Šta je novo?

Република Српска

E Barni sve ti jako dobro znas ali jednostavno ne mozes prihvatit .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=717679#p717679:2xlmas9v je napisao(la):
barni » 15 Mar 2020 01:26 pm[/url]":2xlmas9v]U ovoj rečenici ti opet negiraš da je to zajednički projekat i sa federacijom BiH, . .
Barni, ti ili si zbunjen ili ne razumeš da to nije "zajednički projekat i sa federacijom BiH". Ta deonica je projekat Srbije na njenoj teritoriji i malim delom u RS, zbog mosta i carine.
A, ona se radi kao deo AP "Beograd - Banja Luka", pa je zbog toga na "svečanom početku radova" bio prisutan Dodik, a ne Izetbegović.

Darko, naravno da zna, ali uporno gura tzv. "kružni autoput" koji je obična politička tvorevina.
 
Malo se smara sa ovim nepotrebnim raspravama. Da li je potrebno imati toliko manjih tema? Nije, po mom misljenju, narocito dok se sve svodi na objavljivanje objava politicara. Ta citava prica ce potrajati i to je svima nama jasno.
Cudi me da Igor to dopusta. Obicno je na vecim temama dosta azurniji i redovno brise ili stopira nepotrebne rasprave.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=717705#p717705:2s7dn8v1 je napisao(la):
dragan » Ned Mar 15, 2020 2:20 pm[/url]":2s7dn8v1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=717679#p717679:2s7dn8v1 je napisao(la):
barni » 15 Mar 2020 01:26 pm[/url]":2s7dn8v1]U ovoj rečenici ti opet negiraš da je to zajednički projekat i sa federacijom BiH, . .
Barni, ti ili si zbunjen ili ne razumeš da to nije "zajednički projekat i sa federacijom BiH". Ta deonica je projekat Srbije na njenoj teritoriji i malim delom u RS, zbog mosta i carine.
A, ona se radi kao deo AP "Beograd - Banja Luka", pa je zbog toga na "svečanom početku radova" bio prisutan Dodik, a ne Izetbegović.

Darko, naravno da zna, ali uporno gura tzv. "kružni autoput" koji je obična politička tvorevina.


Iz ove tvoje rečenice imam dojam da ti misliš da je Dodik predsjednik Republike Srpske, nije on, predsjednik je Željka Cvijanović, a premijer je Višković. Dodik je predsjedavajući predsjedništvom Bosne i Hercegovine, čiji su članovi još i Šefik Džaferović i Željko Komšić i svi su bili na otvaranju zajedno sa Erdoganom.

Neću ti ja smetati više sa pisanjem, ali da si malo pobrkao lončiće, jesi.

OTVORENI RADOVI NA AUTOPUTU BEOGRAD - SARAJEVO Vučić i Erdogan: Gradimo put prijateljstva za ceo region
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, turski predsednik Redžep Tajip Erdogan i članovi Predsedništva BiH položili su kamen temeljac za izgradnju auto-puta koji će povezati Srbiju i BiH.

Predsednik Vučić je rekao da je početak radova na autoputu Beograd–Sarajevo istorijski događaj, važan za ceo region, jer počinjemo jedan prostor da povezujemo, otvaramo i spajamo.

"Za nas ovo jeste istorijski događaj, od 1945. godine svi putevi sa BiH uglavnom su bili loši kao da je neko narode na ovom području kažnjavao i danas je prilika da pokažemo da sami možemo da uređujemo svoje odnose i zato danas počinje jedan od najvažnijih događaja u regionu", rekao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić nakon što je tražio od okupljenih da "velikim aplauzom pozdrave Erdogana i kako je rekao sve prijatelje iz BiH"
...
mYhk9lLaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWXpNN01EQV8vYjJhZTc4N2UzMjI1OTMxZjQwYTU3MmFkNmM2OTE2MDYuanBnkZMCzQLkAIEABQ

https://www.blic.rs/biznis/vesti/ot...-sarajevo-vucic-i-erdogan-gradimo-put/2vdplb9
 
Evo, izvinjavam se jer sam zaboravio da su bili prisutni na toj političkoj farsi još dva "člana Predsedništva BiH", jer toliko su mi bili važni da ih nisam ni primetio. A, pogrešan ti je "dojam šta ja mislim", jer sam pomeno Dodika i Izetbegovića kao lidere svojih naroda, a ne po funkciji koju trenutno imaju u BiH.

