Vec postoji plan brzih cesta na istoku RS, i to dionice:
- Bijeljina - Sokolac - Istocno Sarajevo
Istocno Sarajevo - Visegrad - Kotroman
Visegrad - Trebinje
Sa ove 3 dionice bi bio pokriven citav istok RS, za duzi period. Kao prioritetnu mislim da bi trebalo praviti Visegrad - Trebinje, cak mozda i staviti da se placa putarina. Ta dionica bi privukla ogroman saobracaj iz Srbije prema CG primorju, i mislim da bi mogla da bude itekako isplativa.
Postoji tu nekoliko problema. Nema dovoljno para za sve. Npr. dionica Bijeljina - Sokolac - Istocno Sarajevo je procijenjena na milijardu EUR. RS nema te pare, a ocigledno je da je na djelu politika "gradi tamo gdje ima vise ljudi, gdje mozemo uzeti vise glasova na izborima". Jednostavno, ne razmislja se drzavnicki, ni unaprijed. Dobri putevi su preduslov da se stanovnistvo zadrzi u ovim pasivnim krajevima. Dobri putevi ce generisati vise saobracaja. Ljudi bi mnogo cesce putovali kada bi se do Trebinja ili Bijeljine putovalo 2 sata umjesto 4 sata. Da ne govorimo o dobiti za privredu, a istok RS ima ogroman potencijal za privredni razvoj.
Niko nema nista protiv da se grade 4 puta oko Banjaluke. Tamo zaista zivi mnogo vise stanovnistva, i treba da imaju dobre puteve. Problem je sto se ti putevi preplacuju. Uz to se i ne gradi smisleno. Prva napravljena dionica je bila Banjaluka - Gradiska, a taj autoput ce dozivjeti pravi smisao tek kada se zavrsi ovaj most preko Save i kada Hrvatska napravi svoju brzu cestu od mosta do Okucana. Umjesto da je prvo gradjen dio od Banjaluke prema Bijeljini, a da se Banjaluka - Gradiska sinhronizovao sa gradnjom mosta i tim malim dijelom brze ceste u Hrvatskoj.
Jedino sto je u infrastrukturnom smislu uradjeno na istoku RS je Cemerno (vijadukt i tunel) i to zaista jeste dobro odradjeno i znaci mnogo Hercegovini. Ali i ta dionica ce dobiti pravi smisao tek kada se popravi put od Foce do Tjentista, a to ko zna kad ce da bude.