Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

utorak 2.09.2014. | 10:42
BG Aerodrom oborio novi rekord :) :)
Izvor: B92
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=894970

Beograd -- Beogradski aerodrom "Nikola Tesla" u avgustu je koristilo više putnika nego i u jednom mesecu ranije, saopšteno je iz te kompanije.

Kako se navodi, kroz beogradski aerodrom prošlo je ukupno 576.000 putnika, čime je nadmašen istorijski mesečni rekord.

Od početka godine na aerodromu je registrovano 3.104.000 putnika, što je za 31 odsto više nego u istom periodu prošle godine, saopšteno je sa aerodroma "Nikola Tesla".
 
Zanimljivo je i da rast broja avio operacija ne prati rast broja putnika. Razlog tome mogu biti veći load factor ili slanje većih aviona od strane aviokompanija.
 
Verovatno carteri koji su rezervisani i puni
 
мање више сва три разлога подједнако. ако погледате сајт аеородрома видећете доста летова са 321 који има капацитет 185-220 путника, зависи од конфигурације. а било је и доста чартера. нпр. данас има 89 летова са аеродрома, од тога је 64 (4 су чартери) са авионима у рангу 124-220 седишта (фамилије 737 и 320), од којих су три са 321
 
sreda 10.09.2014. | 09:37
Emirati bliži Surčinu od Nemaca
Izvor: Danas
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=898076

Ko će biti novi vlasnik beogradskog aerodroma pitanje je kojim se bave slovenački mediji, nakon što je ljubljanska vazdušna luka prodata kompaniji Fraport.

Po ljubljanskim izveštajima, Fraport je zainteresovan i za Teslu, čime bi kompletirao regionalni portfolio aerodroma u svom vlasništvu koji bi se protezao od Ljubljane, preko Beograda pa do Sofije.

Međutim, uprkos tome što se Vlada Srbije odavno ovim povodom nije zvanično oglašavala, gotovo je sigurno da će umesto Nemaca u Surčin (po drugi put) doći Arapi.

Nakon što je Etihad, avio-gigant iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, preuzeo manjinski paket, ali i kompletno upravljanje Jat ervejzom, koji je preimenovan u Er Srbiju, objavljeno je da su kompanije iz te zemlje zainteresovane da preuzmu i sam aerodrom. S obzirom na sve dosadašnje najave investicija iz UAE, ovo nikog nije začudilo. Prema dosadašnjim informacijama, Vlada Srbije ipak nije spremna da aerodrom proda, kao što su to uradili Slovenci, već da ga investitoru da pod koncesiju na najverovatnije 20 godina, tokom kojih bi on imao pravo da ubire sav prihod. Zauzvrat, država bi zahtevala da ulagač u Surčinu izgradi drugu pistu, treći terminal koji bi koristila isključivo Er Srbija, obnovi prvi terminal, izgradi hotel i najveći regionalni kargo centar. Ukupan iznos ovih investicija bi bio oko milijardu evra.

Radi jasnijeg uvida u odnos veličina, ceo ljubljanski aerodrom Fraportu je prodat za 234,4 miliona evra.

Prema ranijim navodima, građevinski gigant Arabtek je zainteresovan da preuzme na sebe realizaciju ovakvog aranžmana, zajedno sa još jednom kompanijom iz Emirata, čije ime nije objavljeno. Ovi investitori su letos već bili u Vladi Srbije na inicijalnim pregovorima oko mogućeg koncesionog ugovora, zbog čega eventualni pokušaj Fraporta da se "umeša“ u posao oko preuzimanja "Nikole Tesle“ i to klasičnom kupovinom aerodroma, ne deluje izgledno.

S druge strane, prodaja aerodroma Emiratima, u situaciji kada je vodeći avio-prevoznik u državi već pod upravom kompanije iz te države, zasigurno neće naići na podršku na Zapadu, gde se već kritički gleda na prodaju Jata Etihadu. Tome zasigurno doprinosi i to što je nakon formiranja Er Srbije, koja beleži odlične poslovne rezultate, aerodrom "Nikola Tesla“ podigao cenu taksi za niskotarifne prevoznike za čak 40 odsto, što je navelo čelnike mađarskog Viz era da sasvim otvoreno optuže beogradsku vazdušnu luku da radi u interesu Er Srbije, a na štetu "lou-kost“ kompanija. Viz er je u međuvremenu ukinuo linije za Oslo i Brisel, a posle njega su i brojni drugi niskotarifni prevoznici odlučili ili da odu iz Srbije ili da ukinu pojedine linije i smanje obim saobraćaja. Između ostalog, to su učinili Izi džet, Džermanvings i Norvidžan, mada bar u određenim slučajevima razlozi nisu bili vezani za odnos aerodroma i nacionalnog avio-prevoznika.

Konsultant za strana ulaganja Milan Kovačević smatra da Srbija uopšte ne treba da prodaje beogradski aerodrom, jer on već sada pozitivno posluje, već da bi trebalo da postavi profesionalni menadžment, koji će unaprediti poslovanje i tako pribaviti sredstva za eventualna proširenja i unapređenja.

