Šta je novo?

Aerodrom Konstantin Veliki - Niš

Država je ugurala sve aerodrome u to novoformirano preduzeće, ne bi li ih tako lakše kontrolisala, a sve kako se ne bi ugrozio francuski koncesionar u Beogradu.

Mi ne znamo šta u tom ugovoru sa Francuzima piše, od predstavnika naše najviše vlasti smo čuli da je ipak nešto ugovoreno oko ograničavanja broja putnika ostalih naših aerodroma, ali ako je sve ok i super povoljno po nas, zašto onda ne objave?

Mislim, ne krivim Francuze, oni uzeli, platili i hoće da se obezbede da im neko drugi ne ugrožava posao, ali kakva smo mi to ludačka država koja zarad jednog aerodroma hoće da spreči razvoj svih ostalih?

Pa mogli su da dobiju manju koncesionu naknadu za Bg, ali da izbegnu klauzulu o ograničenju drugih aerodroma... Ali ne, bilo je bitno da se za Bg postigne najviše, a za ostale u ovoj zemlji, ko ih šiša.

Ovo ulaganje u niški terminal i subvencionisane letove služi da koliko toliko zamaže oči narodu, da se prikrije pravi motiv svega.

SNS sekti i lokalnoj izvršiteljki naloga iz Centrale, Dragani Sotirovski, je do narodnih interesa stalo kao do lanjskog snega.
 
Samo su 4 aerodroma u "Aerodromi Srbije" ( Niš, Morava, Rosulje i Ponikve), a svi ostali se guraju da udju, jer samo tako imaju zagarantovanu budućnost.

Više puta je pomenuto da je u koncesiji ograničenje na milion putnika, ali to samo znači da ako bude više od milion putnika biće u nekom % smanjeno davanje državi na ime koncesije. Niko ne može da zabrani razvoj aerodroma u Srbiji.

Ali, koliko je realno da u Nišu i ostalim aerodromima bude više od tog miliona? Mislim da u Nišu teško može da bude više od 600.000, jedino ako država bude plaćala 100e onom ko hoće besplatno da se vozi avionom.
 
Шћурић свакако лупа кад каже да је “држава” преузела аеродром, јер је управљање само прешло из једног нивоа државе (локалног) у други (републички). Свакако је већи капацитет републичког нивоа да улаже, и финансијски и стручно, као што је већи и капацитет за политичку манипулацију (јер су калибри већи).

Такође, координација развоја аеродрома у Србији (која може да укључи и контролисани раст) није у принципу негативна. Бесмислено би било очекивати да се сви домаћи аеродроми развијају на економским принципима, јер тако пре могу да ослабе један другог на ширем регионалном тржишту.

Проблем је што ми живимо у генерално нетранспарентном друштву, па ћемо лакше (и с пуним правом) пре да сумњамо на задње намере (нпр. корупцију) него на одговорну стратегију. Нарочито ако је она испуњена и политичком пропагандом, као што је тврдња да је “држава” изградила нови контролни торањ у Нишу, док је у реалности то урадила Агенција за контролу летења, инвестирајући новац од таксе на своје услуге (тј. де факто, торањ су платиле авио-компаније). С друге стране, републичка управа заиста инвестира у друга структурна унапређења (објекти, опрема, обука особља…) у обиму који би градској управи вероватно био далеко тежи или немогућ.
 
Srbija je skoro 100% vlasnik Agencije za kontrolu letenja, pa joj je dala lokaciju i infrastrukturu za izgradnju tornja u Nišu. A, tačno je da novac nije iz budžeta, jer je finasiranje obezbedjeno na drugi način.

Grad Niš nije imao neku zaradu od aerodroma, već je imao troškove iz budžeta, pa bi Nišlije morale da budu zahvalne što je država preuzela brigu o aerodromu.
 
Pa niški aerodrom je bio na putu samoodrživosti, da bi došla država koja je tu započetu priču prekinula i sad svake godine upumpava pare u to.. sad tek svi plaćamo i nikad neće moći samostalno da posluju.

Od ove i ovakve države možeš samo najgore da očekuješ... Kao uostalom i u drugim sferama- kad nekome ovde krene, natovariće mu se na vrat reketaši, državni mafijaši, ucenjivači i krvopije.. i ovih jadnika u Nišu se niko nije setio dok im nije krenulo pre nekoliko godina.. E kad su se lokalni entuzijasti organizovali i krenuli da prave jednu uspešnu priču- hobotnica sa vrha je videla priliku da ostvari svoje pokvarene zamisli.

Pa šta je bilo sa onim uspešnim čovekom iz Kragujevca, koji je razvio posao i počeo da pravi lovu? Natovarile mu se krvopije iz Beograda, pa je prodao posao Nemcima ne bi li se spasao... pričam o Simensu i poslu sa tramvajima, beše..
 
Mnogi drugi gradovi su ljubomorni i traže isti status kao Niš, nap. Zrenjanin, Bor ili gradovi na Moravskom koridoru koji gravitiraju aerodromu "Morava". Zašto ne bi bilo dotirano 10 linija nap. sa aerodroma Ponikve u zapadnoj Srbiji. On je izmedju Tare i Zlatibora gde bi potpomogao turizam.
 
