Šta je novo?

Скверови и платои Београда / Skverovi i platoi Beograda

_20210831_164704.JPG
 
I posle neko kaže da su ljudi stoke, a ljudi napunili sve kante na tom skveru koje zvanično nisu postavljene nego istovarene iz kamiona i čekaju razmeštaj po skveru i još nisu u sistemu pražnjenja. Najbolji smo narod ali je vlast dno.
 
Nije bas da padnes u nesvest, ali deluje korektno. Bice bolje kada trg bude malo ozeleneo, a fasade okolo renovirane.
Minus odvratni bilbord.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=876980#p876980:3s1wu85o je napisao(la):
Drakche » Fri Sep 03, 2021 6:38 am[/url]":3s1wu85o]Nije bas da padnes u nesvest, ali deluje korektno. Bice bolje kada trg bude malo ozeleneo, a fasade okolo renovirane.
Minus odvratni bilbord.

Bilbord će tu stajati narednih 25 godina.

Tako je odlučila ekipa gorana vesića.

– Skupština namerava da za još jedan resurs grada, oglasni prostor, koji je veoma unosan, kroz ovu odluku raspiše tender i iznajmi ih jednoj firmi na 25 godina, što je neuobičajeno dug rok.

Izvor: https://www.danas.rs/beograd/reklamni-b ... 15-godina/
 
Zabranio bih dodeljivanje ugovora koji nisu bitni za razvoj Grada na duži period od trajanja mandata.

Namestiš posao ortačkoj firmi po nepovoljnim uslovima za Grad i onda buduća vlast ne može da raskine taj ugovor.
 
Све више ми - визуелно највише, а и на друге начине - сметају метални стубићи попут оних на сликама.
Како то да нема друкчијих решења - лепших, практичнијих, трајнијих, па и јефтинијих?

Рецимо, нижи и дебљи камени стубови би много боље изгледали, били би чвршћи и трајнији, лакши за одржавање, могуће је и јефтинији. Могу се повезати ланчаницама тако да, за разлику од ових металних, спречавају неометан пролаз између и штите, рецимо, децу од излетања на улицу.

Низови црног - и неквалитетног - металног коља су вероватно најгори избор, у сваком погледу.
 
Занимљиво је како свуда постављају те закошене стубиће са грбом града, а стубови расвете им се свуда разликују.
 
Ovi su kvalitetniji od onih rđavih na koje smo navikli, ali stubići u urbanizmu svakako predstavljaju rešenje za probleme na terenu, a kod nas se oni unapred projektuju kao deo nove celina što je suludo.
 
Da! Međutim smatram da su ubedljivo najefikasniji za sprečavanje parkiranja, najzahvalniji za održavanje i, verovatno, najisplativiji/najjeftiniji: betonski blokovi (slabovi, komadi).
Održavanje je u nas odvajkada slabo, pa pripadnici naroda sve stubiće i sve iole finije prepreke na kraju počupaju, poruše ili pokradu, a betonskim komadima ni najbahatiji kolima prilaziti ne vole.

Pretpostavljam da bi bilo lukrativno za neku povezanu firmu da takve betonske slabove malko izdizajnira, pa da ih u velikom broju (jer potrebe su nam velike) prodaje gradu za skupe pare. Na opštu radost.
 
Већи проблем од стубића је чињеница да Милешевска више не може да се користи као алтернатива за ЈГП када се у Цара Николаја поново деси нека хаварија.

Послато са SM-G998B помоћу Тапатока
 
Mileševska koja je ranije bila prometna ulica sada postaje patrljak sa večnim čekanjem tu na vrhu , a Cara Nikolaja koja je trebala da bude proširena svim planovima na 2+2 od Slavije do Vojislava Ilića izgleda ostaje večno na ovome što je sada.
 
Ovo je lepo, tu nema zbora. Ali ne mogu da ne primetim da Gradska uprava s jedne strane kaže da bi volela da više ljudi koristi javni prevo umesto automobila, a s druge strane kao da čini sve da minira, kako automobiliste, tako i prostore i potencijal za linije JGPa. Ulice se samo usitnjavaju i/ili tovare sadržajem. Čime oni misle da grad funkcioniše u eri kada se poslovi menjaju i radna mesta sve više udaljavaju od centra ili stambenih naselja? Trotinetima i džoginzima da se ide na posao? Kako će da izgleda i funkcioniše JGP u Beogradu za 10 godina? Oće li rikše da nas prevoze svuda? Pošto se ovakvim potezima i usitnjavanjima svega onemogućuje prolazak normalnog prevoza tuda. Bilo u normalnim okolnostima, bilo - što je Šomi lepo primetio - u slučaju havarija, zastoja ili bilo kojih izmena ruta.
 
Zatekoh se danas tu, i napravih jednu foto sesiju. Nadam se da sam uspeo da dočaram kako izgleda završeni plato Dragana Nikolića i Milene Dravić. Još samo treba da se postavi skulptura "Obraz uz obraz" da bi plato bio u potpunosti završen po planu.













































 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877354#p877354:3cqmuzof je napisao(la):
Marko_Zemun » 04 Sep 2021 09:06[/url]":3cqmuzof]Dokle god fasade budu ovakve, džabe nam svi ovi skverovi, troatoari itd..
I sad zbog toga ne treba ništa da se radi po gradu?
 
Raspisuje se konkurs za skulpturu “Obraz uz obraz” koja će se postaviti na trgu Milene i Gage, dok će fasade navodno sredjivati tokom naredne godine. (Izvor Vesićev fejsbuk)
 
Некад ми је тешко да разумем како функционише ментални процес који направи плато са посађеним билбордом на средини, остави распале и ижврљане фасаде свуда около али удари калдрму по коловозу да би ваљда изгледало "старинскије"

Са једне стране, не мислим да би неко уопште улагао у тако нешто да не сматра да је важно имати лепе платое и скверове а са друге стране ми није јасно како неко може у свему да буде толико немаран и аљкав. Можда је само и последица оперисаности од естетике па они стварно не виде проблем у томе да се гура калдрма док је цео плато засењен електричним билбордом
 
Nit' se vodi računa o estetici, nit' se vodi računa o saobraćajnoj funkcionalnosti.
 
Koliko fasade mogu promeniti sliku jednog celog prostora to je neverovatno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877969#p877969:3zhysw4l je napisao(la):
Labud » 06 Sep 2021 06:47 pm[/url]":3zhysw4l]Koliko fasade mogu promeniti sliku jednog celog prostora to je neverovatno
A i razvođenje kablova na balkanski način.
 
A što se svi ti kablovi kod većih rekonstrukcija ne spuštaju pod zemlju?
 
Пола Врачара је у оваквим кабловима, улице иза храма имају бетонске бандере као да су село.
 
Vrh