Šta je novo?

Република Српска

Nisam siguran da li je prava tema..ali..

Otkriven spomenik patrijarhu Pavlu u Višegradu
Ja vidim Predatora na prvoj fotki :laugh:

210629128.2_xl.jpg

b_210629128.jpg


https://www.klix.ba/vijesti/bih/spo...neki-mu-se-dive-drugi-ga-ismijavaju/210629128
 
Ja delim mišljenje da autoput nije potreban do Prijedora i da je svakako veći prioritet bio da se nastavi deo Doboj-Bijeljina. Posle Prijedora zapadno je jako malo stanovnika i tu bi jedna dobra magistrala ili brzi put odradio svoj deo posla. Ranije dok nije bio dobar put preko Manjače, u Krajinu smo išli na Prijedor i Sanski Most, ali ne pamtim iskreno kada sam poslednji put išao tuda jer je varijanta preko Manjače brža.
 
milaki990":3ezcmwt6 je napisao(la):
Ja delim mišljenje da autoput nije potreban do Prijedora i da je svakako veći prioritet bio da se nastavi deo Doboj-Bijeljina. Posle Prijedora zapadno je jako malo stanovnika i tu bi jedna dobra magistrala ili brzi put odradio svoj deo posla. Ranije dok nije bio dobar put preko Manjače, u Krajinu smo išli na Prijedor i Sanski Most, ali ne pamtim iskreno kada sam poslednji put išao tuda jer je varijanta preko Manjače brža.
Super je sto je (i meni) trasa preko Manjače kraća za put ka Dalmaciji :)
ali to ne menja činjenicu da je Prijedor-Banja Luka jedan od najopterećenijih u Republici Srpskoj, posebno u dane vikenda.
Zato mislim da je taj pravac prioritetniji za RS nego nastavak ka Bijeljini, tim pre što nešto nisam optimista u skoru izgradnju Vc koridora od Doboja do Save kojim bi ta nova deonica bila povezana.


Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Taj deo koridora 5C ce se sigurno graditi uskoro jer ga gura EU.
 
https://youtu.be/jhorvGq_Pr0
Most u Gradisci uznapredovao! Rad na premoscavanju, glavnoj konstrukciji, stigli do "sminkanja".
Zna li neko kakva je situacija sa pristupnom saobracajnicom na levoj, Hrvatskoj obali?
 
Integral je dobio posao ali se jos ceka na izbor za nadzor.
 
Koliko im treba da završe taj deo brze saobraćajnice do autoputa? Sadašnji granični prelaz je ruglo nad ruglima. Lično ga baš ne volim jer sam imao udes na mostu baš zbog te gužve koja se stvara u medjuzoni.

Interesantno je da će Sava dobiti 4 nova mosta. Gradiška, Odžak, Sremska Rača i Šabac.
 
Ne radi se brzi put do autoputa, već faza 1 do prve petlje Novi Varoš
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pMJgiFSK1Kw[/youtube]
 
Koliko sam shvatio otvoriće most tek kada sa Hr strane bude izgradjeno 10 kilometara nobog puta. Ili nisam dobro razumeo?
 
Aha, sada mi je jasno zašto pominju da se tih 10km radi u dva lota, jer će već posle prvog od 6km praviti uključenje na postojeću magistralu. Taj posao je isto dobio Integral.

Ali sinhronizacija poslova :bash: Svilaj su tek sada otvorili 3-4 godine nakon završetka.

Inače je jutros ministar Mijatović izjavio da očekuje do kraja godine početak radova na trasi Sremska Rača - Bijeljina. Ništa konkretnije ne reče.
 
Početak posla u hr koči izbor nadzora jer je konkurs za isti poništen zbog žalbi.
 
Jos jedan fin prikaz trenutnog stanja na izgradnji petlje i naplatne stanice Doboj.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=spzo-D-gt3I[/youtube]
 
Почела градња друге дионице Коридора 5Ц кроз Српску
Срна
26.11.2021 12:52


ДОБОЈ - У насељу Руданка код Добоја озваничен је почетак радова на другој дионици ауто-пута на Коридору 5Ц на територији Републике Српске.

Директор предузећа „Аутопутеви Републике Српске“ Душан Топић изјавио је да је данас у Добоју почела друга фаза изградње Коридора „Пет це“ кроз Републику Српску, док ће радови у трећој фази почети средином идуће године.

Топић је нагласио да је ово важан дан не само за „Аутопутеве“, него за цијелу Републику Српску и БиХ.

-Почели смо изградњу коридора „Пет це“ прије двије године и посао подијелили у три фазе. Данас крећемо са другом фазом, а у припреми је и трећа - рекао је Топић обраћајући се присутнима на градилишту будућег ауто-пута.

Топић је истакао да ће у наредне три године град Добој бити прилично оптерећен извођењем радова, уз много привременог регулисања саобраћаја, те мноштвом грађевинских машина.

-Молим грађане за стрпљене које ће нам свима требати, али кад се заврши овај пројект бенефити ће бити огромни. То ће означити растећење транзитног саобраћаја који се сада практично одвија кроз сам центар града - навео је Топић.

Предсједавајући Савјета министара Зоран Тегелтија рекао је да је изградња Коридора "Пет це" најважнији инфраструктурни пројекат у БиХ који представља велики организационо-технички и финансијски изазов за све нивое власти.

Тегелтија је на свечаности поводом званичног почетак радова на изградњи дионице од Костајнице до Путниковог брда, рекао да би изградња Коридора "Пет це", који ће повезати сјевер и југ земље, требало да се заврши 2028. године.

