Šta je novo?

Република Српска

Hvala. SLedeći put ću tako. JEste duže, a svega je malo više AP, ali nema onog smaranja od Modriče do Šamca, a od Doboja do Modriče je stvarno ok, i brzo i lako.
 
Meni je baš taj deo od Modrice do Doboja najgori. Bliže Modrici je pun krivina i kamiona koje retko gde mogu preskočiti, a posle toga je nekoliko naselja sa ograničenjem 30/50. Nadam se da će uskoro početi i tu deonicu autoputa.
 
Šta znam, meni je ta deonica uvek i laka i brza. Mislim da mi izlaz sa AP kod Doboja do pumpe ispred Modriče treba oko 30min u proseku. Tačno je da kada se pogodi kamion, ume da bude problem.
 
A ne koristite varijantu Modriča - Gradačac - Obilaznica oko Brčkog - Bijeljina?
 
Znam za varijante preko Gradačca i Gracanice ali nisu ništa brže i bolje koridora. Put preko Hrvatske je realno najbolja opcija osim kad je udarna turistička sezon zbog haosa na Bajakovu/Batrovcima ili ako su vam spremili domaćih proizvoda, a nemate par stotina evra za Hrvatske carinike.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=903383#p903383:10rdaq2s je napisao(la):
milaki990 » Pon Nov 29, 2021 3:14 pm[/url]":10rdaq2s]A ne koristite varijantu Modriča - Gradačac - Obilaznica oko Brčkog - Bijeljina?

Izuzetno sporo + prelaz Sremska Rača je za neke koji bolje od mene trpe neprvadu, budući da je tamo bezobrazluk (preticanje kolone) široko rasprostranjen, sve pod izgovorom domaćih koji kroz prelaz moraju da bi došli do kuće u samom selu. Više od pola onih koji pretiču posle se ubacuju u kolonu, a idu u Bosnu, a ja taj bezobrazluk teško trpim i onda svaki put u intervencijama (budući da me ima i teško me je zaobići) pokvarim sebi dan.

Oko Brčkog pa do Kuzmina je oko 1h15min sporije nego kroz HR i jedino u sezoni "Turaka" može da bude opcija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=903446#p903446:au7c4fc1 je napisao(la):
Dart » Pon Nov 29, 2021 5:36 pm[/url]":au7c4fc1]Znam za varijante preko Gradačca i Gracanice ali nisu ništa brže i bolje koridora. Put preko Hrvatske je realno najbolja opcija osim kad je udarna turistička sezon zbog haosa na Bajakovu/Batrovcima ili ako su vam spremili domaćih proizvoda, a nemate par stotina evra za Hrvatske carinike.

Eto, sumirao si bolje od mene. :)
 
Da, prelaz Sremska Rača je stvarno sramotan. Da stvar bude gora, uglavnom su gužve na strani Republike Srbije veće što mi nema smisla. Da se ja pitam taj prelaz bi bio protokolaran a ne da često bude kolona do sa druge strane mosta.

Ja uglavnom koristim varijantu preko Bijeljine i Brčkog jer uglavnom putujem u sezoni. Do sada sam ponekad koristio i Babinu Gredu, a čini mi se da će Svilaj biti bolja opcija.

Mislim da su najavili odabir izvodjača i početak radova na deonici koridor Vc kroz RS (Vukosavlje - Johovac (Doboj)) za sledeću godinu. Kredit daje EIB. Sama trasa ide dolinom Bosne i ima dosta mostova a bilo je i problema sa trasom jer su se povratnici bunili da trasa ide namerno kroz njihova imanja/naselja. Ne znam šta je tačno na kraju bilo sa tim.
 
Više bi vi cenili Raču, da ste imali posla sa nad***** hrvatskim carinicima koji leče svoje komplekse na nama.
 
Ja sa tim carinicima (HR) imam posla u proseku skoro jednom nedeljno. Do sada nisam primetio probleme. Konkretno na Šamcu, pitaju ima li cigareta, čuju da nema i teraj dalje.

Ovo na Rači je čist primitivizam i bezobrazluk, a ako se nekome ne sviđa stanje stvari, umesto da ga zamagljuje nesuvislim šiftovanjem u trule nacionalne priče (sa čime stvar nema veze), bolje da se bezobrazluku suprotstavi (lično i prijavom policiji na prelazu, što činim i jedno i drugo). Svaki put kada sam potrošio dodatnih 10min svog života i insistirao da podnesem formalnu prijavu policiji na samom prelazu nakon toga je rezultiralo izlaskom policajca 100m u polje i smirivanjem divljaštva sa preticanjem.
 
Meni stvarno nije jasno zašto na našoj strani dozvoljavamo da se prave toliki redovi na tom prelazu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=903712#p903712:fhec6bzt je napisao(la):
KrCan » Uto Nov 30, 2021 11:40 am[/url]":fhec6bzt]BRATOMIR i integrisani granicni prelaz u Bratuncu!
Most je BRATOLjUB ( Bratunac - Ljubovija) ;)

Bratoljub-most-MUP.jpg
 
sev":4t3pghqb je napisao(la):
Ja sa tim carinicima (HR) imam posla u proseku skoro jednom nedeljno. Do sada nisam primetio probleme.

