Šta je novo?

Стајалишта

Okretnice u predgrađu ni danas, 2024. godine nemaju apsolutno nikakvu oznaku ni da postoje, osim ugažene zemlje gde autobus okreće, a kamo li tabla i papirni red vožnje. Ako ne bude smak sveta, displej će da dočekaju 3197 godine. Na periferiji Austrije, među Alpima, svako stajalište je uredno, sa info tablom i mapom linija, a tamo sam poslednji put bio 2018. godine.
 
Mapa sa linijama je OK, ali red vožnje je totalno neupotrebiv na stajalištima koja ne služe kao početna, jer nemali broj puta se dešavalo da se iz raznoraznih razloga dešavaju odstupanja.​
У многим земљама је јако често пракса да за линије које иду сваких 15 минута или чешће, или сваких 10 минута или чешће, за то време када иду толико често пише "6-9 минута" или тако нешто. Не испаштају све линије због загушења, а и те који испаштају не испаштају стално. Рецимо, тамо где стају 37, 44 и 58, први иде довољно често да се не пишу минути, али друга два, и поготову недељом, рано ујутру, касно увече када углавном нема загушења информација када имаш полазак је јако значајна.

Посоје различити начини регулације поштовања реда вожње на дугачким линијама. У Холандији се то прави преко међутерминуса, где има перон за сваку линију и тамо чекају ред вожње. У Белорусији се то регулише тако што возач има по минутима ред вожње за свако стајалиште, али то има за последицу доста спори аутобус, додуше поуздан. И рецимо, на прометним правцима нема нагомилавања ГСП возила у смислу да 5 минута ништа, а онда одједном 5 аутобуса на стајалишту.

Честа је предрасуда у Србији да централни диспечер у реалном времену не може ништа да уради ако инфраструктура трпи загушење. Са и без загушења, јавни саобраћај у Београду је и превише препуштен самовољи возача, и то је један од праваца у којем треба да се уведе ред.
 
Sve to stoji, ali Brlograd sa 700.000 vozila u prometu svakog dana i ulicama iz 19. veka na desnoj obali Save, teško da može da uradi bilo šta po pitanju tog problema sa strane dispečera i JGPa. Barem na pomenutoj desnoj obali Save. Jedino što donekle radi je tovarenje vozila i polazaka na liniju, kao što je slučaj sa 25 i 26 npr. Ali i to ima svoje probleme, u vidu toga da nekad dugo nema vozila i onda se naređa njih 3-4 zaredom. I to nije problem samo putnicima nego i saobraćaju oko njih. Jer autobus ima 12 metara, i kad se nakupi njih 3-4 u ulici, to je 36-48 metara zauzetog prostora, često u pretrpanim 1+1 ulicama iz 19. veka, što onda pravi nove, dodatne probleme. Naravno, to utiče i na druge linije, jer u ovo vreme nestašice vozača, vozilo i vozač viška na liniji X znači isto toliko vozila i vozača na liniji Y.

Grad je čitavim vekom slepila i korupcije (ja smatram da Srbijom slepci vladaju još od 1920ih) urbanistički, arhitektonski i saobraćajno nepovratno urnisan, barem desna obala Save. I malo šta tu može da se uradi bez ogromnih investicija i radikalnih promena. Za koje sad svakako nema ni para, a ni volje (jer kvadrati, oh kvadrati, give it to me baby!)
 
Poslednja izmena:
Eh koji "stručnjaci" 🙄😱😬

Stajalište, Put za Kaluđericu, ka Grockoj....
Slika je takva, kakva je, bus u pokretu... Ali da vidite Srpsku pamet... Ovo je najverovatnije za Mite Ružića hahahahaha.

Edit : na ovom stajali#tu, ne staje nijedna od linija sa table... Već od 302-311,izuzev linija 308 & 310.