"Najgore bi bilo kada bi se aerodrom prodao suvlasniku Er Srbije, jer bi to štetilo ostalim avio-kompanijama ili bi se barem stekao utisak da to njima šteti ili da može da im šteti", tvrdi Kovačević.

Upitan da li bi se isti argumenti primenjivali i da je, na primer, Lufthanza kupila Jat, a Fraport kupio aerodrom, Kovačević nema dileme.

"Ja bih se bunio. I tada bih se bunio kao i sada, jer aerodrom može da se razvija samo ako svima pruža usluge pod istim uslovima. Ovako će se uvek pronaći način da se pomogne Er Srbiji, a ako se to i ne dogodi, ostale avio-kompanije će sigurno verovati da će aerodrom hteti da pronađe način da pomogne nacionalnom prevozniku", tvrdi Kovačević.

Ovaj stručnjak smatra da ne bi bilo dobro ni da se Fraportu proda aerodrom, kao što su to uradile slovenačke vlasti, jer smatra da je "Nikola Tesla“ već sada uspešan aerodrom, kojem nije potrebna dogradnja kapaciteta "kada ni ovi nisu do kraja iskorišteni“.

"U svakom slučaju, ako se išta bude prodavalo, neophodno je da to bude urađeno uz potpuno javni tender", kaže Kovačević, koji dodaje da veruje da će uprkos ovim argumentima, Vlada ipak prodati aerodrom, kao i što će prodati "sve što može“.
 
Beograd dobija novi zaštitni znak
Izvor: Tanjug

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) započinje realizaciju važnih projekta izgradnje dva kontrolna tornja na aerodromima u Beogradu i Tivtu.

718208988542ac6c0b5f4104.jpg

Foto: beobuild.rs, arhiva

Investicija je vredna oko 10 miliona evra, a građevine će pleniti svojom lepotom, izjavio je direktor SMATSA Radojica Rovčanin.

U izjavi za Tanjug Rovčanin kaže da će gradnja tornja u Beogradu biti završena za tri godine, a u Tivtu do kraja 2015. godine.

"Ideju za to sam dobio, uz podršku svih kolega iz SMATSA, jer pre svega želim da ta dva grada dobiju dve nove monumentalne građevine koje će, s jedne strane pleniti svojom lepotom, a sa druge u njih ćemo ugraditi najnoviju tehnologiju koja će doprineti poboljšanju bezbednosti vazdušnog saobraćaja", istakao je prvi čovek SMATSA.

Beograd će, kaže, dobiti svoj novi kontrolni toranj, koji će postati novi zaštitni znak srpske prestonice.

Podsetio je da je postojeći toranj počeo da radi 1962. godine, ali s obzirom na to da je došlo do naglog porasta vazdušnog saobraćaja poslednjih decenija, neophodno unapređenje sistema kontrole letenja.

"Kada je beogradski kontrolni toranj počeo sa radom, ovaj deo Evrope je tada godišnje preletao 371 avion, dok danas imamo toliko aviona u samo jednom satu saobraćaja", napomenuo je Rovčanin.

Zato je, kaže, neophodno da se beogradski toranj tehnološki unapredi.

"Kada to već radimo, daćemo sve od sebe da on bude građevina koja će pleniti svojom visinom, raškoši, stilom i lepotom", rekao je Rovčanin.

Inače, aerodromska Kontorola letenja Beograd predstavlja jednu od 10 organizacionih jedinica SMATSA, pored areodromske kontrole letenja Vršac, Batajnica, Niš, Užice, Kraljevo, Podgorica ,Tivat i Priština.

"Formiranjem Er Srbije i novim redom letenja u ovoj sezoni, primetan je porast saobraćaja na beogradskom aerodromu, što se direktno odražava na broj poletanja i sletanja koji je porastao za 30 odsto u odnosu na prošlu godinu, što iznosi oko 7.300 poletanja i sletanja na mesečnom nivou. Zato nam treba novi kontrolni toranj u Beogradu", naglasio je.

Rovčanin je rekao da će SMATSA novi kontrolni toranj u Tivtu završiti do kraja sledeće godine, te da će se truditi svom snagom da bude u uoptrebi do početka turističke sezone.

"Tako će se stvoriti uslovi za bolji rad sa kvalitetnijom tehnikom, što će doprineti lakšem i boljem funkcionisanju svih službi na aerodromu. U taj toranj biće ugrađena ista tehnologija kao i u beogradski i na taj način Tivat će imati rešeno pitanje tornja za sledećih 20 godina", istakao je on.

Napomenuo je da je svima u SMATSA-u veoma stalo da i ovaj toranj bude arhitektonsko remek-delo koje će turisti prvo videti i kome će se diviti, kada budu sletali na aerodrom Tivat.

