Šta je novo?

Силазак Београда на Дунав

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831348#p831348:gn4zkpg3 je napisao(la):
Дошљак » Pon Mar 15, 2021 10:58 am[/url]":gn4zkpg3]Био је на теми о луци занимљив пројекат прерађивања силоса у стамбену зграду. Иначе, из угла силаска града на реку, мислим да је баш императив да се продужи Цвијићева скроз до саме луке, пошто бњз тога силазак на Дунав остаје само кроз два постојећа подвожњака и Жоржа Клемансоа, што је у суштини постојеће стање. Прави оков у припбаљу који спречава силазак Београда на Дунав јесте индустријска зна у Вилиним водама и туда мора да се пробије јача саобраћајница. Тако ће директан приступ Дунаву добити и Палилула али и Звездара.
Naravno, Cvijiceva se mora produziti i bez toga nema nista od ovih nasih planova :) . Kad kazes jaca saobracajnica, jel mislis na Dunavsku i produzetak ka Adi Huji?
 
Evo nastavka, dosao sam do Pancevca, sve je prilicno jasno, u ovom delu je dostupna ogromna povrsina za novogradnju, mozda bi cak trebalo izbaciti nekoliko crvenih povrsina i zameniti ih zelenim :) . Ono sto nisam imao u vidu dok sam crtao je postojanje neke zgrade od istorijskog ili arhitektonskog znacaja koju bi trebalo sacuvati. Mozda neko drugi zna da li ih uopste ima ovde. Tu su novo ukljucenje i iskljucenje sa mosta, i siroki park duz reke kao sto je na 25. maju, sto je po mom misljenju obavezno, jer je ono u BGNV stvarno odvratno i skuceno, posebno kod onog ilegalnog kafica na pocetku.
Ono sto bi bilo savrseno je da se podzemnim prolazima povezu autobuska i zeleznicka stanica i okretnica Pancevacki most, kao i metro stanica ispod njih cime bi zaokruzili jedan lep transit hub ovog dela grada.
 

Prilozi

  • dunavska pancevac.jpg
    dunavska pancevac.jpg
    877,7 KB · Pregleda: 6.879
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831411#p831411:2yll6e8a je napisao(la):
lukander01 » Пон Мар 15, 2021 12:52 pm[/url]":2yll6e8a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831348#p831348:2yll6e8a je napisao(la):
Дошљак » Pon Mar 15, 2021 10:58 am[/url]":2yll6e8a]Био је на теми о луци занимљив пројекат прерађивања силоса у стамбену зграду. Иначе, из угла силаска града на реку, мислим да је баш императив да се продужи Цвијићева скроз до саме луке, пошто бњз тога силазак на Дунав остаје само кроз два постојећа подвожњака и Жоржа Клемансоа, што је у суштини постојеће стање. Прави оков у припбаљу који спречава силазак Београда на Дунав јесте индустријска зна у Вилиним водама и туда мора да се пробије јача саобраћајница. Тако ће директан приступ Дунаву добити и Палилула али и Звездара.
Naravno, Cvijiceva se mora produziti i bez toga nema nista od ovih nasih planova :) . Kad kazes jaca saobracajnica, jel mislis na Dunavsku i produzetak ka Adi Huji?
Mислим баш на продужетак Цвијићеве скроз до луке. Дунавска је ту паралелна саобраћајница која прати ток реке, али за сад једино Жоржа Клемансоа води до луке и скоро до воде. Евентуално може да се продужи или/још и Joвана Авакумовића од кружног тока ка Дунавској и луци.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831503#p831503:qezdc1b2 je napisao(la):
Дошљак » Pon Mar 15, 2021 3:52 pm[/url]":qezdc1b2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831411#p831411:qezdc1b2 je napisao(la):
lukander01 » Пон Мар 15, 2021 12:52 pm[/url]":qezdc1b2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831348#p831348:qezdc1b2 je napisao(la):
Дошљак » Pon Mar 15, 2021 10:58 am[/url]":qezdc1b2]Био је на теми о луци занимљив пројекат прерађивања силоса у стамбену зграду. Иначе, из угла силаска града на реку, мислим да је баш императив да се продужи Цвијићева скроз до саме луке, пошто бњз тога силазак на Дунав остаје само кроз два постојећа подвожњака и Жоржа Клемансоа, што је у суштини постојеће стање. Прави оков у припбаљу који спречава силазак Београда на Дунав јесте индустријска зна у Вилиним водама и туда мора да се пробије јача саобраћајница. Тако ће директан приступ Дунаву добити и Палилула али и Звездара.
Naravno, Cvijiceva se mora produziti i bez toga nema nista od ovih nasih planova :) . Kad kazes jaca saobracajnica, jel mislis na Dunavsku i produzetak ka Adi Huji?
Mислим баш на продужетак Цвијићеве скроз до луке. Дунавска је ту паралелна саобраћајница која прати ток реке, али за сад једино Жоржа Клемансоа води до луке и скоро до воде. Евентуално може да се продужи или/још и Joвана Авакумовића од кружног тока ка Дунавској и луци.
Mislim da ce Cvijiceva, Zorza Klemansoa i onaj mostic gde idu kamioni sada biti dovoljni pristupi jer ce ih koristiti vecinom ljudi koji idu ili dolaze iz luke. Dunavska je jedina koja bi mogla da vidi neki tranzitni sobracaj prema dorcolu i centru. Palo mi je na pamet da bi u spicu mogli da pretvore usko grlo u despota Stefana u zutu traku, a automobili da idu Dunavskom i oko Kalemegdana ili na SMT. Naravno prvo bi valjalo da se napravi (normalan) metro i SMT da se smanji broj automobila.
 
