide malo grad ostave neku paricu dodatnu. Jos na ulazu u avion im se da fino brosura neka fina prigodna i da makar jedan od objekata vide uzivo. Naravno misim da je Kalemegdan sa najvise efekta na strane turiste.

Bitan je koncept koji se moze dalje razvijati i koji mozda i ne zahteva prevelike pauze izmedju letova to treba fino proracunati. Takodje putnicima moze dodatno na aerodromu da se naplati odlaganje rucnog prtljaga ko je sa sobom poneo a ne zeli da ga vuce sa sobom itd.
 
Welcome servis u trazitu kao i turist biro u holu gde je izlazak sa carine
i ima u obavezi da ponude putniku kad ima više vremena
do narednog leta upravo tu opciju poseta gradu

Ponuda na samom aerodromu nikada nije a ni nece uspeti da više od par sati zadovolji potrebe ni jednog putnika

nakon par sati
putniku je smaranje, aerodromskoj službi takav putnik je dosada i smetnja ,
avio kompanija dobija mrzovoljnog putnika,
a aerodromski ugostitelji nakon par sasti ugošćavanja su ,,ispucani,,

te takav ,,izlet,, jeste prava stvar
koja prija baš svima :D
 
U Istambulu to postoji bus tura kad se preseda i popularno je, mada njihov aerodrom je mnogo veci od naseg ali i grad i zanimljiviji.
 
Postoji li kod nas na aerodromu mesto gde se moze odloziti prtljag na par sati radi ovakvog obilaska.

Necemo porediti BG sa megapolisom kao sto je Istambul ali siguran sam da za 2-3 sata obilaska ima sta da ponudi.
 
Да ми уведемо лепо кладионицу колико ће следеће године "Никола Тесла" имати путника. Ко победи или ко буде најближи броју-више њих, на следећем окупу нас Беобилдоваца, му/им плаћамо :vops: :)
 
чекај да изађу децембарски резултати, па ћемо онда да отворимо кладионицу
 
Ja sam u Stokholmu iskoristio tu varijantu, 6 čekanja.

Problem ANT je što ima izuzetno malo usluga za tranzitne putnike, tu je baš siromašna ponuda. O tome ptreba pod hitno da se razmišlja.
 
Пантограф":3vfa2cx2 je napisao(la):
Сад само још да напуне "Ербас 320" (у шта, искрено, сумњам), па да им линија потраје дуже од три месеца.

Trebalo bi da ga napune, ako ne nislije, onda siptari sa Kosova… Nije Svajcarska tek tako, pa jos iz Nisa.
 
Saša Vlaisavljević: U terminale ulažemo 20 miliona evra
T. SPALEVIĆ | 27. decembar 2014. 16:01 | Komentara: 7
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... liona-evra

Naša najveća vazdušna luka neće čekati "skrštenih ruku" strateškog partnera ili koncesionara. Beogradski aerodrom "Nikola Tesla", kako za "Novosti" kaže Saša Vlaisavljević, v.d. generalnog direktora, u narednoj godini planira da iz sopstvenih prihoda investira više od 20 miliona evra.

Proširenje novog terminala sa četiri gejta i dva nova avio-mosta, nova platforma za odleđivanje aviona, rekonstrukcija i adaptacija starog terminala i veznog dela najvažniji su projekti za 2015.

- Dogodine će se aerodrom "Nikola Tesla" približiti projektovanom kapacitetu, pa su nove investicije neophodne - navodi Vlaisavljević. - Poslovnom politikom predviđa se i nadalje povećani obim avio-saobraćaja i to iznad evropskog proseka, koji iznosi između 3,6 i 3,7 odsto. Ukupan prihod za 2015. premašiće devet milijardi dinara što je za osam odsto više u odnosu na 2014. Kada je reč o republičkom budžetu u 2013. aerodrom je uplatio 60.000 evra, ove godine oko 6,5 miliona evra, a u narednoj biće još 30 odsto više, jer će toliko da poraste i naš profit.

Prilikom planiranja troškova Aerodrom se strogo pridržavao smernica, koje je Vlada Srbije dala u uputstvu za izradu godišnjih programa poslovanja. To je u planu rezultiralo zakonski umanjenim zaradama, troškovi reprezentacije smanjeni su za 60 odsto, a sponzorstva i donacije za 40 odsto, troškovi službenih putovanja umanjeni su za 20 odsto, a sredstva namenjena za stručna usavršavanja za 25 odsto...

- Što se tiče donacija i sponzorstava, novi manadžment planira veliki preokret - ističe Vlaisavljević. - Kao društveno odgovorna kompanija, koja pravi sve značajniji profit, umesto velikim sportskim klubovima okrećemo se ulaganju u decu, predškolske i školske ustanove kao i u zdravstvo. Stavili smo tačku na ulaganja u sportske klubove, koji svake godine samo povećavaju gubitke i nikada ne znamo gde će i u čijim džepovima naš novac da završi.

ŠTEDNjA NA SVAKOM KORAKU

TROŠKOVI reprezentacije na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla" iznosili su u 2013. godini - 12,7 miliona dinara, ove godine bio je to iznos od 7,8 miliona dok je za narednu planirano tri miliona. Na sponzorstva je prošle godine otišlo više od 30 miliona, ove oko 25, a za narednu je plan oko 15 miliona dinara.
 
...Proširenje novog terminala sa četiri gejta i dva nova avio-mosta, nova platforma za odleđivanje aviona, rekonstrukcija i adaptacija starog terminala i veznog dela najvažniji su projekti za 2015...

Mora da je ovaj počeo da čita stare postove sa Beobuilda :lool: :laugh: :lool:
 
Vrh