Šta je novo?

Стајалишта

Može, stanica 79 kod gradske bolnice na Zvezdari ispred pošte i Batutove je takva, parking mesta izlaze na stajalište. Nema čak ni nadstrešnice.
 
То што нешто може не значи да је добро. И стајалиште није “велико”, само је направљен нормалан и логичан тротоар од прелаза до њега
 
Još su ponegde ostali ovi stari totemi po stajalištima. Čak i ovakvo musavo i neodržavano deluje kao mnogo funkcionalnije rešenje koje pruža dosta korisnih informacija putnicima.

Sa ovim najnovijim tablama otišli smo korak unazad.

tabla,pere.velimirovica.jpg
 
Пружа много више информација које су увек прекривене свакаквим огласима и налепницама којих нема на новим таблама. Ја бих рекао да је сада боље :D
 
Možda u tvom kraju nema nalepnica, ali u gradu sam viđao na dosta mesta, i to vrlo često navijačkih.

Inače, kod mene još uvek stoji onaj info panel što je postavljan na Alma quatro nadstrešicama, sa sve linijom 94. Jedino sam ga još video na stajalištu preko puta Idea extra centra u Omladinskih brigada.
 
Taj totem stari treba hakovati ...dizajnerski informativno...
 
Ovo je samo vizuelno i malo funkcionalno unapređenje. Sada skoro sva stajališta imaju ove zelene ekrane sa brojem, smerom i vremenom dolaska linije. Neka stajališta već imaju e-papir ekrane, ne znam da li funkcionišu jer nisam nikoga video da ih koristi, a nisam ni sam probao. Ali je definitivno pametno unapređenje jer se koristi već postojeća oprema i poboljšava. Totem izgleda mnogo bolje, sada je neke sive boje koja se i ne izdvaja baš toliko.
 
Veliki problem ovde predstavlja održavanje. Info displeji na svim stajalištima ne bi bili od neke koristi ukoliko bi usled neodržavanja dobar deo posle nekoliko meseci korišćenja bio neispravan. Možda ne bi bilo loše da ugrade jasne, čitljive displeje za početak na prometnija stajališta, a ostala da srede lepšim tablama sa više informacija (detaljne mape sistema na svim stajalištima, bez obzira da li imaju displej ili ne). I možda još važnije, da na terminusima ažuriraju redove vožnje, kao i da nove postave na važnijim međustajalištima (sa redom vožnje za to individualno stajalište) ukoliko ih koriste linije sa slabim taktom (70, 76, 82, 87).

Ovo poslednje dolazi do izražaja posaebno vikendom. Primer reda vožnje autobuske linije M5 u Njujorku (Menhetn): https://new.mta.info/document/7521

Washington Heights>Midtown *Manhattanville Broadway/135th St*
12:05
12:17
12:29
12:41
12:54

Takvi redovi vožnje izrađeni su i za metro što je od velike važnosti van špica i noću, kao i vikendom jer polasci mogu biti drastično proređeni. Umesto da mislite koliko mu zaista treba da stigne od terminusa, da li će nešto da ga poremeti (recimo ukoliko liniju ne koristite često ili ste turista) do vašeg stajališta jednostavno pogledate red vožnje za najbliže vašem. Kod nas punu verziiju detaljnog reda vožnje ima samo BG:Voz (umesto najvažnijih svako stajalište ima red vožnje), iako pojedine autobuske linije uglavnom prigradskog ili lokalnog karaktera imaju još ređi takt.

Njujork je počeo da uvodi interaktivne ekrane na dodir u metro:
CICJaySt.jpeg


Ovo bi već sada trebalo da postoji na železničkim stanicama i prometnim terminusima, sutra i u metro stanicama. Ne bi bilo loše da se na zvaničnoj mapi sistema prikaže indikator prisustva (you are here), tako da kada kliknete na stajalište/stanicu iskoči red vožnje baš za to stajalište (jedna ili više linija). Naravno tu je i trip planer.

Interaktivna mapa sa indikatorima za ekspres, pojedinačnim linijama za indikaciju itinerera: https://map.mta.info/#@40.748908,-73.9691586,14.72z

Sve ovo treba da ima zastave s nazivom jezika za odabir (recimo English, French/Français, German/Deutsch, Korean/韓國語, Serbian/Српски itd.). Digitalizacija nudi mnogo više informacija na istom formatu.

