Мој пост је смртно озбиљан, молићулепо. Комично је веровање да се о културном идентитету може говорити у бинарном коду, као о шаховској партији, па је једина мука проценити да ли играмо црне или беле фигуре.
Него, да се вратимо на дионизијски просценијум у Посавини.
Како назвати предлог да се 1921. године на Теразијској тераси направи колонада коринтских стубова са барокним статуама? Послати тај предлог у години у којој је објављен Манифест Зенитизма, две године након првог лета преко Атлантика и седам година након првих тенкова и бојних отрова... затим, откуцати представку конкурсној комисији на писаћој машини (јер не верујем да су, наустук свем заносу, писали гушчјим пером) - како ли им се прометејске руке нису затресле од толике онтолошке дисонанце...
Постоји разлог зашто су такве колонаде у Паризу аутентичне, али тај разлог није леп. Разлог је - захваљујући технолошкој и војној надмоћи, друштвена елита тог доба је поверавала да је надмоћна и у сваком другом смислу, и да има право да похара културно наслеђе народа које су гледали као дивље, и да их донесу са онога што су они видели као периферију света, у центар, дакле Париз, јер то једино има смисла, да се повежу два блистава тренутка људске цивилизације - период антике и, гле чуда, период чији су они савременици. Репродуковање тог истог наслеђа у локалу подржава читав дискурс, а аутентичним га чини да су друштвене елите тог времена (а и добар део данашњег француског друштва) у њега дубоко веровале и сматрале га једином истином.
Како би, међутим, те исте колонаде биле аутентичне у Београду 1921. године - ми нисмо харали по Акропољу, али бисмо могли да кажемо да су Французи преносећи античко благо на воловским запрегама кроз Посавину изгубили покоји комад, па смо их сачували, помало се и навикли, и пожелели и да их репродукујемо, истини за вољу, више векова касније, када је читав оригинални дискурс који је изнедрио дионизијски просценијум на обалама Атлантика већ доведен до (крвавог) апсурда.
Дакле, кич и малограђанштина су чак и најблаже пресуде, практично видлажабадасекоњпоткивапаионадигланогување.