Šta je novo?

Скверови и платои Београда / Skverovi i platoi Beograda

Маните се више "народне" мелодраматике, "народ" се апсолутно ништа не пита јер му земљу контролише и о свему одлучује црвена буржоазија и њихови "интелектуалци" који смишљају овакве бљувотине и небулозе да би њихове грешке после биле сваљиване на "народ" што се не понаша онако као би они хтели.

Када програмер направи програм који људи не користе онако како је замислио онда је он лош програмер, када "интелектуалац" са платом од новца пореских обвезника направи небулозу од урбаног пројекта који људи не користе како је замислио онда "народ" не ваља. Знам да вас то пече али кад приватници и "тајкуни" када сређују простор ем се после одржава и буде чист ем ураде на време ем то изгледа милион пута боље од овог комунистичког бетона који се свуда форсира у Београду од стране исте оне црвене буржоазије која га јаше од 1941.

Проблем у Београду потиче од неквалитетних јавних установа образовања који штанцују медиокритете и "архитекте" који нигде у свету не би нашли посао али се штите и бране од сваке критике због бајки о светој просвети као главном стубу комунистичке пропаганде. Да се неко у Бечу или Њујорку појави са предлогом оваквог "пројекта" летео би напоље из зграде и нико не би ни хтео да га запосли у животу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=578624#p578624:2fpgwftb je napisao(la):
Johnest_Hon » Pet Nov 02, 2018 7:07 pm[/url]":2fpgwftb]Ok, ovaj prostor nije baš najbolje projektovan i kasni sa izvođenjem ali ipak ima dobru stranu...da u centru glavnog grada lepo može da se vidi kakav smo mi zaista narod...
Nekada su se linije gradskog prevoza i javni prostori (površine) prilagođavali građanima , dok se danas građani prilagođavaju njima.
 
Uređen skver u Palmotićevoj ulici
Š. M. | 16. novembar 2018. 12:29 | Komentara: 0

Ambiciozni projekti u delu opštine Stari grad. U naredne dve godine očekuje se da bude završeno kompletno uređenje ulica Palmotićeve i Milutina Bojića, gde će biti vraćena kaldrma i popločani trotoari

bg-uredjene-p-mitic.jpg


Obnovljeni skver na uglu ulica Milutina Bojića i Palmotićeve, na opštini Stari grad, posetio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić i istakao da je za uređenje izdvojeno 2,4 miliona dinara.
- U narednom periodu će ovaj skver biti dodatno obogaćen živom ogradom i dodatnim klupama za sedenje. Osim skvera, biće obnovljene i dve fasade na zgradama koje se nalaze pored nove zelene površine, a datiraju od pre Drugog svetskog rata.

U naredne dve godine očekuje se da bude završeno kompletno uređenje ulica Palmotićeve i Milutina Bojića, gde će biti vraćena kaldrma, uređeni trotoari na kojima će biti postavljene ploče.
- Na prostoru gde se spajaju Hilandarska, Palmotićeva i Džordža Vašingtona, biće urađen mali trg preko kojeg će saobraćati vozila. Postoji predlog da na toj lokaciji bude spomenik Vudrou Vilsonu i Mihajlu Pupinu - precizira zamenik gradonačelnika.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... evoj-ulici
 
Ubacili biljke (neko drvo) u mega giga zardinjere na skveru Milana Mladenovica. Valjda ce preziveti u tih metar dva kubika zemlje. Niza zardinjera pored ce sacekati cvece do proleca.
 
Ovaj krug oko bilborda je ipak najbolji nema šta.
 
Ja sam već jednom pomenuo da se meni generalno dopada način na koji projektuju javne površine u smislu različitih materijala koje koriste. Korten onde, beton ovde, drvo tamo.

Ono što je jedan od glavnih problema Beograda je sve ono okolo. Uporedite sliku iz Seula i iz Beograda, apsolutno isti stil, boje i materijal. Na stranu što je u Beogradu padala kiša kada je fotografija nastala, ali reklame, umrlice, grafiti, klime - baš, baš, ruže svaki detalj grada. To treba dovesti u red što pre. Neko je pre kačio pravilnik o reklamama iz Velike Britanije, potražite, jako zanimljivo koliko svaki centimetar javnog prostora može da se uredi kada postoji volja.
 
