Šta je novo?

Славија - Краља Милана - Теразије

Сви западни стилови су инспирисани са античким Медитераном и Месопотамијом. Последње аутентично западно је изгледало овако:
1705692632216.png
 
Мој пост је смртно озбиљан, молићулепо. Комично је веровање да се о културном идентитету може говорити у бинарном коду, као о шаховској партији, па је једина мука проценити да ли играмо црне или беле фигуре.

Него, да се вратимо на дионизијски просценијум у Посавини.

Како назвати предлог да се 1921. године на Теразијској тераси направи колонада коринтских стубова са барокним статуама? Послати тај предлог у години у којој је објављен Манифест Зенитизма, две године након првог лета преко Атлантика и седам година након првих тенкова и бојних отрова... затим, откуцати представку конкурсној комисији на писаћој машини (јер не верујем да су, наустук свем заносу, писали гушчјим пером) - како ли им се прометејске руке нису затресле од толике онтолошке дисонанце...

Постоји разлог зашто су такве колонаде у Паризу аутентичне, али тај разлог није леп. Разлог је - захваљујући технолошкој и војној надмоћи, друштвена елита тог доба је поверавала да је надмоћна и у сваком другом смислу, и да има право да похара културно наслеђе народа које су гледали као дивље, и да их донесу са онога што су они видели као периферију света, у центар, дакле Париз, јер то једино има смисла, да се повежу два блистава тренутка људске цивилизације - период антике и, гле чуда, период чији су они савременици. Репродуковање тог истог наслеђа у локалу подржава читав дискурс, а аутентичним га чини да су друштвене елите тог времена (а и добар део данашњег француског друштва) у њега дубоко веровале и сматрале га једином истином.

Како би, међутим, те исте колонаде биле аутентичне у Београду 1921. године - ми нисмо харали по Акропољу, али бисмо могли да кажемо да су Французи преносећи античко благо на воловским запрегама кроз Посавину изгубили покоји комад, па смо их сачували, помало се и навикли, и пожелели и да их репродукујемо, истини за вољу, више векова касније, када је читав оригинални дискурс који је изнедрио дионизијски просценијум на обалама Атлантика већ доведен до (крвавог) апсурда.

Дакле, кич и малограђанштина су чак и најблаже пресуде, практично видлажабадасекоњпоткивапаионадигланогување.
Kad govoriš o nekom projektu stavis fotku

I postoji tema o ter terasi
 
Да ли Француску сматрамо Медитераном или не?
Опет Готика је фаза црквене архитектуре у средњем веку, док су неокласични и барокни стилови примењени и на објекте који нису религијске намене.
Са друге стране, овај леп пример Викторијанске Готике или ти неоготике можемо лагано да помешамо са неким објектом у исламском свету, зар не?
1705703749655.png
 
Да ли Француску сматрамо Медитераном или не?
Опет Готика је фаза црквене архитектуре у средњем веку, док су неокласични и барокни стилови примењени и на објекте који нису религијске намене.
Са друге стране, овај леп пример Викторијанске Готике или ти неоготике можемо лагано да помешамо са неким објектом у исламском свету, зар не?
Pogledajte prilog 186659
Ovde se mislilo na antički mediteran. Tako da pre ne nego da.
 
Свиђа ми се зграда на лакат. Штета што нису предвидели колонаду дуж тротоара.
 
Ovo je Plan detaljne regulacije, dakle urbanistički projekat. Na slikama je data ilustracija dozvoljenih gabarita i položaja novih objekata, a za sam kompleks na uglu sa Beogradskom je obavezan arhitektonski konkurs, dok će za ostale zgrade duž Makenzijeve idejna rešenja morati da dobiju verifikaciju gradske komisije za planove :) piše i u postu na instagramu
 
И онда та променада удара у леђа оне грандиозне пусте бетонске трибине за гледање у фонтану.
 
Meni nije jasno sta ce tu država da isplati tacno i kome naravno sve za privatni interes
 
Vrh