Морамо имати на уму и тунел Ботаничка башта-ЕКОФ, моје неко виђење јесте да Дунавска и Цвијићева одвуку саобраћај из Дорћола ка НБГу тунел у Деспота Стефана.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831579#p831579:1ukuxys4 je napisao(la):
Дошљак » Pon Mar 15, 2021 8:57 pm[/url]":1ukuxys4]Морамо имати на уму и тунел Ботаничка башта-ЕКОФ, моје неко виђење јесте да Дунавска и Цвијићева одвуку саобраћај из Дорћола ка НБГу тунел у Деспота Стефана.
Sto se tice tog tunela cela ideja mi je malo nerealna, a mislim da nece postici zeljen efekat jer umesto da smanji saobracaj u centru tunel bi ga podstakao (kao induced traffic kada u americkim gradovima dodaju traku na autoputu). Voleo bih prvo da vidim metro koji odgovara gradu a ne partiji i da ljudima bude brze i komfornije da koriste prevoz umesto auta. Pravac pancevac - Brankov most koriste ljudi sa leve obale, karaburme, mirijeva i visnjicke banje. Metro bi pokrio karaburmu i mirijevo, a ljudi sa leve obale i Panceva bi mogli da koriste SMT + autoput ako moraju kolima ili jos bolje Beovozom. Treba da se ugledamo na gradove koji pravilno upravljaju saobracajem, umesto da ga sakrivamo u tunele "pod tepih" :)
 
Ја се искрено надам да ће тунел одвући сав саобраћај од Карабурме, Миријева и преко Дунава који иде на НБГ. Њиме се заобилази уско грло Деспота Стефана-Дечанска-Теразијски тунел. Наравно мислим на аутомобилски саобраћај. Слажем се за метро.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831622#p831622:3qeqnvup je napisao(la):
Дошљак » Pon Mar 15, 2021 11:44 pm[/url]":3qeqnvup]Ја се искрено надам да ће тунел одвући сав саобраћај од Карабурме, Миријева и преко Дунава који иде на НБГ. Њиме се заобилази уско грло Деспота Стефана-Дечанска-Теразијски тунел. Наравно мислим на аутомобилски саобраћај. Слажем се за метро.
Sigurno je da bi tunel odvukao skoro sav saobracaj prema NBGD koji sada ide Takovskom i despota Stefana, ali je pitanje da bi uopste bilo potrebe nakon izgradnje metroa. Onda bi bilo dosta manje saobracaja u terazijskom tunelu i Brankovom mostu pa bi tu mogao biti napravljen biciklisticki koridor. Isao sam dosta puta biciklom od Cvijiceve trotoarom do Doma Omladine gde nastavim kolovozom i kroz tunel se sjurim na most i zaista je neretko brze nego busem do SIV-a. U Kopenhagenu su most slican Brankovom rekonstruisali tako da su od 4 automobilske trake 2 dali biciklistima (i to na mostu koji je imao zavidne biciklisticke trake u odnosu na nase). Postigli su da se oko 60% manje ljudi vozi kolima i mahom su presli na bicikle i manjim delom na autobus. Ono sto je problem kod nas je totalno odsustvo infrastrukture, ljudi zele ali nemaju gde.
 
