DzonTravolta
Expert
- Učlanjen(a)
- 26.07.2015.
- Poruke
- 6.016
- Pohvaljen
- 7.662
Dobro pitanje. Bez piste ništa.
"Prema ovome, Potpuno natovareni Embraer 195, CRJ 900 i SSJ 100 mogu da slete na Moravu!Pronašao sam potpunu vrednost nosivosti piste aerodroma Morava:
PCN 35/R/D/X/T Composite
PCN (Pavement Classification Number) je fiksni broj za određenu pistu, dakle za Moravu je numerička vrednost 35
R označava da je u pitanju rigidna površina piste
D označava da pista ima najslabiju kategoriju nosivosti podloge - ,,donjeg sloja"
X označava maksimalni pritisak u gumama 1.75 MPa (254 psi)
ACN broj (Aircraft Classification Number) je relativni i promenjiv broj koji pokazuje pritisak aviona na podlogu. Zavisi od konstrukcije aviona, broja točkova, ..... Za svaki avion je ovaj broj promenjiv i zavisi od trenutne opterećenosti aviona koja je promenjiva (masa goriva, utovarenog tereta i ljudi).
Za isti tip aviona i istu opterećenost se razlikuje ACN broj u zavisnosti od tipa podloge piste.
Zbog razlike u konstrukciji aviona, neki veći avioni i sa većom nosivosti mogu imati manji ACN broj od manjih. Npr. na moje veliko iznenađenje Il-76T ima ACN za podlogu kao na Moravi 34, što je verovatno posledica velikog broja točkova.
Da bi avion mogao koristiti neku pistu mora imati trenutni ACN broj manji ili jednak PCN broju piste.
ACN vrednosti za neke tipove aviona u tabeli u prilogu, za svaki avion od najmanje vrednosti za prazan avion, do maksimalne vrednosti aviona sa maksimalnom poletnom masom (potpuno natovaren gorivom i teretom), za pistu aerodroma Morava se gleda poslednja kolona - Rigid pavement, D:
Prema ovome, Potpuno natovareni Embraer 195, CRJ 900 i SSJ 100 mogu da slete na Moravu!
Dodatno potkrepljujem grafikonima:
Embraer 195, ACN u zavisnosti od trenutne mase aviona. Za Moravu važi gornja kosa linija na grafikonu, rigidna podloga , najslabije nosivosti.
Pogledajte prilog 143811
SSJ 100, Za Moravu važi kolona pod R i D
Pogledajte prilog 143812
Molim da me neko ispravi ako grešim!
A ko ce da leti sa tim avionima za KVO? Koja to kompanija koja ima ikakav interes da leti za KVO ima u floti E195 ili CRJ900? SSJ100 necu ni da razmatram."Prema ovome, Potpuno natovareni Embraer 195, CRJ 900 i SSJ 100 mogu da slete na Moravu!
Postoji li neka fizička t.j. geografska prepreka da se produži i proširi pista?
To je preduslov za bilo šta sem kosmodroma.
"Prema ovome, Potpuno natovareni Embraer 195, CRJ 900 i SSJ 100 mogu da slete na Moravu!
Pa eto vidi se da ne znaju sta moze da se leti sa ATR72.Pominjani su Beč, Rim, Cirih, Pariz i Grčka, a to može da leti ATR 72.
ATR 750km прелети за 2сата 15минута што је на граници подношљивог.Pa, koliko se leti do Istambula?
Pa, koliko traje let do Čikaga? . . Svi gore nabrojani letovi su ispod 3h.. . на граници подношљивог.
Naravno da nije isto. Ali nije isto ni sedeti 12h ili 3h u ATR-u.nije isto sedeti u ATRu ili širokotrupcu kakve ima AirSerbia u floti.
KVO-IST je 727km. Taj let ima block time 2h15'. To je maksimum, vise od toga je zaista preterivanje.Pa, koliko se leti do Istambula?
Kako mozes da poredis let mlaznim sirokotrupcem i let minijaturnim propelercem?!Pa, koliko traje let do Čikaga? . . Svi gore nabrojani letovi su ispod 3h.
Taj let nije mogao biti putnicki. Pun ATR72 ima teorijski dolet od 1528km. Korisni dolet je oko 10% manji, dakle 1375km.Letela je Arkia ATRom od Beograda do Tel Aviva 2017.
Oko 4ipo sata je trajao let.
Tako da sve može