Šta je novo?

ABlok - Blok 67a [ Stambeno poslovni kompleks | 137 000 m²]

Dakle u pitanju je projekt u MIlanu arhitekta Zahe Hadid i Danijela Libeskinda tako da porediti te svetske velicine sa bilo cime u Srbiji je bespotrebno.

Ali na sledecoj fotografiji se ipak vidi da su objekti u Milanu mahom vece spratnosti te se omogucava slobonija postavka u prostoru.
212648485-eecdcd6d-8098-48ac-9cca-f4e340b3d5c8.jpg


Takodje ako se pogleda googlemapa videce se i lose postavke objekata sa razmacima oko 20m i velikim senkama https://www.google.rs/maps/@45.4732487, ... !1e3?hl=en

Hocu reci nisu ni strani projekti imuni na maksimiaziju upotrebe prostora ali tamo im urbanisticki paramteri do dozvoljavaju dok kod nas imamo pogotovo u oblasti poslovnog prostora malu katastrofu.
 
Igore,

realizacija ove zgrade nije ništa skuplja od realizacije A bloka, a odaje utisak mnogo veće luksuznosti. Samo na osnovu asrihtekture investitori mogu da zarađuju više na ista uložena sredstva.

Proćiće mnogo mutne vode Dunavom i Savom dok naši polupismeni praziluk investitori to ne skontaju.
 
Samo da dopunom, da realizacija mozda ne bi bila puno skuplja ali u Srbiji sa srpskim cenama radne snage i materijala. Inace slazem da arhitektonski daleko osmiljenije, od ABloka, ali opet sto kaze Igor porediti Zahu Hadid, Danijela Libeskinda i Milana Zabukovca ili nekog drugog arhitektu u Srbije je bezpredmetno. Uopsteno govoreci i u Eropi se jako puno gradi najobicniji prosek, sve sa demit fasadom, retki su izuzeci kao ovaj koji malo odskace od proseka.
 
Istina na osnovu reference poput zahe hadid mogu da imaju vece cene ali kod nas ne bi imali prodaju kakvu imaju sada jel nase treziste ne trazi takve stanove uostalom prodaja je vec to pokazala.

Meni je cilj bio da ukazem da ovi objekti u Milanu imaju vecu spratnost zato sto im je to omoguceno a kod nas nije, mada kazem ni njihova postavka u prostoru nije idealna.
 
Ljudi pa zar nije u startu West65 bio skuplji samo zato što izgleda skuplje?
 
Као прво немају већу спратност. И тамо и у Аблоку се ради о 12 спратова. Чак је и однос нижих и виших ламела сличан ономе у Аблоку.

Као друго, не поредим Заху, Либескинда са незнаним српским антијунаком, аутором ове беде у нас, већ поредим архитектонске и урбанистичке параметре два пројекта, који су и те како упоредиви.

Као треће. постоји на десетине још бољих нових резиденцијалних блокова по Европи од овог миланског који су изграђени од стране многих, релативно анонимних архитеката али имам паметнија посла од гуглања да бих доказао очигледно - Аблок је лош, тешки просек који се продаје као луксуз. А најтужније је што је и такав просек апсолутни хит на тржишту услед недостатка било какве квалитетне конкуренције.
 
A-Blok je bez sumnje blok koji je uradjen kvalitetno, brzo i uspesno ( I faza). Bez svake sumnje je i cinjenica da su investitor i sam izvodjac pokazali krejnje korektno i profesionalno. Ko god da kupi stan ovde, nece pogresiti. Madjutim postoji nekoliko stvari (da ne kazem zamerki), koje kao laik u arhitekturi moram da primetim:

- Kada se budu izgradile dve dvanaestospratnice (1x Zrgada 1x Hotel), sam blok (Faza I i II) ce pasti , bukvlano, u senku.Mnogo bolje resenje je bilo da se sredisnje zgrade, "krmace" , uopste ne zidaju ili da zgrade do Jurija Gagarina imaju istu spratnost kao i zgrade iz I i II faze.