Мислим да ће метро одвући мали број возача аутомобила, и да је његов главни ефекат растерећење аутобуског саобраћаја. Моја нека маштарија јесте да би са изградњом тунела, и одвлачењем саобраћаја на потезу Палилула-НБГ дошло до растерећења на потезу Бранков мост-Деспота Стефана, те да би могао да се мостом, Бранковом улицом и Призренском провуче трамвај, уз свакако ширење трамвајске мреже по НБГ на више праваца и ка Земуну како би се растеретиле аутобуске линије ка Зеленом венцу. Наравно, то је условљено и техничким могућностима да трамвај уопште пређе Бранков мост. То растерећење би омогућило и прављење бициклистичког коридора, најбоље би било трасом Палата Албанија-Сремска-Царице Милице-Бранкова.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831643#p831643:10yfnlxd je napisao(la):
Дошљак » Uto Mar 16, 2021 12:32 am[/url]":10yfnlxd]Мислим да ће метро одвући мали број возача аутомобила, и да је његов главни ефекат растерећење аутобуског саобраћаја. Моја нека маштарија јесте да би са изградњом тунела, и одвлачењем саобраћаја на потезу Палилула-НБГ дошло до растерећења на потезу Бранков мост-Деспота Стефана, те да би могао да се мостом, Бранковом улицом и Призренском провуче трамвај, уз свакако ширење трамвајске мреже по НБГ на више праваца и ка Земуну како би се растеретиле аутобуске линије ка Зеленом венцу. Наравно, то је условљено и техничким могућностима да трамвај уопште пређе Бранков мост. То растерећење би омогућило и прављење бициклистичког коридора, најбоље би било трасом Палата Албанија-Сремска-Царице Милице-Бранкова.
Smanjice sigurno i broj automobila jer ljudi biraju nacin koji je najbrzi ili najjeftiniji. Npr sada bih pre isao kolima nego autobusom do Kumodraza, ali kada bih mogao linijom 1 do Prokopa pa na liniju 3 do Kumodraza za duplo manje vremena, to vec menja stvar. Da se sada magicno stvori tunel mislim da bi skoro svi isli tunelom jer kada su skoro bili radovi u Decanskoj, despota Stefana je bila prazna, dok je u Takovskoj bio kolaps, pa sam zakljucio da 80 ako ne i 90% saobracaja u ove 2 ulice je samo u tranzitu pancevac-NBGD i pancevac-autoput. Ipak je tunel nesto sto bih ostavio za posle SMT-a, metroa i obilaznice. Imao sam istu ideju za tramvaje :D , iz pravca bulevara da ide neka "ispravljena" sedmica a mogla bi nova linija da se napravi Prizrenska - Terazije - Trg - despota Stefana - Visnjicka - Visnjicka banja / Lesce. Pre bih izabrao Lesce jer se taj kraj dosta izgradio plus grade novo naselje ispod groblja, a 35ica koja tuda ide se napuni vec na Zelenom vencu i stvarno je pakao voziti se njome. Jedino sto bi moglo da spreci tramvaj tuda je uspon kao sto se spominje na forumu, ali ovako odokativno mi ne izgleda nesto vise strmo od Pariske ili Beogradske gde vec imamo tramvaje.
Sto se tice biciklistickog koridora, to je de fakto pesacka zona trenutno, a ima bas mnogo pesaka, sto bi usporavalo bicikliste. Isao sam i tuda i preko Obilicevog venca i kroz tunel i moram priznati da je kroz tunel najbolje ici jer je kraci put i ne moram da usporavam svakih nekoliko metara da ne bih udario pesaka (ipak je pesacka ulica). Urbanisti u zemljama sa razvijenom biiklistickom ifrastukturom kazu da su 2 najbitnija pravila da staze budu povezane i sto direktnije moguce.
 
Пошто је укинута приобална пруга, мислим да је време да се размишља о реурбанизацији Дунавског приобаља. Ево нека моја идеја, траса постојеће пруге најбоље би било да се искористи за широки висококапацитетни булевар (Дунавски булевар, уместо Дунавске улице) који би имао по три траке у смеру (једна жута), широко разделно острво са могућношћу постављања трамвајске пруге или метро система на стубовима, широке тротоаре и бициклистичке стазе одвојене од тротоара и коловоза са зеленим појасем и дрворедима дуж тих зелених појасева. . .
Postoji već 10god PDR koji obuhvata i Dunavsku, a biće to i bulevar. :)

IMG_20221213_110715.png
 
Poslednja izmena:
И да додам, неопходно је и Цвијићеву продужити до исправљене проширене Дунавске у Вилиним водама.
 