Inače "Srpski član Predsjedništva BiH se u ime RS i njenih institucija zahvalio predsjedniku Srbije i Srbiji što su privhatili da izgradnju mosta finansiraju u cjelosti, jer je običaj da se na ovakvim mjestima podijeli finansiranje."
Posle mosta Srbija će graditi i novi Granični prelaz, a možda i 18km do Bijeljine kao pomoć Srpskoj, a ne zbog nekog političkog "kružnog autoputa" koji uključuje već postojeće deonice "Kuzmin - Beograd - Čačak".
A, od Bijeljine do Brčkog će RS i Dodik da plate autoput, ali ne radi Sarajeva, već radi Banja Luke.
 
Hmmm, nadam se da to da mi gradimo autoput u drugoj državi znači da će naše firme biti angažovane na nekom tenderu i da će to biti plaćeno iz kredita koji otplaćuje, ili budžeta, bilo BiH bilo entiteta, a ne da ćemo mi (Republika Srbija) da finansiramo gradnju od našeg novca.
Imamo mi i kod nas gde još treba da gradimo, a u drugim državama bi trebalo da težimo da dobijamo plaćene poslove koje ne finansiramo mi, već naplaćujemo, pa ko god da finansira.
Uostalom i Integral koji je radio na auto putevima u Srbiji nije došao da to radi za novac BiH ili za novac Republike Srpske, već za novac koji obezbeđuje Republika Srbija.
Tu vredi ona narodna "možda jesmo braća, al' nam kese nisu sestre".
 
Bilo bi lepo da neka naša firma pobedi "Integral" na tenderu, ali na to se ne bih kladio. ;)
 
Javni servis Republike Srpske je najavio da će se Vučić i Dodik sastati u Beogradu.

"Dodik je podsetio da je Vučić ranije najavio da deo paketa pomoći iz Kine preusmeriti u BiH. On je istakao da u Srbiju putuje jer su BiH potrebni respiratori, maske, rukavice, kombinezoni za zdravstvene radnike, iako ih trenutno ima dovoljno. . . "
http://www.rtv.rs/sr_lat/politika/vucic ... 05218.html
 
"Srbija danas šalje prvi veliki kontingent pomoći Republici Srpskoj.
U paketu pomoći naći će se 5 kliničkih, 5 transportnih respiratora, 30.000 epidemioloških maski N95, 200 naočara i 50.000 rukavica. Pošiljka sadrži i lekove."
 
Дан жалости у Источном Сарајеву поводом смрти доктора Лазића
Срна 15.04.2020 08:10


ИСТОЧНО САРАЈЕВО - На подручју града Источно Сарајево је дан жалости поводом смрти доктора Миодрага Лазића, ратног хирурга који је спасио животе великог броја војника и цивила са подручја тадашњег Српског Сарајева и Сарајевско-романијске регије, заједничка је одлука представника градске и општинских власти у Источном Сарајеву.


- На Дан жалости заставе ће бити спуштене на пола копља на згради Градске управе и зградама градских општина. Медијске куће на подручју града Источно Сарајево дужне су да своје програмске садржаје прилагоде Дану жалости - саопштено је из кабинета градоначелника Источног Сарајева.

И из општине Источно Ново Сарајево саопштено је да су начелник те општине Љубиша Ћосић, заједно са начелницима других општина у саставу града и градском управом, донијели одлуку да 15. април буде проглашен Даном жалости на подручју те локалне заједнице и других градских општина.