IMG_20240225_174205.jpg
 
У многим земљама је јако често пракса да за линије које иду сваких 15 минута или чешће, или сваких 10 минута или чешће, за то време када иду толико често пише "6-9 минута" или тако нешто. Не испаштају све линије због загушења, а и те који испаштају не испаштају стално. Рецимо, тамо где стају 37, 44 и 58, први иде довољно често да се не пишу минути, али друга два, и поготову недељом, рано ујутру, касно увече када углавном нема загушења информација када имаш полазак је јако значајна.
Једино можда има смисла да пише кад крећу прва три и последња три поласка са окретнице. Било какав ред вожње на средини трасе је бескористан, тј. даје погрешну, лажну информацију, чак и за линије које иду ређе. Ја сам недавно чекао баш поменути 44 у Кнеза Милоша и није кренуо по реду вожње већ је каснио 10 минута и вукао се као пуж од Вишеградске до Луке Београд. На пример, за трамваје који крећу са Бановог брда би барем у Пожешкој могао да се направи некакав ред вожње за свако стајалиште, али џаба кад крећу кад хоће. Једном сам звао ГСП и речено ми је да трамваји не могу да крећу по реду вожње због специфичности трамвајског превоза (!?).
У београдским условима ред вожње за свако стајалиште је немогућа мисија и зато информациони дисплеји имају више смисла. Али информациони дисплеји који су исправни, читљиви у свим условима и дају праву, а не погрешну информацију из овог крш система (не ради ГПС уређај у возилу, приказује се возило из супротног смера, возило у гаражи итд.).
 
Eh koji "stručnjaci" 🙄😱😬

Stajalište, Put za Kaluđericu, ka Grockoj....
Slika je takva, kakva je, bus u pokretu... Ali da vidite Srpsku pamet... Ovo je najverovatnije za Mite Ružića hahahahaha.

Edit : na ovom stajali#tu, ne staje nijedna od linija sa table... Već od 302-311,izuzev linija 308 & 310.

Pogledajte prilog 190545
А добро,барем су заменили ону печурку овом "смарт" надстрешницом,труде се
 
Sve to stoji, ali Brlograd sa 700.000 vozila u prometu svakog dana i ulicama iz 19. veka na desnoj obali Save, teško da može da uradi bilo šta po pitanju tog problema sa strane dispečera i JGPa. Barem na pomenutoj desnoj obali Save. Jedino što donekle radi je tovarenje vozila i polazaka na liniju, kao što je slučaj sa 25 i 26 npr. Ali i to ima svoje probleme, u vidu toga da nekad dugo nema vozila i onda se naređa njih 3-4 zaredom. I to nije problem samo putnicima nego i saobraćaju oko njih. Jer autobus ima 12 metara, i kad se nakupi njih 3-4 u ulici, to je 36-48 metara zauzetog prostora, često u pretrpanim 1+1 ulicama iz 19. veka, što onda pravi nove, dodatne probleme. Naravno, to utiče i na druge linije, jer u ovo vreme nestašice vozača, vozilo i vozač viška na liniji X znači isto toliko vozila i vozača na liniji Y.

Grad je čitavim vekom slepila i korupcije (ja smatram da Srbijom slepci vladaju još od 1920ih) urbanistički, arhitektonski i saobraćajno nepovratno urnisan, barem desna obala Save. I malo šta tu može da se uradi bez ogromnih investicija i radikalnih promena. Za koje sad svakako nema ni para, a ni volje (jer kvadrati, oh kvadrati, give it to me baby!)

