[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715742#p715742:2op17l4n je napisao(la):
zexland » Пон Мар 09, 2020 3:08 pm[/url]":2op17l4n]Sasa ok, ali zasto ne intergrisati u postojecu mrezu, pa to nece biti samo za turiste. Evo pogledaj tram liniju br.1 u Milanu, ona ima iskljucivo stare tramvaje, ali se Milanesi voze u njoj isto tako. To bi jako licilo na ovu nasu 1icu.
Ti svakako mozes provuci turisticki tram da okrece na Slaviji (pun krug) i posle dole kod Zoo vrta.
Tako dobijas i tu zasebnu turisticku trasu (gde bi isli iskljucivo stari tramvaji) : Slavija - Milosa Velikog - Terazije - Trg Republike - Studentski trg - Pariska - Zoo vrt
Narod ne moze da preseda na Slaviji da bi dosao do Trga, to je potpuni besmisao. To nema nigde u ozbiljnim evropskim gradovima.
Pored 1ice, turistickog tramvaja, kroz Kralja Milana mogla da prodje i recimo 6ica, koja sada ide samo od Ustanicke do crkve Sv Marka, i taman da nastavi do Zoo vrta.
Kralja Milana i Terazije sa tramvajima 1 i 6, i trolama 21, 22 i 29 (plus Vasina sa 28 i 41) ti imas odlicno pokrivenu najvazniju gradsku aveniju i izbacio si autobuse zauvek odatle. 31 bi onda mogao ili da staje ispred NBS ili da se produzi dole ka Savskom trgu pa na novi most, pa da okrece na Uscu recimo ...
Ја сам као нестручњак то тако замислио, а, свестан сам да постоје друга и вероватно боља решења. У овом случају, ја сам пошао од потребе/крајњег циља и размишљао како их остварити на нов и квалитетан начин, а не од постојећег, неквалитетног система и како њега проширити, натегнути и прилагодити без добијања ичега друкчијег и бољег.
Видео сам у Милану старе трамваје, који се могу и изнајмити ако желите, али испод њих иде метро који у ствари превози грађане. Београд нема метро, па по површини, од Славије и Калемегдана, не могу да га замене стари трамвајчићи различитих боја, већ озбиљно и ефикасно средство јавног превоза.
Тако сам дошао до озбиљног, модерног, бешумног трамваја без жица, озбиљног капацитета. Два комада која би радила цео посао. Један колосек, без окретница. Елегантни, савремене технологије.
Зашто не интегрисан у мрежу? Баш зато да не би био интегрисан и да не зависи од мреже. Да се не би заглављивао на Славији, или код Вука, или код Железничке станице ... Да не би каснио. Да би био предвидљив, ефикасан, тачан. Да би био довољног капацитета да две композиције могу да превезу оно што би радило пет пута више малих, старих трамваја. Да не би имао жице и троле, да би био удобан, бешуман и брз. А такви иду по друкчијим шинама како их ја замишљам, и НЕ МОГУ се интегрисати у
постојећи систем.
Уважавам примедбу о незгодности преседања. Али, у великом граду или имате среће и живите и радите уз линију превоза која вам одговара, или - преседате. Тешко је избећи преседање - у центру, или на крају линија. Колико грађана и сада преседа на Бановом брду, Бањици, код Панчевачког моста, широм града ... Ко их пита, и ко икада мисли на њих? Даље, џаба вам што не преседате на Славији ако стојите у месту пола сата заглављени негде успут у саобраћају ...
На крају, што се изгуби због преседања, добије се на заштити средине у погледу квалитета ваздуха, нивоа буке, изгледа, расположивог простора.