- Спустимо све заставе на пола копља, погнимо главе и поклонимо се српском хероју. Слава му и вјечни незаборав -поручио је Ћосић.

На сајту општине Пале објављено је да ће данас застава на згради општине бити спуштена на пола копља, као и на свим јавним предузећима и установама.

- Општина Пале упућује посљедњи поздрав доктору Миодрагу Лазићу, примјеру људске величине и одаје му захвалност за немјерљив допринос одбрамбено-отаџбинском рату Републике Српске - наведено је на сајту општине Пале.

Чувени српски хирург Миодраг Лазић, који је током ратова деведесетих година прошлог вијека спасавао животе у Републици Српској Крајини и Републици Српској, преминуо је јуче Нишу од посљедица вируса корона.

Синдикат лекара и фармацеута Србије позвао је све љекаре у Србији да у 10.00 часова минутом ћутања одају почаст чувеном хирургу Миодрагу Лазићу (65), који је преминуо у Нишу од посљедица вируса корона.

Синдикат је на својој страници на "Фејсбуку" поручио да жртве епидемије не смију остати безимене.

- Брините о својим лекарима, да би они бринули о вама - поручено је из Синдиката.

Директор Ургентног центра у Нишу, хирург Миодраг Лазић преминуо је јуче од посљедица вируса корона.

Лазић је рођен у Земуну 31. маја 1955. године, а када је његов отац, који је био официр ЈНА добио прекоманду за Ниш, прешао је у тај град.

Тамо је завршио гимназију и студије медицине, а хирургију је специјализовао на Војно-медицинској академији у Београду у тридесетој години.

Након специјализације, годину дана је радио у Војној болници у Нишу, а послије се запослио на Хируршкој клиници Клиничког центра у Нишу.

Током деведесетих је био ратни хирург - добровољац у Републици Српској Крајини (РСК) и Републици Српској, за шта га је Његова светост патријарх српски Павле одликовао Орденом Светог Саве.

У том периоду је написао аутобиографско дјело "Дневник ратног хирурга (Книн 1991 - Српско Сарајево 1995)".

По повратку у Ниш, Лазић је наставио да ради у Клиничком центру гдје је, како је навео у својој посљедњој поруци, остао до краја да се бори на првој линији.

Саучшће породици Лазић упутили су највиши представници Републике Српске и многи поштоваоци легендарног хирурга.

https://www.glassrpske.com/cir/novo...-sarajevu-povodom-smrti-doktora-lazica/313335
 
Meni je interesantan ovaj deo, još samo da se usaglase u Distriktu Brčko.

Nadležni su razmatrali i mogućnost da ova obilaznica bude dio auto-puta Beograd-Banjaluka.(!)
Prema postojećoj planskoj dokumentaciji distrikta Brčko u ovom zapadnom, ravničarskom dijelu, tu bi možda, išla trasa, međutim, mislim da će to biti predmet raznih dodatnih usaglašavanja u distriktu”, navodi Miškić.
 
To je nemoguce. Jednostavno, nije se ostavilo mesta za jos jednu traku ispod nadvoznjaka.
 
A, jel može naknadno da se izgradi ta druga traka? . . ako se uopšte "usaglase".
 
Ta obilaznica ne može biti ni valjan magistralni put, a kamoli ne autoput...
 
Mislim da je to jedan od boljih novoizgradjenih magistralnih puteva na ovim prostorima kojim sam prosao. Mozda mislis tako jer je ogranicenje do sada bilo 60km/h.
 
