Šta je novo?

Силазак Београда на Дунав

Ово искрено изгледа глупо. Потребни су нам монументални објекти на самој обали Дунава.
 
Ako ti je "glup" Fakultet muzičke umetnosti, možda to nije novi muzej Nikole Tesle pored "Marine Dorćol".

Otvarajuća (1).jpg
 
Mузеј је на месту скроз али је глупа ова Марина. Стару електрану су морали оставити отворену ка Дунаву а не сакривену иза ова три стамбењака.
 
Osim na priobalju velika gradnja će biti i nešto dalje, a već se dosta i gradi u Donjem Dorćolu. Pre nešto manje od dve godine sam otvorio temu i odmah je krenula masovna gradnja :).

 
Hoce li ikad neko sa vizijom da uredi tako znacajne delove grada, gde postoji prilika da se napravi nesto izuzetno (posto je na BGNV to propusteno) ili je jedini nacin da se nesto pokrene s mrtve tacke investitorski "gabaritizam" (ovo sam upravo izmislio) ovog tipa?
Не јер је глобално друштво уређено тако да се људи са Визијом и Вољом сатру, угазе и истребе, да случајно не би вратили медиокритете на њихово заслужено место у друштву.
 
Najveći problem je ovde u priobalju lokacija oko luke, jer je Akcionarsko društvo "Luka Beograd" u stečaju, samo prave gubitke i sude se sa Gradom oko nekih parcela. Država mora da preuzme tu firmu ili dogovorom preko berze ili preko stačaja ili da je nacionalizuje.

Vlada proglasi to najvećim javnim interesom i isplati neku razumnu sumu vlasniku. Onda deo poslovanja prebaci u novu luku za "rasute terete" preko puta u Revi, izgradi pristanište u Batajnici za kontejnere, a ostalu delatnost prebaci u "Luku Dunav" u Pančevu.

Tamo može da dokapitalizuje to Akcionarsko društvo tako što će da uloži novac u proširenje i modernizaciju luke, koja je odavno i planirana. Time bi postali suvlasnik, možda čak i većinski vlasnik zavisno od uloženog novca. Putničko pristanište na Savi i u Zemunu bi ostali "Luka Beograd" a.d. sa sedištem u Beogradu.
 
Poslednja izmena:
Ovo je samo Master plan jednog poznatog studija, a bilo je i drugih predloga. Ali, bitni su ti glavni pravci bulevara i ulica koji će verovatno biti i realizovani. Sporedne ulice i zgrade u blokovima i kvartovima će se tek projektovati od budućeg investitora. To sada i nije u razmatranju već samo saobraćajna veza tog velikog dela grada, jer tu je nadležan grad.

Neće ništa od toga biti... da je bilo plana postajala bi LRT linija uz obe reke od Pančevca do hipodroma ili dalje.

Svaki investitor će zidati po svom nahođenju, a stvrari kao infrastruktura, tramvajske linije i slično neće biti izvođene, dok ne postane kritično.

Zašto bi verovali da će biti drugačije u ovom delu grada od celog ostatka grada.
 
Svi ovi projekti "izlaska na Dunav" su zastrzsujuci.
Porusite zgrade i pustite obalu prirodi.
Nikakva gradnja, nikakvi tereni, nista.
 
Неће нико своју имовину тек тако препустити природи нажалост. Свако ће гледати да заради што више.
 
Nisam nešto detaljno se bavio Dorcolom, ovih dana sticajem okolnosti sam obilazio taj deo…ogroman potencijal…koliko ima potencijala ljudi da se nastani dole, 200-300hiljada?
Ako računamo "Veliki Dorćol" sa Lukom Beograd do pančevca onda možda dostigne 200.000.
 
Poslednja izmena:
Дунавски венац је преко Дунава. Може општина Вилине воде. Само у тој перспективи, 200000 становника уз десну обалу Дунава, ваљало би планирати и нови КБЦ у зони луке Београд, школе и културне установе.
 
Kako će biti izgradjena "ulična matrica" po celom tom području oko luke ćemo tek da vidimo. A već je odlučeno da Dunavska praktično bude bulevar, doduše za sada samo do Francuske je za dalje prema luci još nije uradjen plan. Opis je na predhodnoj strani post #36, a ovde je poprečni profil.

Pogledajte prilog 150867
Hvala što si preneo plan proširenja Dunavske.

Ja sam pre par godina video neki profil ulice 2+2+tramvaj... To mi je delovalo kao mnogo bolje rešenje nego 3+3. Realno, čemu uopšte 3+3 kad se oba kraja tog budućeg bulevara svakako spajaju sa užim ulicama (1+1 ili 2+2)?
 
To je ime za neko naselje od 6 zgrada, a ne ime opštine. Banatski Beograd nikad i neće izaći na Dunav, jer tamo postoji nasip. A izgradnja na Velikom Dorćolu sa lukom BG će biti sasvim na reci i pre njemu pripada ime "Dunavski venac".
 
Poslednja izmena:
Taj nasip je gradjen pre 100 godina i realno njegiva pozicija nije idealna jer izmedju njega i reke ima močvara, trebala bi da se napravi obaloutvrda kao na Dorćomskoj strani i obezbedi silazak grada na reku.
 
Silazak na reku će biti na desnoj obali od Marine Dorćol do Luke Beograd i Ada Huje. Nema nikakvog rezona da se na banatskoj strani pravi obaloutvrda umesto nasipa. To su samo pusti snovi o nekom Trećem Beogradu.
Pre će se grad širiti u Surčinskom polju.
 
Silazak na reku će biti na desnoj obali od Marine Dorćol do Luke Beograd i Ada Huje. Nema nikakvog rezona da se na banatskoj strani pravi obaloutvrda umesto nasipa. To su samo pusti snovi o nekom Trećem Beogradu.
Pre će se grad širiti u Surčinskom polju.
Generalni plan Beograda predviđa drugačije (već se zna da će se graditi puno na levoj obali), a i konstantno se taj deo leve obale širi i gradi, iako nikad taj deo nije u fokusu. Grad samo treba malo da se bavi i tim delom i naselja bi procvetala. Pa njih ne zanima ni Pančevac da srede, a tek nesto više.
 
Vrh