A, pa ne ide to tako.. Prvo na lokalu ljudi moraju da potegnu i počnu da prave uspešnu priču.. Onda se uspavana hobotnica probudi i počne da pruža krake, da davi te nesrećnike dok ne klonu i pristanu da izvrše samoubistvo. Onda hobotnica uleće sa lovom svih nas kao "spasiteljka" za lakoverne, a zapravo obična krvopija i parazit, koji opstaje na plećima onih koji stvarno nešto rade.
 
Ne verujem da će takvu priču prihvatiti u Somboru, Zrenjaninu ili Boru. Eno i iz Sjenice ima zahteva za njihov aerodrom, a da i nepominjem Užice, Zlatibor i Kusturicu u Mokroj Gori. :)

Svi hoće pomoć kakvu je imao Niš i naravo investiranje u njihov aerodrom.
 
Sumnjam da je aerodrom bio na putu samoodrživosti. Bez pomoći svakako ne bi mogli da investiraju u proširenje.

Kako se priča, ograničenje je na milion putnika za Niš ili za sve ostale aerodrome u Srbiji. Čak i sa tim mislim da je u globalu koncesija u tom momentu zapravo bila dobra odluka.

Svakako, Niš je miljama daleko od milion putnika godišnje. Mislim da su na lokalu radili i rade jako loš posao kada je u pitanju privlačenje stranih turista. I pre i sada su to uglavnom takozvane gasto rute prema aerodromima ka kojima gravitira dosta naših iseljenika. Po mom mišljenju Niš i okolina imaju šta da ponude i treba da se bore da budu prepoznatljivi a ne samo da se kuka kako im država nešto uzima.
 
IMG_20221123_052822.jpg
 
Kuriozitet je da je lik do pre 2-3 godine (dok je još pisao za Tango Six) tvrdio da je Niš priča o uspehu (ruku na srce, pre nego što ga je država preuzela), dok je sumanuto napadao Kraljevo.
Sada očito napada sve čega se dotakne. Hrvati imaju sezonalnost i to je to.
 
Pa niški aerodrom je bio na putu samoodrživosti, da bi došla država koja je tu započetu priču prekinula i sad svake godine upumpava pare u to.. sad tek svi plaćamo i nikad neće moći samostalno da posluju.

није

Загорац је пробио:

Niška megalomanština

излупетао се за медаљу. мада си га фино спустио у коментарима (ако си то био ти, јер си ти једини Пантограф кога знам). а и његов истоимени дрвени адвокат је доста активан
 
Kuriozitet je da je lik do pre 2-3 godine (dok je još pisao za Tango Six) tvrdio da je Niš priča o uspehu (ruku na srce, pre nego što ga je država preuzela), dok je sumanuto napadao Kraljevo.
Sada očito napada sve čega se dotakne. Hrvati imaju sezonalnost i to je to.

Dotični gospodin je samo do te mere bezobziran da namerno provocira sa Aerodromima Kraljevo i Niš jer zna da će biti veliki broj komentara. Sve što pokušava je da nabije broj otvaranja stranice, broj komentara i na taj način podigne ,,relevantnost". U svemu tome se pretvorio u najobičniju žutu štampu bez imalo stručnog autoriteta. Perspektiva mu je jasna, još malo će Srbi da se lože i raspravljaju sa njim dok on trlja ruke sa svojom bitnošću zbog broja komentara. U skorijem periodu će to da zamre, jer će postati dosadno i providno jer se vrti kao pokvarena ploča i taj portal će sam od sebe da umre. Glavnokomandujući sajta je toliko sumanuto zaslepljen nabijanjem klikova i broja komentara da ne uspeva da mentalno obradi činjenicu da se pretvorio u najobičniju žutu štampu, sa potpunim gubitkom stručnog autoriteta, a komentari, koje on dotatno podgrejava, su pretvorili na nivo komentarisanja fanova pojedinih likova iz Zadruge i sličnih društvenih grupa (navedeno samo pretpostavljam jer ne pratim navedene rijaliti pojave).
 
Upravo ono što maločas napisah. Meni se čini da "Rajan" želi da izađe iz Niša, a bogami i "Viz".
 
Лелееееееее... Па неће можемо да си живимо од Нишлије и од њиов гнев!
 
Hm, ja ću da si sikćem više od Nišlije.

Prvo, taj aerodrom mora barem da se vrati na pre-Covid nivo za početak. Mislim da jeste pala neka muljaža zbog koncesije BEG, e sad, zašto onda proširuju terminal, stvarno ne znam.
 
Upravo ono što maločas napisah. Meni se čini da "Rajan" želi da izađe iz Niša, a bogami i "Viz".

Виз неће. гасе неколико база по Европи, тако да ће имати слободне капацитете. а и убеђен сам да ће отворити базу у Нишу када се заврши нови терминач
 
а и убеђен сам да ће отворити базу у Нишу када се заврши нови терминач

Да ли је хангар услов за отварање базе? Јер, ако јесте, нешто се несаћм да је о томе било речи. Или можда само тегљач?
 
Vrh