Šta je novo?

Република Српска

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415608#p415608:1asb4n63 je napisao(la):
Stomatolog » Sre Nov 09, 2016 12:17 pm[/url]":1asb4n63]Kada se očekuje puštanje u saobraćaj cele deonice od Banja Luke do Doboja?
Za oko godinu dana.
Nešto sam merio i iz Splita ka Zagrebu je preko B.Luke i Gradiške bliže oko 50 km nego Dalmationom, a preko B Luke i planiranog Prijedora još više , možda 70km. Pa braćo ko voli da putuje duže nek izvoli Dalmationom ;) Plus za ovu varijantu preko Mliništa su zainteresovani i Hrvati iz Hercegovine, Livna i okoline, njima je tek tek tuda bliže do Zg. Mile razbija u šahu :kk: Da ne kažem što je Muslimane iz Federacije, ovim B Luka - Doboj navukao da više km prelaze preko R Srpske nego preko Hr. Umesto 50km putarine u Srpskoj: Doboj-Odžak, sada ih je navukao na 100km Doboj-Prnjavor-B Luka-Gradiška. Time je maznuo Hrvatima prihode od 100km putaine od Slavonike do Okučana.
 
Nije samo pitanje kuda je bliže, nego i izbegavanja letnjih ludačkih gužvi, čime bi se veliki deo letnjeg tranzitnog talasa prebacio na tu stranu.

A generalno stravičan problem BiH je saobraćajna infrastruktura.
 
Moze li neko da nacrta (ili objasni) kuda buduci autoput tacno nastavlja kao Bijeljini. Znam da od Doboja koristi to malo parce Koridora Vc. Nakon toga prolazi kroz Brcko distriht i dalje ka Bijeljini bez prolaza kroz Federaciju BiH? Na granicu sa Srbijom ide juzno ili severno od Bijeljine?
 
evo ovde mozes da pogledas:



Karta.jpg


Ovo je starija mapa i na njoj nedostaje deo koji je vec izgradjen ali mozes da steknes sliku planiranog pravca ka Srbiji
 
Hvala Laki. Koliko vidim, svi planirani putevi celom duzinom idu kroz Republiku Srpsku bez povremenog prelazenja u Federaciju. To je pametno zamisljeno. Naime, kad su pravljene granice u Dejtonu na dosta mesta putna mreza sece unutrasnju granicu i nijedan od entiteta nema nezavisnost saobracaja. Naravno, putevi su pravljeni u doba SFRJ, ali su i granice prekrajane tako da obezbede "integrisanost" cele BiH.
Sto se tice puta Banja Luka - Novi Grad, pretpostavljam da on treba da se poveze sa onim krakom koji od Zagreba ide ka Sisku/Petrinji. Cisto sumnjam da ce Hrvati hteti da prave nastavak do granice i tako sami sebi pucaju u nogu.
 
Tja, zbog stvaranja novih drzava i entiteta autoputevi u Bosni i Hrvatskoj (i ovi u planu) su mozda zbog trenutne "realne situacije" legitimni, ali deluju nelogicno i prilicno politizirano, regionalno gledano.

- Hrvatska, cudnog geog. oblika kakav ima, ima autoput koji "zaobilazi" Bosnu u polukrugu, tako da neko iz Osijeka kada putije do Splita mora da prodje mnogo duzu destinaciju, nego kada bi autoput isao preko Bosne i Hercegovine.

- Ovaj autoput "u planu" Banja Luka - Bijeljina je usko paralelan sa slavonskim autoputem, verovatno bi nekom iz Banja Luke i dalje bilo brze do Beograda i Novog Sada preko Slavonije. Autoput Banja Luka - Split bi regionalno gledano imao vise smisla, ako bi se ugledali na logiku evropskih regionalnih autoputeva.
 
