Šta je novo?

Aerodrom Batajnica

Dragane, a cemu komentar da je za ANT otvorena druga tema kada i sam pises o istom!!?? Po meni su ove dve teme i vise nego srodne i trenutno ne mogu da se gledaju kao dva odvojena pitanja i to upravo zbog onoga sto smo i ti i ja napisali!
 
Ta dva aerodroma osim što su blizu mereno kilometrima, po svim ostalim merilima su daleko
ko nebo i zemlja - ANT međunarodni koji radi, a AB vojni koji jedva ima neki promet - više u autotrkama.

To su dve odvojene teme, a mogu samo da se malo dotiču - baš kad se mora.
Na predhodnoj str. se pisalo o trerminalima, kargo i ostalim stvarima u vezi ANT, a
to je tema isključivo za ANT, jer AB nema ništa od tih stvari da bi se poredilo.

Na AB treba popraviti i osposobiti još jednu pistu i ostalo što je uništeno bombardovanjem.
Pitanje je koliko nam i to treba u ovom trenutku ili je bolje uložiti novac u ANT.
( .. evo i ja pominjem drugi aerodrom, ali u kontekstu, a ne o njegovim kapacitetima)
 
Pa to je upravo i argument: uloziti novac dalje u ANT koji vec ima kapacitete koji mogu da se nadograde. Ti kapaciteti su upravo i glavna stavka. Cemu bacati pare na osposobljavanje potpuno novog aerodroma u trenutku kada i glavni srpski aerodrom nije u nekom zavidnom stanju. Ja bih trenutno sva sredstva usmerio na ANT da bi se od njega napravila prava vazdusna luka dolicna Beograda.

By the way, na jednoj od slika koje si postavio ona bombardovana pista deluje potpuno nova (novi asfalt). Jel to stara slika ili?
 
Ona pista u sredini slike izgleda nije renovirana, a skinuo sam je sa Gugla sat.map.
I na drugoj slici se vide krateri - ne verujum da su je popravljali, a i zašto bi.

ps .. AB treba da ostane vojni, pa jednog dana da ga 'prodamo' kao bazu NATO-a.
Taj dan će doći pre ili kasnije, a za iznajmljivanje AB mogu da se dobiju lepi novci. ;)
 
Ne znam koliko bi jeftine avio-kompanije ustedele letovima sa Batajnice? Da li bi bilo mnogo jeftinije od ANT? Da li bi mozda EasyJet, RyanAir, etc.. interesovalo da nesto uloze (logisticki) u BJU? Na kraju krajeva, zasto odatle ne bi leteo neki balkanski, "domaci" low cost operater? Ima li neko podatke o razlicitim cenama?
 
Ovo nije politicki forum, a i ne znaci da Dragan zeli u NATO, to ce zavisiti od politike opet... Sta da se radi...
Licno ne bih voleo takvu vojnu bazu u svom komsiluku:) Vojska Srbije treba da bude tu, ali da se taj aerodrom koristi i u druge svrhe.
 
Mislim da spominjanje Nato-a nije u skladu sa temom a ni sa tematikom foruma bez obzira sto se radi o vojnom aerodromu
 
U kontekstu da li bi trebalo transformisati u civilni ili ne u redu je pominjati NATO, dobro se Dragan i setio, ali ne treba pocinjati temu da li je NATO dobar ili los...
 
ma kakav crni NATO.
Mislim da planovi o transformisanju dela kapaciteta za civilne potrebe vec postoji i planovi o tome su vrlo zivi kod onih koji propagiraju tu varijantu za AB. U ovom trenutku low-cost ne bi znacajno ustedeo jel i ANT nije preterano skup. Ono sto jeste perspektiva da jednog dana kad slotovi na ANT-u poskupe dosta zbog recimo vece traznje od ponude(kad ANT postane ozbiljan regionalni i interkontinentalni hub) imamo opciju kako ne bi zaobilazili BG. A druga opcija je, da posto vec imamo taj drugi aerodrom izgradjen, ponudimo bagatela sletanja i slotove kako bi ih motivisali da se baziraju u BG-u i kako bi srpski korisnici imali sto jeftinije karte i sto veci izbor low-costa. U svakom slucaju ovo prvo je relativno 'daleko', a i vec su svi pokazali interesovanje za ANT tako da im izgleda cena nije problem jos uvek, a AB kao sto Nenad kaze moze jos da saceka dok se ANT ne privede 100% nameni.