Једино можда има смисла да пише кад крећу прва три и последња три поласка са окретнице. Било какав ред вожње на средини трасе је бескористан, тј. даје погрешну, лажну информацију, чак и за линије које иду ређе. Ја сам недавно чекао баш поменути 44 у Кнеза Милоша и није кренуо по реду вожње већ је каснио 10 минута и вукао се као пуж од Вишеградске до Луке Београд. На пример, за трамваје који крећу са Бановог брда би барем у Пожешкој могао да се направи некакав ред вожње за свако стајалиште, али џаба кад крећу кад хоће. Једном сам звао ГСП и речено ми је да трамваји не могу да крећу по реду вожње због специфичности трамвајског превоза (!?).
У београдским условима ред вожње за свако стајалиште је немогућа мисија и зато информациони дисплеји имају више смисла. Али информациони дисплеји који су исправни, читљиви у свим условима и дају праву, а не погрешну информацију из овог крш система (не ради ГПС уређај у возилу, приказује се возило из супротног смера, возило у гаражи итд.).
Ovo se tice oba komentara. Da, informacija na papiru (dakle ona koja ne moze uzivo da se menja) na stajalistima na trasi neke linije nema puno smisla u Beogradu, jer su kasnjenja (pa i zurenja) nazalost cesta. Medjutim, kada nema zastoja, pa i u Beogradu vozila dolaze pravovremeno na stajaliste, na nekim linijama je to sigurno sasvim uobicajeno, pa bi tu imalo smisla.
Medjutim, hajmo ovako da pojasnimo i da i za te stvari ima resenja.
Prvo infrastruktura za sve linije: tu se podrazumevaju zute trake, prioritet za vozila gradskog prevoza (kao pravilo u saobracaju, ali i u vidu semafora), mnogo jace kaznjavanje za npr. parkiranje na tramvajskim sinama ili na okretnici. Zute trake su same po sebi jasne, ali bih tu dodao i to da se krene u resavanje problema guzvi u odredjenim ulicama - pa sada da li to bilo prosirenje, sredjivanje raskrsnice, pretvaranje ulica u jednosmerne, itd. Prioritet za vozila znaci i to da se mora stvoriti kultura kod nasih vozaca da onog trenutka kada autobus na stanici da signal da zeli da se ukljuci u saobracaj sa stajalista, da vozaci istog trenutka usporavaju i pustaju autobus da se ukljuci. Sto se tice semafora, to bi znacilo da autobus ima zaseban semafor koji ce mu dozvoliti da krene pre svih, odnosno da se zeleno za vozila ukljucuje kasnije. To je savrseno tamo gde su stajalista jako blizu semafora, pa bi se taj deo trake do semafora pretvorio u zutu traku - na taj nacin vozilo nista ne sprecava da bude prvi na semaforu i da ima prioritet.

Zatim sredjivanje stajalista, tako da imaju dovoljno informacija za putnike. To su sad ovi novi ekrani za informisanje, ali potom i mape, spisak stajalista i redovi voznje, a na primeru iz Beca bih dodao i zvucnik za vanredno obavestavanje. Sa tim zvucnikom se mogu glasovne informacije ukoliko je neki zastoj na trasi, zbog cega vozilo onda dolazi na stajaliste kasnije od predvidjenog - onog reda voznje koji je na stajalistu, o kojem diskutujemo. Dakle, neko pogleda red voznje, vidi da vozilo dolazi na stajaliste u 20:00. Medjutim njega nema, i to nije prvo vozilo da kasni, nego je doslo do poremecaja na trasi i onda krene obavestenje na zvucniku, koje kaze da je usled toga i toga doslo do poremecaja na trasi te linije i da je zbog toga nastala nepravilnost u intervalima vozila. I naravno isto ukoliko je doslo do prekida neke linije.

Javni prevoz funkcionise onda kada ima prioritet u saobracaju. To tada se nece promeniti nista. To onda znaci da bi trebalo i sto vise demotivisati vozace da koriste svoja vozila i umesto toga da koriste javni prevoz (za sta prvobitno treba resiti neke druge stvari).
 
@marrecar

Ideje su ti dobre i logične. :) Ali bojim se da nema mnogo ulica na desnoj obali Save gde se mnogo toga može promeniti.

Neke ulice kojima bi mogle da se prošire kolovozi (zarad žute trake ili jedne trake više) su:
Sinđelićeva, Golsvordijeva, Maksima Gorkog, Žička, Cara Nikolaja, Makenzijeva...
Neke od ulica kojima nikako nema spasa su:
Kruševačka, Strumička + Todora Dukina, Mite Ružića, Peke Pavlovića (Dušanovac), Zaplanjska (Dušanovac), Kumodraška...

Tako da faktički i dalje ima prostora za poboljšanja. Recimo, u Golsvordijevoj i Sinđelićevoj, gde em prolazi JGP em ima mnogo tranzita ka i od Vuka, bi mogla da se ukinu parking mesta uz kolovoz, i proširi još malo kolovoz tako da dva autobusa (na 25 i 26) mogu lagodno da stanu, a ne kao sad da mile između parkiranih karoserija koje štrče. Evo jutros sam prolazio Golsvordijevom u autobusu i bar dvema Srbendama su parkirane karoserije virile nad kolovozom. Stoga treba maknuti parkiranje odatle.