- S obzirom da je unutrasnost bloka poprilicno zatvorenog tipa, smatram da je nedopustivo da lokali unutar bloka budu dodeljeni velikim kafiterijama poput coffe-dreama. Zamislite kada se postavi basta, koliko ce stanari iz unutrasnjeg dela bloka "uzivati" u ehu do kasno u noc. A da, komunalna policija ce to "resiti"....

- Ulazi u garazu imaju rampe umesto roll vrata... Dakle , izdovjite neke novce ( ne male) i kupite garazu (podzemnu) gde svako moze da vam se useta itd... Dakle, na ostavljanje bicikla i sl. na vasem parking mestu, zaboravite.

- Svaka cast investitoru , ali mi se cini da je opet gramzivost pobedila.
http://ablok.rs/wp-content/uploads/2014/05/slide2.jpg
Projekat bi bio duplo uspesniji da nisu (gramzivo) izgradjene ove 3 sredisnje zgrade! I da se razumemo, i bez njih investitor bi ostvatio zaradu!


I ne znam zbog cega svi pricate o Westu, Milanu, Aeroport citity... kada samo 50 metara iza A bloka postoji Savada koja je isto tako kvalitetno uradjena,povucenija od centralnih puteva, manje nabijena, sa nesto nizom cenom, itd...
 
trackzero":1x7zpvpt je napisao(la):
- Ulazi u garazu imaju rampe umesto roll vrata... Dakle , izdovjite neke novce ( ne male) i kupite garazu (podzemnu) gde svako moze da vam se useta itd... Dakle, na ostavljanje bicikla i sl. na vasem parking mestu, zaboravite.

Na ulazu u garazu postoji rampa kao i kamera.

150505-ABLOK-15.jpg


Nadji mi naselje ove velicine a da nije manji objekat u centru grada koja ima rolo vrata.
 
Три средишње ламеле просто нису смеле ту да се нађу. Ту количину станова, односно квадрата су могли и морали распоредити у оквиру северних ламела или да су макар образовали једну ламелу нешто већих габарита од 12 спратова што би се опет уклопило у горепоменута имбецилна урб. ограничења. Блок би и даље био ужасно немаштовит али би атријумски простор био значајно пространији и квалитетнији.

Но, мислим да је на овакво решење, поред незнања архитеката и урбаниста утицала и бојазан инвеститора који је желео што више појединачних ламела у случају спорије продаје станова које би им омогућиле више фаза градње блока.
 
Igor":11ahzvf2 je napisao(la):
trackzero":11ahzvf2 je napisao(la):
- Ulazi u garazu imaju rampe umesto roll vrata... Dakle , izdovjite neke novce ( ne male) i kupite garazu (podzemnu) gde svako moze da vam se useta itd... Dakle, na ostavljanje bicikla i sl. na vasem parking mestu, zaboravite.

Na ulazu u garazu postoji rampa kao i kamera.

150505-ABLOK-15.jpg


Nadji mi naselje ove velicine a da nije neka supa u centru grada koja ima rolo vrata.

- Postoji rampa, koju svaki pesak, danju ili nocu, koji prolazi tu moze da zaobidje i sidje u garazu. Da li to znaci da ako postoji kamera ja trebam da pratim sta se desava u garazi 24/7... A inace , ne daj Boze, da pokusas da iskoristis video zapis kao dokazno sredstvo na sudu.

- Smatram da je cena roll-vrata za garazu mnogo bolje/sigurnije resenje, a da cenovna razlika u odnosu na rampe nije tolika da investitori nisu mogli da je priuste/ponude stanarima. Evo ja bih prvi doplatio za takvu opciju koliko god da kosta.

- *Jos jedna zamerka kod A bloka, smatram da je kvadratura stanova ~50-60ak kvadrata vrlo lose iskoriscena. Misljenja sam da su komsije iz Savada to daleko bolje uradile.
 
Gusto jeste. to ne može da se ospori. Ali ću ipak da se osvrnem na ovo:

trackzero":m2nkfok2 je napisao(la):
- Kada se budu izgradile dve dvanaestospratnice (1x Zrgada 1x Hotel), sam blok (Faza I i II) ce pasti , bukvlano, u senku.