-Морамо признати да смо, послије више година несналажења у реализацији овог пројекта, мијењању траса Коридора и пројеката, тражења најбољих начина финансирања, потрошили доста времена - рекао је Тегелтија.

20211126125438_387125.jpg


Он је поручио да се исто тако данас може рећи да је јако добра ситуација, када су сви нивои власти у БиХ свјесни ситуације око овог пројекта, када су јавна предузећа у оба ентитета и кадровски и организационо спремна за овако важан пројекат и када у Републици Српској и ФБиХ постоје компаније које су спремне да реализују најсложеније грађевинске радове.

Градоначелник Добоја Борис Јеринић рекао је да ова локална заједница постаје чвориште ауто-путева по окончању изградње Коридора „Пет це“, што је развојни потенцијал за овај град који је саобраћајно чвориште Српске и БиХ.

Јеринић је током обраћања приликом озваничења почетка радова на другој дионици ауто-пута на Коридору „Пет це“ на територији Републике Српске, рекао да је напрометнији магистрални пут уско грло за Добој, а обилазница ће повезати град са Бањалуком и Свилајом, што га чини инвестиционо атрактивним.

Ауто-пут на европском Коридору „Пет це“ кроз Републику Српску дуг је 46,6 километара и његова изградња подијељена је у три дионице.

Прва фаза односи се на дионицу од петље „Товира“„ до петље „Костајница“ у дужини од 5,5 километара. Изградња ове дионице почела је у љето 2019. године, а извођач радова је конзорцијум који чине „Интеграл инжењеринг“ из Лакташа и „Гранит“ из Скопља.

Пројекат је финансиран кредитним средствима Европске банке за обнову и развој, у износу од 70 милиона евра, те суфинансиран грант средствима Европске уније путем

Инвестиционог фонда за Западни Балкан у износу од 12,9 милиона евра. Рок за завршетак је прољеће 2022. године.

Друга дионица, чија изградња је почела данас, на правцу је од Костајнице до Путниковог брда, односно до границе са ФБиХ, а дионица је позната и као „добојска обилазница“.

Ријеч је о веома захтјевној дионици, дугој око шест километара, на којој је планирана изградња два велике тунела - Путниково брдо 1 и Путниково брдо 2, укупне дужине више од два километра, изградња моста преко ријеке Босне од око 330 метара, те вијадукта дужине од око 290 метара.

Такође, предвиђена је изградња и девет потпорних зидова укупне дужине 2.200 метара.

Извођач радова је фирма „Интеграл инжењеринг“ из Лакташа, а пројекат је такође финансиран кредитним средствима Европске банке за обнову и развој у износу од 150 милиона евра, те суфинансиран грант средствима Европске уније путем Инвестиционог фонда за Западни Балкан у износу од 38.000.000 евра.

Рок за завршетак радова на овој дионици је три године.

Трећа дионица пројекта односи се на правац ка сјеверу, односно од петље „Товире“ од Вукосавља, укупне дужине око 36 километара.

У току су разговори са Европском инвестиционом банком о финансирању овог пројекта, те се до краја године очекује расписивање тендера за избор извођача радова и надзора на радовима.

Такође се очекује суфинансирање из бесповратних средстава Инвестиционог фонда за Западни Балкан

Озваничењу радова на петљи Костајница присуствују предсједник Владе Републике Српске Радован Вишковић, министар саобраћаја и веза Српске Недељко Ћорић, предсједавајући Савјета министара Зоран Тегелтија, министар комуникација и транспорта у Савјету министара Војин Митровић.
.

https://www.glassrpske.com/cir/drus...-druge-dionice-koridora-5c-kroz-srpsku/387125
 
Valjda će stvarno krenuti sa radovima na trećoj deonici naredne godine.
 
Pitanje: da li je brže ka Doboju i Banjaluci ići od Babine Grede na Šamac, pa onda Modriča i uključenje na AP kod DOboja ili produžiti pravo kod B.Grede i ići na Svilaj, pa onda na Modriču i kod pumpe desno pa dalje isto? Kakav je granični prelaz Svilaj, integrisan ili ne?

Zanima me samo info iz prve ruke, ne spekulacije, tj. ako je neko probao obe varijante. Ja reovno idem na Babinu Gredu i Šamac, ali moguće da je sada na Svilaj brže iako je malo dalje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902984#p902984:1xn8uoac je napisao(la):
sev » Ned Nov 28, 2021 12:05 pm[/url]":1xn8uoac]Pitanje: da li je brže ka Doboju i Banjaluci ići od Babine Grede na Šamac, pa onda Modriča i uključenje na AP kod DOboja ili produžiti pravo kod B.Grede i ići na Svilaj, pa onda na Modriču i kod pumpe desno pa dalje isto? Kakav je granični prelaz Svilaj, integrisan ili ne?

Zanima me samo info iz prve ruke, ne spekulacije, tj. ako je neko probao obe varijante. Ja reovno idem na Babinu Gredu i Šamac, ali moguće da je sada na Svilaj brže iako je malo dalje.

Meni je brže preko Svilaja, put je dobro označen, putovanje do izlaza sa auto puta u Hrvatskoj duže je oko 30 km. Granica je veoma blizu, nikad nema gužve. Ne izgleda mi da je duži put, iako nisam mjerio. Dionica puta do Odžaka kroz FBiH se naplaćuje 1,20 KM.
 
U pravu ste da je dalje cca 20 km, ali je skoro sve auto put..

Babina Greda - Nestro pumpa Modriča (kod skretanja za Odžak) - 33 km
Babina kred - Izlaz Kopanica 29 km + Kopanica - Nestro Pumpa cca 23 km
 
Vrh