Pogledajte koliki je to prostor u GUP-u od Kalemegdana do Pančevačkog mosta koji bi trebalo izgraditi i koliko je on veći od BnV. Ali, mora da se izgradi infrastruktura, pruga je ukoljene, pravi se neki Linijski park, a mora da se ceo taj prostor bolje poveže sa centrom i drugim delovima grada.

Planiran je Novi savski most i tunel u produžetku do MUP-a u pravci Luke, a nedavno sam otvorio temu o tunelu do Dorćola, tj. o tunelu od Karadjordjeve do Dunavske. Sve to bi trebalo izgraditi pa će tek onda početi i izgradanja dugonajavljivanih projekata, kao nap. "Marina Dorćol" za koju sam otvorio temu još pre 15 godina.
Otvarajuća.jpg
 
Poslednja izmena:
Prelisraj moje crteze da vidis kako moze lepo smisleno da se sredi, bio sam vise nego velikodusan prema inv*stitorima.
 
Pogledao sam, naravno, sve postove na ovoj temi. Sada je bitno da se izmesti poslovanje "Luke Beograd" u Pančevo, tj. u "Luku Dunav". Teretna luka (šljunkara i betonske baze) se premeštaju na levu obalu nizvodno od pančevca u Revu. Tako će grad da dobije veliku površinu koju onda može preko Direkcije da ponudi investitorima.
 
Zasto bi premestali u Revu kada moze da bude odmah do luke? A i grad bi mogao da napravi nesto sam, ne daj Boze pozoriste ili fakultet umesto da sve razgrabe pojedinci.
 
Београд је већ сишао на Дунав. Што се инфраструктуре тиче, боље је било да је ту остала железница и да је траса електрификована, како би њом могао да се креће Беовоз. На Дорћолу је постојала железничка станица, баш у близини овог насеља на слици. Сада када то буду изградили, ту ће бити велики број аутомобила, а онда ће "зелени" почети да причају против возила и да траже паркинг зоне и тротинете, а нико неће причати о зградама.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Сишле су ове зграде поред. Замишљено насеље тек треба да дође, али поред њега је Београд сишао. Друго, тај "силазак" је за мене претеран јер поред реке мора да буде један фронт, једна површина, коју ће моћи да користе сви и мора да буде широка. Ако погледамо силазак Београда на Саву, видимо да је остављен узан простор да туда прођу бицикле, а све остало заузимају зграде и тржни центар. Ја не подржавам такав "силазак" на реке, а видим да ће се слична ствар догодити и на Дунаву.
 
Nadam se da ce ekonomska kriz atoliko da nas skrsi da ce gradnja u blizini dunava biti obustavljena.
To je jedini nacin da se spasemo od investitora.
 
Туда би наводно требало да прође метро, али је питање када и на који начин. Извесније је да ће бити подигнути неки објекти, који неће имати инфраструктуру. Ако погледате старе зграде поред Дунава, ту је већ проблем за паркинг. Изградњом нових зграда око те старе централе, настаће још веће закрчење. Туда не пролази ниједна линија градског превоза. Аутобус стаје преко некадашње пруге, а и са те стране се гради. За такву густину зграда и толики број људи, најбоље би било да постоји неки шински систем, попут трамваја, метроа или градске железнице. Пошто је пруга уништена и смета, а метро неће скоро, трамвај би некако најбоље дошао "за мале паре", али видим да ни то неће увести.

Сваки град и свако место које има реке мора да има широк фронт од обале која може и мора да се користи за све људе и за рекреацију, као и за опуштање. Ова хиперизградња и постављање објеката уз воду није целисходна за општи интерес јер тако град остаје без обала, које на крају припадну само одређеном кругу људи. То насеље може бити и затворено за оне који нису станари. Неко може да постави рампу на улаз и крај.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Туда би наводно требало да прође метро, али је питање када и на који начин. . . Сваки град и свако место које има реке мора да има широк фронт од обале која може и мора да се користи за све људе и за рекреацију, као и за опуштање. . .
Metro bi trebalo da prodje u blizini luke po novom GUP-u, ali deo prema ušću nije pokriven dobrom vezom, pa sam predložio tunel od Karadjordjeve do Dunavske. Tako bi se ukinuo bul.A.Bojovića i rekonstrujisao Donji grad.
IMG_20221217_021617.png

"Široki front do obale" naravo podržavam i ne bi smela da se ponovi greška sa BnV. Trebalo bi primer da bude kej u Zemunu gde je dugački park uz Dunav, omiljeno šetalište tokom celog dana. Na Dorćolu je mnogo veća površina i može mnogo više da se izgradi.
 
Vrh