Šta je novo?

Стајалишта

GPS u kolima ima TOA (time of arrival) i on sasvim fino funkcioniše, čak i u gradu. Ništa komplikovano, samo računa koliko vremena treba za distancu pri dosadašnjoj prosečnoj brzini. Ne znam šta je bio problem da se to i ovde uradi.
 
Pa ja i dalje nisam dobio odgovor, osmisli kako bi to moglo, ili saznaj kako je u Beču. Ali u Beču je javni prevoz, pretpostavljam, znatno pošteđen gužvi. Morali bi onda i semafori da budu u sistemu da bi se u to vreme čekanja uključio i očekivani zastoj na njima.
 
U beču se možda radi po redu vožnje, možda tamo ne ide po gps-u.
@vucko. A šta ako piše 5 minuta, i onda pre tog novog "refresha" se zaglavi tramvaj i onda tih 5 minuta ispadnu 15...
@myback ako je gužva verovatno ni tačno vreme ti neće pomoći jel verovatno će loše računati.. U takvim situacijama bolje da se napiše na displeju i na telefonima (Zastoj, Gužva ili tako nešto)
 
А можда је боље да сви купимо по један "Андроид" телефон и преузмемо апликацију "Камере Србије" и видимо где је гужва и сами прорачунамо колико времена треба возилу да дође до наше станице :laugh:
 
Матеја Бељан":4mcxkfwk je napisao(la):
Pa ja i dalje nisam dobio odgovor, osmisli kako bi to moglo, ili saznaj kako je u Beču. Ali u Beču je javni prevoz, pretpostavljam, znatno pošteđen gužvi. Morali bi onda i semafori da budu u sistemu da bi se u to vreme čekanja uključio i očekivani zastoj na njima.

"Računarski sistem kontrole
To omogućava za putnike informacije u pozadini sadašnjeg Computer-Aided sistema kontrole podzemnih stanica. Sistem se zasniva na automatsko otkrivanje lokacije iz tramvaja i autobusa.

Vozila prenose lokaciju
Vozila prenose svakih 20 sekundi trenutnu lokaciju sa centralnim računarom. Sa ovim informacijama preostalo vreme se izracuna u nadležnu stanicu."
 
Baš tako, GPS u automobilu planira dolazak na lokaciju putem trenutne prosečne brzine, koja ako ideš 20 na sat pisaće da ćeš doći lupam za 1h, ako ideš 80 na sat, doći ćeš za 5 minuta...
BIlo bi previše oscilacija i uopšte ne bi bilo tačno.
Recimo ja kada vidim da je 39 udaljena 4 stanice ja izadjem napolje na stanicu.
A piše recimo 5 minuta stiže, ja izadjem a ona već prošla, jel je ubrzala i nije joj se upalilo crveno na semaforu...
 
I to bi se menjalo, pisalo bi 3, 2, 5, 1, 2 i više ne bih znao gde je taj autobus
 
Čisto sumnjam da se bilo gde računa dolazak vozila na stanicu tačno u sekund... kod LRT-a u Nici npr. zaista odbrojava tačno u sekund ali recimo ovih "3 min" za autobus (u Berlinu, fotografije iznad) ne znači da će vozilo stići na stanicu za 3:00:00 minuta... kao kad ti taksista da vreme do dolaska na kućnu adresu. Kaže 2 min kad je blizu ili kaže 5 min kad je daleko. Verujem da i ovaj sistem radi po sličnom principu :)
 
Sistem ne može da da podatak tačan u minut, ali i nije toliko bitno da li se čeka 3 ili 4 minuta, nego 3 ili 10. Na najzagušenijim deonicama uglavnom postoji veliki broj linija i pretpostavljam da bi se dosta dobra procena mogla napraviti na osnovu kretanja drugih JGP vozila. Neka koriste neki model koji može biti i jednostavan, ali uzima u obzir podatke dobijene od većeg broja vozila koja koriste iste deonice, pa će se videti koliko su koje deonice zagušene. Nepredviđene situacije su uvek moguće, uvek može da se neko divljački parkira i blokira saobraćaj i slično, ali to ne znači da da sistem ne treba da daje informacije koje su u većini slučajeva dosta tačne. Pored procene vremena dolaska treba da postoji i informacija o broju stajališta kao i sad, pa nek svako bira čemu će da veruje. Procena vremena dolaska i ne mora da radi uvek za sve linije i stajališta, podaci mogu biti i samo okvirni (npr. 5-10 minuta), ali bolje da imamo nešto nego ništa.
 
Tako je!Takodje bih dodao i stavku X koja bi znacila da se vozilo ne krece vec nekoliko minuta sto znaci da je zastoj zbog sudara ili neceg drugog a to je cesta stvar kod nas.To se recimo ne moze sa trenutnim sistemo uraditi jer samo meri broj stanica.

Takodje,cekas na 3 stanice od okretnice,umesto da stoji broj 3 stajace vreme polaska koje je+koliko do tvoje stanice i onda koliko tacno treba do nje.
 