Potpuno si u pravu i za kažnjavanje zaustavljanja i parkiranja na trasama JGPa. To se najčešće može videti u pomenutim Golsvordijevoj i Sinđelićevoj, zatim u Ljubićkoj, Kruševačkoj, Maksima Gorkog, Gospodara Vučića...

Što se tiče propuštanja autobusa da se uključi sa stajališta, nisam primetio nešto mnogo problema tu. Ali ne znam, možda i grešim. Ali pazi ovo, mene ne iritiraju toliko jedan pa čak ni dva vozača automobila koji u momentu dok se autobus uključuje, ućare pa prođu pre njega. Nekako ne revoltira me to toliko, valjda jer znam koliko je frustrirajuće voziti u Beogradu pa kao ajd razumem nestrpljenje da neko krene pre autobusa,kad već čeka 100 godina. ALI, zato bih se us..avao u život svim životinjama koje parkiraju ili zaustavljaju na kolovozu duž trasa JGPa. Bukvalno bi ih drao kaznama i njima punio budžet. Ne samo zbog JGPa, nego da krene da se iskorenjuje ta srpska mentalna bolest da se parkiranje karoserije preko trotoara ili još gore - preko pola saobraćajne trake - smatra nečim normalnim i pravda sa "ma opušteno". 🙄

Što se stajališta tiče, nisam još smislio rešenje za prikazivanje vozila, niti za spiskove linija, jer tu mora da se poklopi više faktora (da bude priuštivo, a otporno na elemente, vandalizam, da se lako održava, lako menja, lako čita...) Ali ono sa čime je krajnje vreme da krenu jeste da počnu da sklanjaju viškove krša, stubova, žardinjera, drveća, kanti, prosjaka, prodavaca, žonglera, klovnova, vašara, kufera palaca... u pojasu od 2 metra od mesta gde vozila pristaju u stajališta. Ne može brate da bude stajalište sa 10 linija na kome svi presedaju i VEČITO JE KRCATO, a da kad izađeš iz vozila ili priđeš da uđeš, moraš da preskačeš blatišta, drva, šljunak, znakove, kutije, prosjake, kante, rupe, micke paterine... (boldujem za slučaj da neki panj iz Gradske uprave ikad zaluta ovamo na temu)

To je isto jedan epidemiološki problem na Beogradskim stajalištima, pošto masa njih je prepuna gluposti oko mesta ulaza i izlaza. Što je posledica toga što, kao što smo ranije utvrdili, o Beogradskom JGPu i stajalištima odlučuju ljudi koji ne koriste prevoz. To se takođe potvrđuje i činjenicom da imaš nadstrešnice stajališta koja imaju 3 ZATVORENE STRANE, tako da kada izađeš iz vozila, uđeš u ćorsokak i moraš da se provlačiš između ivičnjaka i vozila da bi izašao ili ušao u vozilo. Potpuno maloumno. I to takođe treba menjati. Jer nije ovo Crna trava pa da ima po 5 putnika dnevno koji ulaze ili izlaze na stajalištu... 🙄
 
Poslednja izmena:
Naravno, sve ovo što pišemo odnosi se na neki scenario u kome bi se vlasti i "institucije" dozvale pameti i želele nešto da menjaju, a paralelno sa njima, i većina naroda to podržala. Ali za to su male šanse, ne samo zbog pokvarenosti vlasti nego i zato što masa Srba ipak voli ovako da živi. Vole ljudi da idu kolima do trafike (karikiram malo), vole da parkiraju gde stignu, vole da kupuju stanove u disfunkcionalnom delu grada, vole da žive u zgradi sa trotoarom od 50 cm ispred, vole da mogu da rade šta hoće na javnim površinama a da ih niko nikad ne kazni.