I do toga ćemo doći jednog dana, uz napomenu da bi onim iz prvog pasusa trebalo bi da se pozabave već sada, posebno ukoliko grad želi da bude dobar domaćin (ne samo stranim već i domaćim posetiocima).
 
Stradalo jos jedno staklo... Kod Airporta, ka Opstini

GkQplak.jpg
 
Glavno autobusko stajaliste za putnike iz Bgda za gradove sirom Banata godinama se nalazi ispred Pancevackog mosta
podosta putnika bas tu ulazi u mnogobrojne medjugradske autobuse , da ih ne nabrajam sve
Pre koju godinu izvrseno je prosirenje saobracajnice
upravo ssto pored stajalista graskog saobracaja se nalazi i ovo medjugradsko.... grasko stajaliste ima nasrasnicu
medjugrasko nema....
oba stajalista visoko frekfentna i po vozilima i putnicima .... jedno jeste u milosti graske vlasti, drugo tik uz prvo u debeloj NE milosti
Nema ni info tablu , ni ikakvu oznaku , a kamoli nastresnicu .... :(
 
Koliko sam mogao da primetim, ni jedno stajalište međugradskih linija nema istaknuto koje ga sve linije koriste.
Inače, stajalište 77 i 79 u Cvijićevoj, asfaltirani deo od pešačkog do table sa brojevima linija, koristi se kao parking. Nisam fotografisao, jer em je bio mrak, em je trola u brzini prošla pored njega.
 
,, Koliko sam mogao da primetim, ni jedno stajalište međugradskih linija nema istaknuto koje ga sve linije koriste... ,,

Zašto ?
Da li je moguce da tako rigidan odnos Bgd ima prema provinciji iz koje sve crpi od hrane do ljudi. Bar info tabla nije skupa
To vec spada u patološke bolesti upravljača Bgda.

:evil: :twisted: :evil:
 
Ове информације о доласку возила на Гугл мапама су готово бескорисне, прави разлике и до 10 минута од стварног доласка возила на стајалиште. Мислим да Гугл мапе (преко ГПС локације или оног бус плус апарата код возача) могу уживо да прате када возило стиже, овако су само ставили планирани ред вожње који зависи од пуно фактора.
Да ли то може да се изведе уопште? Маса људи би користила апликацију поготову услед мањка инфо екрана. Добра ствар је што уколико дође до измене линије или трасе, мапе то брзо убаце у систем и нема забуне.
 
Na guglu mapama je ubačen samo red vožnje, ne znam zašto bi to iko koristio da proceni kada će doći autobus. Za to se koristi zvanična BusPlus aplikacija koja je povezana sa GPS uređajima u svakom vozilu i vidi se gde je vozilo, kojeg tipa i kojom trasom ide.

A što se tiče međugradskih linija... nema ni info tabli, ni propisnih stajališta, ni nadstrešnica, a kamoli nekog toaleta. Najviše što se dobije u većini slučajeva je saobraćajni znak sa nacrtanim autobusem gde ispod piše za međumesni saobraćaj. A putnici se sakrivaju ispod drveća, terasa, u vratima prodavnica, prolazima zgrada ili gde god je moguće.
 
Међуградско стајалиште код Сава центра поред степеништа подземног пролаза је поприлично каљаво.
 
Станица на Трошарини за 49 и 50 ка Устаничкој је померена 100м иза мало пре Лидла. Станица Маричка ка граду је померена 50м уназад због радова на станици а на њу стаје сваки трећи возач. Јутрос је на привремену стао аутобус на 37 али онај на 50 није него је стао баш на привремено укинутој станици.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Ovakvo stajalište još nisam video u Beogradu: iz autobusa pravo u blato!

Stajaliste_BnV.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818823#p818823:3jvrkpao je napisao(la):
Bukira » 30 Јан 2021 06:46 pm[/url]":3jvrkpao]Ovakvo stajalište još nisam video u Beogradu: iz autobusa pravo u blato!


file.php

U DJP su odustali od one stare table za stajalište PALATA PRAVDE, jer je zbog ogromnog broja linija bila zbunjujuća po putnike, pa su se odlučili za ovakvo rešenje:

20200621-190900.jpg
 
То стоји већ дуго.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818823#p818823:1tfpmrdg je napisao(la):
Bukira » Sub Jan 30, 2021 6:46 pm[/url]":1tfpmrdg]Ovakvo stajalište još nisam video u Beogradu: iz autobusa pravo u blato!


file.php

Kod tramvajskog depoa je godinama tako. Apsurd je da nemaju stajalište u pravcu BB.
 
Vrh