Pa logicno. Distrikt Brcko navodno 'nicija zemlja'
BiH ima velikih problema.
To je jedna potpuno nefunkcionalna zemlja. Ogromno je nepoverenje. Posledicno autoputevi se planiraju i realizuju u dve firme podeljene po entitetima

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Protektorat kolonija ap bl do bn ipak nece kaciti federaciju vec ce ici kroz distrikt i kad se uradi veza preko pavliovica mosta od bg do bl za nekih 5 h
 
To se da stici za to vreme i bez autoputa uz umereno prekoracenje brzine na mestima gdw to ne ugrozava bezbednost u saobracaju...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pa bijeljina bg je kolima nekih 2 h sa granicom do bl jos nekih 5 minimum ako se ide preko hr pa na gradisku onda je nekih 5 h sa granicama samo neka grade
 
Београд - Бања Лука преко Хрватске и Градишке је далеко мање од пет сати, сем у периоду великих гужви. Чак и бусом преко Брода се стиже за пет-пет и по сати, уз паузу и дуже задржавање на граници од аутомобила.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415626#p415626:1elfy9h9 je napisao(la):
spatiotecte » 09 Nov 2016 01:26 pm[/url]":1elfy9h9]Pa sta da rade kad im je drzava u vidu kroasana, banane, najbrzi put ime je preko Srpske.

Nisam siguran da je ovo tačno, mislim da sam na SSC forumu pročitao da razlika u kilometrima uopšte nije velika, a ako računamo granice brzina čak i potpuno izgrađenim autoputem ne bi bila veća.
Ograđujem se od potpune tačnosti informacije jer samo prenosim ono što sam pročitao nekada. Ako bi neko mogao napraviti potpunu analizu sa konkretnim ciframa, to bi bilo nešto.
 
Gradnja autoputa Banja Luka - Prnjavor koji se ocekuje da bude gotov septembra 2017-e. Kolko vidim cena 1 km autoputa im je oko 5-6 mil evra.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Ty-Rd-bIDdU[/youtube]
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LRpjWALfp9g[/youtube]
U proljeće otvaranje autoputa "9. januar"
 
Бањалучки аеродром преговара и за летове ка Египту и Москви. и они су доживели леп препород, а још не дају субвенције. у летњој сезони имају Рајанове летове за Брисел Шарлоа (два недељно), Стокхолм Скавста (два недељно), Меминген (два недељно), Берлин (два недељно), Београд (пет недељно), Анталија (три недељно) и Атина (једном недељно)
 
Potpisan ugovor za izgradnju deonice Johovac-Rudanka na koridoru Vc! :vops:
Ova deonica praktično povezuje autoput 9. januar sa samim Dobojem.
Sa sajta Autoputeva RS:

Уговор о изградњи прве фазе аутопута на Коридору Пет це кроз Републику Српску, на потезу од Петље „Товира“ до Петље „Костајница“, потписан је у Бањој Луци, у сриједу, 20. марта 2019. године између инвеститора, Јавног предузећа „Аутопутеви Републике Српске“ и извођача радова, конзорцијума, који чине предузећа „Интеграл инжењеринг“ Лакташи и „Гранит“ Скопље.

Свечаном потписивању уговора, присуствовали су предсједник Владе Републике Српске Радован Вишковић и министар саобраћаја и веза Републике Српске Неђо Трнинић, са сарадницима, те представници инвеститора и извођача радова.

Премијер Републике Српске Радован Вишковић рекао је да се реализацијом радова на овој дионици, укупне дужине шест километара, наставља изградња мреже аутопутева и запошљавање домаће грађевинске оперативе.

-То су предуслови за повећање БДП, просјечних плата и других зацртаних циљева Владе-додао је премијер Вишковић, нагласивши да су наставак изградње аутопута од Добоја према Србији и спајање аутопута Градишка –Бања Лука са аутопутем Београд – Загреб, након изградње моста преко ријеке Саве, пројекти који имају економску оправданост.

Он је нагласио да Влада треба што прије да дефинише трасу аутопута према Србији у околини Бијељине, да би се могло почети са експропријацијом. Премијер је подсјетио да је Србија већ најавила како у јуну ове године почиње са изградњом дијела аутопута према Српској, од Кузмина, према граничном прелазу Рача.