Није Сеул, него Блок. Блок 22.
Лепо је то што има чланова који изнова маштају о сређеном европском граду . И Београд има пуно европске класике, која даје основу за такве маштарије.Стари трамвај клизи Карађорђевом поред здања у класичним стиловима и пролази поред Теразијске терасе која се класичним степеницама и балустрадама спустила скоро до Саве...

Али наша прошлост нам је оставила у наслеђе најпре пет векова оријента, и за разлику од острвљана - потпуни губитак племства. Наши преци су се ипак ратосиљали оријента и прионули да што пре прецртају класичну Европу. Али танки грађански слој је брзо склонила бирократија. Тако да нити имамо племство нити имамо грађанство, па није ни чудо што нема никог ко би чувао, одржавао и додавао класику у Београду. Имамо само један и једини владајући стил, а то је - ресавски !
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=583391#p583391:ie6w090u je napisao(la):
Zombieboy » Čet Nov 22, 2018 8:44 pm[/url]":ie6w090u]Ja sam već jednom pomenuo da se meni generalno dopada način na koji projektuju javne površine u smislu različitih materijala koje koriste. Korten onde, beton ovde, drvo tamo.

Ono što je jedan od glavnih problema Beograda je sve ono okolo.

Iskreno, meni se upotreba kortena na Savskom trgu koji je ionako sumoran ni malo nije dopala. Eno ga sad sluzi kao poligon za grafite i reklamne materijale.
 
Искрено су требали да користе већ виђену мустру за жардињерр, клупе и фонтане из Кнез Михаилове од гранита, а не да експериментишу са овим бетонским ваљцима.
 
рекламе су једине које дају трунчицу боје и живота у естетску дистопију Београдских јавних површина

срамота ме је што живим у земљи која има појединце који се угледају на орвеловске ноћне море од држава као што су Британија, Кина и сл.
 
Da, ja bih najsrećniji bio kada bi Beograd bio bar malo kao London. Živeo i živim u oba, i vidim gde su ljudi srećniji, zdraviji... Rano je, nemam nerava da se raspisujem, ali Kailan, sine, pobogu, koliko ti imaš godina ako nije tajna?
 
Odrzavanje, odrzavanje i odrzavanje - nesto sto u Beogradu uopste ne postoji. To vazi za sve, od javnih do privatnih povrsina, ulica, kontejnera, stubova javne rasvete, izloga, kalkana, zidova u prizemlju, ulaznih vrata, garaznih vrata, saobracajnih znakova...i svega sto je u visini do 3m. Stalno prebacivanje odgovornosti i nadleznosti u sektoru odrzavanja javnih prostora dovodi do ovakve slike grada. Plus u velikoj meri lenjost za odrzavanje privatnih parcela na periferiji.

Doduse van Beograda je situacija mnogo bolja, posebno u manjim mestima, sto ohrabruje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=583535#p583535:3rpnjfuz je napisao(la):
Kailan » Pet Nov 23, 2018 3:31 pm[/url]":3rpnjfuz]рекламе су једине које дају трунчицу боје и живота у естетску дистопију Београдских јавних површина

срамота ме је што живим у земљи која има појединце који се угледају на орвеловске ноћне море од држава као што су Британија, Кина и сл.
Samo jedno pitanje - jel ti voliš da gledaš reklame na TVu ili internetu?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=583648#p583648:3rpnjfuz je napisao(la):
astrodule » Sub Nov 24, 2018 10:50 am[/url]":3rpnjfuz]Ja razumem Grad da novaca nikada dosta i da su bilbordi najlakše zarađen novac, ali ima ih previše.
Što je najluđe, taj tip sirovog reklamiranja je već odavno prilično neefektivan, i svake godine takve reklame postaju sve besmislenije. A njihovi nedostaci višestruko nadmašuju njihove pogodnosti. Međutim svet marketinga je pun nelogičnih i stvari koje se ignorišu, pa je među njima i ta činjenica.

Na kraju krajeva, reklame mogu da budu i na javnim prostorima i da budu efektivne a da opet ne narušavaju estetiku i ne prave vašar od grada. Samo što to iziskuje malo mentalnog rada i umerenosti. I takvih reklama može biti ograničeni broj. A umerenost je nešto čega se gnušaju i korporativni svet i naše vlasti.
 
