Šta je novo?

Славија - Краља Милана - Теразије

Drago mi je što smo diskutujući o ovoj temi skrenuli sa iste jer je očigledno da se Slavija-Kralja Milana- Terazije- Prokop- KCS i Deligradska moraju rešavati zajedno. To jest da je neminovno da ovuda ide linija metroa.

Ali šta da pričam kada smo mi država u kojoj WC stanice pretvore u elitni restoran i nikom ništa. To smo mi, prenamenjeni wc koji je postao elitni restoran.
 
Када су у питању високи објекти на овом потезу, ваља подсетити да су поред Митићеве, у плану биле између осталог, палата "Теокаревић" и Добровићеве "близнакиње" у оквиру решења Теразијске терасе, па преко палате на месту хотела "Македонија" на данашњем Студентском тргу, до солитера на самој тврђави, да не говорим о нпр. конкурсу за уређење Београда из 1937. где се могло видети прершт разних предлога..
Screenshot_2020-03-12 UB66-67 pdf.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=720156#p720156:29oi79i5 je napisao(la):
Вожд » 23 Mar 2020 06:05 pm[/url]":29oi79i5]
file.php

Zanimljiv pristup, nikad mi ovako nesto nije padalo na pamet. Jedino sto bi ovaj projekat okrnjio deo stare Nusiceve ulice. Ne znam da li bi to sto bi dobili, zaista bilo vredno ovog gubitka. Dobro je sto nije ostvaren.
 
Блок зграда на Теразијској тераси беше страдао у неком бомбардовању?
 
Prodaje se deo Beograđanke: Početna cena 20,6 miliona evra

Beograd -- Grad Beograd po početnoj ceni od 20,6 miliona evra ponudio je na prodaju deo Palate Beograd - Beograđanke, objavljeno je danas.

Ukupno je ponuđeno više od 19 hiljada kvadratnih metara poslovnih prostora u ovoj zgradi.

Budućeg kupca Beograd će obavezati da u roku od tri godine izvede građevinske i zanatske radove na adapteciji i rekonstrukciji objekta u vrednosti koja ne sme biti niža od osam miliona evra.

Prijave za javno nadmetanje za kupovinu ovih gradskih nekretnina podnose se do 29. jula a javno nadmetanje zakazano je za 31. juli.

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1707027
 
Само је питање какав трамвај? Ако је у плану "туристички" ретро трамвај без контактне мреже и без везе са осталом трамвајском мрежом, онда боље и да га не праве.
 
U konkursnoj dokumentaciji stoji da će biti kontaktne mreže, tako da biće prilike i za španca i za retro tramvaj. Po meni ova linija nema nikakav značaj sem turistički. Nisam pratio, da li ukidaju trole na istom potezu?
 
То туристички трамвај је замазивање очију већ деценијама се планира продужење трамвајске мреже на ту трасу и од Славије и од Ташмајдана
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760587#p760587:3bnnvb12 je napisao(la):
zoran_m » Pon Jul 27, 2020 5:21 pm[/url]":3bnnvb12]U konkursnoj dokumentaciji stoji da će biti kontaktne mreže, tako da biće prilike i za španca i za retro tramvaj. Po meni ova linija nema nikakav značaj sem turistički. Nisam pratio, da li ukidaju trole na istom potezu?
Pa želeli bi da ih poukidaju. I polako pripremaju javnost za to tako što svake godine objave te namere pa gledaju kako će ljudi da reaguju.
 
Ma kakav retro tramvaj kao u crkusu? Sto moderniji!
Mogla bi da postoji linija koja bi saobracala direktno do zeleznicke stanice Prokop, i eto prakticnog resenja dok ne dodje metro.
 
U Istambulu ima onaj crveni stari tramvaj koji ide njihovom Knez Mihajlovom (Istiklal ulica), zove se tramvaj Nostalgija i turisti rado plaćaju ulaznice da se provozaju njime, neka vrsta atrakcije.
 
Sve je to lepo, ali trasi od Studentskog Trga do Slavije je potreban pravi tramvaj,
ako ce vec da se postavljaju sine za tramvaj.
 
Taчно, треба прави трамвај, и то најмање 3 линије, од Теразија до Омладинског (растерећење 27), до Устаничке (престаје преседање до центра града на са трамваја на препуне 26 и 27) и до Бањице (престаје мучно преседање на Славији).
Туристички трамвај, ту могу да се узму они стари трамваји из депоа (Чичица, Шкода и ВВС, онај соло Швајцарац и донирани Т-4Д, и да им се дода још неки лепши зглобни Швајцарац, нпр. онај скроз жути што вози на 11 и она сређена КТ-4 у црвено-белој шеми) и да се са њима оформи туристичка линија за викенд која би ишла нпр. Пристаниште-Савски трг-Славија-Теразије-Калемегдан-Пристаниште.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760796#p760796:38s4ic5w je napisao(la):
Strahinya » Tue Jul 28, 2020 12:01 pm[/url]":38s4ic5w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760762#p760762:38s4ic5w je napisao(la):
Marioneta » Uto Jul 28, 2020 10:49 am[/url]":38s4ic5w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760629#p760629:38s4ic5w je napisao(la):
Дошљак » Pon Jul 27, 2020 7:56 pm[/url]":38s4ic5w]Тачно тако, укрштање две линије може да буде побољшано добром локацијом (Теразије нпр.), док локација тешко може бити побољшана са укрштањем линија метроа.
Može i jeste i jedno i drugo. Sa metroom dobija se drugačiji protok ljudi i time poboljšava aktuelnost neke lokacije. Metro se gradi da bi poboljšao funkcionisanje građana na važnim lokacijama, pre svega njihov dolazak i odlazak, da bi se centralne gradske zone rasteretile od stambenih prostora i maksimizirale svoje kulturne, rekreativne, umetničke, poslovne i sl. sadržaje i ponude. SToga mislim da Terazije više nisu dobra lokacija za ukrštanje linija metroa, već pre negde bliže BNV i Savskom trgu, ili možda čak kod Mostara, sa velikim parkingom da se odatle metroom može i na Terazije i na druge strane Beograda. Time bi svi oni koji dolaze autoputem do grada mogli da se orijentišu lakše za dalje. Terazije su previše blizu staroj jezgri i mislim da bi metro bio opterećenje za tu lokaciju, a ne i potreba. Stanica metroa savako bi trebala da bude u blizini Terazija ili baš tamo, ali ukrštanje ne deluje dovoljno logično. Svakodnevno kretanje stanovništva nije više toliko fokusirano na stari centar grada i to je dobro. ...


Svakako si u pravu, ali bi Terazije, da bi se izbegao automobilski i autobuski saobraćaj, morale dobiti šinski saobraćaj, mislim na tramvaj, pa sve do Slavije, kako je i nekad bilo. Tako bi se smanjili izduvni gasovi u centru, a i usporilo prljanje fasada. :)

Taj ko je nekada uklonio tramvaje sa Terazija i Kralja Milanaje imao razlog zasto je to uradio. A to je uradjeno 1947 i tada izduvni gasovi nisu bili problem.
U medjuvremenu su napravljeni bolji trolebusi od ovih krseva na nasim ulicama, autobusi na TNG i elektrobusevi...
 
Тада је био на делу други урбанизам, аутомобилски. Имали смо паркинг на пола Трга републике и скоро целом тргу Маркса и Енгелса.
 
Vrh