@jovanovm
Nisam siguran za tacne cene koje ANT naplacuje aviokompanijama, ali znam da su sigurno uzasno niske u poredjenju sa ostalim mega aerodrumima u Evropi. Sica drugim recima. Sto se tice balkanskog(srpskog) low-costa, to tek kad JAT izgubi monopol. A sto se tice njihovog investiranja u logistiku, to nema sanse nikada, kako mnogi manji gradovi placaju tim kompanijama da uopste lete tamo, a da oni investiraju se jos nije desilo. Mogu da proverim cene od jednog aviation freaka koga znam ako ti je bas bas bitno. ;)
 
Moje spominjanje 'Severno-atlantskog vojnog saveza' ( da ne pišem onu skraćenicu)
bilo je propraćeno smajlijem, jer ne verujem da bi taj savez i pristao u skorijoj
budućnosti da drži avione na zemlji, tj. u zemlji koju je 'juče' bombardovao i koji bi
mogli da se gađaju i lovačkim puškama ili pištoljima - ako nekom padne na'pamet.

Ako i kada se odluči i osposobi AB i za stalnu civilnu upotrebu, to mora da ide preko
A.N.Tesla , kao firme, a ne da se pravi konkurencija našem 'glavnom' aerodromu.
Znači ne bi trebalo taj posao dati nekoj drugoj firmi ili strancima - to moramo sami
da kontrolišemo tako da se ne ugrozi poslovanje ANT - koji bi bio 'glavni' aerodrom.
 
Batajnica postaje civilni aerodrom
09.01.2008. - 23:56

AVION - Jedan od projekata Ministarstva odbrane za ovu godinu je osposobljavanje vojnog aerodroma „Batajnica” za korišćenje u civilne svrhe. Prema procenama nadležnih, moguće je prilagoditi aerodrom i civilnom avio-saobraćaju, a neke od pogodnosti su raznovrsne saobraćajne komunikacije.

U neposrednoj blizini je i železnička pruga, što upućuje na mogućnosti korišćenja aerodroma za transport robe. Aerodrom „Batajnica” ima drugačiju mikroklimu u odnosu na Aerodrom „Nikola Tesla”, s manjim brojem maglovitih dana godišnje, tako da može biti i alternativna vazdušna luka. Mogućnost da se uključi u civilni vazdušni saobraćaj potvrđena je tokom rekonstrukcije aerodroma „Nikola Tesla” kada je za samo desetak dana više od 400 aviona sletelo i poletelo iz Batajnice. Aerodrom se prostire na oko 750 hektara, ima dve piste duge oko 2,5 kilometra na koje mogu da slete i najveći putnički i transportni avioni, kao i borbene letilice.

Ministarstvo odbrane iz NIP-a očekuje oko pet milijardi dinara za nabavku letilica koje mogu da se koriste u civilne i vojne svrhe, konverziju vojnog aerodroma „Batajnica” za civilne svrhe i završetak baze „Cepotin”.
izvor 24 sata
link http://www.24sata.co.yu/vesti.php?id=18730
 
Interesantno. Vojska ocekuje sredstva za osposobljavanje vojnog aerodroma za civilne letove? Izgleda kao da ce oni po tom nastaviti da kontrolisu aerodrom. Bolje bi bilo da ga privatizuju ili nekako daju gradu / republici u zamenu za "nesto".
 
biće privatizovan Lisičiji Jarak, vojska se neće odreći Batajnice, to nije realno, vojska mora da ima jedan aerodrom koji će da štiti Beograd. Ne mislim npr. na scenarije 1000:1 kao '99 već npr. na mogućnost da neki pacijent otme avion i proba da ga zakuca npr. u hram svetog save. Moraš da imaš sredstva u blizini da ga odvratiš od toga ili srušiš.

Dosta aerodroma u svetu ima i civilni i vojni deo i lepo funkcionišu. Uostalom, zar ne mogu vojni mehaničari da na komercijalnoj osnovi održavaju širi spektar aviona od JAT tehnike (oni rade uglavnom Boingove avione)?

Batajnica pored svoje dve piste, ima mogućnost i da prihvata hidroavione koji bi sletali na Dunav, u neposrednoj blizini postojećih pista, Nikola Tesla to ne može.
 