Radi se na izradi generalnog projekta za izgradnju brzog puta Bijeljina-Zvornik-Milići-Han Pijesak-Sokolac.

https://autoputevirs.com/wp-content/upl ... ik-Mil.pdf

Ovaj brzi put će da ide od autoputa BL-BG (spaja se zapadno od Bijeljine) do autoputa/brzog puta SA-BG (spaja se negdje kod Sokoca). Interesantno je da je prvobitnim Prostornim planom Republike Srpske do 2025. godine bilo predviđeno da autoput BL-BG ide južno od Bijeljine (5,5 km južnije od Pavlovića mosta) i da tu nedgje počinje ovaj brzi put. No kako je u međuvremenu odlučeno da autoput BL-BG ide sjeverno od Bijeljine na Raču, sada i brzi put mora da se produži malo sjevernije :)
 
To je zaista sjajna vest ali ce trasa biti jako teska za izgradnju juzno od Zvornika. Drago mi je zbog svih tih nasih ljudi u tom delu R. Srpske.
Ovo ce sa zavrsetkom autoputa/brzog puta Ruma-Loznica biti najbrzi nacin da se stigne od Beograda do Sarajeva. Nadam se da ce se odmah raditi i na nekom novom mostu kod Loznice. A takodje da ce se spojiti sa Pavlovica mostom nekako. I naravno, da ce postojati zajednicki granicni prelazi.
 
Mene najviše interesuje kako će projektovati dionicu Milići - Han Pijesak. Milići su na 300 m nadmorske visine, a Han Pijesak na 1100 m. Vazdušnom linijom su udaljenih nekih 15-20 km.
 
O tome sam jos odavno razmisljao i zamisljao vijdukt posle Milica a pre Vlasenice koji pod usponom ulazi u tunel koji je takodje pod usponom pa izlazi gore u ravnici pre Han Pijeska. Bio bi duzine oko 2km, ali to bi bio i najskuplji objekat na celoj trasi, posle do Han Pijeska, Sokolca, Pala do kanjona ispred Sarajeva je relativno ravno, a onda onda tih 10tak km do centra Sarajeva je opet suprotan spust sa masiva, ali to Srbi ni nemaju interes da placaju ni grade, njima je bitno da povezu do Pala. A juzniji deo od Sokolca ka Rogatici, Visegradu, Gorazdu, Foci, Gackom, Bilci, Trebinju, Dubrovniku, Herceg Novom bi delom trebao biti obuhvacen autoputem Bg-Uzice-Sarajevo, s tim da Srbija treba da pomogne da se napravi krak ka Trebinju. Znam da je pitanje Gorazda ali moj licni stav je da bi Srbija trebala da pomogne i da se taj grad integrise na taj autoput, tj da ima pozitivan pristup prema tim ljudima. Evo moguceg resenja uspona Milici-Vlasenica-Han Pijesak.
 

Prilozi

  • 2020_06_04_22_47_33_Google_Maps.jpg
    2020_06_04_22_47_33_Google_Maps.jpg
    130,2 KB · Pregleda: 2.498
Zanimljivo rješenje, ali mislim da bi bilo preskupo. Taj vijadukt bi bio skoro 200 m visok. Mislim da će prije da ide na drugu stranu, da skroz zaobiđe Vlasenicu. Pogotovo jer su u dokumentu nabrojana sva "veća" mjesta kroz koja put prolazi, a Vlasenice nema. Možda nešto ovako

123.png


I ovde bi trebalo nekoliko manjih tunela i vijadukta, i jedan veći tunel. Mislim da bi bilo jeftinije. Mana je što Vlasenica ostaje "slijepo crijevo".

Vezano za Goražde, FBiH je već počela da radi tunel Podhranjen koji će da bude dug oko 5 km i koji će da spoji Goražde i Hrenovicu, pa dalje Podrgrab, Pale i Sarajevo. To kad se završi, skratiće mnoge puteve, npr. Sarajevo - Goražde pa dalje Sandžak, Pale - Višegrad, Sarajevo - Foča, Pale - Foča. Jednostavno, Goražde ima tako dobar geografski položaj i teško ga je zaobići. Šteta što se nije insistiralo da pripadne RS-u kao kompenzacija za predaju Sarajeva. Danas bi to bio privredni, kulturni, univerzitetski centar istočne RS, i imao bi sigurno blizu 100 000 stanovnika. Ovako su se sarajevski Srbi rasuli po Banjaluci, Bijeljini, Novom Sadu, Beogradu... A htjeli smo da od vikend naselja (Pale) i vojnog poligona (Lukavica) napravimo grad. Mada, pitanje je i koliko je bilo realno da dobijemo Goražde '95. Ali, da ne idemo dalje u politiku, vratimo se na tunel Podhranjen, evo kako bi to trebalo da izgleda: https://www.youtube.com/watch?v=2SV3nzOij-Y
 