-На састанку предсједника Србије Александра Вучића и предсједавајућег Предсједништва БиХ Милорада Додика речено је да је Србија спремна да помогне Српској у изградњи дијела пута од Раче до Бијељине. Не смије се десити да неким нашим процедуралним радњама зауставимо те активности-поручио је премијер Вишковић.

Министар саобраћаја и веза Републике Српске Неђо Трнинић изразио је задовољство чињеницом да се у Српској наставља израдња мреже аутопутева, нагласивши да ће изградњом првих километара аутопута на Коридору Пет це, већ изграђени аутопут „9. јануар“ Бања Лука –Добој бити повезан са Београдом, односно да ће то бити најбржа и најквалитетнија веза Српске и Србије.

Директор ЈП „Аутопутеви РС“ д.о.о. Бања Лука Душан Топић истакао је да предузеће већ припрема реалиизацију и друге фазе изградње аутопута на Коридору Пет це кроз Републику Српску и то на правцу од петље „Костајница“ до Каруше, односно ентитетске границе на југу.

-Трећа фаза је од петље „Товира“ до Подновља, дужине око 13 километара, а четврта фаза биће од Вукосавља до Подновља, дужине 23 километра-појаснио је Топић, рекавши да се ових дана активно ради и на моделу финансирања наставка изградње, од Добоја преко Вукосавља до Брчког и Бијељине, па у наставку до границе са Србијом.

-За финансирање су заинтересоване европске банке и кинески партнери, путем концесија. У наредном периоду, увјерен сам, потписаћемо уговоре о изградњи осталих дионица-поручио је Топић.


Генерални директор „Интеграл инжењеринга“ Слободан Станковић подсјетио је да конзорцијум „Интеграл“ и „Гранит“ већ направио преко 100 километара аутопутева, те да је иза њих успјешна сарадња на реализацији једног од најважнијих пројеката у Републици Српској, односно аутопута „9. јануар“ Бања Лука-Добој.

-Наша сарадња ће се наставити, а искуство, које смо стекли реализујући сличне пројекте у Србији, Хрватској, Словенији и у Федерацији БиХ, гарантује још један успјешан пројекат-поручио је Станковић.

Što se tiče ove deonice od Rudanke do entitetske granice, nju bi trebalo da finansira EBRD i to je koliko sam shvatio gotovo sigurno (naravno finansiraće i deo od entitetske granice, pa nekih 8km ka Zenici), a za severni deo je EIB zainteresovan. Nadam se da će to izabrati, i da nećemo biti svedoci još jednog "povoljnog" ( :bash: ) ugovora tipa Banja Luka - Prijedor.
 
"Република Српска добијаће гас из Србије, а транспорт овог енергента ићи ће гасоводом који ће се градити уз сам аутопут Београд-Сарајево и ићи до Бањалуке. Део гаса тако ће од Русије преко Турске и Бугарске кроз Србију стизати и у Републику Српску, а место спајања гасоводних цеви биће између Мачванског Прњавора код Шапца и Новог Села у РС, наводи за Танјуг детаље трасе будућег гасовода министар енергетике и рударства Републике Српске Петар Ђокић. . ."
http://www.rtv.rs/sr_ci/ekonomija/u-rep ... 55018.html
 
Ново Село је у Мачви у Србији између Прњавора и Лешнице, а у РС имају два код Шамца и Брода. Аутопут БГ Сарајево заобилази тај реон. Можда су мислили на аутопут НС-Зворник?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668111#p668111:3c5233dz je napisao(la):
Дошљак » Sre Okt 09, 2019 8:15 am[/url]":3c5233dz]Ново Село је у Мачви у Србији између Прњавора и Лешнице, а у РС имају два код Шамца и Брода. Аутопут БГ Сарајево заобилази тај реон. Можда су мислили на аутопут НС-Зворник?

Imaš još jedno Novo selo... pored Bijeljine.... Tačnije između Bijeljine i sela Popovi koje je blizu granice sa Drinom.
 
Шта је од овога до сад изграђено, да ли се може завршити за годину дана?
 
Vrh