Pokušavam da nađem razlog zašto mi ne smetaju blještave reklame u Tokiju ili Nju Jorku, a smetaju bilbordi u Beogradu i pada mi na pamet da je tamo sve svetlo i blješteće, a kod nas je osvetljenje prilično loše i jedino svetli bilbord.
depositphotos_72805043-stock-photo-kabuki-cho-district-shinjukutokyo-japan.jpg

31111914-grande-foule-de-personnes-%C3%A0-times-square-la-nuit-dans-le-quartier-midtown-de-manhattan-%C3%A0-new-york-.jpg


1.jpg
 
Kol'ko vidim , ni oni se ne ubijaju od osvetlenja , a opet imaš utisak da je svetlije nego kod nas , samo zato što oni imaju jedan preko drugog , bilo da je bilbord , svetleća rerklama i sl.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=583672#p583672:2p2bet5h je napisao(la):
astrodule » Sub Nov 24, 2018 1:33 pm[/url]":2p2bet5h]Pokušavam da nađem razlog zašto mi ne smetaju blještave reklame u Tokiju ili Nju Jorku, a smetaju bilbordi u Beogradu i pada mi na pamet da je tamo sve svetlo i blješteće, a kod nas je osvetljenje prilično loše i jedino svetli bilbord.
Zato što, bilo svesno bilo podsvesno, znaš da su to njihove prepoznatljive odlike. Prosto kad svi pomislimo na Njujork, pomislimo ili na oblakodere Menhetna (mislim pogled iz vazduha) ili na Tajms skver, koji je prepun kako ljudi tako i reklama. Iako je to tek jedno malo parčence Njujorka i ne predstavlja ga u celini. Ali prosto to je njegova odlika i zato na to ne gledamo kao na vašar nego na neki njegov unikatni stil. Jer to što je poput košnice ga i čini tako posebnim. Isto važi i za Tokio. Doduše Tokio je posebna priča, jer oni zaista idu u bolesne esktreme u tom svom nabijanju ne samo reklama nego i sadržaja (ono, groblje iznad podvožnjaka, zgrade širine 5 m i tako to...)

Ali to su Njujork i Tokio. Dva svetski poznata grada, svaki unikatan na svoj način. A kad neko pokušava da to sprovede u svakom gradu na planeti onda počinje da smeta. Postavlja se pitanje da li reklame treba da služe nama ili treba mi da služimo reklamama.

Zapravo, ovo pitanje se može postaviti za sijaset tema, pošto su ljudi u poslednje vreme pod naletom halapljivosti i apsurda pogubili mnoge kompase, do te mere da zaboravljaju neke osnovne logike i rezone. Al dobro to je već druga tema.
 
нико није свесно планирао да Токио и Њујорк (међу другим светским градовима) имају толико светлећих реклама у свом центру већ се то десило спонтано на бази културе коју су имали. Исто као што данас градска управа не ставља плански светлеће рекламе да би градила имиџ Београда него то народ спонтано ради. Ако ико покушава на силу да мења лице Београда онда су то људи који инсистирају на копирању немачких и совјетских градова по сваку цену и то још од уништавања оријенталних заоставштина у 19. веку па до данас. Већ смо превише изгубили оригиналног београдског шмека због покондирених тикви којима је вазда све домаће било срамотно.

Рекламе у Токију и Њујорку изгледају толико лепше јер су скупље и од квалитетнијих материјала рађене али то није био одувек случај већ се то развијало као и све остало. И светлеће рекламе у Београду данас изгледају много боље него што су изгледале пре 20 година.

Београд треба да буде оригиналан одраз културе својих становника и скроз је шармантно да има светлеће рекламе као неки азијски и амерички градови а доста зеленила, пешачких зона и цвећа као неки европски градови. Увек је паметније трошити енергију на стваралаштво него на уништавање, било би милион пута паметније посадити цвеће и вртове на острвима на Теразијама него се борити против реклама.
 
U tvojim postovima u zadnje vreme isijava takav animozitet prema svemu ne-zapadnjačkom da si počeo da vidiš komunizam, orvelizam, distopije... u svemu i svačemu. Ako ćeš svemu tako da pristupaš, pa ti ćeš onda u svemu videti neke iskrivljene slike i razloge. Da ne pričam da je apsurdno govoriti o Orvelovskom svetu koji predstavlja jednu krajnost, a ignorisati ono o čemu je Haksli pisao i govorio, što predstavlja drugu krajnost. Koja se, za razliku od Orvelove, itekako ostvarila. I koja se iz nekog razloga danas slavi i celiva taman koliko se ova prva mrzi i pljuje. Iako su dve strane istog novčića što bi rekli Ameri.