Zato ja od nedavno dosta manje pišem i iznosim rešenja, jer sam uvideo da ne samo što će vlasti to retko kad shvatiti i realizovati, nego sam skontao da sam narod, iako nezadovoljan nekim pojedinostoma, većinski voli da živi ovako u svinjcu. I pri tome ne mislim samo na prosečnog čoveka na ulici, nego i na neke ljude sa foruma, od kojih bi očekivao veći stepen svesti i znanja, a opet im se postovi i rezoni svode na "ma samo nek se gradi" i "ma samo neka raste". A i sve ide još malo teže kada u grad koji je već sa 1.7 miliona ljudi imao ogromne hronične probleme, u roku od par meseci sipaš još 100.000 ljudi. Ti se godinama upinješ da tvoj grad bude bolji i lepši, i da se više ide na kvalitet života, a ne kvantitet, i onda ti odjednom neko sipa 100.000 ljudi više u stanove, u energetski sistem, u vodovod, u prevoz, u saobraćaj... Ne ide brate.

Zbog svega toga, nade, optimizam i entuzijazam za menjanje Beograda i davanje predloga i rešenja su mi se istrošili. Ovo sad ne znači da bih da širim defetizam, pozdravljam svakog entuzijastu i "zaludnika" jer sam i sam po prirodi takav. Samo kažem da posle više godina gledanja rastućeg haosa i bezumlja, ja lično ne očekujem nikakve boljitke, bar ne na desnoj obali Save. Jedino mi je još eto stalo da povremeno istaknem da slepilo u razvijanju Beograda nije počelo ni 2012. ni 2000. ni 1990. ni 1945. nego pre čitavih 100 godina, još dok je Arčibald Rajs pisao Čujte Srbi. Tako da kad krenu da se dele krivice i kritike, da ih dobiju svi koji zaslužuju i koji su odgovorni.
 
Mene su motivisali da idem svaki dan autom na posao kad su počeli radove na Smederevcu gde su za jedno 3-4 meseca uradili 200m puta, a maltretiraju narod da je prosto neverovatno kolika je to doza bezobrazluka i koliko ih nije briga za stanovnike opstine Grocka. Da je u centru grada, tako nesto bi za mesec ili dva uradili. Kad idem na posao gradskim prevozom mi treba 60-70 minuta, a kada se vraćam bar 75-100 minuta, dok mi automobilom treba oko 30 minuta, a o komforu da ne govorim jer koristim 50 na potezu Ustanicka-Trosarina, a uz to idem na 307 u kojoj se vrlo često desi da nema mesta za sedenje na Ustaničkoj i onda moram da se guram narednih 20 stanica dok se ne isprazni bus i dok ne sednem, a to je jedno 40-45 minuta stajanja u gužvi za vreme špica. Da ne spominjem red vožnje i kako je 307 osakaćena ukidanjem jednog polaska u martu prošle godine, pa umesto 11-12 minuta ide na 14-15 minuta i to ne deluje kao velika razlika, ali itekako jeste u slučaju da se ne ostvari jedan polazak, sto je veoma čest slučaj kada su radovi na Smederevcu i kad vozači redovno “seku” krugove.
 
Što se tiče propuštanja autobusa da se uključi sa stajališta, nisam primetio nešto mnogo problema tu. Ali ne znam, možda i grešim
Citiram samo ovaj deo, ali ću prokomentarisati i ostatak.
To sam i ja mislio, ali se onda setim tih trenutaka kada sedim u busu i čekam da se uključi, dok prolazi kolona automobila - ili još gore kada vozač jadan pokušava da se ugura, a naiđe bu**** pa ili svira kao manijak ili obiđe bus i pređe u suprotnu traku dok ne vidi ništa iz tog smera.

