Šta je novo?

Aerodrom "Morava" Kraljevo

KVO-IST je 727km. Taj let ima block time 2h15'. To je maksimum, vise od toga je zaista preterivanje.
Ovo je slika sta upada u 2h15' od Kraljeva. Od Turske jedino Istanbul moze, sve ostalo (Izmir, Ankara) je predaleko.
Pogledajte prilog 161941
Pomenuo sam aerodrome "ispod 3h", ali evo neka bude ispod 2h 30'. Ima tu interesantih gradova, a kako je rečeno Beč je možda sledeća opcija.

IMG_20230518_063113.png
 
био је Беч раније., па је повучен из постојећег ПСО. очигледно да није било много велико интересовање
 
Другим речима ништа интересантно. АТР је овде слабо искористив. Треба нова писта, да би било перспективе.
Е сад има ли перспективе, друго је питање. Можда неки летњи чертери...
 
Za svakog preko 185cm visine 3h u ATR-u kakve ima AS je bukvalno nepodnošljivo. NE metaforično, već bukvalno. Ako ste pri tom blizu propeleru, bolje je voziti tih 12h :)
 
Preterujes, novi ATRovi su manje bucni i osetno udobniji od starih. Ali 3h je nepodnosljivo otprilike u skoro svakoj economy konfiguraciji koja leti iz beograda, ako cemo realno :)
 
Na mapi koju sam gore postavio vidi se krug gde let traje 2h 30min. U njemu ima više interesantih destinacija, a i u samo 2h sata leta ima potencijalnih destinacija. Ali pitanje je kakvo je interesovanje putnika i to bi trebalo ispitati radi isplativosti budućih linija.
 
...Ali 3h je nepodnosljivo otprilike u skoro svakoj economy konfiguraciji koja leti iz beograda, ako cemo realno :)
Ko je čekao na granici 3+ sati u busu za vreme migrantske krize, kad nisu davali da se izađe iz busa, ladno može 5 sati u ATR-u.
Šalim se naravno. ATR je za kraće letove. Već je 737/A320/A321 sasvim ok za dalja putovanja. U loucost varijanti do 3 sata, a u normalnoj i preko 4 sata. Već sam pisao, meni lično jedino smeta onako suv vazduh u uskotrupcima, jer posle 4 sata počinjem da kijam.
 
Moram da kažem da meni ovaj aerodrom uopšte nije jasan i en znam kako će biti isplativ. Preblizu je NIša i Beograda da bi mogao da generiše veliki saobraćaj. Jedino mi padaju na pamet privatni avioni i mali čarteri, ali baš mali, više kao cesne i grumani (na slici) što se iznajmljuju u Royal Charter Service. Za neku bogatiju klijentelu koja živi, na tom području i gasterbajtere naravno . Ali držati ceo personal samo zbog njih, na aerodromu nije baš cost efective.
private-charter-home.jpg
 
Па, да има клијентеле, такав саобраћај би већ био организован, писта то може да прими, али ето, нешто нема. И неће ни бити.
 
. . Preblizu je Niša i Beograda da bi mogao da generiše veliki saobraćaj. . .
Izgradnjom "Moravskog koridora" biće još bliži, tj. brže i lakše će se iz gradova u okolini stizati do aerodroma u NI i BG. Pored toga ulaže se u proširenje ta dva aerodroma, tj. država gradi u Nišu i pitanje je da li bi trebalo da ulaže i u "Moravu" (dugačka pista). Izgleda da je tom regionu dovoljno nekoliko avio-linija i povremenih čarter letova.
IMG_20230520_102320.png
 
KADA KREĆU NOVE LINIJE I IZGRADNJA NOVE PISTE

izvor: www.facebook.com/moravapolis/photos/a.658485690982409/1781722638658703/

Ako tzv.nacionalni avio operater ne može ili neće nove linje da otvara, onda javni poziv za nekog referentnog, međunarodnog avio operatera, koji može i hoće.
Ako Administracija ne može ili neće novu pistu da pravi, onda javni poziv za nekog referentnog, međunarodnog koncesionara, koji može i hoće.

Kao što se beogradski razvojni basen razvija, između ostalog, zahvaljujući snažnom razvoju aerodroma Tesla, istu takvu potrebu ima i razvojni basen središnjeg dela zemlje Srbije uz pomoć svog aerodroma 'MORAVA'

Embraer Morava.png
 
Па како то да уради страни концесионар, кад писта припада и војсци? Како да концесионар урадио ескпропријацију земљишта? Јел се то сад као у средњем веку сваки српски крај заразио аутономаштвом?
 
Prosto je, dokle god budemo imali bilo kakav ozbiljniji oblik oruzanih snaga taj aerodrom je od ogromnog znacaja za vojsku i tu od nekog velikog civilnog letenja nema nista, sve i da ima toliko putnika da ih ULT-om ubacuju u avion. Ovo sa civilnim aerodromom je pocelo u vreme Sutanovca na nagovor Amera (bilo je ideja i pre 40 godina, ali ne ovako), verovatno u nekoj perspektivi da se zemlja razbije na autonomne oblasti koje nece imati vojsku, a imace neku infrastrukturu za nesmetano funkcionisanje. Sve mirise na to, a koliko mozemo da se odupremo pitanje je.
 