Elem, težnja da se grad oslobodi od reklama nema nikakve veze sa komunizmom već sa urbanizmom i željom ljudi da se ne osećaju na svakom koraku kao zamorčići. Ako ljudi ne vole da ih ometaju reklame dok gledaju TV (koji podebelo plaćaju) ili dok surfuju internetom (koji činimo i gradimo svi mi), zašto misliš da treba da gledaju reklame dok hodaju kroz svoj grad? Koji, takođe, podebelo plaćaju.

I opet kažem, te sirovinske metode reklamiranja, to ''in your face'' trpanje idiotizama u lice, je u modernom svetu odavno izgubilo veći deo efikasnosti. A rađa mnogo više problema nego što rešava. To što današnje reklame i bilbordi izgledaju bolje nego npr neonski natpis ''Beteks'' od pre 20 godina nije nikakav izgovor da se bezumno seju po gradu. Prvo, zato što nisu toliko efektivne da budu vredne ruženja grada. Drugo, zato što ti stari natpisi i reklame jesu bili ružniji, ali ih je bilo manje. A danas mera ne postoji. I ma koliko dobra bila reklama i osvetljenje, kad se gledaju na svakom koraku, to prosto do***či. I treće, zato što ljudi ne plaćaju 350 harača da bi bili tretirani kao ovce za šišanje. Ovaj grad pripada građanima. Ne Almi Quatro, Koka Koli, Samsungu...

Kao što ljudi ne pale televizor da bi kupili nešto, isto tako ne izlaze u grad da bi gledali u gigantski katalog. Naravno, reklame u nekoj meri su savršeno ok- Čak i poželjne. U redu je, jelte, da imamo blok reklama između sadržaja na TVu, ili na nekim mestima u gradu. Ali kad se pređe ta mera, to onda znači da onaj ko se reklamira nema nikakvog poštovanja prema svojim klijentima, nego ih tretira kao životinje koje treba pelješiti i odrati.
Већ смо превише изгубили оригиналног београдског шмека због покондирених тикви којима је вазда све домаће било срамотно.
Masa tih stvari koje smo ''izgubili'' uopšte nisu bile domaće, nego seljanija i plemenski običaji/prakse koje su nam nametnuli oni kojima su sadizam, verski fanatizam, zatucanost i primitivizam bili (kahm, i ostali...) umetnost i smisao života.

Inače sađenje zelenila i ulepšavanje grada gube svrhu ako iznad svake tačke koju čovek pogleda stoji neko imbecilno blještavilo i šarenilo.
 
Upravo tako Zex. Što se mene tiče, može u centru još nekoliko drugih tipova reklama, npr kao oni pravougaoni Almini bilbordi na stajalištima i u šetalištima. Zatim reklame u ''izlozima'' kioska, reklame na standardizovanim panoima na autobusima, reklame na industrijskim objektima, na privremeno zatvorenim objektima... Čak mogu da svarim i one male reklame što se kače sa strane na banderama. Može mnogo toga da se istrpi ako se to smisleno upakuje i ako se umereno primenjuje.

Ali ovde se to niti smisleno pravi, niti se umereno primenjuje.


Inače igrom slučaja baš juče pričam sa prijateljem o tome da suštinu svake dobre reklame čini dobra priča. I da zato najuspešnije prolaze one reklame koje umeju da zaintrigiraju čoveka i ispričaju neku priču (makar ta priča bila prosta ko ''Gladan si? uzmi Smoki'', opet je neka priča, neko pitanje i neki odgovor).
I sad da se čovek zapita kako se to onda uklapa u ovo što imamo po gradu, gde se sve svodi na ''Koka kola!!! Nike!!! Samsung!!! Pekara!!! Guarana!!!''... :roll:
Niti je lepo, niti je efikasno.
 
Da naravno reklame na stajalistima su sasvim korektne, s tim sto imam zamerku da na mnogim stajalistima ti bilbordi zaklanjaju pogled na autobuse koji se cekaju. Kod Sajma je to ubedljivo najizrazenije.



I zona centra grada gde ne bi nikako smeli da se postavljaju klasicni 4:3 i 16:9 bilbordi:

Pogledajte prilog 1
 
Vrh