mihajloboric87
Advanced
- Učlanjen(a)
- 24.02.2021.
- Poruke
- 2.962
- Pohvaljen
- 5.057
Ne može više da se priča o arhitekturi i urbanizmu a da ne krene priča o evroskepticima, štetnom uticaju Rusije i neposlušnosti Srba evropskoj eliti.
Nije to samo do ''srpske kulture'', vec svaka ''kultura'' koja se geografski nalazi u Evropi, a sustinski nije evropska ne moze da racuna ni na sta bolje od postepene eradikacije i zamene boljim - ekser koji strci iz daske ce pre ili kasnije biti zakucan u istu.Колико год се слагао да је српска култура доста пропатила јер су је разни интелектуалци константно гушили и забрањивали уместо да је подстичу да се развија и оплемењује, толико сматрам да је бесмислено рећи да Србија не може да се развија и учи од Запада. Заправо не само бесмислено већ јако неодговорно и опасно.
Politika je sveobuhvatna stvar koja je prisutna i u najmanjoj pori drustva. Uz to, ko se ne bavi politikom, politika ce se baviti njime.Ne može više da se priča o arhitekturi i urbanizmu a da ne krene priča o evroskepticima, štetnom uticaju Rusije i neposlušnosti Srba evropskoj eliti.
Šta je problem konkretno u arhitektonskim stilovima u Beogradu? Npr. postojanje ulica, tj. niza zgrada je prisutno u praistorijskoj Vinči, eto razloga za pitanje, zašto oni nisu usmerili kurs po pitanju urbanizma ka istoku? Zeleni krovovi, neizostavan deo današnjeg trenda u arhitekturi, naročito zapadnoj, su prisutni u gradovima bliskog istoka pre više hiljada godina.Politika je sveobuhvatna stvar koja je prisutna i u najmanjoj pori drustva. Uz to, ko se ne bavi politikom, politika ce se baviti njime.
A sto se tice Evrope, nije rec o EU koja je nastala bukvalno juce (1992) nego o celom antievropskom kursu Srbije koji traje jos od 13. veka, ako ne i ranije.
Ne bagatelizuj.Šta je problem konkretno u arhitektonskim stilovima u Beogradu? Npr. postojanje ulica, tj. niza zgrada je prisutno u praistorijskoj Vinči, eto razloga za pitanje, zašto oni nisu usmerili kurs po pitanju urbanizma ka istoku? Zeleni krovovi, neizostavan deo današnjeg trenda u arhitekturi, naročito zapadnoj, su prisutni u gradovima bliskog istoka pre više hiljada godina.
Molim pojašnjenje. Koja od te dve činjenice nije tačna.Ne bagatelizuj.
Bile tacne ili ne, potpuno su irelevantne za ovu diskusiju.Molim pojašnjenje. Koja od te dve činjenice nije tačna.
Nije to samo do ''srpske kulture'', vec svaka ''kultura'' koja se geografski nalazi u Evropi, a sustinski nije evropska ne moze da racuna ni na sta bolje od postepene eradikacije i zamene boljim - ekser koji strci iz daske ce pre ili kasnije biti zakucan u istu.
Recimo, mrska EU i slicni onako polako, na rate, eradikuju i vlasku i bugarsku i (novo)grcku ''kulturu'', pa je jasno ni da srBsku nece ostaviti za pelcer.
Мој пост је смртно озбиљан, молићулепо. Комично је веровање да се о културном идентитету може говорити у бинарном коду, као о шаховској партији, па је једина мука проценити да ли играмо црне или беле фигуре.Samo da se osvrnem na ovaj pomalo komičan post koji je započeo celu diskusiju o "civilizaciji".
- Pariz je uglavnom sazidan pre 150 godina
- Francuzi su Germani koji sa Rimom i Grčkom imaju taman toliko veze koliko i mi koji smo isto sišli iz centralne Evrope po propasti Rima
- Ovo je više kao zanimljivost, ali na našoj teritoriji jeste jedna od četiri prestonice Rima
- Ako se pogleda naša srednjovekovna arhitektura, mogu jasno da se vide vizantijski i italijanski uticaj spojeni autentično u celinu.
Ako bi se napravilo poštujući umetničke principe, ovo bi bilo daleko od kiča. Ovo je deo naše istorije, daleko više od Turaka, a još manje Rusa. Naš "identitet" jeste evropski i to blizak mediteranskim narodima, sa čime se ovaj projekat slaže, za razliku od modernih projekata koji su daleko bliži severnim narodima Evrope.
U pitanju je spomenik ujedinjenja, ne zaboravimo da je ovo vreme Kraljevine Jugoslavije. Verujem da je ideja nase skulptorke cije sam ime zaboravio na moju sramotu, ukrascu opis spomenika od malo strucnijih ljudi od mene "Гледајући са Теразија Споменик уједињења је главни мотив укупне композиције, он се налазиу њеној осовини (сл. 6). Реч је о коњаничкој композицији са главном фигуром уздигнутог мача, сигурно ујединитеља, кога прате жене и деца. Висина постоља је око3 м, а сама скулптура је висока око 4 м. Хопе и Шенталне остављају споменик да лебди, да се нејасно оцртавака небу, већ му дају фон сачињен од осам стубова постављених на ниску ограду елиптичне основе, у врху повезаних архитравом, фризом, короном и симом, укупневисине око 15 м. Уз стубове су постављене 3 м високестојеће женске фигуре, од којих свака држи по нештоу рукама. Иза споменика је пројектован плитак базенбарокне основе, приближних димензија 22 м х 10 м,чијој се води приступа с неколико степеника, а којије на цртежу означен са бунар. Чини се да је оваквимсценским решењем обезбеђена извесна ентеријеричност простора која гледаоца, намерника, пролазника,приближава теми уједињења на коју се жели скренутипажња. Аутори добро знају да би решење без ове кулисе у позадини захтевало да споменик буде знатно већи,вероватно двоструко, како га небо не би нагризало, атакође знају и да је расположиви простор између „Москве“ и „Балкана“ недовољан за велики споменик"Мени је ово неопевани кич и малограђанштина.