Ideje su čisto onako koncept i inspiracija (da ne kažem kopija iz Beča), jer sam se jako brzo navikao na taj sistem. Takve table, mape i slično ne bi zauzimali više mesto nego sada - a ukoliko zaista nema mesta, onda se izostavlja ekran sa informacijama (koji, sad se setim, isto može da ispisuje informacije). U gradu gde bi prevoz zaista bio redovan i pouzdan, tada ekran ne bi bio ni potreban, dovoljan je red vožnje. A sad, koliko bi to bilo otporno na sve uslove, pa i vandalizam, to zavisi od nas na kraju. Može biti koliko god otporno, opet će neko uzeti nalepnicu i zalepiti je na red vožnje. Dakle, od nas zavisi, odnosno tih koji rade te stvari, ali i održavanja. Ako je zalepljena nalepnica, onda to mora da se sredi - džaba da li smo uhvatili vandala ili ne. I na kraju krajeva, to mora da bude funkcionalno, a ne kao sada.
Problem je čak i loše planiranje, odnosno neplaniranje, svakog stajališta zasebno. Sada je to bam ista nadstrešnica kao svuda u gradu ili okolini, bam ista tabla i to je to, a sad da li će to zauzimati mesta ili ne, nema veze, nije planirano stajalište.

Demotivacija će morati kad tad da se desi. U suprotnom neće ništa funkcionisati u gradu, niti će se igde moći prevozom, niti autom.
 
Delovi Pozeške pate i od još većih razvalina istog takvog betona, a u Žarkovu kod stajališta Julino brdo u pravcu Banovog brda i Čukaričke padine, ploče ko zna koliko dugo već postepeno istresaju bubrege. Jedna se slegne, druga podigne. Dobro nam se autobusi i ne raspadaju. Nadležni za održavanje puteva bi trebali i GSP-u i privatnicima da kupe po par desetina vozila godišnje, na ime odštete naravno.

@Bender Rodriguez
Ja sam možda malo veći optimista od tebe😁 Za dosta toga si u pravu, a za prvi deo tvog zadnjeg posta lajk kao vrata😁 Naši ljudi su čudo neviđeno. Čast izuzecima, dobro nije sad baš i većina, al jako veliki broj ljudi se ponaša kao da je potpuno samo na ovom svetu. To se odnosi i na ponašanje u stambenim zgradama, parkiranju na ulici, pa i na obeleženim parking mestima, uopšteno gledano na ponašanje na ulici, u saobraćaju itd. Može tu dosta da se nabraja, al nije tema realno. Doduše, naša (ne)kultura tiče se i stajališta, i to se tiče baš dosta. Lično gledam kad parkiram auto da ne uzmem više od jednog mesta, nisam nikada bacio nešto što ne treba u odvod za smeće u zgradi, vodim računa i u autobusu da ne blokiram protok ljudi, al mi i jako smeta ono naše čuveno dranje kad ulaze u bus, pa ajde još malo, pa pomerite se itd. Jako je ružno da bilo ko parkira bilo koga u prevozu. To sam viđao samo kod nas, a nije da nema gužvi po onim malo razvijenijim evropskim metropolama. Ako možeš uđi, a ako ne čekaj sledeći. Neće meteorit pasti na zemlju ako neko ne uspe da uđe u bus. Daleko sam i ja od savršenog, al trudim se da obratim malo pažnju i na okolinu. Mislim, to je meni i prirodno, pa onda totalno odsustvo bilo kakvog osećaja za pripadnost nekoj zajednici kod nemalog broja ljudi, teško uspevam da prevalim preko mozga. Tiče se to i stajališta kad ljudi ne znaju da stanu lepo. Često su ta stajališta neprilagođena broju ljudi koje trebaju da opsluže, plus silne prepreke koje i sam spominješ, al opet ljudi najčešće nemarom blokiraju prolaze i onemogućavaju drugima i da priđu autobusu, a i da izađu iz njega. Kao da je većina u nekom svom svetu i da ništa oko njih ne postoji. Gužve su i na ulici, i u saobraćaju, infrastruktura nam jeste zakržljala u više pravaca i područja grada, al čini mi se da nemali broj ljudi i nije za veliku sredinu, da tako kažem. Treba težiti da se stvari kreću ka boljem uopšte generalno gledano, al i ljudi moraju biti svesni da veliki grad ima i svojih mana, uz isto tako dosta prednosti života u većoj sredini. Hoću reći da se dosta naših ljudi, pričamo o Beogradu, ne bi puno bolje snašlo ni u jednom Beču, ni u Pragu, ni u Budimpešti, gde je dosta toga na osetno višem nivou, a govorimo o javnom prevozu i infrastrukturi na prvom mestu.
 