Pista na Batajnici ponovo u upotrebi
Beograd - Poletno-sletna staza broj jedan na vojnom aerodromu Batajnica, koja je bila onesposobljena za vreme NATO bombardovanja ponovo je u upotrebi, saopštilo je Ministarstva odbrane. Na internet stranici Ministarstva navodi se da je građevinska upotrebna dozvola za korišćenje piste dobijena 3. januara, a da je planirano da se u ovoj godini izgradi i stacionarni noćni start, čime bi se omogućila operativna upotreba piste noću i u složenim meteorološkim uslovima. Radovi na sanaciji kratera počeli su u martu 2003. godine ali su privremeno bili obustavljeni. R. D.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Nisam siguran za vojne mehaničare, sigurno mogu više vojnih aviona da održavaju od JAT tehnike, ali tebi ipak za svaki avion treba atest itd. itd. A mislmi da vojska to nema, no opet mogu da se specijalizuju...
 
Cekaj, a sto bi vojska odrzavala avione kad postoji JAT Tehnika? Ako vojska to sebi zapise kao strateski business cilj, onda ok, ali ovako..
 
naslov1.gif


Vazduhoplovni Zavod’’Moma Stanojlović’’
 
Dragan je lepo rekao, vojska (vazduhoplovni zavod) trenutno može da održava širi spektar aviona od JAT tehnike koja uglavnom održava boingove putničke avione. To bi mogla da bude samo jedna od usluga koja bi vojsci donela svež kapital za sopstvene projekte.

To nije ništa neobično, da vojska ulaže u komercijalna rešenja ili usluge koja bi i njima mogla poslužiti. Američki svemirski program je izgradila vojska.
 
Rusi uzimaju JAT,indijci uzimaju AVIOGENEX.
Sve nase manje aviokompanije (poput PINK-a ,a takvih ima nekoliko), ce preci na Batajnicu,a naravno i strane LC kompanije,zbog mnogo manjih troskova.AB se ponasa monopolisticki.Samo je bitno povezati Batajnicu sa centrom grada,kao i povezati (bolje) oba ova aerodroma i to je to.
 
O LC kompanijama jos uvek ne treba mnogo da razmisljamo, jer za njihovu ekspanziju postoji par prepreka:
1. postojanje viznog rezima, koji objektivno sprecava veliki deo nasih gradjana da redovno putuje u inostranstvo (npr. Lc se koriste da se ide na vikend u Rim, uskrsnji raspust u Amsterdam, itd.). Jedina atraktivna destinacija za, npr. Ryanair bi bila Frankfurt Hahn, zbog velikog broja nasih iseljenika...
2. Jos uvek prilicno slaba kupovna moc stanovnistva znaci da se koriste uglavnom carter letovi (letovanja, zimovanja, ekskurzije itd.)
3. Za poslovne putnike JAT je jos uvek sasvim dovoljan...
Na kraju, BEG vec opsluzuje jedna LC, i to Germanwings.

Sto se samog aerodroma Batajnica tice, on bi bio adekvatan za poslovnu avijaciju (Air Pink, Prince Air, aviosluzba vlade) i za sportsku.. Za neki ozbiljniji kargo saobracaj jos uvek ne postoji trziste. Obe nase novoosnovane kargo aviokompanije su u kratkom roku "zatvorile radnju" (Tomisko i Kosmas Air), dok letove za DHL obavlja neka Bugarska kompanija (svako jutro kada koristim aerodrom vidjam njihov Antonov 24).

ANT je gradjen u doba bivse Jugoslavije, kada je JAT bio subvencionisan, i kada je postojalo na 12 letova dnevno samo za Zagreb, i kao takav ima sasvim dovoljan kapacitet za nase srednjorocne potrebe.
Sto se snova o nekakvom hub-u tice, zaboravite odmah na to. Danas je svaki veci aerodrom neka vrsta hub-a, ali za regionalne letove, tako da jedina trzista na koja JAT i njegov potencijalni kupac stvarno mogu da racunaju su Makedonija i Albanija. Sve ostalo mozemo slobodno da zaboravimo, jer su svi ostali aerodromi u okruzenju hub-ovi za svoje maticne kompanije i opsluzuje ih veliki broj stranih kompanija...

Sto se aerodromskih taksi za putnike i prevoznike tice, AB nije tako strasno skup.
 
Ovo bi mogli da strpamo na Batajnicu, na parčetu zemlje prema Dunavu.
terminalsc1.jpg


Pa onda vodena komponenta aerodroma, ovo je rađeno za ruske transportne ekranoplane tipa Lun
ekr92mo8.jpg
 
Vrh