Šta je novo?

Aerodrom "Morava" Kraljevo

Pre korone su hteli Nemci sa Eurowingsom da lede Beograd - Pristina, doduse dosta je to bilo politicki, ali potraznje i para ima sigurno. Vec im Tirana donosi profit, zasto ne bi i Pristina?
 
Za Tiranu bi trebalo da ima više O&D putnika, poslovnih ljudi i sl. A za Prištinu? Sve sami transferi. To mu onda najčešće dođe malo para. Ne mora da znači - u sadašnjoj situaciji preskupih karata za Rusiju npr. sigurno se isplati i pun avion transfera ka ruskim aerodromima - ali u Prištini bi se otimali za putnike sa loukosterima i sa albanskim agencijama koje voze gastarbajtere. A 1 stop moraju da daju jeftinije svuda gde imaju konkurenciju.
 
Poslednja izmena:
Imaju dosta letova za Bec, Cirih i Istanbul, ostalo su LOT i loukosteri. Izbor destinacija prilicno ogranicen, a te albanske agencije su prilicno skupe zbog nedostatka konkurencije. Pristina nema cak ni let za Pariz. Bilo bi tu mesta za JU, ali tesko da ce se skoro realizovati letovi.
 
Ovo je stranica koja (TREBA DA) afirmiše vrednosti aerodroma MORAVA.
Intermodalni centar MORAVA.jpg
 
Vidi, prijatelju, nemoj da ti pokretač teme objašnjava šta ova ona treba da radi: Ovde se prikazuje aerodrom "Morava" kakav jeste, kakav može da bude i šta su mu mane.
Kao i sve druge teme.
Marketing preskoči.
 
Iako Pristina ima jako malo opcija za konekcije (Turkish, LOT, Austrian), prilicno sam siguran da Albanci sa Kosova iz principa ne bi leteli Air Serbiom.
 
Bilo bi ih nešto. A da li to donosi profit, to je drugo pitanje.

Sa obzirom da Kosovo nema svoju aviokompaniju, JU bi verovatno bila jedina kompanija koja bi obavljala te letove. Samim tim bi jedini koji bi zaradjivali od aerodroma bili JU i njeni codeshare partneri, jer bi kompanija verovatno uskladila slot sa svojim drugim letovima. Cak i da lete sa JU do Beograda, pa odatle drugom kompanijom ka Evropi, opet postoji racunica.

Drugi deo problema je sto se aerodrom u Pristini zove Adem Jasari i sto bi postojalo previse "ludaka" koji bi sabotirali ovaj poduhvat iz politickih razloga. Ali sa obzirom na smer u kojem ide region, mislim da mozemo ocekivati ovu liniju u sledecih 5 godina. Pristina prirodno gravitira Beogradu, u istoj meri kao i Podgorica i Skoplje, bez obzira na trenutnu politicku situaciju.

Da bi se bilo sta od ovoga desilo potrebno je da Srbija pocne da dozvoljava avionima koji idu za Pristinu prelet preko naseg vazdusnog prostora.

Da se vratimo temi, Intermodalni centar morava je nesto gde bi ovaj Aerodrom cinilo bolje povezanim od BG aerodroma. Pitanje kolika je to investicija i postoji li politicka volja.
 
Poslednja izmena:
Problem je u tome što JU ne zarađuje novac, već gubi oko 20 evra po putniku. Poslednje što nam treba u životu je da finasiramo letove Šiptarima...
 
Što neko ne pošalje fotografiju aerodroma na flightradar?
 
Takse na Moravi su sumanute! Sto je previse, previse je... OK, JU dobija popust zbog broja prevezenih putnika, pa putnicku taksu placa 7 umesto 13 evra, ali idalje je previse. Nis, koji ima 30 puta vise putnika od Morave, ima taksu od 3 EUR za sve kompanije. Nema nikakvih popusta, ali 3 EUR je niska taksa.
Screenshot 2023-01-22 at 9.14.20 PM.png
 
13€ јесте превише. максимална цена би требала да буде 8€. ове остале цене су мање/више ок. можда бих ја скинуо слетање и полетање за 0,6€, тј. да буде равно 5€ и 7€
 
Напротив! Краљево би требало да плати (субвенционише) неког да тамо лети! :)

Мада све је сувишно док се не прошири писта...
 
не не, те ствари су друго. овде говоримо о редовним ценама
 
Vrh