У београдским условима ред вожње за свако стајалиште је немогућа мисија и зато информациони дисплеји имају више смисла. Али информациони дисплеји који су исправни, читљиви у свим условима и дају праву, а не погрешну информацију из овог крш система (не ради ГПС уређај у возилу, приказује се возило из супротног смера, возило у гаражи итд.).
Dok se ne izgradi nešto što liči na metro, drumsko-tramvajska infrastruktura će biti hronično zagušena, i vremenski red vožnje na usputnim stajalištima će biti beskoristan. Nismo mi Minsk, i zato je bolje da do tada ostanu info-table sa praćenjem polazaka u realnom vremenu.
Pored čestih bagovanja, najveći tehnički problem sa tablama je u tome što je displej skoro potpuno nečitljiv kada u njega bije sunce po vedrom danu.
 
20240224_193002.jpg

Ako je trasa ista za liniju 40 77 i 28 ista okretnica isto su udaljeni kad se pogleda broj stajlista 5
Ali u minutama postoji razlika 9 14 18
 
Ako je 5 stanica udaljen od podvoznjaka onda su svi već krenuli sa okretnice ЗВЕЗДАРА, 1.МИЛОША ЈАНКОВИЋА, 2.ГРАДСКА БОЛНИЦА, 3.ЧЕГАРСКА, 4.ЖИВОЈИНА ЖУЈОВИЋА, 5.МАРКА ОРЕШКОВИЋА, 6.ПОДВОЖЊАК,
 
Nisam siguran kako sistem računa udaljenost u stajalištima ali tako pokazuje i kod mene, znači ne šest nego pet i onda bi to značilo da su u ovom slučaju sa slike svi na okretnici Zvezdara a vremena dolaska su na osnovu reda vožnje računata sve do momenta kada krene sa okretnice.
 
Šta je ovo, da me nisu čuli napredni upravni organi pa se setili da uklone nadstrešnice tamo gde smetaju... Šalim se, slaba šansa za to, verovatno stavljaju nove. :D
IMG-000000-000000.jpg

Inače tu se vidi koliko su neka stajališta debilno uređena i prepuna prepreka, čak i opasnosti za neke ljude kada žure ili su u gužvama, jer samo čekaju da sapletu nekoga. Tik uz prostor gde se ulazi, izlazi i preseda stoje: kanta, blatište (bivša baštica), drveće, nadstrešnice... Osim nadstrešnica, to sve treba maknuti iz tog pojasa od 2 metra uz kolovoz. A nadstrešnice zameniti onima koje su otvorene na dve strane i lako prohodne.
 
Nisam siguran kako sistem računa udaljenost u stajalištima ali tako pokazuje i kod mene, znači ne šest nego pet i onda bi to značilo da su u ovom slučaju sa slike svi na okretnici Zvezdara a vremena dolaska su na osnovu reda vožnje računata sve do momenta kada krene sa okretnice.
Istina, ja kad čekam kod Gradske bolnice, a bus/trola je na početnoj, piše da stiže za 1 stanicu, iako ima 2 stanice od početne. Još jedna falinka u ovom sistemu, ništa novo.
 
Ako je 5 stanica udaljen od podvoznjaka onda su svi već krenuli sa okretnice ЗВЕЗДАРА, 1.МИЛОША ЈАНКОВИЋА, 2.ГРАДСКА БОЛНИЦА, 3.ЧЕГАРСКА, 4.ЖИВОЈИНА ЖУЈОВИЋА, 5.МАРКА ОРЕШКОВИЋА, 6.ПОДВОЖЊАК,
Из неког разлога се такође дешава да тотално омаши време, и како се возило приближава станици тако се драстично смањује број минута за колко долази
 
Istina, ja kad čekam kod Gradske bolnice, a bus/trola je na početnoj, piše da stiže za 1 stanicu, iako ima 2 stanice od početne. Još jedna falinka u ovom sistemu, ništa novo.
Зато што постоји и број 0,када је возило између станице пре и моје станице, писаће да возило стиже за 0 станица.
 
Vrh