U podeli djedovine tog kraja, Srbi nisu lose prosli jer su dobili 2 od 3 grada (Gorazde, Visegrad, Foca) u kojima je stanovnistvo u totalu bilo oko 50%:50% ali su lose prosli jer sa djedovinom, svojom imovinom, ne mogu raspolagati slobodno, zabranjena je odredjena sloboda misljenja, recimo o protivljenju razdvajanja sa Srbima. Treba promeniti taj narativ iz otcepljenja i nezavisnosti u ljubav i spajanje medju Srbima. Lepse zvuci ljubav i spajanje nego cepanje, ne znam sto su se Srbi zakacili za to tudje delo kada nisu oni krivi za cepanje vec drugi 91e. Sto se tice Sarajeva, mislim da je manja steta sto su Srbi odatle proterani nego sto je bila steta da se tolko Srba pre toga sjatilo u taj grad (moji roditelji se recimo tamo upoznali na studijama), bolje da su ostali po selima iz kojih su u taj grad dosli, sad bi sve bilo drugacije. Ali s obzirom da sada drze 49% nije kasno i niko im ne moze biti kriv da iskoriste taj resurs za svoju demografiju i rastrkani domacinski razvoj privrede, umesto tog centralistickog modela razvoja ciji je simbol u BH bilo upravo Sarajevo, a u Jugoslaviji Beograd. Ne verujem da bi Srbi Sarajlije pristale ziveti u Gorazdu, jer da su hteli mogli su to uraditi u obliznjoj Foci recimo ali nisu. Oni su najvecim delom trazili gradske ili zapadnjacke centre, jbga ispiranje mozga Titinim skolstvom, zapadnjackom muzikom i filmovima... je vec bilo uzelo danak... Ali to nije bilo samo medju njima vec sviju. Sto rece brat mog dede gore na Risovcu iznad Jablanice na sahrani: oni svi zavrsavali neke skole, isli u gradove, i svi pre mene pomrli, jedino ja ostadoh ziv :) I ziveo duze od njih za 5-10 godina...
 
Donekle si u pravu. I ja sam generalno mišljenja da je industrijalizacija, a pogotovo ovakva kakva je sprovedena u SFRJ, donijela mnogo lošem Srbima (a i drugim nacionalnostima). Od srpskog seljaka, domaćina, napravili su jeftinu radnu snagu za zapadnu Evropu. E sad, takav "građanin" je posle rata težio da živi u gradu, a takvog grada na istoku RS nije bilo ni na vidiku (nema ga ni sad). Zato nisu ostali da žive u Foči, Višegradu, Bratuncu... jer ti gradovi nisu mogli da budu centri ni u perspektivi. Goražde je zbog geografskog položaja imalo potencijal da postane centar, i to bi zasigurno zadržalo većinu sarajevskih Srba na ovim prostorima, bar još nekoliko decenija. Naravno, jedan dio bi sigurno otišao, jer kao što nije mogao ni Bg da ih zadrži, tako ne bi mogao ni bilo koji drugi grad na ovim prostorima. Međutim, šta je, tu je, povratka nema. Ono što je sigurno, Goražde će ostati putno povezano sa svim okolnim gradovima, i kao što danas Srbi idu sa Pala u Čajniče preko Goražda, tako će i sutra ići. Sve dok nema državne granice koja će da usporava saobraćaj. Da li je dobro ili loše da se Goražde tako poveže, to je neka druga tema.
 
Vrh