Završen generalni projekat trase brze ceste Bijelјina-Sokolac
03.08.2020. 12:51 / Izvor: Akta.ba
Generalni projekat za brzu cestu Bijelјina – Zvornik – Milići – Han Pijesak – Sokolac, čiji su finansijeri JP "Autoputevi Republike Srpske” i Institut za građevinarstvo “IG” Banjaluka, je završen i uskoro se očekuje javna rasprava, ekskluzivno saznaje portal Sokolac-srce Romanije.
Generalnim projektom su predviđene tri trase puta, s tim da je varijanta 2, ukupne dužine 157,19 kilometara, od strane Instituta za građevinarstvo “IG” Banjaluka ocijenjena kao optimalna i ubjedlјivo najbolјa varijanta.
Varijanta „V2“ ( L = 157.19 km )
Početna tačka definisana je Prostornim planom Grada Bijelјine kao interregionalni čvor buduće trase brzog puta Bijelјina – Sokolac i autoputa Brčko – Rača, zapadno od grada Bijelјina na teritoriji sela Čađavića Srednja.
U mjestu Tugovo prateći konfiguraciju terena trasa počinje uspon na planinu Javor. Prolaskom sjevero-istočnim obroncima planine Javor trasa prolazi kroz predjele Gornjeg Zalukovika te tunelom ispod vrha Žeženice izlazi u Kralјevo polјe na kotu 1070 m.n.m.m Usponom na planinu Javor, na stacionaži km 100+000.00, trasa dolazi na visoravan Romaniju područje sa povolјnijom konfiguracijom terena i manje naselјenim područjem, ali sa nepovolјnijim klimatskim uslovim.
U nastavku, trasa se proteže u pravcu jugo-zapad zaobilazeći Han Pijesak sa istočne strane prolazeći kroz slabo naselјeno područje bogato šumom. Na stacionaži km 109+750.00 planirana je veza opštine Han Pijesak sa brzim putem u vidu petlјe koja se veže na magistralni put M19 Han Pijesak – Sokolac.
Nakon petlјe Han Pijesak trasa prolazi povolјnim područjem prateći konfiguraciju terena i izbjegavajući manja naselјa i plodne obradive površine, gdje je to bilo moguće. O povolјnoj konfiguraciji terena na navedenom području govori i podatak da je na dužini trase od 25 km, od Han Pijeska do Sokoca, predviđeno tri značajnija objekta: dva mosta dužine po 405m i jedan tunel dužine 835m. Na navedenoj dionici trasa brzog puta prelazi preko magistralnog puta M19 na stacionaži km 111+500.00 i regionalnog puta R468 Sokolac-Knežina-Olovo na stacionaži km 131+350.00.
Dolazeći do Sokoca trasa prolazi preko Luburića polјa, te između brda Rastovac i Rasovača dolazi u područje Brejakovića sjeverno od Sokoca. U nastavku trasa obilazi Sokolac sa sjevero-zapadne strane u pravcu mjesta Podromanija, prolazeći kroz brdo Sumlјen tunelom dužine 835m.
Na stacionaži km 135+750.00 je planirana petlјa Sokolac kao veza brzog puta i magistralnog puta M19 Sokolac-Podromanija-Pale. Nakon Podromanije trasa prelazi istočnim padinama planine Romanija u pravcu mjesta Bogovići, kroz slabo naselјeno područje bogato šumom.
Dolaskom do područja Bogovići, trasa brzog puta tunelom dužine 1.420m prolazi kroz Bogović planinu na koti od 1.160 m.n.m. Od stacionaže km 144+000.00, nakon uspona od 4.5% u dužini od oko 7 km trasa se spušta prema opštini Pale jugo-istočnom padinom planine Romanija. Na dionici od Bogovića do Pala, planirano je nekoliko značajnih objekata od toga, pet mostova dužine do 280m i jedan tunel dužine 855m.
Završetak brzog puta Bijelјina-Zvornik-Milići-Vlasenica-Han Pijesak-Sokolac planiran je u istočnom dijelu opštine Pale kao spoj sa brzim putem Sarajevo-Vardište, u vidu interregionalnog čvora tipa trougoa.
Procijenjena ukupna vrijednost izgradnje punog profila za varijantu 2 je 2,575 milijardi KM (bez PDV‐a).
"Opština Sokolac u narednih nekoliko dana mora da se izjasni i da svoje mišlјenje u smislu upoznavanja sa izabranom trasom, kao i da pruži informacije o predloženoj trasi i mogućnosti uvrštavanja iste u planirane planske dokumente i čuvanje koridora za izgradnju", istakao je za sokolački portal načelnik opštine Sokolac, Milovan Bjelica.
Ovaj projekat, kojim će Republika Srpska dobiti kvalitetnu i savremenu drumsku vezu sa Srbijom, apsolutni je prioritet za Javno preduzeće “Autoputevi Republike Srpske”.
Tender za nabavku usluge izrade Generalnog projekta za izgradnju pomenutog brzog puta “Autoputevi RS” su raspisali u martu 2018.godine.