Sećam se kada sam bio u Engleskoj u jednom malom gradiću, nisam se vozio autobusom, ali tu sam prvi put se susreo sa ovakvom "tehnikom" pa mi je bilo zanimljivo da sačekam autobus da vidim jel će doći na vreme.
Odbrojavao je 5 min, 4min.... da bi na kraju izbrisao vreme i napisao DUE TO, što znači da se negde zaglavio i ko zna šta se desilo sa njim...
Zamislite tako kod nas odbrojava 5. 4 . 3... i onda se zaglavi na 3 minuta i nikako da stigne..
A ovako lepo piše recimo 2 stanice, i tačno znaš gde je on... e sad ako se ne pojavi uskoro znaš da je zastoj, ali makar znaš da je tu negde, što ne bi ni sa vremenom da ispisuje tačno znao kad će doći
 
Матеја Бељан":6e2pgtsx je napisao(la):
Ali to može kod metroa, a ne kod vozila koje ima raskrsnice i semafore

vidim da jos uvek ne shvatas nazalost :)...naravno NE samo kod metroa, to vazi za tramvaje, autobuse, nocne linije koji naravno imaju i raskrsnice i semafore boze :D...pa valjda ja znam posle 24 godine da to tako funkcijonise ;) i to ne samo u Becu...nego u svaki vecih grad u evropi...a bio sam u dosta njih..tako je kako sam napisao..svako vozilo ima signal koji lokaciju salje svake 20 sekundi u centralni kompjuter i on izracuna i salja dalje na panelima..to je to..to moze i bus plus sigurno..
 
Na displeju kod vozača video sam da imaju i stavku "Kašnjenje", font preteće crvene boje :D

Ja mislim da je u redu što su displeji u okviru AQ stajališta i da se ja pitam samo ona bi i postojala. Samo nam još jedna šipka sa nekim displejima fali u gradu. Vizuelno zagađenje stoprocentno.
 
U Beču ti displeji pokazuju vreme, ali to u praksi često ne odgovara pravom vremenu, ali je i dalje korisno. Hoću reći, znam da nekad poslednji minut prikazan displeju potraje i 4-5min, a nekad 5min se smanji na 1 u roku od jednog minuta.
 
Ovi Busplus prikazi udaljenosti u stanicama umeju da se zaglave, nije mi jasno zašto...

Juče je provera preko mob-a za liniju 83 davala ove podatke:
• prva provera: 83 - 4, 10
• nekoliko minuta kasnije: 83 - 4, 7
• nekoliko minuta kasnije: 83 - 4, 5
• zatim je usledilo odustajanje od daljeg čekanja linije 83...
:rolleyes:
 
Rekli su da od 15og zvanično počinje taj sistem, tako da sada sigurno ima bugova i testiraju. Naravno juče recimo u 9ci nisu radili validatori jel se vozač nije ni prijavio, pa ga nije ni bilo u sistemu.
 
изгледа да се прича о стајалиштима претворила само у означавање и шминкање.
Ово стајалиште је уредно добило своју нову фенси таблицу :violina:
 
Felix55":3eg8pzz2 je napisao(la):
Ovi Busplus prikazi udaljenosti u stanicama umeju da se zaglave, nije mi jasno zašto...

Juče je provera preko mob-a za liniju 83 davala ove podatke:
• prva provera: 83 - 4, 10
• nekoliko minuta kasnije: 83 - 4, 7
• nekoliko minuta kasnije: 83 - 4, 5
• zatim je usledilo odustajanje od daljeg čekanja linije 83...
:rolleyes:

u subotu čekam kod opštine Rakovica, ka gradu, kaže 54 0 stanica, 50 na 5 i neki veći broj, 59 na 10, 47 na 2.

Prva je stigla 59, posle nepunih 5 minuta..

Inače mi se ne sviđa što za stajalište pored okretnice ne možeš da dobiješ nikakve smislene podatke, jer kad skonta da ima podatak, ti već vidiš autobus kako stiže..
 
Mislim da ukoliko se vozac ne prijavi, tj ubaci svoju karticu, sistem ne registruje taj autobus da je na liniji, jer desilo mi se da cekam 44 kod tempa, u sms-u pise da stize za 4, 10 stanica a on upravo dolazi i postavlja se. Kad sam usao primetio sam da vozac nije ubacio karticu i da busplus sistem nije radio. Verovatno u dispecarskom centru misle da autobus ide za garazu ili da je u kvaru, ne znam.
 
Ako ne radi ona najava stanica dok vozilo ide, ili se ne ispisuju stannice na displejima, to vozilo je, naravno, „nevidljivo"
 
Ma moze u autobusu sve da radi kako treba, ali ako vozac nije prijavljen vozilo se uopste ne vidi u sms sistemu.

Znaci sada cekiranje u busu radi i ako vozac nije prijavljen, ali pracenje vozila ne radi, ako se doticni ne prijavi
 
Što će reći da može da bude samo bolje od obaveštenja iz poruke..
 
мени на СРЦ 25 мају дакле на окретници...увек каже да нису доступне информације за ову станицу. (линије 24,79)
 
Vrh