"Veliko mi je zadovoljstvo što se Kontrolom letenja ponose naše dve vlade-osnivači, Srbije i Crne Gore, ne samo zato što značajno doprinosimo budžetima obe države već i zato što znanjem, investicijama i jasnom vizijom budućnosti obezbeđujemo siguran vazdušni saobraćaj na nacin koji je bolji nego u mnogo razvijenijim zemljama na zapadu", poručio je on.

Rovčanin je dodao da je na tome posebno priznanje Kontroli letenja uputila i krovna organizacija Jurokontrol, koja je po svim kriterijumima svrstala SMATSA u najbolje kompanije Evrope.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2014&mm=09&dd=30&nav_id=905915
 
Baš lepo. Samo da ne odu u neki teški kičeraj, pa im najbitnije bude da je najveći, najiviši, najskuplji i najfancy u regionu. Mada, danas su novi tornjevi prilično unificirani. Ja bih voleo da dobijemo nešto poput onoga na Arlandi.
 
Чартер летови Русија-Србија
БЕОГРАД – На недавно одржаном Сајму туризма у Москви показано је велико интересовање за понуду Србије, па су закупљени и чартер летови Русија-Србија који ће почети крајем године, саопšтила је данас Туристичка организација Србије (ТОС).

Четири туристичке агенције из Русије: Геометрија, Р-Турс, Апелсин и 7-тур, које су биле присутне на šтанду ТОС-а у Москви, договориле су и закупиле чартер лет Москва-Ниš-Москва, који ће летети једном недељно, почевšи од 28 децембра.

Ови туроператери су са чартер компанијом „Јамал” из Русије најавили и закупили прва четири лета на тој релацији.

Овим се после дуго година обнавља чартер саобраћај према аеродрому Ниš. Чартерна авиокомпанија „Јамал” ће авионима типа Аирбус 320 са 160 места превозити руске туристе заинтересоване за одмор у Србији.

На сајму у Москви, посебан нагласак стављен је на понуду за одмор у наšој земљи у предстојећем зимском периоду, нарочито најпосећенијег зимског центра Копаоник, као и на богату понуду бањског и спа туризма у Србији.

Према званичним подацима Републичког завода за статистику, руски туристи су у првих осам месеци ове године остварили 109.807 ноћења у Србији, šто је повећање од 31 одсто у односу на исти период претходне године, и тиме постали наšи најбројнији страни гости.
http://www.politika.rs/vesti/najnovije- ... ja.sr.html
 
Air Croatia nije isto što i Croatia Airlines. Ovo je neka švedska kompanija koja će poslovati u Hrvatskoj. Sajt im je, kao što vidite, grozan. Piše da će više informacija o redu letenja imati 13. oktobra.

Bilo kako bilo, dobro je da i ZG bude povezan :)
 
та фамозна Ер Кроација је још 14.06 са ЧСА-овим 319 хтела да лети из Сплита и Загреба за Стокхолм и Гетеборг. онда су померили летове за 28.06 и додали Задар и још су хтели да лете до Тел Авива. па су онда 14.06 одустали од Сткхолм-Загреб и Стокхолм-Сплит. и све се то завршило дан пред почетак летова (27.06) када је објављено да Ер Кроација одлаже летове до 2015. тако да ми све то ужасно смрди на пропали посао
и оно што још нема смисла је да авиону треба два сата од Загреба до Београда
 
Ja i dalje ne mogu da verujem da se ne otvara linija Beograd-Zagreb direkt,a Lufthansa mlati li pare na toj liniji preko Frankfurta, Minhena i Beca...
 
haha pa nije valjda da ima putnika koji su voljni da lete preko frankfurta minhena i beca na relaciji Bg - Zg
 
Изгледа да се нешто неповољно кува за комшијску авио компанију.

MILIJUNSKA TUŽBA
AMERIČKA PLJUSKA HRVATSKOJ Sutkinja: 'Proces na vašem sudu trajao bi 10 godina. Sudit ćemo mi!'
Američka kompanija Networld Communications podnijela je tužbu protiv Croatia Airlinesa zbog jednostranog raskida ugovora o prodaji karata i marketinškom zastupanju za područje Sjeverne Amerike i Kanade.
http://www.jutarnji.hr/americka-pljuska ... -/1225300/
 
Naravno da ima, pogotovo sto sam ovde ili na nekom drugom forumu citao da vece kompanije dozvoljavaju radnicima samo da lete, pa koriste ovu rutu
 
loyola":1celgw5q je napisao(la):
Ja i dalje ne mogu da verujem da se ne otvara linija Beograd-Zagreb direkt,a Lufthansa mlati li pare na toj liniji preko Frankfurta, Minhena i Beca...

па Кроација им је један од главних фидера, наравно да има неће дозволити да лете за Београд

Гага":1celgw5q je napisao(la):
Изгледа да се нешто неповољно кува за комшијску авио компанију.

док је Кучко на месту директора Кроације за Ер Србију и АНТ нема зиме у бившој Југи
 
Vrh