Људи су мислећа бића и имају од Бога тај дар. Срби имају огроман таленат и огроман капацитет, много паметних људи, али нико неће да мисли. Све се ради од ока, на о-рук, и ваљда ће да прође. А онда, периодично упаднемо у кризу која још поче и крв да нам испушта. Е тек онда почиње Србин да мисли. А штета. Може то и много раније да се ради.

Тако и за аеродром, увек је било непријтеља који нам нису мислили добро. А ко нас тера да радимо како они то траже? Због чега ми не играмо свој танго? Да, саплићу нас, газе нам на ноге, али ваљда ми који видимо шта се дешава, немајући могућност да неком дамо шаку у зубе, требамо још тананије да вучемо покрете
 
Људи су мислећа бића и имају од Бога тај дар. Срби имају огроман таленат и огроман капацитет, много паметних људи, али нико неће да мисли. Све се ради од ока, на о-рук, и ваљда ће да прође. А онда, периодично упаднемо у кризу која још поче и крв да нам испушта. Е тек онда почиње Србин да мисли. А штета. Може то и много раније да се ради.

Тако и за аеродром, увек је било непријтеља који нам нису мислили добро. А ко нас тера да радимо како они то траже? Због чега ми не играмо свој танго? Да, саплићу нас, газе нам на ноге, али ваљда ми који видимо шта се дешава, немајући могућност да неком дамо шаку у зубе, требамо још тананије да вучемо покрете
Zato sto vise ne biramo najbolje medju nama ili makar one bolje, vec biramo najgore ili gore, a onda se ti i takvi za smesne pare prodaju i tako ostanemo bez ikakvih interesa u svojem drustvu koje opstaje na neki nacin 1500 godina. Nazalost, cak su i neki ratovi za nas bili blagotvorni u tom smislu, da makar u nekom kratkom periodu nakon njih odlucuju koliko-toliko ljudi zainteresovani za uspeh zemlje i naroda.
 
Nažalost, opet se bavite političarenjem i teorijama zavere, a realnost je da nema ekonomskog opravdanja za veće ulaganje u ovaj aerodrom od onog koji je planiran. Neka pista od 4km i veliki kargo centar su megalomanske ideje.

 
Нажалост, да.
je*******i ga! Oni su („nasi”) iz Kraljeva izmestili Drzavnu fabriku aviona posle rata zato sto partija u njoj nikada nije imala nekog ozbiljnijeg pokreta osim par ljudi, cak im ni adekvatan spomenik nisu napravili posle rata i ako je gotovo cela fabrika aviona streljana oktobra 1941. godine. Niko nikada nije postavio to pitanje u Kraljevu, a ne u Srbiji. Ne znam da li bi mogla da se napravi fabrika posle rata na drugom mestu da su svi radnici streljani, a fabrika bila npr. u Varazdinu. Sta je bilo sa Fabrikom aeroplanskih motora iz Rakovice? Sve su to Srbi pomogli iznutra. Da imam pare napravio bih privatnu fabriku aviona Ikarus, pa neka je zapale. To smo mi Srbi, uvek saucesnici u samoj propasti.
 
Nažalost, opet se bavite političarenjem i teorijama zavere, a realnost je da nema ekonomskog opravdanja za veće ulaganje u ovaj aerodrom od onog koji je planiran. Neka pista od 4km i veliki kargo centar su megalomanske ideje.

Kome treba taj civilni aerodrom?
 
Izgradnjom "Moravskog koridora" biće još bliži, tj. brže i lakše će se iz gradova u okolini stizati do aerodroma u NI i BG. Pored toga ulaže se u proširenje ta dva aerodroma, tj. država gradi u Nišu i pitanje je da li bi trebalo da ulaže i u "Moravu" (dugačka pista). Izgleda da je tom regionu dovoljno nekoliko avio-linija i povremenih čarter letova.







Pogledajte prilog 162176
Ja bi ovu elipsu povukao malo levo, jer je ovima iz Pomoravlja Kraljevo tek treća opcija. Niš je podjednako udaljen, a veći je, dok je BEG neuporediv, a i on je na sat i po vožnje.
 
Nije samo važna udaljenost od aerodroma, već i gde je let za odgovarajuću destinaciju. Zato će nap. neko iz Kraljeva ići u Niš jer mu tamo odgovara neki let.

Aerodrom "Morava" je u sastavu "Aerodroma Srbije" i država preko tog JP može da investira u infrastrukturu aerodroma. A pitanje gde će biti letova je na "Air Serbia", tj. gde im se isplati da imaju stalne linije.

 
Nije samo važna udaljenost od aerodroma, već i gde je let za odgovarajuću destinaciju. Zato će nap. neko iz Kraljeva ići u Niš jer mu tamo odgovara neki let.

Aerodrom "Morava" je u sastavu "Aerodroma Srbije" i država preko tog JP može da investira u infrastrukturu aerodroma. A pitanje gde će biti letova je na "Air Serbia", tj. gde im se isplati da imaju stalne linije.


Pa nije baš da se pita Air Serbia.
Država odluči koje linije će da subvencioniše, tzv. PSO letovi.
Ne bi Air Serbia letela ni Beč ni Solun da država itekako ne sponzoriše te letove.
Nije baš jeftino da avion za svaki let koji ide iz Kraljeva dodje iz Beograda prazan i leti nazad u Beograd prazan.
Kada bi u Kraljevu bio baziran jedan ATR možda bi im se i isplatilo...
 
Vrh