Šta je novo?

Силазак Београда на Дунав

Проблем са целим тим делом града, као и са тим пројектима, јесте то што је извеснија изградња зграда од изградње јавног превоза и улица.
 
Bez izgradnje infrastrukture nema ni izgradnje zgrada, nap. "Marina Dorćol" se najavljuje već 15 godina. Tamo gde ima potrebnih uslova se i gradi, kao u Donjem Dorćolu. . . i to intenzivna gradnja već nekoliko godina. Ali ima tamo još dosta starih objekata koji se moraju zameniti novogradnjom.
 
Bez izgradnje infrastrukture nema ni izgradnje zgrada
У Београду се гради без проблема тамо где нема инфраструктуре, а о томе сведоче многобројни примери нефункционалних насеља и објеката, који не да немају метро или трамвај, него немају канализацију.

На овом конкретном месту би морао да постоји трамвај или воз. Метро је питање када ће се појавити у управо зато мора нешто да се предузме.
 
У Београду се гради без проблема тамо где нема инфраструктуре, . .
Većinom se grade "divlja naselja" na periferiji grada, a u ovoj zoni do luke možda neki objekti. Ali, stambeno-komercijalni blokovi moraju prvo infrastrukturno da se opreme.

Prva linija metro-a prolazi nedaleko od luke, a priča o nekom vozu u ovoj zoni od ušća do pančevca nije realna. Možda bi samo mogla da se uspostavi neka tram-linija. . . na Linijskom parku. :)
 
Да се за почетак уради нова исправљена траса шире Дунавске кроз Вилине воде иза тзв. новог Дорћола, да се уради нова окретница ЈГП у Дунавској, и да се пробије Цвијићева до луке за почетак.
 
Да се за почетак уради нова исправљена траса шире Дунавске кроз Вилине воде иза тзв. новог Дорћола, да се уради нова окретница ЈГП у Дунавској, и да се пробије Цвијићева до луке за почетак.
To je bukvalno Conditio sine qua non, valjda je to regulisano u GUP-u , ako nije bolje da krenu da iseljavu polako Dorcol. Ako dunavska ne bude bulevar sa minimum 4 trake celom duzinom imacemo pakao duzine 2 km u BDS i Venizelesovoj

 
. . valjda je to regulisano u GUP-u , ako nije bolje da krenu da iseljavu polako Dorcol. Ako dunavska ne bude bulevar sa minimum 4 trake . .
Pogledaj postove #36 i #39 na predhodnoj strani jer tamo je plan za Dunavsku. A, tek će da bude naseljavanje Dorćola, pogotovo kada se izmesti luka.
 
Poslednja izmena:
Naravno da nije, ali mislio sam da će izmeštanje i izgradnja luke uticati i na Dorćol, tj. ceo taj deo grada od luke do Kelemegdana. Evo kako je to predloženo u ovom planu.

IMG_20221218_103916.png


Možda neće baš tako sve biti, ali to su neki osnovni pravci koji će se izgraditi.
 
Надам се да ће провући трамвај дуж Дунавске од Тадеуша скроз до Панчевца.
 
Verovatno će tram-linija ići do Ada Huje, a bilo ko kad bude gradio ove kvartove moraće da se drži ovih osnovnih veza sa drugim delovima grada.

IMG_20221218_112621.jpg
 
Poslednja izmena:
Ne znam koliko je ovaj plan merodavan, to je bila samo studija izvodljivosti.
99% je sansi da se izgradi nesto potpuno drugacije.
 
Možda neće baš tako sve biti, ali to su neki osnovni pravci koji će se izgraditi.
Ovo je samo Master plan jednog poznatog studija, a bilo je i drugih predloga. Ali, bitni su ti glavni pravci bulevara i ulica koji će verovatno biti i realizovani. Sporedne ulice i zgrade u blokovima i kvartovima će se tek projektovati od budućeg investitora. To sada i nije u razmatranju već samo saobraćajna veza tog velikog dela grada, jer tu je nadležan grad.

 
Poslednja izmena:
Битно је да се овде прби изгради основна мрежа друмских саобраћајница, у супротном може се поновити фијаско блока 65 или просто аљкава Врачаризација индустријске зоне.
 
Ovo je samo Master plan jednog poznatog studija, a bilo je i drugih predloga. Ali, bitni su ti glavni pravci bulevara i ulica koji će verovatno biti i realizovani. Sporedne ulice i zgrade u blokovima i kvartovima će se tek projektovati od budućeg investitora. To sada i nije u razmatranju već samo saobraćajna veza tog velikog dela grada, jer tu je nadležan grad.


Ja mislim da ce se izgraditi ulicna matrica po potpuno drugacijem planu.
 
Kako će biti izgradjena "ulična matrica" po celom tom području oko luke ćemo tek da vidimo. A već je odlučeno da Dunavska praktično bude bulevar, doduše za sada samo do Francuske je za dalje prema luci još nije uradjen plan. Opis je na predhodnoj strani post #36, a ovde je poprečni profil.

IMG_20221219_105421.png
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Велики пропус би било изоставити могућност изградње трамвајске пруге дуж новог Дунавског булевара.
 
Bilo je već nekih predloga za gradnju u priobalju, kao nap. ovaj za silose.

 
Evo, najavljuje se skoro pokretanje onog češkog projekta na Dorćolu . . . Kada (ako) se ovo izgradi, uz onaj kompleks kod Marine, Novi Dorćol, novu zgradu FMU, izgradnju linijskog parka i novog muzeja Nikole Tesle, druge manje projekte itd. bilo bi lepo da neko na temi o Dorćolskim projektima napravi mapu sa svim najavljenim i projektima u izgradnji.
duga-a9reac4-2200x1580.jpg
 
Poslednja izmena:
Hoce li ikad neko sa vizijom da uredi tako znacajne delove grada, gde postoji prilika da se napravi nesto izuzetno (posto je na BGNV to propusteno) ili je jedini nacin da se nesto pokrene s mrtve tacke investitorski "gabaritizam" (ovo sam upravo izmislio) ovog tipa?
 
Нажалост тешко. Инвеститори обично нису креативни већ раде по шаблону. Град и држава највише што могу да ураде јесте да изграде неки објекат јавне намене да извуче просек.
 
Vrh