Pa kako onda nisi primetio problem? Kod njih uvek stoji izdvojeno jedno vozilo, gde vade sve živo iz kola uključujući i rezervni točak. Relativno skoro mi je stric dobio kaznu od oko 800 evra zbog nešto malo seoskih proizvoda.
Sa druge strane na Rači mi nikada nisu preturali po stvarima, eventualno bace samo pogled a i to baš retko.
 
Šta znam, ne pušim=>ne nosim cigareta, nikada ne krijem ništa po autu, ne nosim hranu/piće... zaista me nikada, ali baš nikada nisu čak ni oslovili neljubazno. Ne kažem da nema slučajeva o kojima pričaš, ali svakako nisu pravilo, za to mogu da svedočim.
 
Autoput Doboj -Asfaltiranje novog mosta na koridoru 5c Petlja Doboj 8.12.2021

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=G-zTbV8CU8k[/youtube]
 
Bojim se da slična sudbina čeka i most kod Rače. Biće završen i onda se kao i ovde čeka deonica sa druge strane granice. A očekujem i opstrukcije na nivou BIH i odlaganje puštanja graničnog prelaza u funkciju.

 
Ma sve će oni. Ovo je samo lepa želja i ništa više.

Radovi na AP Banja Luka - Prijedor su zvanično započeti prošle godine. Mislim da nisu uradili ni metar do sada.
Dalje, Rača - Bijeljina, toliko puta pomenuta od zvaničnika sa obe strane Drine, još nije ni započeta.
RS trenutno radi 2 male deonice koridora Vc oko Doboja, sveukupno oko 10-ak km. Još uvek nisu počeli rad na najvećem delu koridora Vc od Johovca do Vukosavlja (Odžaka), a o nastavku ka Brčkom i Bijeljini da i ne govorimo.

Sve ove pomenute deonice su mnogo bitnije, a i sa njima se opasno kilavi, pa je bespredmetno najavljivati neke brze ceste po istoku RS.
 
Ne kažem da Wc nije potreban, ali Srpskoj je važnije spajanje Bijeljina-Trebinje, sa krakovima ka Palama i Višegradu.
 
Jel most u Gradisci zavrsen kako je najavljeno krajem maja?
Cini se da je trasiranje zapoceto sa Hrvatsku stranu
 
Bilo je najavljeno za kraj Maja. Ali je u suštini nebitno jer se na Hrvatskoj strani tek počelo graditi oko 5km koji su potrebni da bi se most pustio u promet. Takođe Hrvati moraju da izgrade i granični prelaz. Pošto su Hrvati u EU tu će biti mnogo peripetija. A videli smo koliko je trebalo da se puste u saobraćaj davno izgrađeni mostovi kod Svilaja i Bratunca.
 
Prolongiran kraj gradnje mosta na Savi kod Gradiške

Iako je bilo najavljeno da će krajem maja biti završeni radovi na mostu na Savi kod Gradiške, to se neće ostvariti i oni bi trebalo da budu gotovi tokom juna.

1653894556331-png.3280516



Pristupna saobraćajnica, kojom će most biti povezan s auto-putem Zagreb - Beograd u Hrvatskoj, biće završena tokom naredne godine.

Kako je za "Nezavisne novine" rekao Vojin Mitrović, ministar transporta i komunikacija BiH, do početkom narednog mjeseca će biti urađen tehnički prijem, a početkom jula izdata upotrebna dozvola, čime će biti stvoreni uslovi za saobraćaj.

Međutim, kako je naglasio, neće biti moguće prometovati dok ne bude izgrađena saobraćajnica na hrvatskoj strani, koju gradi preduzeće "Integral inženjering" iz Laktaša.

"Imam informaciju da će za najviše godinu i po biti završen projekat pristupne saobraćajnice", rekao je on.

Međutim, dodao je da se u javnosti malo govori o činjenici da Hrvatska još nije ni počela izgradnju graničnog prelaza na svojoj strani, te da bi taj posao od projektovanja, raspisivanja tendera do završetka gradnje i izdavanja upotrebnih dozvola mogao trajati do 2025. godine.

"Lično sam se založio da umjesto toga izgradimo integralni granični prelaz na bh. strani. Taj prelaz je finansirala EU i u 90 odsto zahtjeva ispunjava uslove da bude integrisan", rekao je Mitrović.

Naglasio je sa 99-odstotnom sigurnošću da će na narednom sastanku u Tirani biti potpisan memorandum kojim će biti pokrenut taj projekt.

"Time bismo uštedjeli novac, koji u ovom trenutku iznosi od 15 do 20 miliona maraka, a značajno bismo uštedjeli na vremenu. Smatramo da bi, ako se prihvati naša inicijativa, kada 'Integral inženjering' završi cestu, integrisani prelaz bio sposoban da primi sve putnike i robu koji prolaze tom saobraćajnicom", rekao je Mitrović.

U "Autoputevima RS" takođe potvrđuju da je izgradnja mosta u završnoj fazi.

"Asfaltni slojevi su završeni, urađeno je probno opterećenje konstrukcije, kao konačni test. U toku je postavljanje odbojne i zaštitne ograde, kao i rasvjete. Očekuje se da sve bude kompletno završeno najkasnije do sredine juna", rekao je on.

https://mondo.ba/info/Ekonomija/a1145405/Most-na-Savi-prilongiran-kraj-gradnje.html
 
Vrh