Ovo na prvi pogled deluje tako. Ali zbog ugla pod kojim padaju sunčevi zraci, pod senku će pasti samo u zimskim mesecima(zbog manjeg ugla u toku zime) donje polovine ulaza koji su najbliže ovim zgradam uz J. Gagagrina.
 
Nikola":jfultn5x je napisao(la):
Gusto jeste. to ne može da se ospori. Ali ću ipak da se osvrnem na ovo:

trackzero":jfultn5x je napisao(la):
- Kada se budu izgradile dve dvanaestospratnice (1x Zrgada 1x Hotel), sam blok (Faza I i II) ce pasti , bukvlano, u senku.

Ovo na prvi pogled deluje tako. Ali zbog ugla pod kojim padaju sunčevi zraci, pod senku će pasti samo u zimskim mesecima(zbog manjeg ugla u toku zime) donje polovine ulaza koji su najbliže ovim zgradam uz J. Gagagrina.

Nikola, nisam mislio bukvalno na senku, vec na cinjenicu da ce se ljudi koji su pazarili stanove u I i II fazi osecati klaustrofobicno. Ispade, da ce najbolje proci oni koji su stan uzeli sa pogledom na Omladinskih brigada.

Elem, ovo za garaze me i dalje sokira. Bilo koja roll vrata ili dvostrana kapija bi bila hiljadu puta bolje a i logicnije resenje. Ali ne mozes da promenis srpski mentalitet pa to ti je. Ulozice XXXXXX eura u odredjeni projekat, a onda ce da zakinu na nekim sitnicama... :?
 
Mislim da je problem jer sa tim vratima ne bi prosao protivpozarnu zastitu, a i morala bi totalno drugacija ventilacija da se radi. Drugi problem je pouzdanost takvih vrata u uslovima tako intenzivne upotrebe. Meni je ovde mnogo veci problem sama sirina ulaza u garazu, kao da je naselje u knez Mihajlovoj pa je bio bitan svaki santimetar.
 
Molim vas da postove namenjene drugim naseljima ne stavljate u ovu temu ;)
 
Унутрашњост блока:

image4392.jpg


Начин да се избегне гажење травњака јесте да се он оивичи и подигне изнад нивоа тротоара:

image4384.jpg


Лево - друга фаза у изградњи, десно - прва, изграђена фаза, право, у дубини - Савада у изградњи:

image4391.jpg


Градилиште друге фазе:

image4387.jpg

image4388.jpg

image4390.jpg

image4389.jpg

(све слике су од данас)
 
[]Ulazi u garazu imaju rampe umesto roll vrata... Dakle , izdovjite neke novce ( ne male) i kupite garazu (podzemnu) gde svako moze da vam se useta itd... Dakle, na ostavljanje bicikla i sl. na vasem parking mestu, zaboravite.
investitor bi ostvatio zaradu!


Sto se tice garaze,na svakoj rampi postoji kucica sa cuvarem,tako da od slobodnog ulaska nema nista!Rolo vrata su resenje koje se moze koristiti na manjim objektima gde nema cestih ulazaka i izlazaka,sto ovde svakako nije slucaj.
Za razliku od rampe,rolo vrata su dosta bucnija i sporija i pa zamisli koliko bi se cekalo da kola udju ili izadju,zamisli da u Merkatoru imas rolo vrata,bio bi haos!
 
Hteo sam da citiram Trackzera ali nesto mi nije uspelo.
 
Odgovoreno je pa je poruka obrisana, postoje industrijska vrata za intenzivnu upotrebu koja se koriste u takvim slucajevima ali sigurno da je takvo resenje znatno skuplje od rampe. I nije bas intenzitet za poredjenje sa merkatorom. Nego jel ovde uopste i postoji ventilacija u garazi? Nisam primetio izduve kao sto ima u belvilu.
 
Pa kad smo kod ventilacije bolja je ventilacija sa rampom nego sa vratima ;)

Inace kanali, senzori, sprinkleri itd. Da se razumemo to je normalno i za ocekivati za iole ozbiljan projekat
150331-ABLOK-26.jpg
 
Vrh