У Паризу још и некако, кад мало дуне ветар од Петог арондисмана и нанесе пантеонску прашину и мемлу, па да човек поверује да је аутентично, поготову што су Французи до нивоа констипације уверени да су прави, једини и директни баштиници европске антике, па бар та њихова вера даје свему посебан (једини) смисао и шарм.
Код нас би ово тек било следећи ниво гротеске, позоришна кулиса без икакве подлоге и утемељења у идентитету заједнице и времена у које је насађена. Оно чудо у Шапцу је још и кемп, душу дало за концептуалну уметност (ако већ и није плод неког перформанса), али вероватно ни тамо ни тада нису веровали да су следећи корак девице у белим одорама у дионизијском трансу... и после се неко руга Карићу, јој, јој...
Kakva emanacija neznanja.- Francuzi su Germani koji sa Rimom i Grčkom imaju taman toliko veze koliko i mi koji smo isto sišli iz centralne Evrope po propasti Rima
Куку мени, па тим горе. Споменик уједињењу у ликовном изразу који глорификује идеологију која нам је само три године раније побила трећину становништва противећи се управо том уједињењу. Као што рекох, кич и малограђанштина је чак блага осуда.U pitanju je spomenik ujedinjenja, ne zaboravimo da je ovo vreme Kraljevine Jugoslavije. Verujem da je ideja nase skulptorke cije sam ime zaboravio na moju sramotu, ukrascu opis spomenika od malo strucnijih ljudi od mene "Гледајући са Теразија Споменик уједињења је главни мотив укупне композиције, он се налазиу њеној осовини (сл. 6). Реч је о коњаничкој композицији са главном фигуром уздигнутог мача, сигурно ујединитеља, кога прате жене и деца. Висина постоља је око3 м, а сама скулптура је висока око 4 м. Хопе и Шенталне остављају споменик да лебди, да се нејасно оцртавака небу, већ му дају фон сачињен од осам стубова постављених на ниску ограду елиптичне основе, у врху повезаних архитравом, фризом, короном и симом, укупневисине око 15 м. Уз стубове су постављене 3 м високестојеће женске фигуре, од којих свака држи по нештоу рукама. Иза споменика је пројектован плитак базенбарокне основе, приближних димензија 22 м х 10 м,чијој се води приступа с неколико степеника, а којије на цртежу означен са бунар. Чини се да је оваквимсценским решењем обезбеђена извесна ентеријеричност простора која гледаоца, намерника, пролазника,приближава теми уједињења на коју се жели скренутипажња. Аутори добро знају да би решење без ове кулисе у позадини захтевало да споменик буде знатно већи,вероватно двоструко, како га небо не би нагризало, атакође знају и да је расположиви простор између „Москве“ и „Балкана“ недовољан за велики споменик"
Svako ima pravo na svoje misljenje mada mislim da ne razumes znacenje reci kic i malogradjanstvo, a takodje sumnjam u tvoje kvalifikacije da osudjujes bilo sta. Meni ceo projekat izgleda fenomenalno. Da ne govorimo kako bi se dobro uklopio sa terazijskom fontanom ili cak platformom Dragise Brasovana. Sportski pozdravКуку мени, па тим горе. Споменик уједињењу у ликовном изразу који глорификује идеологију која нам је само три године раније побила трећину становништва противећи се управо том уједињењу. Као што рекох, кич и малограђанштина је чак блага осуда.
Evo ga jos jedan dokaz srBskog idiJotizma. Barok = KuK monarhija.Куку мени, па тим горе. Споменик уједињењу у ликовном изразу који глорификује идеологију која нам је само три године раније побила трећину становништва противећи се управо том уједињењу. Као што рекох, кич и малограђанштина је чак блага осуда.
Научи да разговараш тако да не вређаш саговорника, ма колико страсно мишљење имао о теми!Evo ga jos jedan dokaz srBskog idiJotizma. Barok = KuK monarhija.
To u nekom tvom paralelnom univerzumu. A iza svega se kriju skaredni naciJonalisticki kompleksi tipa ''sta nam rade'' - konkretno, rec ''povampirenje'' (sic!) odaje te komplekse.Барок = величање божанске моћи и милости која се спустила на просвећене и духом узорне владаре = божанско право да се божја башта уреди у складу са просвећеним законима узорне монархије, на милост и ползу покорног народа = право, штавише обавеза, да се обрачуна са варварима и дивљацима који се не радују ни тим просвећеним законима, нити тој узорној духовности, него би хтели своје законе и своју узорност (да “цмачу мртваце”, што рече Црњански) = Ка унд Ка
Travestija.
Тачно, богу хвала па постоји.To u nekom tvom paralelnom univerzumu.
Кад ти се појам цивилизације своди на хигијену и бонтон, онда си у праву. Барок савршено иде уз ту слику.P.S. ono sto je Austrija svojevremeno uradila u BiH je bio nevidjeni civilizacijski iskorak za tu zabit.
I na sve ostalo.Кад ти се појам цивилизације своди на хигијену и бонтон, онда си у праву. Барок савршено иде уз ту слику.
Naopake su sve te kombinacije ''istok-zapad'' , ''ni tamo ni vamo'' i slicno .Šta fali ovoj džamiji?
Koji komsiluk?Ja ne vidim kako ne pripada, kada je ceo komšiluk u tom stilu.